Giozmo Posted September 11, 2009 Report Share Posted September 11, 2009 Witam wszytskich pukupowiczow ;-) potrzebuje porady - otoz poruszam sie 2006 f150 crew cab i za niedlugi czas przeprowadzam sie na stale do polski dodatkowo ze soba chcialbym wziasc swoja przyczepe wymiary 1.70x6m DMC przyczepy to 3.5t tak niby jest na tabliczce znamieniowej . W polsce posiadam tylko kat.b prawa jazdy, i z czego sie dowiedzialem uprawnia mnie ona tylko do prowadzenia przyczepy lekkiej lub nie przekraczajacej masy calkowitej pojazdu i przyczepy tak wiec jestem zmuszony do przejscia na kat b+e . Moje pytanie jest nastepujace kto okresla moja DMC samochodu lub przyczepy , jaka jest w przyblizeniu DMC F150 w polsce , oraz jak wyglada proces w momencie kiedy samochod nie ma jeszcze homologacji co po kolei mam robic kiedy ide do wydzialu komunikacji kiedy po ubezpieczenie itp. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc i podpowiedzi Quote Duze nie Znaczy Brzydkie !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giozmo Posted September 12, 2009 Author Report Share Posted September 12, 2009 skad sie bedziesz przeprowadzal... o jakiej homologacji piszesz? z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc... Przewrodzam sie ze Usa a o homologacji mowilem oczywiscie na samochod I przyczepe . A z kategoria prawa jazdy to jak pisalem wyzej na 100% musze zrobic B+E . Quote Duze nie Znaczy Brzydkie !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted September 18, 2009 Report Share Posted September 18, 2009 Jeśli chcesz ciągnąc taką przyczepę to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić pickupa o DMC powyżej 3500kg, zarejestrować go w Polsce jako ciężarowy na DMC powyżej 3.5t i zrobić prawo jazdy kat C+E. Na kategorii B+C też za wiele nie pociągniesz. Masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy całkowitej (ale nie całkowitej dopuszczalenej) holownika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SET Posted October 18, 2009 Report Share Posted October 18, 2009 z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc... Nie prawda. Posiadając prawo jazdy kat.B, możesz samochodem osobowym lub ciężarowym o DMC 3,5 t może ciągnąć przyczepę lekką czyli o DMC 750 kg. Tak więc masa takiego zestawu wynosi wtedy 4,25 t. Nie ma tez znaczenia czy samochód ma DMC 3,5 T czy tez wyższą bo i tak będziesz mógł ciągnąć przyczepę o DMC nie wyższym niż masa własna pojazdu holującego. Wyjściem z sytuacji jest jedynie manipulacja masą własna samochodu, bo jeśli zarejestrujesz go na 3,5 t DMC a masę własną wpiszesz 3000 kg to taką też przyczepę będziesz mógł holować. Ja mam w dowodzie rejestracyjnym (RAM 1500) DMC 3017 kg a masę własną 2217 kg, w polu przyczepa z hamulcem mam wpisane 3000 kg, nie zmienia to faktu że jeśli będę ciągnął przyczepę o DMC 3000 kg to i tak policjantom będę się tłumaczył. Jeśli mogę doradzić to ja bym zarejestrował auto na 3,5 t DMC ,a w polu masa dopuszczalna ciągniętej przyczepy wpisał 3,5 t. Z takiego zestawu cyfr łatwiej wybrnąĆ podczas kontroli :) pozdro Set Quote DODGE RAM 5,7 HEMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasior01 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Mam nadzieję ze pisze w odpowiedznim miejscu. Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry? Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka. Dzieki z gory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek69 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Jak widać "modyfikacje" mają swoje zady i walety ;-) Wydaje mi się, że w Polsce trzeba zgłosić sprawę do rzeczoznawcy i z jego opisem udać się do stacji kontroli pojazdów, aby dostać zaświadczenie, które potem składa się w wydziale komunikacji. Może wiązać się to z dodatkowymi opłatami, typu VAT, lub akcyza. I już. I to chyba tyle. Quote http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 ...Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry?Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka. Ale... pickup z definicji jest zarejestrowany jako ciężarówka (osobna przestrzeń ładunkowa) i byłbym zdziwiony gdyby było inaczej. Rozumiem, że Twój Lighting jest na norweskich numerach? W Stockholmie funkcjonuje podobny system opłat za wjazd do miasta ale płacą tylko tubylcy na szczęście. Samochodów na zagranicznych blachach nie dotyczy. EDIT: Różnica jest tylko taka, że np. w Niemczech funkcjonuje normalnie nazewnictwo "pickup", w Szwecji istnieje pojęcie "flak" lub "skåp" czyli otwarta lub zamknięta przestrzeń ładunkowa, a w Polsce nie wiedzą w urzędach co to pickup i dlatego jest "ciężarowy z dmc do 3.5 t" Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasior01 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Jest na Norweskich blachach. Troszke to tu wyglada inaczej niz u Nas ale nie chce mi sie rozpisywac. Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji.... Ale zaraz, zaraz... A jakie Ty masz teraz DMC? Przecież Lightning ma DMC dużo poniżej 3.5t! Zobacz sobie na plakietce na słupku. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted November 25, 2012 Administrators Report Share Posted November 25, 2012 Gdyby zejście z DMC poniżej 3,5 t było tak łatwe to juz bym kupił takiego Fullsize made in USA ktory ma powyżej i to zrobił. Ale jest to praktycznie nie wykonalne, nie znajdziesz żadnego rzeczoznawcy który by sie pod tym podpisał. Gdy jest to pojazd swieżo sprowadzony i nie zarejestrowany w PL moze sie uda w przeciwnym wypadku nie licz na to. W zeszłym miesiącu szukałem rzeczoznawy który zrobi mi opinie do mojej repliki L7 ( rejestracja jako sam) , nikt sie nie chciał podjąć , otrzymywałem odpowiedzi że w Polsce jest to niemożliwe, ale udało się bez opini zarejestrować dzięki ludziom którzy buduja takie auta i mają wydeptane swoje ścieżki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek69 Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 A co to jest L7? Seba pochwal się!! Quote http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magdoc Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Misiek69, - właśnie miałem o to samo zapytać - tak z ciekawości. Quote Jeep V8 WJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted November 26, 2012 Administrators Report Share Posted November 26, 2012 Faktycznie tak może być, albo: Jakieś czas temu na forum był jarek10, miał Rama Megacaba 1500 ze sztywnym mostem z przodu, Pytanie po co miał w dowodzie 1500 i znaczki na aucie? :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.