Skocz do zawartości

Jaka jest DMC w f150 i jak z ta homologacja?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytskich pukupowiczow ;-) potrzebuje porady - otoz poruszam sie 2006 f150 crew cab i za niedlugi czas przeprowadzam sie na stale do polski dodatkowo ze soba chcialbym wziasc swoja przyczepe wymiary 1.70x6m DMC przyczepy to 3.5t tak niby jest na tabliczce znamieniowej .

W polsce posiadam tylko kat.b prawa jazdy, i z czego sie dowiedzialem uprawnia mnie ona tylko do prowadzenia przyczepy lekkiej lub nie przekraczajacej masy calkowitej pojazdu i przyczepy tak wiec jestem zmuszony do przejscia na kat b+e . Moje pytanie jest nastepujace kto okresla moja DMC samochodu lub przyczepy , jaka jest w przyblizeniu DMC F150 w polsce , oraz jak wyglada proces w momencie kiedy samochod nie ma jeszcze homologacji co po kolei mam robic kiedy ide do wydzialu komunikacji kiedy po ubezpieczenie itp.

Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc i podpowiedzi

Duze nie Znaczy Brzydkie !!

Opublikowano
skad sie bedziesz przeprowadzal... o jakiej homologacji piszesz? z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc...

 

Przewrodzam sie ze Usa a o homologacji mowilem oczywiscie na samochod I przyczepe . A z kategoria prawa jazdy to jak pisalem wyzej na 100% musze zrobic B+E .

Duze nie Znaczy Brzydkie !!

Opublikowano

Jeśli chcesz ciągnąc taką przyczepę to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić pickupa o DMC powyżej 3500kg, zarejestrować go w Polsce jako ciężarowy na DMC powyżej 3.5t i zrobić prawo jazdy kat C+E. Na kategorii B+C też za wiele nie pociągniesz. Masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy całkowitej (ale nie całkowitej dopuszczalenej) holownika.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc...

 

 

Nie prawda.

 

Posiadając prawo jazdy kat.B, możesz samochodem osobowym lub ciężarowym o DMC 3,5 t może ciągnąć przyczepę lekką czyli o DMC 750 kg. Tak więc masa takiego zestawu wynosi wtedy 4,25 t.

 

Nie ma tez znaczenia czy samochód ma DMC 3,5 T czy tez wyższą bo i tak będziesz mógł ciągnąć przyczepę o DMC nie wyższym niż masa własna pojazdu holującego. Wyjściem z sytuacji jest jedynie manipulacja masą własna samochodu, bo jeśli zarejestrujesz go na 3,5 t DMC a masę własną wpiszesz 3000 kg to taką też przyczepę będziesz mógł holować.

 

Ja mam w dowodzie rejestracyjnym (RAM 1500) DMC 3017 kg a masę własną 2217 kg, w polu przyczepa z hamulcem mam wpisane 3000 kg, nie zmienia to faktu że jeśli będę ciągnął przyczepę o DMC 3000 kg to i tak policjantom będę się tłumaczył.

 

Jeśli mogę doradzić to ja bym zarejestrował auto na 3,5 t DMC ,a w polu masa dopuszczalna ciągniętej przyczepy wpisał 3,5 t. Z takiego zestawu cyfr łatwiej wybrnąĆ podczas kontroli :)

 

pozdro Set

DODGE RAM 5,7 HEMI

  • 3 lata później...
Opublikowano

Mam nadzieję ze pisze w odpowiedznim miejscu.

Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry?

Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka.

 

Dzieki z gory

Opublikowano

Jak widać "modyfikacje" mają swoje zady i walety ;-)

Wydaje mi się, że w Polsce trzeba zgłosić sprawę do rzeczoznawcy i z jego opisem udać się do stacji kontroli pojazdów, aby dostać zaświadczenie, które potem składa się w wydziale komunikacji. Może wiązać się to z dodatkowymi opłatami, typu VAT, lub akcyza. I już. I to chyba tyle.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Opublikowano
...Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry?

Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka.

Ale... pickup z definicji jest zarejestrowany jako ciężarówka (osobna przestrzeń ładunkowa) i byłbym zdziwiony gdyby było inaczej.

Rozumiem, że Twój Lighting jest na norweskich numerach? W Stockholmie funkcjonuje podobny system opłat za wjazd do miasta ale płacą tylko tubylcy na szczęście. Samochodów na zagranicznych blachach nie dotyczy.

 

EDIT: Różnica jest tylko taka, że np. w Niemczech funkcjonuje normalnie nazewnictwo "pickup", w Szwecji istnieje pojęcie "flak" lub "skåp" czyli otwarta lub zamknięta przestrzeń ładunkowa, a w Polsce nie wiedzą w urzędach co to pickup i dlatego jest "ciężarowy z dmc do 3.5 t"

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

Jest na Norweskich blachach.

Troszke to tu wyglada inaczej niz u Nas ale nie chce mi sie rozpisywac.

Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji....

Opublikowano
Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji....

Ale zaraz, zaraz... A jakie Ty masz teraz DMC? Przecież Lightning ma DMC dużo poniżej 3.5t! Zobacz sobie na plakietce na słupku.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

  • Administrator
Opublikowano

Gdyby zejście z DMC poniżej 3,5 t było tak łatwe to juz bym kupił takiego Fullsize made in USA ktory ma powyżej i to zrobił. Ale jest to praktycznie nie wykonalne, nie znajdziesz żadnego rzeczoznawcy który by sie pod tym podpisał.

 

Gdy jest to pojazd swieżo sprowadzony i nie zarejestrowany w PL moze sie uda w przeciwnym wypadku nie licz na to.

 

W zeszłym miesiącu szukałem rzeczoznawy który zrobi mi opinie do mojej repliki L7 ( rejestracja jako sam) , nikt sie nie chciał podjąć , otrzymywałem odpowiedzi że w Polsce jest to niemożliwe, ale udało się bez opini zarejestrować dzięki ludziom którzy buduja takie auta i mają wydeptane swoje ścieżki.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.