Jump to content

Jaka jest DMC w f150 i jak z ta homologacja?


Giozmo
 Share

Recommended Posts

Witam wszytskich pukupowiczow ;-) potrzebuje porady - otoz poruszam sie 2006 f150 crew cab i za niedlugi czas przeprowadzam sie na stale do polski dodatkowo ze soba chcialbym wziasc swoja przyczepe wymiary 1.70x6m DMC przyczepy to 3.5t tak niby jest na tabliczce znamieniowej .

W polsce posiadam tylko kat.b prawa jazdy, i z czego sie dowiedzialem uprawnia mnie ona tylko do prowadzenia przyczepy lekkiej lub nie przekraczajacej masy calkowitej pojazdu i przyczepy tak wiec jestem zmuszony do przejscia na kat b+e . Moje pytanie jest nastepujace kto okresla moja DMC samochodu lub przyczepy , jaka jest w przyblizeniu DMC F150 w polsce , oraz jak wyglada proces w momencie kiedy samochod nie ma jeszcze homologacji co po kolei mam robic kiedy ide do wydzialu komunikacji kiedy po ubezpieczenie itp.

Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc i podpowiedzi

Duze nie Znaczy Brzydkie !!

Link to comment
Share on other sites

skad sie bedziesz przeprowadzal... o jakiej homologacji piszesz? z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc...

 

Przewrodzam sie ze Usa a o homologacji mowilem oczywiscie na samochod I przyczepe . A z kategoria prawa jazdy to jak pisalem wyzej na 100% musze zrobic B+E .

Duze nie Znaczy Brzydkie !!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jeśli chcesz ciągnąc taką przyczepę to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić pickupa o DMC powyżej 3500kg, zarejestrować go w Polsce jako ciężarowy na DMC powyżej 3.5t i zrobić prawo jazdy kat C+E. Na kategorii B+C też za wiele nie pociągniesz. Masa całkowita przyczepy nie może przekraczać masy całkowitej (ale nie całkowitej dopuszczalenej) holownika.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
z kategoria b mozesz prowadzic zestaw auto przyczepa ktorego masa nie przekracza 3,5 t - czyli praktycznie na przyczepie nic nie powinno byc...

 

 

Nie prawda.

 

Posiadając prawo jazdy kat.B, możesz samochodem osobowym lub ciężarowym o DMC 3,5 t może ciągnąć przyczepę lekką czyli o DMC 750 kg. Tak więc masa takiego zestawu wynosi wtedy 4,25 t.

 

Nie ma tez znaczenia czy samochód ma DMC 3,5 T czy tez wyższą bo i tak będziesz mógł ciągnąć przyczepę o DMC nie wyższym niż masa własna pojazdu holującego. Wyjściem z sytuacji jest jedynie manipulacja masą własna samochodu, bo jeśli zarejestrujesz go na 3,5 t DMC a masę własną wpiszesz 3000 kg to taką też przyczepę będziesz mógł holować.

 

Ja mam w dowodzie rejestracyjnym (RAM 1500) DMC 3017 kg a masę własną 2217 kg, w polu przyczepa z hamulcem mam wpisane 3000 kg, nie zmienia to faktu że jeśli będę ciągnął przyczepę o DMC 3000 kg to i tak policjantom będę się tłumaczył.

 

Jeśli mogę doradzić to ja bym zarejestrował auto na 3,5 t DMC ,a w polu masa dopuszczalna ciągniętej przyczepy wpisał 3,5 t. Z takiego zestawu cyfr łatwiej wybrnąĆ podczas kontroli :)

 

pozdro Set

DODGE RAM 5,7 HEMI

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Mam nadzieję ze pisze w odpowiedznim miejscu.

Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry?

Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka.

 

Dzieki z gory

Link to comment
Share on other sites

Jak widać "modyfikacje" mają swoje zady i walety ;-)

Wydaje mi się, że w Polsce trzeba zgłosić sprawę do rzeczoznawcy i z jego opisem udać się do stacji kontroli pojazdów, aby dostać zaświadczenie, które potem składa się w wydziale komunikacji. Może wiązać się to z dodatkowymi opłatami, typu VAT, lub akcyza. I już. I to chyba tyle.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

...Otoz moj pickup jest zarejestrowany jako ciezarowy (zostal specjalnie "zmodyfikowany" aby nie placic podatku). Czy sa w Polsce firmy ktore przywracaja jego fabryczne parametry?

Tutaj (Oslo) za przejaz przez miasto musze wnosic oplaty. Jako ze jade "ciezarowka" to place 4 razy wiecej niz osobowka.

Ale... pickup z definicji jest zarejestrowany jako ciężarówka (osobna przestrzeń ładunkowa) i byłbym zdziwiony gdyby było inaczej.

Rozumiem, że Twój Lighting jest na norweskich numerach? W Stockholmie funkcjonuje podobny system opłat za wjazd do miasta ale płacą tylko tubylcy na szczęście. Samochodów na zagranicznych blachach nie dotyczy.

 

EDIT: Różnica jest tylko taka, że np. w Niemczech funkcjonuje normalnie nazewnictwo "pickup", w Szwecji istnieje pojęcie "flak" lub "skåp" czyli otwarta lub zamknięta przestrzeń ładunkowa, a w Polsce nie wiedzą w urzędach co to pickup i dlatego jest "ciężarowy z dmc do 3.5 t"

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Jest na Norweskich blachach.

Troszke to tu wyglada inaczej niz u Nas ale nie chce mi sie rozpisywac.

Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji....

Link to comment
Share on other sites

Niestety musze znalesc firme ktora "przerobi" zawieszenie do stanu pierwotnego badz po prostu wystawi kwit ze auto ma DMC ponizej 3,5 T (i tak nikt tu tego nie sprawdza - tylko kwit).Firma ktora sie tym zajmowala w Norwegii upadla mimo iz nie miala konkurencji....

Ale zaraz, zaraz... A jakie Ty masz teraz DMC? Przecież Lightning ma DMC dużo poniżej 3.5t! Zobacz sobie na plakietce na słupku.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Gdyby zejście z DMC poniżej 3,5 t było tak łatwe to juz bym kupił takiego Fullsize made in USA ktory ma powyżej i to zrobił. Ale jest to praktycznie nie wykonalne, nie znajdziesz żadnego rzeczoznawcy który by sie pod tym podpisał.

 

Gdy jest to pojazd swieżo sprowadzony i nie zarejestrowany w PL moze sie uda w przeciwnym wypadku nie licz na to.

 

W zeszłym miesiącu szukałem rzeczoznawy który zrobi mi opinie do mojej repliki L7 ( rejestracja jako sam) , nikt sie nie chciał podjąć , otrzymywałem odpowiedzi że w Polsce jest to niemożliwe, ale udało się bez opini zarejestrować dzięki ludziom którzy buduja takie auta i mają wydeptane swoje ścieżki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.