Skocz do zawartości

Dodge Ram vs F-150 vs Taundra


Sokół

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jeżeli temat nie zgodny z tematem proszę o przeniesienie, ale pisze tu bo to właśnie na rama się nastawiłem.

Panowie czytam to i inne fora od ok 3tygodni ale jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem.

Obecnie posiadam Forda Rangera 2,5d. o aucie nie pisze bo nie ma sensu, Chcę je zamienić na Dodga Rama 1500, Forda F15 lub Toyotę Tundrę. Tylko co wybrać.

Moje preferencje odnośnie auta, wiem że tego nie pochwalacie ale auto jest mi potrzebne między innymi w pracy. Wożenie paliwa na budowę, itp, no i pracowników.

Od początku skłaniałem się ku Ram-owi, edycja 3 lub z nowszym ryjem 06r. bo mi się podoba, bo ma 6 osób bardzo ważna rzecz dla mnie, dostępność części i ich relatywnie niska cena. Silnik 4,7 wiecej nie ma potrzeby a i gaz do takiego motoru tańszy.

Ale jak czytam forum to zaczynam zapatrywać się na f-150 ale z 4normalnymi drzwiami lub Tundre, tej dla pracowników trochę szkoda. Zwłaszcza że trochę droga.

Dlaczego zapatruje się na inne marki, bo czytam jak to w ramach padają krzyżaki i mosty, z tego co mi wiadomo to raczej te z przełożeniem 3.92 bo te 3,5 (pisze z pamięci) raczej sie nie psują. No i padające skrzynie.

Oglądałem już kilka Ramów ale teraz zgłupiałem jeżeli jest ktoś kto by rozwiał moje wątpliwości to będę wdzięczny.

Dodatkowo w/w aucie chciałbym zamontować pług do odśnieżania bo np w fordzie mam. oraz takie użadzenie do jazdy po torach

99275a826a1ad76amed.jpg

Ważna kwestia chce przeznaczyć do 50tyś.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ford albo Ram do pracy i wożenia pracowników, szkoda Tundry tarmosić na budowie itp. Ram szerszy od F150 z tego samego rocznika wiec wybór jedynie co się bardziej podoba, bo dostępność części podobna, czyli bez problemu do dostania na miejscu w PL

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford albo Ram do pracy i wożenia pracowników, szkoda Tundry tarmosić na budowie itp. Ram szerszy od F150 z tego samego rocznika wiec wybór jedynie co się bardziej podoba, bo dostępność części podobna, czyli bez problemu do dostania na miejscu w PL

 

Dziękuję za odpowiedz, choć oczekiwałem więcej szczegółów. Powiedzmy że stawiam na rama, więc pytam:

1.Czy są mechaniczne różnice w edycji 3 przed i po lifcie w 2005r (duże swiatła i inna deska), podobno przednie zawieszenie jest trochę inne?

2.Jaki most lepiej wybrać ponoć ten 3.50 jest mniej awaryjny.

3.Silnik 4,7 ponoć mniej pali te 2-3L, ale zdarza się ze przy 250tyś siadają pierścienie sam takiego mam do kupienie po remoncie silnika i gwarancja na 6miesięcy ale troszkę się boje.

4. Pytanie laika, jak sprawdzić czy dany Ram ma blokady mostów i że to działa, czy jest dodatkowa wajcha czy tylko pokrętło na desce? (zimą będę tym autem odśnieżał plac firmy i zależy mi na stałym napędzie na 4x4 nie koniecznie z włączoną blokadą.)

5. Na co zwrócić uwagę przy kupnie rama (jak było takie pytanie to poproszę link bo nie znalazłem)

 

Ten mi się spodobał

http://allegro.pl/show_item.php?item=3421245834

nr vin: 1d7ha18nx6j103294

ale coś nie wiele widze w historii ktoś może ma gdzie sprawdzić Vin i mieć więcej szczegółów

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a to jest 4x4?

pokrętła na desce nie ma, oznaczeń 4x4 również, a te roczniki już chyba dźwigni w podłodze nie miały :/

 

 

Co do silnika 4,7 - nie jest to szczyt bezawaryjności, ale o pierścieniach nie słyszałem.. zwłaszcza, że dużo tego jeździ w jeepach grand cherokee.

 

 

Co do Tundry - roczniki powyżej 2007 > , w Polsce bardzo mała podaż. Za oceanem najtańsze co znalazłem w ogłoszeniach z Kanady to 12 tys $$$, czyli 37 tys + koszty = ok 65 tys z vatem:

 

http://alberta.kijiji.ca/c-cars-vehicles-cars-trucks-2007-Toyota-Tundra-SR5-Crewcab-Longbox-4x4-W0QQAdIdZ505937010

 

 

 

Co do części - do Tundry wszystko kupisz w ASO, do dodga również, ale w ASO Fiata :kasztan:

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a to jest 4x4?

pokrętła na desce nie ma, oznaczeń 4x4 również, a te roczniki już chyba dźwigni w podłodze nie miały :/

 

 

Co do silnika 4,7 - nie jest to szczyt bezawaryjności, ale o pierścieniach nie słyszałem.. zwłaszcza, że dużo tego jeździ w jeepach grand cherokee.

 

 

Co do Tundry - roczniki powyżej 2007 > , w Polsce bardzo mała podaż. Za oceanem najtańsze co znalazłem w ogłoszeniach z Kanady to 12 tys $$$, czyli 37 tys + koszty = ok 65 tys z vatem:

 

http://alberta.kijiji.ca/c-cars-vehicles-cars-trucks-2007-Toyota-Tundra-SR5-Crewcab-Longbox-4x4-W0QQAdIdZ505937010

 

Co do części - do Tundry wszystko kupisz w ASO, do dodga również, ale w ASO Fiata :kasztan:

 

No zauważyłem po fakcie, że to kastrat wiec trzeba odpuścić. Szukać 2500 HD a one też są z tym silnikiem 4,7L Bo diesla nie chce.

 

Myślałem że 1500 udźwignie te moje dodatki. Sztywny most na przedzie nie jest mi nie zbędny w błocie się taplać nim nie będę.

 

Co do 4,7 to odpuścić sobie? Bo miałem co prawda Chargera 5,7 i swoje potrafi spalić.

 

A i ważna kwestia czy taki 2500 gania podobnie jak 1500 chodzi o prędkości przelotowe, bo auto troszkę ganiać będę.

Spalanie pewnie też większe.?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 4,7 to odpuścić sobie? Bo miałem co prawda Chargera 5,7 i swoje potrafi spalić.

 

 

myślę, że charger i tak spali mniej niż ram, zobacz ten wątek:

 

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=165

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i 4,7 benzin bez gazu, i 2500HD 5,9 żużel. Powiem Ci że w Twoim wypadku wybrałbym tylko 2500HD żużel. 4,7 ciągam 9-cio metrowy kemping, lub koniowóz załadowany dużymi końmi i spalanie benzyny przy obciążeniu i spokojnej jeździe (80-90km/h) kształtuje się na poziomie 18-19 l /100km. 2500HD z 5.5" liftem i na 39" kołach, bez przyczepy w mieszanej jeździe pali mi 15l/100km. Na trasie z przyczepą pali mi... 15l/100km. :-) Moment potężny ciągnie z samego dołu, kultura silnika bez porównania z 4,7.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sokół napisał/a:

 

Co do 4,7 to odpuścić sobie? Bo miałem co prawda Chargera 5,7 i swoje potrafi spalić.

 

 

 

myślę, że charger i tak spali mniej niż ram, zobacz ten wątek:

 

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=165

 

Czytałem już ten wątek, to o chargerze to tylko takie spostrzeżenie było. Naturalne ze Ram spali więcej.

 

Mam i 4,7 benzin bez gazu, i 2500HD 5,9 żużel. Powiem Ci że w Twoim wypadku wybrałbym tylko 2500HD żużel. 4,7 ciągam 9-cio metrowy kemping, lub koniowóz załadowany dużymi końmi i spalanie benzyny przy obciążeniu i spokojnej jeździe (80-90km/h) kształtuje się na poziomie 18-19 l /100km. 2500HD z 5.5" liftem i na 39" kołach, bez przyczepy w mieszanej jeździe pali mi 15l/100km. Na trasie z przyczepą pali mi... 15l/100km. :-) Moment potężny ciągnie z samego dołu, kultura silnika bez porównania z 4,7.

 

Ja raczej ciągać tym nic nie bede, ma to być auto po prostu użyteczne.

Teraz jest kwestia nie zawodności tego 4,7L.

I dalej nie wiem czy oprócz innego zawieszenia to mosty też są inne chodzi o prędkości przelotowe realne takiego 2500?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest kwestia nie zawodności tego 4,7L.

 

Mojego kupiłem jak miał na liczniku najechane 77tyś mil. Ile miał naprawdę, Ch.. go wie. Teraz mam 198tyś mil. Pilnowane przeglądy, dobry olej i do tej pory żadnej awarii silnika.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Wszystko zależy jak został zarejestrowany w Polsce, powyżej czy poniżej 3,5t :mrgreen:

przed zakupem sprawdź co jest wbite w dowodzie.

 

Ram 2500. Jest cięższy o około 300-400 kg od Rama 1500 , więc osiągi bedą gorsze, są tez inne przełożenia w mostach z racj rożnych wielkości kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak został zarejestrowany w Polsce, powyżej czy poniżej 3,5t :mrgreen:

przed zakupem sprawdź co jest wbite w dowodzie.

 

Ram 2500. Jest cięższy o około 300-400 kg od Rama 1500 , więc osiągi bedą gorsze, są tez inne przełożenia w mostach z racj rożnych wielkości kół.

 

Sebastian jak możesz to odpowiedz na pytanie jaka jest ładowność 1500 bo znalazłem że 2500 zaledwie 660kg, to trochę mało, bo jak załaduje zbiornik Titan na paliwo to on już waży 600kg z paliwem. A durna Inspekcja wszystko waży.

 

Kolejna sprawa czy Ram 1500 jest zarejestrowany do 3,5t czy na przykład 3,200? A może każdy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

oznaczenia modelowe to własnie ładowność w funtach, może się nieznacznie róznić z specyfikacją producenta w zalezność od dodatkowego wyposażenia.

 

1500 funt - 680 kg

2500 funt - 1134 kg

3500 funt - 1586 kg

 

Wagi które podałem powyżej to oczywiście ładowność rzeczywista, a co w dowodzie pisze to już inna bajka.

 

co do rejestracji to może być różnie, mój poprzedni a teraz Darusa Ramik 1500 ma 3040 kg DMC ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sokół dla ciebie dobrym wyjściem może być przyczepa jakaś 2500 lub 3000 DMC,

jeden zbiornik na pake, a 3 na przyczepe i sprawa rozwązana, tylko musisz miec prawko B+E

+ viatoll.

 

Prawko to mam nawet C+E ale nie o to chodzi. Zbiornik też mam jeden wiec przyczepa mi zbędna.

Myślałem że ram ma przynajmniej tą tonę ładowności.

To po co ludzie piszą że 1500 jest na kat B skoro z tego co napisałeś nie może być inaczej.

Tak czy inaczej dzięki za pomoc sporo już wiem, teraz jak znajdę jakieś auto godne uwagi odezwę się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie rzecz biorąc nie możesz z paliwem od tak jeździć gdyż przewożenie paliwa podlega pod ADR. A tym bardziej ram 1500 nie jest uprawniony do legalnego przewożenia ponad 700kg (przy rejestracji na 3500kg). (gdzieś czytałem ze fordy f150 testuje się pod obciążeniem 2 ton).

 

Ogólnie dziwnie się czyta Twoje wymagania odnośnie jazdy po torach.. co u nas jest zabronione a tym bardziej jeżdżenie z takim mechanizmem zawieszonym do samochodu = zabranie dowodu, co do odśnieżania każdy pickup sobie z tym poradzi jeśli zastosujesz odpowiedni system mocujący. Jazda w 6 osob - ok ale nie chciałbym jeździć tak dalej niż 5km bo jest to mega nie wygodne i w ogóle nie praktyczne a druga sprawa to spalanie które na pusto rzadko jest mniejsze od 17 litrów a na pełno rzadko mniejsze od 22l jeszcze dużo zależy od drogi.( Mój f150 5.4 z jachtem 2t- zestaw 5t na słowacje spalanie średnie 25l minimalne 19)

 

Oczywiście pomijam koszt napraw jakichkolwiek elementów karoserii bo ich ceny przeważnie kosztują 2x więcej niż europejczyki.

 

oczywiście taki Amerykanin u nas nadaje sie idealnie jako autko do ciągnięcia przyczep , dla ojca rodziny z iskra szpanu (pozytywne).

 

u nas do pracy dużo lepiej sprawdzają się l200, używam 2 takich na kopalniach odkrywkowych jako samochody dla mechaników i dowóz paliwa (na budowie) do koparek i sprawują się super, a sam jeżdżę f150 i polecam, ale nie oddałbym jej nikomu do jeżdżenia :)

2005 Ford F150 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sokół dla ciebie dobrym wyjściem może być przyczepa jakaś 2500 lub 3000 DMC,

jeden zbiornik na pake, a 3 na przyczepe i sprawa rozwązana, tylko musisz miec prawko B+E

+ viatoll.

 

Witam

Jeśli chodzi o przyczepę i wysłanie z nią pracownika w celach zarobkowych, czyli dowiezienie paliwa, to trzeba jeszcze pamiętać o tachografie, tak wymaga ITD.

 

Czyli jak wnioskuję z wypowiedzi nie da się w pełni legalnie zarejestrować rama 2500 na kat. B

 

A czy nie można podwyższyć faktycznej ładowności rama 1500 montując poduchy?

 

Baksu nie zgodzę się z twoim stwierdzeniem:"Oczywiście pomijam koszt napraw jakichkolwiek elementów karoserii bo ich ceny przeważnie kosztują 2x więcej niż europejczyki. "

 

porównując ceny części nowych i używanych do dodga i nissana lub l200 to dodge wypada bezkonkurencyjnie, nie wiem jak to jest z fordem bo nigdy się nie interesowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze możesz montować poduchy lecz wydaje mi sie ze ram spokojnie ponad tone przewiezie powyżej tego jazda może być mało komfortowa z uwagi ze hamulce i zawieszenie nie są do tego przewidziane.

 

Bez problemu zarejestrujesz 2500 na kat.b ale stracisz na legalnej ładowności.

 

problemem jest serwisowanie tego wszystkiego u nas bardziej niz koszta czesci.... navare czy l200 oddajesz do serwisu a rama czy f150 do warsztatu który być może poradzi sobie z usterka.

2005 Ford F150 5.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Tak, przy zestawie powyżej 3,5t DMC i zarobkowym wykorzystaniu musi być tacho, ale przy przewozie prywatnym już nie.

Ja mam Rama 2500 na kat b. :mrgreen: , z wyliczeń wychodzi ze ładunek nie może przekraczać 650-700 kg co by na wadze nie wykazalo wiecej niz 3,5 t DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie rzecz biorąc nie możesz z paliwem od tak jeździć gdyż przewożenie paliwa podlega pod ADR. A tym bardziej ram 1500 nie jest uprawniony do legalnego przewożenia ponad 700kg (przy rejestracji na 3500kg). (gdzieś czytałem ze fordy f150 testuje się pod obciążeniem 2 ton).

 

Ogólnie dziwnie się czyta Twoje wymagania odnośnie jazdy po torach.. co u nas jest zabronione a tym bardziej jeżdżenie z takim mechanizmem zawieszonym do samochodu = zabranie dowodu, co do odśnieżania każdy pickup sobie z tym poradzi jeśli zastosujesz odpowiedni system mocujący. Jazda w 6 osob - ok ale nie chciałbym jeździć tak dalej niż 5km bo jest to mega nie wygodne i w ogóle nie praktyczne a druga sprawa to spalanie które na pusto rzadko jest mniejsze od 17 litrów a na pełno rzadko mniejsze od 22l jeszcze dużo zależy od drogi.( Mój f150 5.4 z jachtem 2t- zestaw 5t na słowacje spalanie średnie 25l minimalne 19)

 

Oczywiście pomijam koszt napraw jakichkolwiek elementów karoserii bo ich ceny przeważnie kosztują 2x więcej niż europejczyki.

 

oczywiście taki Amerykanin u nas nadaje sie idealnie jako autko do ciągnięcia przyczep , dla ojca rodziny z iskra szpanu (pozytywne).

 

u nas do pracy dużo lepiej sprawdzają się l200, używam 2 takich na kopalniach odkrywkowych jako samochody dla mechaników i dowóz paliwa (na budowie) do koparek i sprawują się super, a sam jeżdżę f150 i polecam, ale nie oddałbym jej nikomu do jeżdżenia :)

 

Może faktycznie odbiegam trochę od tematu, co do legalności jazdy po torach to nie masz racji bo ja w tej branży robię i pojazd musi być odpowiednio przystosowany mam koparki które jeżdżą po torach (oczywiści na liniach zamkniętych, remontowanych lub bocznicach kolejowych)!!, a ten system może być również chowany pod zderzaki więc po wsunięciu go nie widać, tamto zdjęcie jest tylko poglądowe.

Paliwo wożę w atestowanym zbiorniku i faktycznie adr musisz mieć jeśli wieziesz 1tonę lub więcej paliwa. Ale dość spamowania.

Rama chciałem bo amerykanie robią gotowe zestawy hydrauliczne właśnie do rama aby jeździł po torach, wole to niż samemu modzić. (tylko rozstaw wózków na nasze tory trzeba zmienić).

Co do spalania to i tak mój obecny diesel pali 14L przy 2,5L pojemność a co za tym idzie, Nie jedzie. Jak mu wsadziłem łyżkę od koparki to prawie przód mu się od ziemi oderwał. Co jest irytujące bo po co mi auto z przeznaczeniem do prac na, które najlepiej zakupy pakować.

Tak czy inaczej sporo już wiem i dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Na chwilę obecną będę się jednak decydował na Rama 1500 4,7. +Gaz oczywiście lub 2500. Choć po wszystkich postach 100% pewności nie mam.

Jeszcze jedno pytanie lub prośba.

Dzięki i pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinieneś pomyśleć o silniku 5.7 , 4.7 jest tylko pozornie ekonomiczniejszy gdyż ma 100km mniej i mniej momentu obrotowego , jak go załadujesz spali tyle co 5.7 a mniejsza moc będzie odczuwalna.

 

zgadzam się z twoją sugestią, ale nawet instalacja gazowa do 4,7 to koszt ok 3,5tys do 5,7 to najmarniej 7tys.

 

Ale ja mam ważne pytanie jaki jest rozstaw wewnętrzny kół, opon dokładnie jak by ktoś mi mógł zmierzyć ale na felgach standardowych czyli bodajże 17' o ile się nie mylę chodzi mi o szerokość od opony do opony (jak zaznaczyłem na zdjęciu).

3c4cde69a5b9d798med.jpg

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.