Skocz do zawartości

Ford f150 - wypadanie zapłonu


DragonEv

Rekomendowane odpowiedzi

Dałem temat w mechanice, ale z doświadczenia wiem, iż nie każdy tam zagląda, a potrzebuję pomocy. Daje więc i tu.

 

 

 

Jestem posiadaczem forda f150, 5.4l 2007 rok.

 

Pomimo iż jestem mechanicznym laikiem postaram się jak najlepiej opisać mój problem.

 

Otóż przy dużym obciążeniu silnika wypada mi zapłon. Błąd PS305.

Wygląda to następującą. Jadąc z prędkością około 100-110 km/h dodaje gaz do dechy. Skrzynia redukuje, auto przyspiesza po czym wypada zapłon i wyłącza się cylinder nr 5.

Efekt- silnik szarpie, nie ma mocy itd.

Po chwili spokojnej jazdy cylinder z powrotem się włącza.

Dzieje się tak tylko przy prędkości o której pisałem wyżej. Przy innych prędkościach jak dodaje do dechy wszystko jest ok.

 

Oczywiście starałem się sprawdzić co to może być i podczas testów komp pokazuje że jedna strona ma za ubogą mieszankę i daje za dużo wachy. Rozjeżdżają się czasy wtrysku.

Przy odłączonej sondzie dzieje się to samo, może troszke słabiej ale jednak.

Na początku szarpał też przy mniejszych obciążeniach, ale wymieniłem cewkę i tu już jest OK.

 

Co zostało już sprawdzone:

wymieniona cewka, bo była nadpalona

wymienione wszystkie świece

sprawdzono katalizator

sprawdzono czy nie są podparte zawory

sprawdzono ciśnienie w dwóch cylindrach 5 i sąsiednim.

 

Wszystko wygląda na to że jest ok, poza tym że nie jest ok.

Ani ja , ani mój mechanik nie wiemy co to może być.

 

Liczę tutaj na Waszą pomoc i pomysły.

A może ktoś już miał taki przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer podmienić z innego eFa i się przejechać.

To nie je takie proste, to nie Atari ;-) W większości nowszych samochodów nie można od tak sobie wyjąć "komputera" i przełożyć do innego samochodu.

 

A wracając do problemu kolegi - sprawdź wtryskiwacze, szczególnie ten na 5 cylindrze.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)