Jump to content

Ford f150 - wypadanie zapłonu


DragonEv
 Share

Recommended Posts

Dałem temat w mechanice, ale z doświadczenia wiem, iż nie każdy tam zagląda, a potrzebuję pomocy. Daje więc i tu.

 

 

 

Jestem posiadaczem forda f150, 5.4l 2007 rok.

 

Pomimo iż jestem mechanicznym laikiem postaram się jak najlepiej opisać mój problem.

 

Otóż przy dużym obciążeniu silnika wypada mi zapłon. Błąd PS305.

Wygląda to następującą. Jadąc z prędkością około 100-110 km/h dodaje gaz do dechy. Skrzynia redukuje, auto przyspiesza po czym wypada zapłon i wyłącza się cylinder nr 5.

Efekt- silnik szarpie, nie ma mocy itd.

Po chwili spokojnej jazdy cylinder z powrotem się włącza.

Dzieje się tak tylko przy prędkości o której pisałem wyżej. Przy innych prędkościach jak dodaje do dechy wszystko jest ok.

 

Oczywiście starałem się sprawdzić co to może być i podczas testów komp pokazuje że jedna strona ma za ubogą mieszankę i daje za dużo wachy. Rozjeżdżają się czasy wtrysku.

Przy odłączonej sondzie dzieje się to samo, może troszke słabiej ale jednak.

Na początku szarpał też przy mniejszych obciążeniach, ale wymieniłem cewkę i tu już jest OK.

 

Co zostało już sprawdzone:

wymieniona cewka, bo była nadpalona

wymienione wszystkie świece

sprawdzono katalizator

sprawdzono czy nie są podparte zawory

sprawdzono ciśnienie w dwóch cylindrach 5 i sąsiednim.

 

Wszystko wygląda na to że jest ok, poza tym że nie jest ok.

Ani ja , ani mój mechanik nie wiemy co to może być.

 

Liczę tutaj na Waszą pomoc i pomysły.

A może ktoś już miał taki przypadek ?

Link to comment
Share on other sites

Komputer podmienić z innego eFa i się przejechać.

To nie je takie proste, to nie Atari ;-) W większości nowszych samochodów nie można od tak sobie wyjąć "komputera" i przełożyć do innego samochodu.

 

A wracając do problemu kolegi - sprawdź wtryskiwacze, szczególnie ten na 5 cylindrze.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 years later...

do wymiany rozrząd. przerabiałem to w swoim samochodzie. Przyczyną tego są koła zębate zmiennej fazy rozrządu wraz z solenoidami VCT. główna przyczyna leży po stronie rozciągniętych łańcuchów rozrządu i hydraulicznych napinaczy tych łańcuchów. źle przepływa olej i źle ustawia się rozrząd 

przed naprawą mój samochód strasznie jeździł, brak mocy, wywalało błędy, szarpał, 

na zdjęciu jest podgląd jak to wygląda od środka 
 

ABF20090-193E-4F9A-A3FC-BB4EFC6A75B4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam. Mam aktualnie F-150 z 2008 z silnikiem 4.6 mniejszym bratem 5.4 tritona. Z tego co dowiadywalem sie to te silniki a szczegolnie 5.4 sa bardzo czule na brak regularnych wymian oleju oraz stosowanie oleju innego niz 5W30. Stary zuzyty ole zatyka kanaly w silniku powodujac brak smarowania elementow i ich przegrzewanie, a takze zle dzialajace hydrauliczne napinacze lancuchow rozrzadu. Rowniez przy rozrzadzie wycieraja sie plastikowe prowadzenia lancuchow przez co w niektorych przypadkach pokrywa rozrzadu moze zostac przetarta i zniszczona. Wiec bardzo sie uczula na wymiane oleju nawet co 5-6 tys kilometrow. Nastepna sprawa jest podmiana pompy oleju, ktora w oryginalnym stanie nie dawala rady rozprowadzac  go w dostatecznych ilosciach aby wszedzie zostal rozprowadzony tak jak nalezy. Proponowana jest podmiana na pompy firmy Melling M360 o zwiekszonej wydajnosci. Przy wymianie kol zebatych rozrzadu trzeba unikac firmy Dorman Camshaft Phasers. Nastepna rzecza jest pilnowanie aby nie lamac swiec przy wymianie. Ford zaprojektowal dwuczlonowe swiece z ceramicznym rdzeniem (czy jakos tak) ktore przy wykrecaniu lubia sie czesto lamac i wtedy jest zabawa. A tak pozatym to sa dobre silniki. Pozdr.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.