DragonEv Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Dałem temat w mechanice, ale z doświadczenia wiem, iż nie każdy tam zagląda, a potrzebuję pomocy. Daje więc i tu. Jestem posiadaczem forda f150, 5.4l 2007 rok. Pomimo iż jestem mechanicznym laikiem postaram się jak najlepiej opisać mój problem. Otóż przy dużym obciążeniu silnika wypada mi zapłon. Błąd PS305. Wygląda to następującą. Jadąc z prędkością około 100-110 km/h dodaje gaz do dechy. Skrzynia redukuje, auto przyspiesza po czym wypada zapłon i wyłącza się cylinder nr 5. Efekt- silnik szarpie, nie ma mocy itd. Po chwili spokojnej jazdy cylinder z powrotem się włącza. Dzieje się tak tylko przy prędkości o której pisałem wyżej. Przy innych prędkościach jak dodaje do dechy wszystko jest ok. Oczywiście starałem się sprawdzić co to może być i podczas testów komp pokazuje że jedna strona ma za ubogą mieszankę i daje za dużo wachy. Rozjeżdżają się czasy wtrysku. Przy odłączonej sondzie dzieje się to samo, może troszke słabiej ale jednak. Na początku szarpał też przy mniejszych obciążeniach, ale wymieniłem cewkę i tu już jest OK. Co zostało już sprawdzone: wymieniona cewka, bo była nadpalona wymienione wszystkie świece sprawdzono katalizator sprawdzono czy nie są podparte zawory sprawdzono ciśnienie w dwóch cylindrach 5 i sąsiednim. Wszystko wygląda na to że jest ok, poza tym że nie jest ok. Ani ja , ani mój mechanik nie wiemy co to może być. Liczę tutaj na Waszą pomoc i pomysły. A może ktoś już miał taki przypadek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 24 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2013 Komputer podmienić z innego eFa i się przejechać. Sprawdzić dolot powietrza. Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 25 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Komputer podmienić z innego eFa i się przejechać. To nie je takie proste, to nie Atari ;-) W większości nowszych samochodów nie można od tak sobie wyjąć "komputera" i przełożyć do innego samochodu. A wracając do problemu kolegi - sprawdź wtryskiwacze, szczególnie ten na 5 cylindrze. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrB Opublikowano 26 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2013 okablowanie dochodzace do cewek/wtryskow jest OK? Przewody nie sa nadlamane? Cytuj 5.7L ECONOMY PACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DragonEv Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 i zagadka wyjaśniona. Piszę, gdyby jeszcze ktoś miał problem. Dzięki gazowi wypalone zawory. Ot co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Gazowi jak gazowi, źle ustawionej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DragonEv Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 poprawka. ||To chyba jednak nie wina instalacji. okazało się że były tam jakieś drobinki metalu . Sądzę że w stanach ktoś grzebał i nie zrobił tego tak jak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stuardb Opublikowano 2 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 do wymiany rozrząd. przerabiałem to w swoim samochodzie. Przyczyną tego są koła zębate zmiennej fazy rozrządu wraz z solenoidami VCT. główna przyczyna leży po stronie rozciągniętych łańcuchów rozrządu i hydraulicznych napinaczy tych łańcuchów. źle przepływa olej i źle ustawia się rozrząd przed naprawą mój samochód strasznie jeździł, brak mocy, wywalało błędy, szarpał, na zdjęciu jest podgląd jak to wygląda od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ijo Opublikowano 22 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2020 Witam. Mam aktualnie F-150 z 2008 z silnikiem 4.6 mniejszym bratem 5.4 tritona. Z tego co dowiadywalem sie to te silniki a szczegolnie 5.4 sa bardzo czule na brak regularnych wymian oleju oraz stosowanie oleju innego niz 5W30. Stary zuzyty ole zatyka kanaly w silniku powodujac brak smarowania elementow i ich przegrzewanie, a takze zle dzialajace hydrauliczne napinacze lancuchow rozrzadu. Rowniez przy rozrzadzie wycieraja sie plastikowe prowadzenia lancuchow przez co w niektorych przypadkach pokrywa rozrzadu moze zostac przetarta i zniszczona. Wiec bardzo sie uczula na wymiane oleju nawet co 5-6 tys kilometrow. Nastepna sprawa jest podmiana pompy oleju, ktora w oryginalnym stanie nie dawala rady rozprowadzac go w dostatecznych ilosciach aby wszedzie zostal rozprowadzony tak jak nalezy. Proponowana jest podmiana na pompy firmy Melling M360 o zwiekszonej wydajnosci. Przy wymianie kol zebatych rozrzadu trzeba unikac firmy Dorman Camshaft Phasers. Nastepna rzecza jest pilnowanie aby nie lamac swiec przy wymianie. Ford zaprojektowal dwuczlonowe swiece z ceramicznym rdzeniem (czy jakos tak) ktore przy wykrecaniu lubia sie czesto lamac i wtedy jest zabawa. A tak pozatym to sa dobre silniki. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.