GrzegorzHD Opublikowano 21 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Sprowadziłem Rama 2500 2005 HD z Dieslem, jest w nim małe uszkodzenie pokrywy przedniego mostu i przez które wyciekł cały olej. Był jeżdżony bez oleju bo po zdjęciu obudowy widać uszkodzone zębatki wałka atakującego i talerza. Wydaje mi się że w takiej sytuacji nie ma co remontować tego mostu bo pewnie reszta też nie jest w najlepszym stanie, ale może się mylę. Na chwilę obecną wyjąłem krzyżaki z przedniego mostu i autko śmiga tylko na tyle. Pytanie jak mogę sprawdzić jakie dokładnie jest przełożenie żeby znaleźć drugi, a może jednak warto odbudować ten most? Znalazłem coś takiego: http://www.ebay.com/itm/9-1-4-AAM-Dodge-2500-3500-Front-Differential-/181172944940?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ADodge%7CModel%3ARam+3500&hash=item2a2ebfc02c&vxp=mtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 21 Lipca 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2013 Policz liczbę zębów na ataku, talerzu i porównaj z linkiem , ja bym kupił nowe przełożenia, Stawiam ze masz 3.55:1. W 300-400 $ powinieneś się zmieścić z cłem i transportem http://www.summitracing.com/parts/rmg-scr92502/overview/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wally1001 Opublikowano 28 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 Witam Jak podasz vin pojazdu to sprawdzę w serwisie jakie były przełożenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max Opublikowano 29 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 No nie wiem czy nie warto remontować? Ja też mam padnięty przedni most i patrząc po tym, że dostępność mostów do Rama HD jest dość znikoma to nie wiem czy nie podejmę się naprawy. Mój mechanik patrzył, że komplet gratów do mnie powinien się w 1000 PLN zmieścić, więc pewnie podziałamy. Za jakieś 2 tygodnie się za to biorę. Cytuj BYŁ: Dodge Ram 2500 5.9 '97 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 29 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2013 Jak znajdziesz gdzieś dobre przełożenia, to można zrobić remont i wiesz co masz. Zakładasz nowe łożyska, uszczelniacze + ustawienie mostu i będzie jak nowy. Używany most to taka trochę loteria. Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 VIN: 3D7KS28C05G837756 Ostatnio próbowałem się dostać do tego mostu, po odkręceniu tych obejm po obu stronach nie mogłem wyjąć całego środka, także nie mogłem sprawdzić czy nie ma dużych luzów na satelitach i czy nie są ich ośki do wymiany bo wtedy to ciężko będzie się zmieścić w sensownym budżecie. Uszkodzeń zębów na nich nie widać. Również jestem bardziej przekonany do odbudowania mostu bo jak kolega wspomniał, po takim zabiegu przynajmniej wiem co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Kosza nie wyjmiesz bez wyjęcia półosi z mostu. Ja tez jestem zwolennikiem napraw, bo wiem co mam. Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Półosie wyjęte wcześniej, żeby można było nim jeździć, więc teoretycznie można wyjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 To kwestia użycia odpowiedniej siły. Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 7 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 Dzisiaj rozebrałem most, tak jak kolega suchorz wspomniał kwestia użycia odpowiedniej siły. Więc tak atak ma 11 zębów, talerz 41, wynika z tego że przełożenie 3.73. Wszystkie łożyska do wymiany bo odcisnęły się na bieżniach ślady wałeczków, są też luzy na satelitach ale nie wiem jakie powinny być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Most naprawiony, środek oprócz kosza praktycznie nowy, okazało się jeszcze że obróciło się łożysko w obudowie, to na wałku atakującym, konieczna więc była wizyta u tokarza. Wszystko poskładane, nic nie wyje, napędy działają prawidłowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchorz Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Most naprawiony, środek oprócz kosza praktycznie nowy, okazało się jeszcze że obróciło się łożysko w obudowie, to na wałku atakującym, konieczna więc była wizyta u tokarza. Wszystko poskładane, nic nie wyje, napędy działają prawidłowo :git: Cytuj Jeep Comanche 4.0 4x4 Ford Ranger T6 3,2 Limited SUCHORZ 4x4 -serwis i modyfikacje off road Montaż i serwis LPG, sklep 4x4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTURO R1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam , a jakie koszta takiego remontu ? :-) Cytuj Pontiac Fiero , Trans-Am GTA , Chevrolet Camaro x4 od2.8 do 5.0 , JEEP 4.0 , obecnie MB 412 , BMW 745 i Ford Ex II 4.0 i GSXR 1300 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Nowy atak plus tależ 2000 Łożyska uszczelnienia plus koncówki 600 Tokarz plus składanie 3000 - gość podobno 20 razy rozbierał i składał most żeby potem to spasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ARTURO R1 Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Kurcze , a u mnie właśnie słychać jakieś dziwne , metaliczne dźwięki przy wolnym toczeniu się auta , aż boję się zapiąć napędy :-( Chyba czas na wizytę u Roberta ..... Cytuj Pontiac Fiero , Trans-Am GTA , Chevrolet Camaro x4 od2.8 do 5.0 , JEEP 4.0 , obecnie MB 412 , BMW 745 i Ford Ex II 4.0 i GSXR 1300 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Ceny razy 5, bo masz duże auto to pewnie i dużo kasy. Ot taka polska smutna rzeczywistość. Ja za regenerację przedniego mostu ( wymiana łożysk i uszczelniaczy, wymiana krzyżaków na półosiach, regeneracja półosi i regeneracja zacisków) zapłaciłem 1000zł z częściami (Dana 44). Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Ceny razy 5, bo masz duże auto to pewnie i dużo kasy. Ot taka polska smutna rzeczywistość. Ja za regenerację przedniego mostu ( wymiana łożysk i uszczelniaczy, wymiana krzyżaków na półosiach, regeneracja półosi i regeneracja zacisków) zapłaciłem 1000zł z częściami (Dana 44). Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 drug, a w ten 1000 była wliczona usługa ustawienia przełożeń? Bo jeżeli tak, to naprawdę tanio :git: No chyba, że gość złożył wszystko "na pałę", to raczej nie była okazja :-/ Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Nie naprawiałem dyfra jako takiego tylko to co napisałem. Półosie wyciągał krótkie więc nie było potrzeby rozbierania samego dyfra, ale cenę jaką zapłacił kolega wyżej uważam za chorą bez względu na to czy była regulacja czy też nie. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Nie naprawiałem dyfra jako takiego tylko to co napisałem A to sorki, nie załapałem o które łożyska chodzi. średnia cena za samą robociznę to teraz chyba jakieś 1500 - 2000 od mostu u ludzi którzy wiedzą jak ustawić przełożenia, a nie robią to na zasadzie "uda się albo nie uda". Tutaj doszły jakieś przeróbki u tokarza, cholera wie jak pracochłonne, więc ta cena za robociznę chociaż spora to już tak nie poraża. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzHD Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Dodaj jeszcze że ceny brutto z fakturami na wszystko, części oryginalne Mopar, alternatywą był most sprzedawany w Polsce za 5000 ale sam wygląd nie zachęcał do zakupu, a gość też nie przekonał mnie w rozmowie telefoniczne że jest on wart swojej ceny. Inną opcją było ściągnąć ze stanów za 1000$, wolałem więc dopłacić i zrobić porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Przepraszam chłopaki, ale nadal nie wiem skąd Wy bierzecie te ceny. Zgodzę się, że złożyć most trzeba umieć, ale tak samo jak wymienić klocki czy oponę na kole. Kwestia jest tego rodzaju, że jak ktoś nie ma pojęcia o tym jak ciasno spasować wałek do talerza to niech się za to nie zabiera, ale mój mechanik 1000- 2000zł bierze za robociznę przy remocie silnika, a Wasi naciągacze biorą więcej za wymianę części w moście. Zapłacić 5500 za tak mały zakres roboty, to mam wrażenie, że u Zuzcara kupiłbyś dwa takie mosty. Części w US kosztują max 150$ plus przesyłka i cło to wyjdzie koło 300$, a ile godzin ten mechanik się grzebał przy tym moście? To, że składał to 20 razy to już jest jego sprawa i oznaka, że był ostrożny, bo nie robi tego zbyt często, ale czy to jest powód, żeby brać za robociznę 2000zł? :shock: Mieszkam w centrum, podobno u nas jest najdrożej ... ale ja wolę chyba swoje drogo, niż Wasze tanio. W kwestii formalnej, nie zaglądam Ci do kieszeni i to jest Twoja prywatna sprawa ile wydajesz kasy, a mnie nic do tego, wyraziłem jedynie swoje zdziwienie, ale cieszę się, że masz sprawne taczki, a w sumie o to chodziło, nieprawdaż? ;-) Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Kwestia jest tego rodzaju, że jak ktoś nie ma pojęcia o tym jak ciasno spasować wałek do talerza to niech się za to nie zabiera Raz, to poza wiedzą i doświadczeniem, trzeba jeszcze do tego mieć kilka narzędzi, które tanie nie są. Dwa, to niestety większość mechaniorów nie ma o ustawianiu przełożeń bladego pojęcia, a mimo to podejmują się tego. Jest oczywiście jeszcze grupa tych, którym wydaje się, że wiedza jak to zrobić, nie mają do tego oprzyrządowania i robią to "na czuja" - w efekcie czasem operacja się udaje, czasem nie :-/ Też jestem z "centralnej" Polski i wiem, że w tej "okolicy" gości, którzy naprawdę potrafią ustawić przełożenia i mają tego sprzęt jest może trzech lub czterech. Cała reszta nie ma o tym pojęcia, albo należą do tych, którym "się wydaje" I jeżeli ktoś za taką robotę bierze poniżej 1000 pln, to śmiem twierdzić, że należy do którejś z tych dwóch ostatnich grup. Kiedyś sam podjąłem się tej roboty w swoim Jeepie i pomimo, że akurat jakoś się udało, to w życiu nie wezmę się za to drugi raz :roll: Ale mam za to świadomość ile ta robota jest warta :roll: Zresztą chyba Suchorz robi czasem takie operacje, to może niech się lepiej wypowie :-D Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 I jeżeli ktoś za taką robotę bierze poniżej 1000 pln, to śmiem twierdzić, że należy do którejś z tych dwóch ostatnich grup. Kuba, ja nie twierdzę, że to tyle nie kosztuje u fachowców. Mnie się wydaje tylko, że fachowców trzeba odróżniać od cwaniaków. Narzędzia są gówno warte, jeśli nie ma operatora, a dobry operator da radę w ekstremalnych warunkach. Ocenianie wartość mechanika po wprost proporcjonalnych cenach do jego wartości jest błędne z założenia, bo nie uwzględniasz polskiej specjalności do cwaniakowania i nie uwzględniasz ludzi zdolnych, którzy nie maja rozdmuchanej fabryki pieniędzy, a zdolności zdecydowanie więcej od tych co umieją doskonale liczyć. Ja nie zamierzam się z Tobą spierać ;-) . Na szczęście mam zdolnego taniego mechanika. Fajnie jest też jak zapłacisz dużo i masz dobrze zrobione. :-D Gorzej jak zapłacisz majątek i się zesra. :-/ Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 17 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 trzeba jeszcze do tego mieć kilka narzędzi, które tanie nie są Kuba M., co to za narzędzia jeśli można zapytać bo jestem laikiem ale również te ceny mnie z lekka szokują i dla tego chciałbym wiedzieć co tak dużo kosztuje? Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.