engel Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Witam, zrobiłem kolejną wymiane oleju w moim Ram'ie i tym razem z braku wyboru padło na 5w 40. Czytałem o parametrach oleju i niby wychodzi na to że drugi parametr to cecha wg SAE dotyczaca pracy w okreslonym zakresie temperatur i im wyzszatym lepiej... Niby ok, ale nie daje mi to spokoju, Czy są jeszcze jakieś różnice, a może przeciwskazania aby ten silnik był zalany tym olejem. czekam na fachowe opinie i podpowiedzi, Dzieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 5W-20 oleje są dostępne na allegro, ja zalałem tym co w linku i wszystko gra poprzednio miałem zalany mobilem 5W-30 i na trasie zapalał mi sie check engin , po kilku odpalniach gasł. być może było to od oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engel Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Dzięki Sebek, wiem ze sa dostepne - bo na przedostatniej smianie tezx mialem, teraz jakos tak wyszlo ze tam gdzie pojechalem ponoc mial byc i nie bylo, a zv racji tego ze juz mialem przechulane o 700km stiwerdzilem ze biore co jest... i nie czekam na allegro czy inne sytuacje. Zastanawiam sie natomiast czy za bardzo nei zaszkodze mojemy ulubinemu silniczkowi !!! Mam nadzieje ze nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 11 Października 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Ja jeżdżę na 10W40 i na takim jezdził w Stanach i jest ok, nic sie nie zapala, ale ja mam HEMI Magnum, a on nie jest tak czuły na olej, bo nie ma MDS. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maasser Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 odgrzebuje stary temat ale dla mnie na czasie :-) a nie chcialem otwierac nowego watku. Zamierzam zrobic wymiane oleju w swoim ramie i niby nie mam ochoty placić za mopara za 5 litrow prawie 210 zł jak mozna kupic dedykowany do saaba, chevroleta czy opla za 70 zł za 5 litrow. Tez jest 5W30 ale tak naprawde czy ktos wie na 100% czy ten mopar jest syntetyk czy tez mineral, nigdzie nie jest to opisane a nie chcialbym przekombinowac na swoim sprzecie. Czy ktos zalewal silnik 5.7 hemi bez MDS innymi olejami niz zalecan moparowskie i czy ma sie gwarancje ze wszystko bedzie oki? ten olej z allegro to http://allegro.pl/opel-gm-5w30-5l-dexos-2-dpf-mamyfiltry-24h-gratis-i2879276099.html widze ze, drug jezdzi nawt na 10w40 wiec to polsyntetyk Cytuj tworzywa Sztuczne www.aluplex.com.pl Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonko Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 maasser, od dłuższego czasu leję złotego Castrol Edge 10W40, jest łatwo dostępny i na każdej stacji wrazie wypadku jest do kupienia na miejscu i nie sądzę by półsyntetyk Castrola był gorszy od mineralnego Mopara. Na zimę i mrozy zalałbym 5W30, jest bardziej rzadszy i lepiej znosi niższe temperatury natomiast 10W40 zachowuje lepiej swoje właściwości niż 5W30 przy wyższych temperaturach oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maasser Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 to sadzisz, ze ten mopar jest jednak mineralem? lepkosc wskazuje na pelna synteze, ale podobno z amerykancami nigdy nic nie wiadomo, rownie dobrze moga miec ten olej w syntezie jak i w minerale. Czytalem w necie, to czesc uwaza, ze to syntetyk, czesc userow, ze mineral i jestem caly gupi ;-) w tym temacie. Jak faktycznie jest to mineral i od poczatku ram jedzdzil na mineralnym to bez sensu byloby lac w niego teraz pelny syntetyk i to jeszce w takiej klasie. [ Dodano: 2012-12-28, 19:07 ] chyba na pewno jednak ten olej to mineralny : http://czesci-usa.com.pl/pl,category,221155,5W30.html wiec nie ma co chyba kombinowac z europejskimi o tej samej lepkosci bo to jednak syntetyki, [ Dodano: 2012-12-28, 19:10 ] a tutaj jest ze syntetyk http://www.evaria.pl/5w30-mopar-olej-silnikowy-syntetyczny-5l-duplikat-1.html :lol: :lol: :lol: Cytuj tworzywa Sztuczne www.aluplex.com.pl Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kassei Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Mam przed sobą buteleczkę 1L zostawioną na dolewkę przez poprzedniego właściciela. Na opakowaniu nie piszę ani słowa o tym jaki to rodzaj oleju. Olej dedykowany dla "Chrysler, Jeep, Dodge and RAM". Jedyne konkretne informacje na butelce to : jakość ILSAC GF-5 wymagania materiałowe chryslera MS-6395 Z tego co mi ostatnio mówił mechanik to między EU a US olejami jest po prostu przepaść jakościowa. Niedrogi amerykański olej mineralny ponoć często jest lepszy on europejskiego high end syntetyka ;) Ja w efce miałem Mopar 5W30 (czy syntetyk nie mam pojęcia), ale aktualnie mam wlany Royal 5W20 syntetyk doradzony przez mechanika (upierałem się przy Motocraft 5W20 ale nie umieli zdobyć full syntetyka na szybko i zdecydowałem się na Royala, bo był chwalony na amerykańskich forach przez użytkowników f150, jedyne pojawiające się narzekania były na jego cenę...). Cytuj FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007 FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001 FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010 był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maasser Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 to jest ku..wa jakas masakra, dzwonilem do mechanika od amerykanskich samochodow z zapytaniem o to co jest pod szyldem mopara 5w30 i powiedzial, ze to musi byc syntetyk (ale myslimy po ewropejsku a nie po hamerykansku), ale jak patrze na seriwsowke od rama to ona przewiduje wymiane CO 5 TYS KM!!!!!!!!! to jakies jaja, przeciez syntetyki wymienia sie nawet co 20 tys km, dlatego coraz bardziej przyblizam sie do stwierdzenia, ,ze mopar to normalnie zwykly mineral o jakis tam podwyzszonych chooj wie jakim cudem parametrach a moze po to aby kupowac jedyny "wlasciwy"olej do samochodu i nie dac zarobic innym producentom. Tak naprawde nie lubie byc robiony w bambooko po hamerykansku :-D Cytuj tworzywa Sztuczne www.aluplex.com.pl Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 29 Grudnia 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 5,7 Hemi MDS 5w-20 syntetyk 5,7 Hemi Magnum 5w-30 syntetyk Tak zaleca instrukcja i tego bym się trzymał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercg Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 hemi-magnum , zmieniam co 10k , mobil http://allegro.pl/listing.php/search?string=mobil+5w30+esp&category=0&sg=1 ( uwaga na podróby ) Cytuj dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ja od jakiegoś czasu zalewam auta gulfem, różnicy nie widać, drogi nie jest, a podobno jest syntetycznie syntetyczny bez ściemy :roll: http://allegro.pl/listing.php/search?category=18933&change_view=1&order=p&sg=1&string=gulf Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercg Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Ja od jakiegoś czasu zalewam auta gulfem, różnicy nie widać, drogi nie jest, a podobno jest syntetycznie syntetyczny bez ściemy :roll: http://allegro.pl/listing.php/search?category=18933&change_view=1&order=p&sg=1&string=gulf faktycznie ciekawa alternatywa , nawet maja na stronce http://www.gulf.pl/downloadobierz_olej.html :up: Cytuj dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 ..Z tego co mi ostatnio mówił mechanik to między EU a US olejami jest po prostu przepaść jakościowa. Niedrogi amerykański olej mineralny ponoć często jest lepszy on europejskiego high end syntetyka ;) Tiaaa.... Zgodnie z definicją, że "hamerykańskie" jest zawsze najlepsze (od razu przypomina mi się TA kultowa scena...) ;-) Normy są jednakowe dla wszystkich. I baza każdego oleju musi je spełniać. Różnice tkwią jedynie w dodatkach, uszlachetniaczach i... marketingu. Dlatego najlepiej trzymać się tego, co zaleca producent, zaś marka oleju powinna mieć drugorzędne znaczenie (pomijając jakieś kompletnie nie znane firmy). Żeby było zabawniej to oznaczenia lepkościowe (typu 5W30, 10W40, itd.) są oznaczeniami właśnie według norm amerykańskich (API). Europejska klasyfikacja olejów (ACEA) dzieli je jakościowo i oznacza literami (np. SB/CB, SE/CE, itd). A 5W30 to 100% syntetyk ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maasser Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Normy są jednakowe dla wszystkich. I baza każdego oleju musi je spełniać. Różnice tkwią jedynie w dodatkach, uszlachetniaczach i... marketingu. Dlatego najlepiej trzymać się tego, co zaleca producent, zaś marka oleju powinna mieć drugorzędne znaczenie czyli zakladasz, ze z powodzeniem mozna zamienic moparowski 5W30 na np. GM tez 5W30, ktory jest 3 razy tanszy? A moze wlasnie te dodatki i uszlachetniacze maja w tym wypadku znaczenie? tak naprawde to sam sie sobie dziwie ale podchodze do tego auta jak do jeza, z zadnym wczesnie samochodem nie mialem tylu dylematow co przy tym, zawsze wszystko zalewalem najtanszymi markowym olejami z beki (bo taniej) np. gulfem czy midlandem i nawet przez moment nie mialem zawahania a w przypadku tego hamerykanskiego auciska same rozwazania :-D :-D [ Dodano: 2012-12-30, 18:26 ] a ja caly czas kopie w necie i szukam na wszystkie mozliwe sposoby i coraz bardziej utwierdzam sie w opini, ze mopar moze byc olejem mineralnym o lepkosci syntetyka. Popatrzecie na Petro Canada (ma specyfikacje Chryslera tak samo jak mopar) http://www.variant.pl/petrocanada/921,Oleje_osobowowe.html są dwa rodzaje olejów o lepkosciach jakie nam wydaja sie tylko zarezerwowane dla pelnych syntetykow (Supreme -mineral o wlasciwosciach syntetyka i Supreme Synthetic czyli pelny syntetic) wiec jak widac w hameryce polnocnej sa tak zdolni ludzie, ze robia z olejami lepiej jak w ewropie. patrzac na cene wiec wybralbym olej mineralny prawie o polowe tanszy skoro ma taka sama lepkosc jak syntetyk, ale zostaje jedna sprawa zwiazana z konsystencja mineralu w niskich temperaturach i tu syntetyk ma te wyzszosc, ze jest duzo bardziej plynny od mineralu i szybciej nastepuje smarowanie silnika. chyba wiec jednak skusze sie na supreme synthetik, no chyba, ze jakis przedstawiciel mopara polozy dzwony pod topór i zagwarantuje, ze to pelny syntetyk :-D :-D Cytuj tworzywa Sztuczne www.aluplex.com.pl Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 4x4 2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Kozioł Opublikowano 31 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Jasne, że między "olejem", a "olejem" jest różnica i mam na to kilka przykładów: Kolega pracował kiedyś w Oplu i mówił, że ten ich syntetyk to lipa jakich mało... Już nie pamiętam w jakim państwie (Hiszpania czy Holandia..) skupują stare oleje z całej europy, oczyszczają, trochę dodatków i z powrotem do flaszek.. Innego kolegę mam co pracuje na kopalni jako mechanik i raz też kupiła kopalnia zamiast fuchsa to jakiegoś orlena czy lotosa do maszyn niby o nawet lepszych parametrach tylko, że sprzęt tego nie wytrzymał.. A trzeci przypadek to słyszałem kiedyś w sklepie motoryzacyjnym, że nasi górale kupowali jakoś tanio mobila i jak przyszły przymrozki powyżej - 25C to im w ratrakach silniki się zacierały.. co się okazało to był jakiś mobil z ukrainy :-P Trochę już jeżdżę amerykańskimi auta i od zawsze słyszałem, że te auta w porównaniu do europy są wrażliwe na olej i to nie tak, że po tygodniu silnik umrze tylko zamiast zrobić 800 tys km to zrobi 250 tys km dlatego zawsze staram się kupować olej który jest robiony w USA tym bardziej że w dzisiejszych czasach to nie jest problem Cytuj Ford F-150 4.6 2002 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.