Jump to content

ford f150 2004-2008 pytania o lift


Baksu
 Share

Recommended Posts

Witam. Jestem od dawna w posiadaniu f150 2005 4x4 lariat i największa uciążliwością dla mnie jest jego prześwit który przy tych gabarytach jest dla mnie smieszny i fabryczna osłona jest u mnie cały czas pogięta i przeszlifowana. Dużo patrzyłem po tzw "quickliftach" i doszedłem do wniosku ze zastosuje 3" podkładki pomiędzy kolumnę amortyzatora i 3" bloczki dodatkowo pod resory piórowe. Pytanie czy takie rozwiązanie pomoże mi rozwiązać mój problem? Jakie sa przeciwności? Czy 3" to maks ile mogę zastosować z przodu?? bo z tyłu wiem ze zakres jest dużo większy.

129_0910_18_z%2Bford_f150_lift_kit%2Bu_bolts.jpg

 

04-11fordf1502inchfront.jpg

2005 Ford F150 5.4

Link to comment
Share on other sites

mi nie zależy żeby stal równo , dość często jeżdżę z ciężarem z tyłu lub ponad tonowa przyczepa wiec tył wolałbym by był wyżej. Sam chce dorobic dystans pod kolumnę 3" (3x 2.54 cm = 7.5cm) z przodu a z tyłu myślę o 8-9cm bloczku. Czy to pójdzie pogodzić? nie będę mieć problemów z poskładaniem tego?

2005 Ford F150 5.4

Link to comment
Share on other sites

bez strachu z przodu zalecaja max 2" podkladki, jesli wieksze to o podobna wartosc powinienes obnizyc dolne mocowanie wahaczy, przedni most i drążek stabilizujacy, dluzsze zwrotnice, z tylu w sumie powinienes tez dac dluzsze amortyzatory... wiem ze taniej i tez dobrze bedzie zrobic podkladki samemu, ale ja bym zrobil bez zmiany innych rzeczy: 2" przod i 2" tyl, jesli wiecej - gotowy KIT

FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW

Link to comment
Share on other sites

na us ebay można zakupić 3" podkładki na przód nie pisze w nich ze trzeba coś więcej zmieniac. Jeśli tak to co się zmieni po zastosowaniu podkładek z przodu?

 

jeśli o tył chodzi po podniesieniu samochodu amortyzator wystarcza na o wiele większe bloczki oczywiście nie planuje go w całości rozciągać ale wydaje mi sie ze 7cm z tyłu powinno być zupełnie bez inwazyjne :D

 

myślicie ze 7cm przód i 7cm tył będzie odpowiednie?:) czy ktoś z forum stosował taki sposób podnoszenia samochodu? ma jakieś zdjęcia?

2005 Ford F150 5.4

Link to comment
Share on other sites

Ja zamówiłem lift 2.5' RC ale podkładki z przodu nie mają 2.5 cala. Geometria się tak zmienia że daje 2.5 cala. Poczytaj na forach USA tam piszą że podkładka chyba 1,25" daje lift 2" chyba... Jak dasz za dużą podkładkę to wahacze się rozjadą, półosie mogą być za krótkie...

Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black

Link to comment
Share on other sites

myślicie ze 7cm przód i 7cm tył będzie odpowiednie?:)
ja bym zrobil bez zmiany innych rzeczy: 2" przod i 2" tyl, jesli wiecej - gotowy KIT

 

z przodu glownie chodzi o to, ze polosie zaczna pracować pod zbyt dużym katem, nie wspomnę o geometrii... z tylu oczywiście ze możesz dac taka podkladke ile starczy oryginalnego amora, ale zmieniasz wtedy zakres pracy tego amortyzatora, częściej i większą masą będzie tlok dobijal przy pelnym rozciagnieciu...

FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

chciałem podzielić się z wami moja wiedza.

 

Sam dorobiłem sobie podkładki do przodu , znalazłem w internecie wymiar.

 

3" - 1.75" - 4.45cm

2.5" - 1.625" - 4.1cm

2" - 1.25" - 3.1cm

 

wytoczone z wałka, 3 otwory do przykręcenia amortyzatora przelotowe na nakrętkę i 3 otwory pod śrubę m10 nagwintowane. Czas wykonania 2 dni koszt mniej niż 100zl

2005 Ford F150 5.4

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

teraz dołączam moja wiedzę z liftowania tyłu.

seryjny klocek z odbojem w wersji 4x4 ma wysokość 1.25 cala - 3.175 cm

 

do niego dorobiłem klocek o wysokości 6.5 cm użyłem do tego 5.5 cm prostokątnego profilu i 2x 0.5 cm blachy , profil z 2 stron zaspawałem, wywierciłem 2 otwory centryczne z jednej strony i 2 krótkie pręty dospawałem z drugiej strony całość wyszlifowałem. wyszło naprawdę obłędnie.

 

problem pojawił się przy szukaniu dłuższych strzemion te musza mieć minimum 8cm w środku szerokości i długość najlepiej około 32cm.

2005 Ford F150 5.4

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Nie wiem jak teraz, ale jeszcze parę lat temu takie strzemiona bez problemu był w stanie dorobić przeciętnie ogarnięty warsztat regenerujący resory.

Wieszkami też da się zrobić niewielki lift, ale jest kilka "ale"

Najważniejsze, to że (pisząc mocno obrazowo) oś łącząca wieszak z resorem musi być poniżej osi łączącej wieszak z ramą. Amerykanie stosują oba rozwiązania i nie mam bladego pojęcia jak jest w Twoim roczniku (mnie było to drugie rozwiązanie)

Żeby zrobić np dwa cale liftu trzeba wydłużyć wieszaki o ok 4 cale, a to już bardzo wpływa na prowadzenie.

Dłuższe wieszaki powodują, że główka mostu (wejście wału napędowego) podnosi się do góry. To z kolei powoduje że kąt pracy przedniego krzyżaka wału napędowego jest inny niż tylny. A żeby wał nie wibrował, oba kąty muszą być takie same. Czyli trzeba opuszczać reduktor.

Słowem, prościej, taniej i skuteczniej dać klocki między most a resory, albo przekuć resory lub dołożyć po piórze.

F150 302 V8 4x4 - sprzedany :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.