Baksu Opublikowano 6 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Witam. Jestem od dawna w posiadaniu f150 2005 4x4 lariat i największa uciążliwością dla mnie jest jego prześwit który przy tych gabarytach jest dla mnie smieszny i fabryczna osłona jest u mnie cały czas pogięta i przeszlifowana. Dużo patrzyłem po tzw "quickliftach" i doszedłem do wniosku ze zastosuje 3" podkładki pomiędzy kolumnę amortyzatora i 3" bloczki dodatkowo pod resory piórowe. Pytanie czy takie rozwiązanie pomoże mi rozwiązać mój problem? Jakie sa przeciwności? Czy 3" to maks ile mogę zastosować z przodu?? bo z tyłu wiem ze zakres jest dużo większy. Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisuk Opublikowano 6 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Baksu, popatrz sobie tutaj: http://www.rockymountainsusp.com/fd4_F150_04+.htm Cytuj Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpo Opublikowano 6 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Ja mam z przodu podkładki a z tyłu blok i daje około 2,5' przód , 1" tył - auto stoi równo... Cytuj Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 mi nie zależy żeby stal równo , dość często jeżdżę z ciężarem z tyłu lub ponad tonowa przyczepa wiec tył wolałbym by był wyżej. Sam chce dorobic dystans pod kolumnę 3" (3x 2.54 cm = 7.5cm) z przodu a z tyłu myślę o 8-9cm bloczku. Czy to pójdzie pogodzić? nie będę mieć problemów z poskładaniem tego? Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpo Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Z tyłu trzeba będzie dać dłuższy amortyzator. Z przodu powyżej 2.5'" geometria nie pozwoli... Cytuj Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 bez strachu z przodu zalecaja max 2" podkladki, jesli wieksze to o podobna wartosc powinienes obnizyc dolne mocowanie wahaczy, przedni most i drążek stabilizujacy, dluzsze zwrotnice, z tylu w sumie powinienes tez dac dluzsze amortyzatory... wiem ze taniej i tez dobrze bedzie zrobic podkladki samemu, ale ja bym zrobil bez zmiany innych rzeczy: 2" przod i 2" tyl, jesli wiecej - gotowy KIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 na us ebay można zakupić 3" podkładki na przód nie pisze w nich ze trzeba coś więcej zmieniac. Jeśli tak to co się zmieni po zastosowaniu podkładek z przodu? jeśli o tył chodzi po podniesieniu samochodu amortyzator wystarcza na o wiele większe bloczki oczywiście nie planuje go w całości rozciągać ale wydaje mi sie ze 7cm z tyłu powinno być zupełnie bez inwazyjne :D myślicie ze 7cm przód i 7cm tył będzie odpowiednie?:) czy ktoś z forum stosował taki sposób podnoszenia samochodu? ma jakieś zdjęcia? Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpo Opublikowano 8 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Ja zamówiłem lift 2.5' RC ale podkładki z przodu nie mają 2.5 cala. Geometria się tak zmienia że daje 2.5 cala. Poczytaj na forach USA tam piszą że podkładka chyba 1,25" daje lift 2" chyba... Jak dasz za dużą podkładkę to wahacze się rozjadą, półosie mogą być za krótkie... Cytuj Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 jestes w stanie zmierzyc swoje podkładki? Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpo Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Ok, spróbuję pomierzyć... Cytuj Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukpo Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Nie za bardzo mogę ale coś koło 4.5 cm. Cytuj Ford F-150 5.4 2005 rok Lift 2.5" 315/70/17 black Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 myślicie ze 7cm przód i 7cm tył będzie odpowiednie?:) ja bym zrobil bez zmiany innych rzeczy: 2" przod i 2" tyl, jesli wiecej - gotowy KIT z przodu glownie chodzi o to, ze polosie zaczna pracować pod zbyt dużym katem, nie wspomnę o geometrii... z tylu oczywiście ze możesz dac taka podkladke ile starczy oryginalnego amora, ale zmieniasz wtedy zakres pracy tego amortyzatora, częściej i większą masą będzie tlok dobijal przy pelnym rozciagnieciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 19 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 chciałem podzielić się z wami moja wiedza. Sam dorobiłem sobie podkładki do przodu , znalazłem w internecie wymiar. 3" - 1.75" - 4.45cm 2.5" - 1.625" - 4.1cm 2" - 1.25" - 3.1cm wytoczone z wałka, 3 otwory do przykręcenia amortyzatora przelotowe na nakrętkę i 3 otwory pod śrubę m10 nagwintowane. Czas wykonania 2 dni koszt mniej niż 100zl Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baksu Opublikowano 20 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2013 teraz dołączam moja wiedzę z liftowania tyłu. seryjny klocek z odbojem w wersji 4x4 ma wysokość 1.25 cala - 3.175 cm do niego dorobiłem klocek o wysokości 6.5 cm użyłem do tego 5.5 cm prostokątnego profilu i 2x 0.5 cm blachy , profil z 2 stron zaspawałem, wywierciłem 2 otwory centryczne z jednej strony i 2 krótkie pręty dospawałem z drugiej strony całość wyszlifowałem. wyszło naprawdę obłędnie. problem pojawił się przy szukaniu dłuższych strzemion te musza mieć minimum 8cm w środku szerokości i długość najlepiej około 32cm. Cytuj 2005 Ford F150 5.4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek79 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 A czy ktoś wie jakie i od czego dopasować strzemiona do liftu tyłu o jakieś 2" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Tak profilaktycznie doprecyzuj, żeby nie było, że piszemy o dwóch różnych rzeczach. Masz na myśli mocowania mostu do resorów, czy wieszaki łączące ramę z resorami? Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek79 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Mam na myśli mocowanie mostu do resorów, a tymi wieszakami też da się podnieść tył ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Nie wiem jak teraz, ale jeszcze parę lat temu takie strzemiona bez problemu był w stanie dorobić przeciętnie ogarnięty warsztat regenerujący resory. Wieszkami też da się zrobić niewielki lift, ale jest kilka "ale" Najważniejsze, to że (pisząc mocno obrazowo) oś łącząca wieszak z resorem musi być poniżej osi łączącej wieszak z ramą. Amerykanie stosują oba rozwiązania i nie mam bladego pojęcia jak jest w Twoim roczniku (mnie było to drugie rozwiązanie) Żeby zrobić np dwa cale liftu trzeba wydłużyć wieszaki o ok 4 cale, a to już bardzo wpływa na prowadzenie. Dłuższe wieszaki powodują, że główka mostu (wejście wału napędowego) podnosi się do góry. To z kolei powoduje że kąt pracy przedniego krzyżaka wału napędowego jest inny niż tylny. A żeby wał nie wibrował, oba kąty muszą być takie same. Czyli trzeba opuszczać reduktor. Słowem, prościej, taniej i skuteczniej dać klocki między most a resory, albo przekuć resory lub dołożyć po piórze. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek79 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Spróbuję poszukać takich strzemion i podnieść na klockach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Spróbuj na ebay-u - kiedyś tam tego była cała masa. Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwek79 Opublikowano 8 Stycznia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2021 Jest tego na eBayu od zej...a, ale jak patrzę na koszt wysyłki to mi się sierść jeży na grzbiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.