Jump to content

Problem z uruchomieniem auta.


Robercik11
 Share

Recommended Posts

Witajcie !

 

Zdarzył mi się dziś niemiły incydent .

 

Podjechałem RAM'ikiem pod sklep i zostawiłem go na 2 godziny . Po powrocie nie mogę go odpalić, kręci ładnie ale nie pali. Sprawdziłem kod błędy P0522 czyli niski poziom oleju OK . Jest dobrze . Powrót do TESCO, zakup oleju ( CASTROL 5W30 ), dolewka, kod błędu znika i ...... dalej nie pali .

Odłączenie akumulatora 15 minut. Po podłączeniu błędu ponownie nie ma auto nie pali . Podjechał brat drugim autem podłączyliśmy drugie auto do akumulatora i kręcimy. Nie pali ! Choć wyraźnie chciałby bo zaczyna gdakać ale nie pali dalej. Wygląda to tak jakby nie było iskry lub paliwa. Podejrzenie : zalanie świec. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca auto paliło na dotyk .

 

Samochód zostawiłem na parkingu pod sklepem z nadzieją że jeśli to zalanie świec to może po mroźnej nocy będzie lepiej .

 

Ciekawy jestem Waszych pomysłów ? Co myślicie ?

 

Pozdrawiam

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Link to comment
Share on other sites

Prąd, paliwo i powietrze - więcej benzyniakowi do szczęścia nie potrzeba. Skoro mówisz, że czuć paliwo to stawiam na problemy z elektryką. Mało prawdopodobne jest, żeby padło na raz 8 świec więc albo coś się rozpięło wcześniej albo są jakieś problemy z immobiliserem lub innym układem odcinającym zapłon. Masz jakieś dodatkowe zabezpieczenia, które odcinają prąd? Jeśli tak, to tam szukaj w pierwszej kolejności.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Nie mam, poza standardem, żadnych zabezpieczeń . Jak kupiłem auto 2 miechy temu to zaskoczył mnie przycisk PANIC na pilocie ( naciśnięty przypadkiem w kieszeni ) . Co wzbudziło niekłamany zachwyt mojego syna , nie co dzień się widzi jak sąsiedzi o 7 rano wyskakują z okien aby sprawdzić co się dzieję . To już przeszłość.

 

Jak już napisałem przy kolejnych próbach odpalania i wciśniętym pedale gazu do oporu silnik wyraźnie próbował palić 1 - 2 cylindry. Wyglądało to tak jakby przepalały się zalane świece stąd pomysł .

Kurcze ostatniego benzyniaka miałem ponad 10 lat wstecz co ten fiskus robi z ludzi .

 

Elektryka, kontrolki działały i działają bez zarzutu. Obecnie komputer nie wyświetla żadnych błędów .

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam, poza standardem, żadnych zabezpieczeń . Jak kupiłem auto 2 miechy temu to zaskoczył mnie przycisk PANIC na pilocie ( naciśnięty przypadkiem w kieszeni ) . Co wzbudziło niekłamany zachwyt mojego syna , nie co dzień się widzi jak sąsiedzi o 7 rano wyskakują z okien aby sprawdzić co się dzieję . To już przeszłość.

 

Jak już napisałem przy kolejnych próbach odpalania i wciśniętym pedale gazu do oporu silnik wyraźnie próbował palić 1 - 2 cylindry. Wyglądało to tak jakby przepalały się zalane świece stąd pomysł .

Kurcze ostatniego benzyniaka miałem ponad 10 lat wstecz co ten fiskus robi z ludzi .

 

Elektryka, kontrolki działały i działają bez zarzutu. Obecnie komputer nie wyświetla żadnych błędów .

 

Ja miałem dokładnie taki sam problem. Okazało się, że to pompa paliwowa zamontowana w zbiorniku umarła. Też było czuć wachę i byłem pewien, że to nie to. Zacznij od tego.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja zaczął bym od sprawdzenia czy dochodzi paliwo (na listwie są takie małe odpowietrzniki odkręcić jeden załączyć zapłon i zobaczyć czy coś poleci) następnie zabrać ze sobą jakąś świece (jeżeli dobrze pamiętam to w 4.7 świece są na przewodach wysokiego napięcia, wiec wystarczy zdjąć jedną kaperkę i przyłożyć ze świecą do masy), jak obydwie rzeczy będą dobre to poszedł bym w stronę czujnika stukowego ( też są łatwe metody na jego przebadanie) ale zaczął bym od tych 2 rzeczy.

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Link to comment
Share on other sites

Okazało się, że to pompa paliwowa zamontowana w zbiorniku umarła. Też było czuć wachę i byłem pewien, że to nie to. Zacznij od tego.

 

OK pierwszy pomysł jest do sprawdzenia . Czy u Ciebie taki efekt też był po błędzie związanym z małą ilością oleju?

Wydaje mi się że jest to zabezpieczenie silnika przed uszkodzeniem i to planowe. Dolanie oleju usunęło problem błędu.

 

[ Dodano: 2013-03-15, 21:06 ]

Czytam uważnie Wasze pomysły i je analizuję . Muszę jutro rano jakoś auto odpalić .

 

Ja zaczął bym od sprawdzenia czy dochodzi paliwo (na listwie są takie małe odpowietrzniki odkręcić jeden załączyć zapłon i zobaczyć czy coś poleci) następnie zabrać ze sobą jakąś świece (jeżeli dobrze pamiętam to w 4.7 świece są na przewodach wysokiego napięcia, wiec wystarczy zdjąć jedną kaperkę i przyłożyć ze świecą do masy), jak obydwie rzeczy będą dobre to poszedł bym w stronę czujnika stukowego ( też są łatwe metody na jego przebadanie) ale zaczął bym od tych 2 rzeczy.

 

Sprawdzę to też .

 

Cały czas jednak mam wątpliwości . Wszystko to co piszecie jest do sprawdzenia. Tylko jedna rzecz mi się nie zgadza. Z doświadczenia wiem iż takie awarie zazwyczaj są wcześniej zauważalne : szarpanie silnika, problemy z rozruchem, nierówna praca itp.

W tym przypadku wszystko było idealnie.

 

Czy mieliście kiedyś zalane świece w RAM'ach ?

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Link to comment
Share on other sites

Miałem jak koledzy piszą bezobjawowo. co prawda w AV.

 

Pompa stanęła bez ostrzeżenia, później po kuracji wstrząsowej baku zatrybiła, a jeszcze później żyła własnym życiem.

 

Jak jeździłeś z małą ilością paliwa to mogła się przytrzeć.

w stopce masz Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins

 

Nie wiem jak jest w prins'ie ale u mnie można przytrzymać guzik od gazu i odpalić na samym gazie. Jak zagada na lpg to będzie wiadomo.

tdi engines are for senior citizens

Link to comment
Share on other sites

Witajcie !

 

Auto już zaholowane ( na lawecie ) do mechanika niestety w sobotę nie dał się uruchomić . dziś przez chwilę myślałem że to tylko uszkodzony przewód paliwowy bo pod autem była plama benzyny na śniegu . Niestety po dzisiejszym dniu już wiem że problem jest większy . Błąd P0522 dotyczący niskiego ciśnienia oleju wyskakiwał ponieważ przez któryś wtrysk paliwo dostawało się do oleju . Po tych wszystkich odpalaniach silnika w silniku jest około 12 litrów benzyny wymieszanej z olejem . Pompa pracuje jak oszalała a paliwo dostaje się do silnika. Obecnie trwa sprawdzanie który z wtrysków nie trzyma i jak paliwo dostaje się do oleju . Mam nadzieję że to tylko wtrysk . Nie jestem w tym biegły i dzięki za pomoc wszystkim . Poinformuję Was co się dzieje dalej z autem .

 

[ Dodano: 2013-03-23, 17:36 ]

Witajcie !

 

Auto na chodzie . Przy okazji wymienione świece, filtry, oleje itp. Powodem awarii był komputer gazu. Zawiesił się ,zepsuł cokolwiek się stało spowodowało jednoczesne podawanie gazu i benzyny. Zalanie i pod ciśnieniem dostawanie się benzyny przez pierścienie do oleju. Zwariował komputer auta i nie podawał iskry więc wszystko szło w silnik .Gaz na razie odłączony, na benzynie autko chodzi jak złoto. Gazownik weźmie się za nie w tym tygodniu.

 

Pozdrawiam

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.