Skocz do zawartości

Problem z uruchomieniem auta.


Robercik11

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

 

Zdarzył mi się dziś niemiły incydent .

 

Podjechałem RAM'ikiem pod sklep i zostawiłem go na 2 godziny . Po powrocie nie mogę go odpalić, kręci ładnie ale nie pali. Sprawdziłem kod błędy P0522 czyli niski poziom oleju OK . Jest dobrze . Powrót do TESCO, zakup oleju ( CASTROL 5W30 ), dolewka, kod błędu znika i ...... dalej nie pali .

Odłączenie akumulatora 15 minut. Po podłączeniu błędu ponownie nie ma auto nie pali . Podjechał brat drugim autem podłączyliśmy drugie auto do akumulatora i kręcimy. Nie pali ! Choć wyraźnie chciałby bo zaczyna gdakać ale nie pali dalej. Wygląda to tak jakby nie było iskry lub paliwa. Podejrzenie : zalanie świec. Wcześniej nic takiego nie miało miejsca auto paliło na dotyk .

 

Samochód zostawiłem na parkingu pod sklepem z nadzieją że jeśli to zalanie świec to może po mroźnej nocy będzie lepiej .

 

Ciekawy jestem Waszych pomysłów ? Co myślicie ?

 

Pozdrawiam

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd, paliwo i powietrze - więcej benzyniakowi do szczęścia nie potrzeba. Skoro mówisz, że czuć paliwo to stawiam na problemy z elektryką. Mało prawdopodobne jest, żeby padło na raz 8 świec więc albo coś się rozpięło wcześniej albo są jakieś problemy z immobiliserem lub innym układem odcinającym zapłon. Masz jakieś dodatkowe zabezpieczenia, które odcinają prąd? Jeśli tak, to tam szukaj w pierwszej kolejności.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, poza standardem, żadnych zabezpieczeń . Jak kupiłem auto 2 miechy temu to zaskoczył mnie przycisk PANIC na pilocie ( naciśnięty przypadkiem w kieszeni ) . Co wzbudziło niekłamany zachwyt mojego syna , nie co dzień się widzi jak sąsiedzi o 7 rano wyskakują z okien aby sprawdzić co się dzieję . To już przeszłość.

 

Jak już napisałem przy kolejnych próbach odpalania i wciśniętym pedale gazu do oporu silnik wyraźnie próbował palić 1 - 2 cylindry. Wyglądało to tak jakby przepalały się zalane świece stąd pomysł .

Kurcze ostatniego benzyniaka miałem ponad 10 lat wstecz co ten fiskus robi z ludzi .

 

Elektryka, kontrolki działały i działają bez zarzutu. Obecnie komputer nie wyświetla żadnych błędów .

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam, poza standardem, żadnych zabezpieczeń . Jak kupiłem auto 2 miechy temu to zaskoczył mnie przycisk PANIC na pilocie ( naciśnięty przypadkiem w kieszeni ) . Co wzbudziło niekłamany zachwyt mojego syna , nie co dzień się widzi jak sąsiedzi o 7 rano wyskakują z okien aby sprawdzić co się dzieję . To już przeszłość.

 

Jak już napisałem przy kolejnych próbach odpalania i wciśniętym pedale gazu do oporu silnik wyraźnie próbował palić 1 - 2 cylindry. Wyglądało to tak jakby przepalały się zalane świece stąd pomysł .

Kurcze ostatniego benzyniaka miałem ponad 10 lat wstecz co ten fiskus robi z ludzi .

 

Elektryka, kontrolki działały i działają bez zarzutu. Obecnie komputer nie wyświetla żadnych błędów .

 

Ja miałem dokładnie taki sam problem. Okazało się, że to pompa paliwowa zamontowana w zbiorniku umarła. Też było czuć wachę i byłem pewien, że to nie to. Zacznij od tego.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczął bym od sprawdzenia czy dochodzi paliwo (na listwie są takie małe odpowietrzniki odkręcić jeden załączyć zapłon i zobaczyć czy coś poleci) następnie zabrać ze sobą jakąś świece (jeżeli dobrze pamiętam to w 4.7 świece są na przewodach wysokiego napięcia, wiec wystarczy zdjąć jedną kaperkę i przyłożyć ze świecą do masy), jak obydwie rzeczy będą dobre to poszedł bym w stronę czujnika stukowego ( też są łatwe metody na jego przebadanie) ale zaczął bym od tych 2 rzeczy.

00' Chevrolet Silverado 5.3 V8 4x4 LT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że to pompa paliwowa zamontowana w zbiorniku umarła. Też było czuć wachę i byłem pewien, że to nie to. Zacznij od tego.

 

OK pierwszy pomysł jest do sprawdzenia . Czy u Ciebie taki efekt też był po błędzie związanym z małą ilością oleju?

Wydaje mi się że jest to zabezpieczenie silnika przed uszkodzeniem i to planowe. Dolanie oleju usunęło problem błędu.

 

[ Dodano: 2013-03-15, 21:06 ]

Czytam uważnie Wasze pomysły i je analizuję . Muszę jutro rano jakoś auto odpalić .

 

Ja zaczął bym od sprawdzenia czy dochodzi paliwo (na listwie są takie małe odpowietrzniki odkręcić jeden załączyć zapłon i zobaczyć czy coś poleci) następnie zabrać ze sobą jakąś świece (jeżeli dobrze pamiętam to w 4.7 świece są na przewodach wysokiego napięcia, wiec wystarczy zdjąć jedną kaperkę i przyłożyć ze świecą do masy), jak obydwie rzeczy będą dobre to poszedł bym w stronę czujnika stukowego ( też są łatwe metody na jego przebadanie) ale zaczął bym od tych 2 rzeczy.

 

Sprawdzę to też .

 

Cały czas jednak mam wątpliwości . Wszystko to co piszecie jest do sprawdzenia. Tylko jedna rzecz mi się nie zgadza. Z doświadczenia wiem iż takie awarie zazwyczaj są wcześniej zauważalne : szarpanie silnika, problemy z rozruchem, nierówna praca itp.

W tym przypadku wszystko było idealnie.

 

Czy mieliście kiedyś zalane świece w RAM'ach ?

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem jak koledzy piszą bezobjawowo. co prawda w AV.

 

Pompa stanęła bez ostrzeżenia, później po kuracji wstrząsowej baku zatrybiła, a jeszcze później żyła własnym życiem.

 

Jak jeździłeś z małą ilością paliwa to mogła się przytrzeć.

w stopce masz Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins

 

Nie wiem jak jest w prins'ie ale u mnie można przytrzymać guzik od gazu i odpalić na samym gazie. Jak zagada na lpg to będzie wiadomo.

tdi engines are for senior citizens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie !

 

Auto już zaholowane ( na lawecie ) do mechanika niestety w sobotę nie dał się uruchomić . dziś przez chwilę myślałem że to tylko uszkodzony przewód paliwowy bo pod autem była plama benzyny na śniegu . Niestety po dzisiejszym dniu już wiem że problem jest większy . Błąd P0522 dotyczący niskiego ciśnienia oleju wyskakiwał ponieważ przez któryś wtrysk paliwo dostawało się do oleju . Po tych wszystkich odpalaniach silnika w silniku jest około 12 litrów benzyny wymieszanej z olejem . Pompa pracuje jak oszalała a paliwo dostaje się do silnika. Obecnie trwa sprawdzanie który z wtrysków nie trzyma i jak paliwo dostaje się do oleju . Mam nadzieję że to tylko wtrysk . Nie jestem w tym biegły i dzięki za pomoc wszystkim . Poinformuję Was co się dzieje dalej z autem .

 

[ Dodano: 2013-03-23, 17:36 ]

Witajcie !

 

Auto na chodzie . Przy okazji wymienione świece, filtry, oleje itp. Powodem awarii był komputer gazu. Zawiesił się ,zepsuł cokolwiek się stało spowodowało jednoczesne podawanie gazu i benzyny. Zalanie i pod ciśnieniem dostawanie się benzyny przez pierścienie do oleju. Zwariował komputer auta i nie podawał iskry więc wszystko szło w silnik .Gaz na razie odłączony, na benzynie autko chodzi jak złoto. Gazownik weźmie się za nie w tym tygodniu.

 

Pozdrawiam

Dodge RAM 1500 4,7 l + LPG Prins Rocznik 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.