Kryszo2 Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Witam kolegów .Niedawno zakupiłem forda f 150 lariat 5,4- 1999rok. Wszystko pięknie działało, aż do momentu odwilży i ponownych mrozów. Po włączeniu napędów zapaliła się kontrolka 4x4 a napęd się nie załączył. Załączał się tylko 4L, ale tylko przy odpalaniu silnika. Żeby go rozłączyć musiałem cofnąć na 2H zgasić samochód i przy ponownym odpalaniu on się rozłączał. Rozebrałem silniczek i okazało się iż silniczek chodzi tylko przy nim jest taki sterownik który przełącza na daną pozycje łączy się z kołem zębatym takim bolczykiem który się po prostu ukręcił. Zatar się w tym niebieskim plastiku napęd się przełączał a on stał w miejscu i się ukręcił. Następnie napęd się rozłączył, kontrolka 4x4 cały czas się świeciła , a jakiś sterownik próbuje cały czas cofnąć go na 2H. Naprawić się tego raczej już nie da , może ma ktoś taki na sprzedaż. Dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 chodzi o to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryszo2 Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 To jest podciśnienie przy przednim moście, a mi chodzi o silniczek który znajduje się przy reduktorze . Jeden mechanik od amerykańców powiedział mi że prawdopodobnie taki sam znajduje się w Explorerach do 2000 roku. Jest ich dużo w necie są bardzo podobne , tylko nikt nie wie czy s,a takie same?. Może koledzy wiedzą coś więcej czy to są te same silniczki. Dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Kryszo2, a nie ma tam jakiegos numeru wybitego - było by najłatwiej porównać :-| Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryszo2 Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 U mnie silniczek jest cały dookoła zardzewiały , coś było napisane na tym plastiku ,ale nie spisałem i założyłem wczoraj go spowrotem na miejsce żeby brud tam nie leciał. wiem że wchodzą do silniczka dwa przewody a do plastiku pięć przewodów i jeden z kostki idzie do reduktora. Na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie , ale nikt nie chce przysłać na próbę nawet gdybym pokrył koszty przesyłek. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba M. Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Jedyne wyjście to zdjąc z powrotem, spisać numer, sprawdzić z tymi co są do kupienia. Przynajmniej będziesz miał pewność. Drugie wyjście, to znaleść jakies katalogi z numerami części i porównać eFa z Explorerem. Może na ebay-u, bo tam często podają numery :roll: Cytuj F150 302 V8 4x4 - sprzedany 😞 Escalade 6.2😍 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Podeślij na priv VIN tego Twojego eFa. EDIT: Więc tak - reduktor w eFie jest inny niż w Explorerze (Borg Wagner 4406 w eFie, Borg Wagner 4405 w Ex). Natomiast to samo co w eFie jest w Expeditionie (bo to w końcu bliźniacze samochody). Sprawdziłem w paru miejscach i silniczki mimo podobieństwa też są inne. Tu masz linki do sklepów w USA, może warto tam zamówić: 1. Rock Auto - wysyłają do Polski 2. 1aauto A poniżej w załącznikach dla porównania schematy układów sterowania obu reduktorów - Ex i eF Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kryszo2 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Witam. Znalazłem do porównania silniczek od explorera rok do 2000.- obudowa zewnętrzna , trójkąt załączający jest taki sam , nawet wtyczka ma takie same rozmiary tylko ma trochę więcej pinów. Gościu twierdzi że jest od explorera ,na silniczku jak odkręciłem od reduktora pod spodem jest napis markerem Ranger. Zgodził się żebym porównał ,rozmiarowo jest taki sam jak podepnę pod wtyczkę i będzie się przełączał w odpowiednie pozycje spróbuje zamontować . U kumpla na warsztacie będę miał w poniedziałek wolny podnośnik, a więc z uruchomieniem czekamy do poniedziałku. Pozdrawiam [ Dodano: 2013-03-18, 16:30 ] Witam ponownie . Podzielę się z kolegami nowymi wiadomościami i doświadczeniami jeśli chodzi o silniczek przy reduktorze do włączania napędów w Fordzie f 150- 1999 rok. Kupiłem używany niby od explorera 98 r. na silniczku był napis ranger 2000r. Po próbie montażu okazało się że silniczek nie działa elektrycznie , albo spalony , albo szczotki. U mnie silniczek chodził tylko ukręcił się bolec łączący silniczek z zębatką , trójkątem , a reduktorem. Nie owijając w bawełnę z dwóch złożyłem jeden i działa za 105 zł z przesyłką. Na koniec mogę śmiało poinformować że do forda f150- 1999rok pasują silniczki do włączania napędów od explorera i rangera do 2000roku.( trzeba tylko usunąć kilka pinów i kabli w wtyczce w tamtych są jeszcze jakieś czujniki) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.