Jump to content

Jak się sprawuje pickup podczas holowania przyczepy?


termit2002
 Share

Recommended Posts

Czytam forum i jak było to przepraszam ale po dyskusjach czy dakota się nadaje i jak to jest z viatolem nie poruszyłem najważniejszego.

 

Jak PICKUP sprawuje się jako holownik?

 

Po zrobieniu prawka mam doświadczenie tylko z fiatem ducato jako holownikiem.

Ciągałem rajdówkę na lawecie, obciążenie auta średnie i dawało jakoś radę ale dopiero jak wymontowałem siedzenia (to była tzw brygadówka i za fotelem kierowcy ok 1mb miała zajęte na fotele) obciążenie rozkładało się na przednią oś i jakoś to szło.

Jechałem też fiatem :oops: z drewnem i to była maskara w sumie zestaw ważył 6490kg i mimo prędkości 50-70 km/h mało mnie z fotela nie wyrzuciło.

Generalnie fiat był straszny bo:

1. mimo silnika 3,0 i niby 160km i 400 Nm strasznie odczuwał obciążenie.

2. Oś przednia na pusto wżyła 1,6T tylna 0,9T mimo iż masa własna w dowodzie to niecałe 2T ( ja nic nie kombinowałem taki odebrałem z salonu) to trzeba było przód obciążyć i jakoś szło.

3. Jak źle był umocowany samochód na lawecie to też tragedia. Rzucało fiatem prze okrutnie.

Więc jak to jest w pickupach jak masa prawie cała na tylnej osi?

Fakt że hak ma maks 100-150kg nacisku ale przecież nikt nie ma kalkulatora mas w oczach i czasem lekko może się pomylić.

Czy takim zestawem da się w miarę komfortowo podróżować?

Ma może ktoś porównanie do busów?

A może ktoś potrzebuje kierowcy na jeden przejazd z kat B+E?

CV w tym fachu w miarę niezłe. 8-)

Link to comment
Share on other sites

Jak wiozlem na lawecie 8metgrowej kamping auto zzachowywało się bardzo zacnie, wiadomo że hamowanie jest gorsze jak na pusto, ale przy zachowaniu troche większej uwadze Bąblem bardzo dobrze mi się ciągnie lawety :)

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

Ja ciągam przyczepy od zawsze. I z 9-metrowym kempingiem (cały zestaw 15m :-D ), byłem w Słowenii i Druga Tweety'ego na lawecie wiozłem z Nowego Targu. Mam wiec doświadczenie zarówno ze stosunkowo lekką masą posiadającą olbrzymią ścianę czułą na boczny wiatr, jak i z przeciążonym Gumisiem popieprzającym po górach. Wrażenia świetne. Poza tym, że pamiętać musisz o ogonie, to różnic nie ma. Średnia prędkość ok 90km/h. Maksymalna 140km/h. Spalanie: Czarnuch 4,7 z kempingiem - 18l (średnio) Gumiś - 15l.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Hemik z kempingiem zaburzył mój światopogląd na ciąganie przyczep. Ludzie nie narzekają ciagając kempingi osobówkami, a ja pomimo 210 konnego kombiaka zaczynam żałować, że pozbyłem się Rama. Niby kombi daje radę, niby ma siłę, ale przyczepa potrafi się porządzić, a wyprzedzanie to mała loteria.

Pickup jest do tego stworzony i ciągnięcie nim przyczepy to czysta przyjemność. Hak w Ramie ma 100kg i tego bym się trzymał. Niedociążenie haka powoduje czasem konieczność zapięcia 4x4, ale jak dasz mu na haku to nieznaczne obciążenie to się jedzie cudnie i cudownie.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.