termit2002 Opublikowano 6 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Więcej tu o Ramach ale mam pytanie co do Dakoty. Kolegi tata sprzedaje Dakotę z 1999r i w miarę by mi pasowała ale nurtują mnie 2 zagadnienia. 1. Jakie są dane techniczne co do masy ciągniętej przyczepy ona ma w dowodzie wbite ok. 1750 kg oczywiście z hamulcem. Jest to wartość dla mnie zdecydowanie za mała. (rozmawiałem dziś z gościem co mi zakładał już haki w innych samochodach i powiedział że niemiecki wynalazek ma za 1300 zł dedykowany do Dakoty a on mi zrobi i atestuje za ok. 700 zł i na masę jaką chcę ale wiadomo diagnosta podbije to co jest w dokumentach a na tabliczce nie znalazłem tej wartości) 2. Jak się sprawuje Dakota 3,9 jako holownik tylko że z napędem na tył i manualną skrzynią biegów. Generalnie to że jest napęd na tył to mi nie przeszkadza jeżdżę ostatnio 4x4 i w zimę fajnie ale dawałem sobie również radę FWD i RWD więc nie panikuję. Robię teraz przyczepę dość sporą (5x2x2,8) i czasem będę musiał ją zaholować do klienta aby pokazać. Może to troszkę śmiesznie wyglądać ciągnięte przez pickupa ale pokażę też że nie problem z takim warsztatem się poruszać po drogach :mrgreen: Z góry wdzięczny jestem za wszelkie podpowiedzi. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 6 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 DMC przyczepy wynika nie tylko z wartości znamionowej haka, ale również z zachowanie proporcji mas holownika i przyczepy. Wg przepisów (o ile dobrze pamiętam - proponuję jednak upewnić się) generalnie DMC przyczepy nie może być większe od DMC holownika, jednak za kilkoma wyjątkami - m.in. można dodać +50% do przyczepy, jeśli holownik posiada napęd 4x4. Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit2002 Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 misman, zgadza się wszystko. Ja jestem daleki od tego aby robić jak 80% polskich kierowców samochodów dostawczych 1,5 T ładowności ale przy 3 T też jedzie :shock: DMC takiej przyczepy to 2T a sama będzie wraz z wyposażeniem ważyć 1,7-1,8T więc za te parę kg nie chce się użerać z policją czy ITD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 8 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 zarejestruj dakotę jako ciężarowy z dmc powyżej 3.5t. Jest kilka warunków które będziesz musiał spełnic, np prawko C+E, viatol, w przypadku jazdy zarobkowej tacho. Tylko przy ciezarowym powyżej 3.5t przyczepa może ważyć DMC holownika + 30% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit2002 Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Rejestrowanie samochodu powyżej 3,5T to totalna (sorry za określenie ale) głupota pomijając fakt czy się tak da. 1. Czas pracy czyli tacho. Nawet jak go nie przekroczę to komu chce się trzymać dokumentacje czy w jakiej to innej formie elektronicznej. W przypadku auta o DMC 3,5T to tacho tylko jak z przyczepą przekroczy tą masę. 2. viatol non stop więc parę złoty dziennie ja bym tracił a za dakote stawka jest dobra :twisted: stawka z 50 gr za km pewnie 3. W moim przypadku wartość auta wydał bym na kursy i egzaminy 4. Jak użytkujesz firmowo i masz kontrole na drodze to np mówisz że prywatnie(czas pracy) a potem ITD pisze do skarbowego i skarbowy sprawdza czy odliczyłeś vat od paliwa z poprzedniego tankowania 5. Ograniczenie prędkości dla sam. ciężarowych I wiele innych minusów o których teraz nie pamiętam i nawet nie wiem. I tak mi się wydaje że plusów nie ma żadnych. Tak jak pisałem wcześniej nie muszą to być aż tak ciężkie przyczepy a jak bym miał ciągać takie ciężary to pewnie i kasa by była z tego odpowiednia więc poszedł bym do salonu lub kupił używanego np sprintera gdzie można za parę groszy więcej kupić hak wraz z zmianą mostu i wtedy DMC przyczepy jest równe DMC samochodu czyli 3,5T Generalnie dzięki za wszelkie sugestie ale chodzi mi tylko o to jakie jest rzeczywiste DMC holowanej przyczepy w przypadku Dakoty. Może to jest kwestia napędu 4x4 ale np subaru legacy ma czasem 2,2T gdzie samo waży 1400kg Co do masy holownika i masy przyczepy to przepisy mówią że masa własna holownika nie może być mniejsza niż DMC przyczepy z wyjątkiem 4x4 i jeszcze parę innych odchyleń. A dla policjanta na drodze i tak się liczy to co w papierach czy na tabliczce znamionowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 8 Marca 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Dlatego ja mam idealnego pickupa, 3,5 t DMC pojazdu i 3,5 t DMC przyczepy ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 8 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 samochodu powyżej 3,5T to totalna (sorry za określenie ale) głupota Do listy powyższych należy dodać jeszcze podatek od środków transportu ;) I m.in z powodów wymienionych, oraz moim dodatkowym, zrezygnowałem z posiadania ciężarówki. Nie będę wspierał moimi pieniędzmi złodziejskiego i chciwego aparatu ucisku, aka państwa polskiego :roll: Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 9 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Dlatego ja mam idealnego pickupa, 3,5 t DMC pojazdu i 3,5 t DMC przyczepy ;-) zalezy ile chcesz ciągać na haku :mrgreen: bo dla mnie w pewnych sytuacjach 3.5t to zdecydowanie za mało i cieszę się, ze moje maleństwo to ciężarówka, ale ja mam na użytek prywatny więc mniej obłożeń wszelakich :mrgreen: Ograniczenie prędkości mi nie przeszkadza, do szybkiej jazdy mam płaskiego, a Maleństwo ma się majestatycznie poruszać po drogach :mrgreen: No ale to, że nie każdemu pasuje takie rozwiązanie to rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 9 Marca 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Zależy ile i zależy gdzie, po Polsce ok Viatoll , prawko C+E., jakieś 600 zł podatku od środków transportu rocznie, ale weźmy wyjazd do Chorwacji, Czechy Box, Austra Box, Słowenia Box , Chorwacja Bramki, koszty przejazdu ogromne. A jadąc holownikiem do 3,5t z przyczepa płacimy jak za osobowke, przyczepa się nie liczy, oproc Chorwacji no i Polski :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Tacho montujesz tylko w wypadku DMC pow 5,5t, więc Cię omija Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 No teraz mnie Misiek69, zaskoczyłeś z tymi 5,5t. To jak to jest, sam holownik czy zespół powyżej 5,5t? Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 Co do zespołu pojazdów, to nie wiem trzeba by poszperać, ale mam samochody o DMC 5 ton, i nie mam tacho. Tacho też nie potrzebne jest w pojazdach specjalnych i wyprodukowanych przed 1987r. Natomiast obowiązkowe jest w busikach do przewozu ludzi. Chyba, że zaszła jakaś zmiana w tym roku. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej156 Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Ciekawie się ten temat rozwinął :-) Czy możecie podać podstawę prawną możliwości przekroczenia DMC przyczepy przy samochodach 4x4 i braku tacho do 5,5T? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duch_gdansk Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Czy możecie podać podstawę prawną możliwości przekroczenia DMC przyczepy przy samochodach 4x4 No właśnie. Szukam i szukam i zero jakiegokolwiek śladu o takim wpisie. Ogólnie czym więcej szukam tym bardziej jestem zamotany. Cytuj Camaro jest, teraz czas na coś większego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misman Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 To nie była ustawa tylko jakieś rozporządzenie. Cytuj "Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały, jak do nich strzelano - umierały..." "zrobiłem" != "zleciłem" -- http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Ja podstawy też nie mam, ale samochody śmigają i policja się nie czepia ;-) Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit2002 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Co do 5,5T i do tej masy brak tacho to też pierwsze słyszę. Wiem jedno i to mi powiedzieli w ITD że jak np jedzie ekipa malarska zestawem powyżej 3,5T i na przyczepie ma drabiny to czas pracy ich nie obowiązuje no ale na pokładzie musi być osoba zatrudniona jako malarz w tym przypadku. Jak pisałem wcześniej zwiększenie masy na haku to ja bym się sugerował tym co jest wpisane w dowód. Nie sądzę aby policjant oczekiwał od nas świadectwa homologacji z ITD może być inaczej. No tylko że jakaś podstawa musi być aby tą masę wpisać większą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Wiem jedno i to mi powiedzieli w ITD że jak np jedzie ekipa malarska zestawem powyżej 3,5T i na przyczepie ma drabiny to czas pracy ich nie obowiązuje no ale na pokładzie musi być osoba zatrudniona jako malarz w tym przypadku. No co Ty??? A licencja?? Masz licencję i wozisz co chcesz. Oczywiście prócz towarów objętych ADR-em Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit2002 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Licencja to chyba tylko w przypadku wykonywania typowo usługi transportowej. Co do DMC przyczepy to raczej jest tak jak myślałem że nie bardzo da się z tym cokolwiek zrobić. Ta konkretna dakota nie ma 4x4 sama waży ok 1750kg więc i ma takie same DMC przyczepy. 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu, c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta, d) 3.500 kg, z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków. 5. (15) Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć: a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość, b) 750 kg. 6. Minimalne statyczne obciążenie pionowe urządzenia sprzęgającego nie może być mniejsze niż 25 kg, przy czym producent pojazdu podaje w instrukcji obsługi następujące dane: 1) maksymalne obciążenie urządzenia sprzęgającego; 2) miejsce mocowania tego urządzenia do konstrukcji pojazdu; 3) maksymalną odległość punktu sprzęgnięcia od osi tylnej pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 W licencji masz wyszczególnione, czy zajmujesz się usługami transportowymi, czy transport masz na własny użytek. No i jeszcze świadectwo kwalifikacji wbite w lejce :-) . Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit2002 Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ale to przy zestawach na kat B+E czy już przy C+E te wszystkie licencje i świadectwo kwalifikacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Przy C+E na pewno, przy B+E to nie mam pojęcia. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 12 Marca 2013 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 jak transport na użytek własny to licencji nie potrzeba, trzeba mieć tylko takie zaświadczenie z starostwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 jak transport na użytek własny to licencji nie potrzeba, trzeba mieć tylko takie zaświadczenie z starostwa No to w takim razie coś się musiało zmienić, bo ja licencję musiałem robić, mimo że nie prowadzę transportu zarobkowego. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.