czarnuch3 Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 Pomóżcie bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji. Mam nietypowe felgi w swoim Durango: rozstaw śrub 6x114,3 i otwór centrujący 71,5. Jeśli znajdę już w Polsce felgi z dobrym rozstawem śrub to znowu otwór centrujący jest za maly. Czy ktoś praktykował rozwiercenie otwóru centrującego? Czy nie zmieni to w jakimś stopniu wytrzymałości tej powierzchni? Quote Dodge Durango 2002 4.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyga Posted February 26, 2013 Report Share Posted February 26, 2013 to zależy ile musisz rozwiercić jak mówimy o 1-3 mm na średnicy to nic im nie będzie jak 1-2 cm to bym się już głęboko zastanawiał Quote tdi engines are for senior citizens Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarnuch3 Posted February 26, 2013 Author Report Share Posted February 26, 2013 Różnica to jakieś 5mm na średnicy. Quote Dodge Durango 2002 4.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zyga Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 moim zdaniem, możesz to przetoczyć spokojnie tylko musisz sobie znaleźć kogoś mądrego do tego z duża tokarką, albo wytaczarką i zanim zacznie roztaczać to trzeba sprawdzić czy po zamocowaniu nie ma bicia kiedyś walczyłem z felgami po takim nie udanym roztaczaniu, skończyło się na jeszcze większym roztoczeniu i wstawieniu plastikowych pierścieni centrujących Quote tdi engines are for senior citizens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted February 27, 2013 Administrators Report Share Posted February 27, 2013 dać na centrum CNC, wycentrować z obecnego otworu jeśli nie jest jajo i też będzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duch_gdansk Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 Czekam na wyniki. Mam podobny problem z "alusami". Chcę dać roztoczyć otwór centrujący i wprasować tuleję o właściwej średnicy bo średnio mi się uśmiecha zabawa z "plastykowymi" pierścionkami. Quote Camaro jest, teraz czas na coś większego Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 27, 2013 Report Share Posted February 27, 2013 bo średnio mi się uśmiecha zabawa z "plastykowymi" pierścionkamia co z tym jest nie tak, wiekszosc felg dopasowuje sie do danego rozmiaru wlasnie piescieniami z tworzyw sztucznych - jesli sytuacja jest odwrotna, to jesli juz toczyc to na konkretny wymiar Quote FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duch_gdansk Posted March 1, 2013 Report Share Posted March 1, 2013 Przy grubości około 1mm to praktycznie jednorazówka i zabawa ze ściągnięciem z piasty pierścienia. jak się wymienia tylko "lato-zima" to ok, jak się chce zmieniać koła co chwilę to zaczyna być irytująco. Chcę mieć pewne i trwałe wycentrowanie felgi zwłaszcza że będzie przykręcona na pływających nakrętkach ze względu na różnice w rozstawie otworów w feldze 5x120 i szpilek 5x120,65. Quote Camaro jest, teraz czas na coś większego Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted March 7, 2013 Report Share Posted March 7, 2013 różnice w rozstawie otworów w feldze 5x120 i szpilek 5x120,65.??? - felge praktycznie centruja sruby, jak to sobie wyobrazasz??? Quote FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duch_gdansk Posted March 8, 2013 Report Share Posted March 8, 2013 Normalnie, nakrętki pływające czy śruby to nie jest nowy wynalazek. Działa to bez problemu u wielu ludzi pod warunkiem że felga dobrze siedzi na piaście dzięki odpowiedniej średnicy otworu centrującego fabrycznie lub za pomocą dodatkowego pierścionka. I z tego co mi wiadomo to osadzenie felgi na piaście gra kluczową rolę a nie śruby czy nakrętki. Tak z namacalnego doświadczenia, potwierdzeniem mojej tezy jest większość "dorosłych" ciężarówek. Gdyby nie dobre osadzenie felg (zwłaszcza na bliźniakach) to koła by żyły własnym życiem. I nakrętki bez stożka ustalającego są normą. A chyba w "TIRach" występują trochę większe siły niż w osobówce czy pickupie ;-). Quote Camaro jest, teraz czas na coś większego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.