dawids20 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Witam Was Chłopaki! Nie podpinam, bo nie szukam sportowych wydechów. Ogólnie sprawa jest taka: Auto Ford F-150 2008r 4,7 Triton Cały układ seria, z tym, że mam wycięte katalizatory, a dokładniej sam wkład. Auto głośno buczy, normalnie to nie przeszkadza, ale jak się robi trasę nie jest fajnie. I tak, zastanawiam się czy wstawiać tam ponownie jakieś katy, tylko kwestia jakie? Czy może wstawić byle większe tłumiki (w miejsce katów) i to pomoże? A może inne rozwiązanie? Chciałbym je wyciszyć, nie koniecznie całkowicie i zniszczyć wrażenia odsłuchowe, ale aby przy tych 2tys. obr. jeździło się cicho i komfortowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jcvd75 Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 masz może filtr sportowy one też czasami głośno się zachowują.przy benzynowym silniku lepiej nie kombinować z układem wydechowym bo można pogorszyć osiągi auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisuk Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Jcvd75, wszystko zalezy jak kombinujesz, jak kupisz dedykowany Flowmaster czy Magnaflow to napewno nie pogorszysz osiągów. Cytuj Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jcvd75 Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 przy benzynie raczej bym doświadczeń nie robił ,to nie diesel.benzyna nie powinna mieć wolnego wylotu.a tłumiki tego typu właśnie tego typu wylot mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisuk Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Jcvd75, ale piszesz bo widziales czy tak Ci sie wydaje, ja juz pare zestawów dedykowanych catback widzialem i nie wzystkie maja wolny przelot, wszystko zalezy jaki sobie chcesz wybrac. Cytuj Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 ja w swojej poprzedniej V miałem przelot 3" od kolektorów i jedna duża pucha przelotowa. Im większa puszka tym ciszej. Rezonują puste puszki po katach. Wstawienie prostej rury i dużego tłumika końcowego powinno uciszyć auto. Ja miałem tak dobrany wydech, że do 3 tyś miło basowo mruczał, powyżej 3 ryk był taki, że z daleka było słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawids20 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 masz może filtr sportowy [...] Wszystko seria. Jcvd75, wszystko zalezy jak kombinujesz, jak kupisz dedykowany Flowmaster czy Magnaflow to napewno nie pogorszysz osiągów. Kwestia tego, czy nie pogorszę jeszcze bardziej dźwięku, Pogorszę w sensie głośniejsza praca. Bo też rozważam zakup kata z tych firm, ale samo słowo "sportowy" daje do przemyślenia. ja w swojej poprzedniej V miałem przelot 3" od kolektorów i jedna duża pucha przelotowa. Im większa puszka tym ciszej. Rezonują puste puszki po katach. Wstawienie prostej rury i dużego tłumika końcowego powinno uciszyć auto. Ja miałem tak dobrany wydech, że do 3 tyś miło basowo mruczał, powyżej 3 ryk był taki, że z daleka było słychać. Tak właśnie obstawiam, że rezonują u mnie te puste cienkie puszki z katów, mam głośny ryk już od 2tys, takie V8 ala WRC :-P Nie chcę przerabiać od góry, tylko te ew. katy, miejsca tam jest, kwestia taka co załatwi problem, Flowmaster wyczytałem, że głośny, Magnaflow mnie kusi, dalej kwestia tego czy kata, czy rurkę, czy tłumik, albo w ogóle wstawić dwa duże tłumiki pasujące no-name. Problem w tym, że nie orientuję się jak może zmienić się dźwięk i co da poprawę, a potrzebuję sprawdzonej informacji, żeby eksperymentów nie robić. Twoja propozycja i zasada myślenia croochy pokrywa się z moją, myślę, że gruba rurka o większej średnicy zamiast puszek załatwi problem, w tyle jest już fabryczny tłumik. A auta w sumie nie kręci się często powyżej 3tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrisuk Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Nie chcę przerabiać od góry, tylko te ew. katy, miejsca tam jest, kwestia taka co załatwi problem, Flowmaster wyczytałem, że głośny, Magnaflow mnie kusi, dalej kwestia tego czy kata, czy rurkę, czy tłumik, albo w ogóle wstawić dwa duże tłumiki pasujące no-name. Z Grybowa do Krakowa niedaleko, moze przy okazji zrobisz sobie wycieczke i posluchasz jak chodzi dedykowany Flowmaster :-D :-D :-D :-D Cytuj Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Chcesz mieć cicho to załóż seryjny wydech i kat. Ja w Hemiku miałem dedykowanego Magnaflowa i było głośno, po założeniu filtra stożkowego dedykowanego K&N było już nie do zniesienia, a ja chciałem wcześniej jeszcze katy wywalić i wstawić sportowe :lol: . Sam wydech jest ok, ale przy 1800-2200 RPM był najgłośniejszy w kabinie, a to obroty podróżne. Da się z tym jeździć. Sam jeździłem ponad dwa lata, ale po jakimś czasie chce się już ciszy. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 aa tylko zapomniałem dodać, zmieniła się charakterystyka silnika. Miał słabszy dół, ale szybciej wkręcał sie na obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawids20 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Z Grybowa do Krakowa niedaleko, moze przy okazji zrobisz sobie wycieczke i posluchasz jak chodzi dedykowany Flowmaster :-D Dzięki, ale wolę kupić coś co mi polecicie i zrobić na miejscu, nie mam na tyle czasu i za bardzo nie dbam o to aby wyszło jak najlepiej. Potrzebuję tylko cichego dołu. Chcesz mieć cicho to załóż seryjny wydech i kat.[...] Sam wydech jest ok, ale przy 1800-2200 RPM był najgłośniejszy w kabinie,[...]. Teraz to rozważam, resztę mam serie, chętnie wstawiłbym też seryjne katy. No właśnie, żeby to takie proste było... Nigdzie tego nie ma. Wiesz, robiąc kolejną setkę kilometrów nocą, denerwuje Cię każdy zgrzyt i brzęk muchy, a wiesz pewnie jak męczy wydech :-/ aa tylko zapomniałem dodać, zmieniła się charakterystyka silnika. Miał słabszy dół, ale szybciej wkręcał sie na obroty Cholera, najlepiej było by to oddać firmie z doświadczeniem... No to jak co robić? A powiedzcie mi, teraz świeci mi Check, pewnie od katów, tylko wcześniej też świecił (i po czasie też gasnął) ale chyba od gazu, co ostatnio miał gazowy załatwić, a powiedział, że teraz już napewno od benzyny bo wszystko załatwił. Będzie to kwestia właśnie katów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 W wolnossaku najlepiej modyfikować dolot i wydech wtedy mądre mody nie pogorszą osiągów, a mogą je poprawić. jak masz sekwencyjny gaz to sterownik od LPG emuluje sonde i odcina ją, więc nie powinien się check palić. Masz sondy przed i za katem? czy pojedynczo? W przypadku gdy przed i za katem jest sonda to wtedy różnica ciśnienia gazu powoduje, błędne odczyty i wywalać będzie Check'a. Przy układzie jedna sonda/kat nie powinno się to dziać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawids20 Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 W wolnossaku najlepiej modyfikować dolot i wydech wtedy mądre mody nie pogorszą osiągów, a mogą je poprawić. Tylko nie chcę się w to bawić, bo auto trzeba by oddać do speca na kilka dni, a ono zjeżdża tylko na soboty. Mnie tam zależy tylko na wyciszeniu, nie na podnoszeniu mocy, fakt, że po wywaleniu katów jest lepiej, bo się "odmulił", dlatego chętnie został bym przy podobnym stanie. Mam sekwencje, jest też jakiś emulator pod maską. Sondy mam 2, przed i w kacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 fakt, że po wywaleniu katów jest lepiej, bo się "odmulił",to niestety nie fakt a sluchowe wrazenie, hamownia ci powie, ze dol sie duzo pogorszyl, elastycznosc spadla, jedynie to masz wrazenie, ze jest lepiej bo szybciej sie na obroty wkreca, a poprawe mozesz jedynie miec w gornym zakresie obrotow chwile przed odcieciem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 W przypadku gdy przed i za katem jest sonda to wtedy różnica ciśnienia gazu powoduje, błędne odczyty i wywalać będzie Check'a. Gwoli ścisłości - sondy lambda (obie) nie mierzą żadnego ciśnienia tylko zawartość cząstek tlenu w spalinach. Różnica między nimi polega tylko na interpretacji sygnału który nadają. W dużym uproszczeniu: Sonda przed katalizatorem - jej sygnał oscyluje (ponieważ ilość tlenu przed katalizatorem cały czas się zmienia w zależności od wielu czynników m.in. temperatura, ciśnienie, stopień otwarcia przepustnicy itd) i na jego podstawie dobierana jest dawka paliwa do wtryśnięcia. Sonda za katalizatorem - jej sygnał jest mniej więcej stały i na określonym poziomie i służy do monitorowania pracy katalizatora. I teraz: Jeśli katalizator będzie "zapchany" (zużyty) sygnał będzie nadal stały ale na innym poziomie niż dla sprawnego konwertera. Jeśli katalizator zostanie wycięty sygnał będzie taki sam jak na sondzie przed katalizatorem czyli zmienny. Oba przypadki skutkują zapaleniem "Check Engine" ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
croochy Opublikowano 16 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 zgadza się. U mnie było jeszcze większe uproszczenie. Z powodu braku kata spaliny usuwane są z inną predkością i cząstki tlenu sa inaczej rozproszone względem układu z katem, dlatego są inne wskazania względem tego co jest zaprogramowane w sterowniku bo nagle pojawiają się wartości ponad normatywne. I wywala checka. Tak upraszczając uproszczenie na chłopski rozum :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawids20 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Oba przypadki skutkują zapaleniem "Check Engine" ;-) I wszystko w temacie ;) Ok dzięki za porady, wiem już jak jest ze sondą i co nieco o układzie wydechowym. Skoczę do jakiegoś warsztatu zajmującego się tego typu sprawami, coś powinni mi dobrać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.