dawids20 Posted February 11, 2013 Report Share Posted February 11, 2013 Witam Was Chłopaki! Nie podpinam, bo nie szukam sportowych wydechów. Ogólnie sprawa jest taka: Auto Ford F-150 2008r 4,7 Triton Cały układ seria, z tym, że mam wycięte katalizatory, a dokładniej sam wkład. Auto głośno buczy, normalnie to nie przeszkadza, ale jak się robi trasę nie jest fajnie. I tak, zastanawiam się czy wstawiać tam ponownie jakieś katy, tylko kwestia jakie? Czy może wstawić byle większe tłumiki (w miejsce katów) i to pomoże? A może inne rozwiązanie? Chciałbym je wyciszyć, nie koniecznie całkowicie i zniszczyć wrażenia odsłuchowe, ale aby przy tych 2tys. obr. jeździło się cicho i komfortowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jcvd75 Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 masz może filtr sportowy one też czasami głośno się zachowują.przy benzynowym silniku lepiej nie kombinować z układem wydechowym bo można pogorszyć osiągi auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisuk Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 Jcvd75, wszystko zalezy jak kombinujesz, jak kupisz dedykowany Flowmaster czy Magnaflow to napewno nie pogorszysz osiągów. Quote Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jcvd75 Posted February 13, 2013 Report Share Posted February 13, 2013 przy benzynie raczej bym doświadczeń nie robił ,to nie diesel.benzyna nie powinna mieć wolnego wylotu.a tłumiki tego typu właśnie tego typu wylot mają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisuk Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Jcvd75, ale piszesz bo widziales czy tak Ci sie wydaje, ja juz pare zestawów dedykowanych catback widzialem i nie wzystkie maja wolny przelot, wszystko zalezy jaki sobie chcesz wybrac. Quote Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Link to comment Share on other sites More sharing options...
croochy Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 ja w swojej poprzedniej V miałem przelot 3" od kolektorów i jedna duża pucha przelotowa. Im większa puszka tym ciszej. Rezonują puste puszki po katach. Wstawienie prostej rury i dużego tłumika końcowego powinno uciszyć auto. Ja miałem tak dobrany wydech, że do 3 tyś miło basowo mruczał, powyżej 3 ryk był taki, że z daleka było słychać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawids20 Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 masz może filtr sportowy [...] Wszystko seria. Jcvd75, wszystko zalezy jak kombinujesz, jak kupisz dedykowany Flowmaster czy Magnaflow to napewno nie pogorszysz osiągów. Kwestia tego, czy nie pogorszę jeszcze bardziej dźwięku, Pogorszę w sensie głośniejsza praca. Bo też rozważam zakup kata z tych firm, ale samo słowo "sportowy" daje do przemyślenia. ja w swojej poprzedniej V miałem przelot 3" od kolektorów i jedna duża pucha przelotowa. Im większa puszka tym ciszej. Rezonują puste puszki po katach. Wstawienie prostej rury i dużego tłumika końcowego powinno uciszyć auto. Ja miałem tak dobrany wydech, że do 3 tyś miło basowo mruczał, powyżej 3 ryk był taki, że z daleka było słychać. Tak właśnie obstawiam, że rezonują u mnie te puste cienkie puszki z katów, mam głośny ryk już od 2tys, takie V8 ala WRC :-P Nie chcę przerabiać od góry, tylko te ew. katy, miejsca tam jest, kwestia taka co załatwi problem, Flowmaster wyczytałem, że głośny, Magnaflow mnie kusi, dalej kwestia tego czy kata, czy rurkę, czy tłumik, albo w ogóle wstawić dwa duże tłumiki pasujące no-name. Problem w tym, że nie orientuję się jak może zmienić się dźwięk i co da poprawę, a potrzebuję sprawdzonej informacji, żeby eksperymentów nie robić. Twoja propozycja i zasada myślenia croochy pokrywa się z moją, myślę, że gruba rurka o większej średnicy zamiast puszek załatwi problem, w tyle jest już fabryczny tłumik. A auta w sumie nie kręci się często powyżej 3tys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisuk Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Nie chcę przerabiać od góry, tylko te ew. katy, miejsca tam jest, kwestia taka co załatwi problem, Flowmaster wyczytałem, że głośny, Magnaflow mnie kusi, dalej kwestia tego czy kata, czy rurkę, czy tłumik, albo w ogóle wstawić dwa duże tłumiki pasujące no-name. Z Grybowa do Krakowa niedaleko, moze przy okazji zrobisz sobie wycieczke i posluchasz jak chodzi dedykowany Flowmaster :-D :-D :-D :-D Quote Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3" Był: WJ Laredo 04' 4.0 2" Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0 Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 Chcesz mieć cicho to załóż seryjny wydech i kat. Ja w Hemiku miałem dedykowanego Magnaflowa i było głośno, po założeniu filtra stożkowego dedykowanego K&N było już nie do zniesienia, a ja chciałem wcześniej jeszcze katy wywalić i wstawić sportowe :lol: . Sam wydech jest ok, ale przy 1800-2200 RPM był najgłośniejszy w kabinie, a to obroty podróżne. Da się z tym jeździć. Sam jeździłem ponad dwa lata, ale po jakimś czasie chce się już ciszy. Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
croochy Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 aa tylko zapomniałem dodać, zmieniła się charakterystyka silnika. Miał słabszy dół, ale szybciej wkręcał sie na obroty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawids20 Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 Z Grybowa do Krakowa niedaleko, moze przy okazji zrobisz sobie wycieczke i posluchasz jak chodzi dedykowany Flowmaster :-D Dzięki, ale wolę kupić coś co mi polecicie i zrobić na miejscu, nie mam na tyle czasu i za bardzo nie dbam o to aby wyszło jak najlepiej. Potrzebuję tylko cichego dołu. Chcesz mieć cicho to załóż seryjny wydech i kat.[...] Sam wydech jest ok, ale przy 1800-2200 RPM był najgłośniejszy w kabinie,[...]. Teraz to rozważam, resztę mam serie, chętnie wstawiłbym też seryjne katy. No właśnie, żeby to takie proste było... Nigdzie tego nie ma. Wiesz, robiąc kolejną setkę kilometrów nocą, denerwuje Cię każdy zgrzyt i brzęk muchy, a wiesz pewnie jak męczy wydech :-/ aa tylko zapomniałem dodać, zmieniła się charakterystyka silnika. Miał słabszy dół, ale szybciej wkręcał sie na obroty Cholera, najlepiej było by to oddać firmie z doświadczeniem... No to jak co robić? A powiedzcie mi, teraz świeci mi Check, pewnie od katów, tylko wcześniej też świecił (i po czasie też gasnął) ale chyba od gazu, co ostatnio miał gazowy załatwić, a powiedział, że teraz już napewno od benzyny bo wszystko załatwił. Będzie to kwestia właśnie katów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
croochy Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 W wolnossaku najlepiej modyfikować dolot i wydech wtedy mądre mody nie pogorszą osiągów, a mogą je poprawić. jak masz sekwencyjny gaz to sterownik od LPG emuluje sonde i odcina ją, więc nie powinien się check palić. Masz sondy przed i za katem? czy pojedynczo? W przypadku gdy przed i za katem jest sonda to wtedy różnica ciśnienia gazu powoduje, błędne odczyty i wywalać będzie Check'a. Przy układzie jedna sonda/kat nie powinno się to dziać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawids20 Posted February 14, 2013 Author Report Share Posted February 14, 2013 W wolnossaku najlepiej modyfikować dolot i wydech wtedy mądre mody nie pogorszą osiągów, a mogą je poprawić. Tylko nie chcę się w to bawić, bo auto trzeba by oddać do speca na kilka dni, a ono zjeżdża tylko na soboty. Mnie tam zależy tylko na wyciszeniu, nie na podnoszeniu mocy, fakt, że po wywaleniu katów jest lepiej, bo się "odmulił", dlatego chętnie został bym przy podobnym stanie. Mam sekwencje, jest też jakiś emulator pod maską. Sondy mam 2, przed i w kacie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKmario Posted February 14, 2013 Report Share Posted February 14, 2013 fakt, że po wywaleniu katów jest lepiej, bo się "odmulił",to niestety nie fakt a sluchowe wrazenie, hamownia ci powie, ze dol sie duzo pogorszyl, elastycznosc spadla, jedynie to masz wrazenie, ze jest lepiej bo szybciej sie na obroty wkreca, a poprawe mozesz jedynie miec w gornym zakresie obrotow chwile przed odcieciem... Quote FORD F150 FX4 5.4 TRITON 2004 4x4 SUPER CREW Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted February 15, 2013 Report Share Posted February 15, 2013 W przypadku gdy przed i za katem jest sonda to wtedy różnica ciśnienia gazu powoduje, błędne odczyty i wywalać będzie Check'a. Gwoli ścisłości - sondy lambda (obie) nie mierzą żadnego ciśnienia tylko zawartość cząstek tlenu w spalinach. Różnica między nimi polega tylko na interpretacji sygnału który nadają. W dużym uproszczeniu: Sonda przed katalizatorem - jej sygnał oscyluje (ponieważ ilość tlenu przed katalizatorem cały czas się zmienia w zależności od wielu czynników m.in. temperatura, ciśnienie, stopień otwarcia przepustnicy itd) i na jego podstawie dobierana jest dawka paliwa do wtryśnięcia. Sonda za katalizatorem - jej sygnał jest mniej więcej stały i na określonym poziomie i służy do monitorowania pracy katalizatora. I teraz: Jeśli katalizator będzie "zapchany" (zużyty) sygnał będzie nadal stały ale na innym poziomie niż dla sprawnego konwertera. Jeśli katalizator zostanie wycięty sygnał będzie taki sam jak na sondzie przed katalizatorem czyli zmienny. Oba przypadki skutkują zapaleniem "Check Engine" ;-) Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
croochy Posted February 16, 2013 Report Share Posted February 16, 2013 zgadza się. U mnie było jeszcze większe uproszczenie. Z powodu braku kata spaliny usuwane są z inną predkością i cząstki tlenu sa inaczej rozproszone względem układu z katem, dlatego są inne wskazania względem tego co jest zaprogramowane w sterowniku bo nagle pojawiają się wartości ponad normatywne. I wywala checka. Tak upraszczając uproszczenie na chłopski rozum :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawids20 Posted February 20, 2013 Author Report Share Posted February 20, 2013 Oba przypadki skutkują zapaleniem "Check Engine" ;-) I wszystko w temacie ;) Ok dzięki za porady, wiem już jak jest ze sondą i co nieco o układzie wydechowym. Skoczę do jakiegoś warsztatu zajmującego się tego typu sprawami, coś powinni mi dobrać. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.