Jump to content

Kilka pytań początkującego posiadacza Rama - Cummins 12v


croochy
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

Pomyślałem, że ten temat byłby dobrym kompendium wiedzy dla osób świeżych w posiadaniu Rama.

 

Pierwsza sprawa jak poznac jaki mam rodzaj skrzyni? Wg tabliczki znamionowej auto wyprodukowane w październiku 95r. Czyli 47RH?

Podobno do tej skrzyni idzie jakaś 3 pinowa wtyczka. O to chodzi?

 

23.01.2013%2520-%252010.jpg

 

23.01.2013%2520-%25209.jpg

 

 

 

Druga sprawa Reduktor.

 

Ta zaślepka jest do PTO?

 

23.01.2013%2520-%25206.jpg

 

 

 

Jakie oleje stosować do Rama z cumminsem 12V?

 

 

Na jakich oponach jeździcie przy bliźniakach?

 

Pogoda trochę nie sprzyja w leżeniu pod autem. Mozna jakoś sprawdzic przełożenia w mostach? Jakieś tabliczki znamionowe czy coś?

 

Części kupujecie w kraju, czy import z Usa?

 

 

Pewnie jeszcze jakieś pytania przyjdą mi do głowy i będę dopytywał :oops:

 

 

Bądźcie wyrozumiali :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrators
Pierwsza sprawa jak poznac jaki mam rodzaj skrzyni? Wg tabliczki znamionowej auto wyprodukowane w październiku 95r. Czyli 47RH?

 

po stronie kierowcy powinna być tabliczka znamionowa na skrzyni, ostatnie 4 cyfry mówią co to za skrzynia

 

Auto Trans code breaks down like this:

4 = 4 forward speeds

6 = strength of trans. (1-9, higher number, stronger trans.)

R = Rear wheel drive

H=Hydraulic controlled, E = Electronic controlled shift

 

model '96 był produkowany w 95 a wtedy były już 47RE, sprawdź jeszcze obudowę rozrządu, będzie taka czerwona duża tabliczka na wysokości pompy wtryskowej, wybita moc silnika i inne dane , jeśli moc będzie podana jako 180 HP to na bank masz 47RE. Jeśli 160 HP to 47RH.

 

Druga sprawa Reduktor.

 

Ta zaślepka jest do PTO?

 

modele 3500 były standardowo dostępne z reduktorem NV241HD wyjściem na przystawkę PTO, do obsługi pługu śnieżnego

 

Jakie oleje stosować do Rama z cumminsem 12V?

 

instrukcja mówi 10W-40 ja takiego używam.

 

 

Przełożenie w mostach fabryczne 3.54 lub 4.10

fajny kalkulator http://www.f-body.org/gears/

wpisz obecny rozmiar kół wybierz skrzynie, wpisz przełożenie i sprawdź obroty oraz twoją prędkość z najlepiej GPS.

 

 

To czego nie ma na allegro, kupuję w rockauto.com lub ebay.com

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

W łatwy sposób możesz zwiększyć moc swojego Cumminsa 12v,

Ja ten gadżet z pewnością mam zamontowany bo przy fabrycznych 180 KM nie byłoby takiego powera jak mam teraz :-D .

 

Fuel plate firmowy http://www.puredieselpower.com/catalog/dodge-9498-valve-cummins-tst-torquecamfuel-plate-p-451.html

 

 

mniej firmowy: http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=fuel+plate+cummins&_nkwusc=fuel+plate+cummis&_rdc=1

 

instrukcja instalacji:

Link to comment
Share on other sites

Hmm w sumie jakbym miał tego wymiary to jestem w stanie sobie to zrobić na frezarce, chyba, że jest to z jakiegoś super hiper materiału :roll:

 

Ale już wiem co będzie pierwszym modem :mrgreen:

 

 

edit:

tylko to mnie martwi

 

Only Power Ratings up to 230/605 are EPA certified for highway use in North America. Power above 230/605 are shown for competitive applications only.

 

Stock 94-95 automatics will not handle this rating

Stock 96-98 automatics will not handle this rating

Stock 96-98 clutch will not handle this rating

Exhaust Gas Temperatures will run hot without airflow improvements

The California 96 -98 manual and automatic are both EGR engines ( 180hp/420ft-lb ) may not be upgraded to 230/605.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Są w necie rysunki tego gadżetu.

 

Każdy niehomologowany producent, bedzie się zabezpieczal w przypadku jakiegoś wypadku, kontroli, on Cię poinformował ze to jest niezgodne z normami spalin oraz ze Twoja stockowa skrzynia nie wykorzysta w pelni tej mocy.

Link to comment
Share on other sites

interesujące 8-)

 

chociaż felgi masz zupełnie inne, ale szerokość mocno się nie różni

 

[ Dodano: 2013-01-29, 17:47 ]

Walcze dalej ze skrzynią, bo nie mogę odczytac kodu z tabliczki na skrzyni.

Zrobiłem fotkę tabliczki na pasie przednim

 

IMAG0141.jpg

 

Jeżeli dobrze odczytałem jest to skrzynia DGB

Znalazłem info, że to 46RE i teraz pytanie czy tak mogło być?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

46re były montowane do modeli light duty z benzynowymi V6 i V8

47re do heavy duty z cumminsem oraz V10

 

sprawdziłem ta tabliczkę u siebie i tez mam ten kod DGB,

Może to ci coś wyjaśni:

 

http://dodgeram.org/tech/transmission/4xre.htm

http://dodgeram.org/tech/Decoding/body_code_tag.html

Link to comment
Share on other sites

croochy, odradzam robić cokolwiek w ASO Dodge'a w Lublinie. Nigdy mi nie pomogli, wiedza serwisantów na amerykańcach na zerowym poziomie, części tylko przez nich zamawiałem bo mają dostęp do oryginalnych, a tak poza tym polecam serwis Dodge'a 15 km za Lublinem na trasie w stronę Wawy, na placu zawsze stoi jakiś RAMik i serwisanci przynajmniej wykonują pracę z pasji i sporo od nich można podłapać, śmiało i bez strachu można u nich auto zostawić : )

Link to comment
Share on other sites

Ja sam mechanikuje. Moje poprzednie auto też wymagało użycia kluczy i nie boję się tego :) Sam zawodowo zajmuję się częściami zamiennymi, dlatego zadzwoniłem do nich z pytaniem o części, bo w porównaniu do zamienników nie sa mocno drogie, a myślę, że jakościowo sa lepsze :)

 

 

a to moje poprzednie auto

 

 

 

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.