Skocz do zawartości

[FORD F150] Napęd przód.


Kassei

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odkopię trochę temat. Ford F150 nie zapina napędu na przód, temat tutaj został prześledzony i wniosek jest taki, że w układzie pneumatycznym nie występuje żadne ciśnienie. Co odpowiada w tym wszystkim za "dmuchanie"? Z czego bierze się te ciśnienie, które ma pompować membrany?
To nie tak... Napęd przedni jest zapinany jednocześnie elektrycznie (ręcznie - jeśli masz lewarek) oraz pneumatycznie, ale tam nie ma ciśnienia. Jest podciśnienie. Ogólnie działa to tak, że podciśnienie zasysa zębate pierścienie ściągając je z piast. Jak włączasz 4x4 to w układzie gubi się podciśnienie i pierścienie nasuwają się na piasty. Jest to dość sprytny zabieg, bo jeśli ci się układ rozszczelni to i tak 4x4 będzie działać tylko nie do końca się wyłączy (piasty będą zapięte więc będzie pracował most). Elektrycznie za to podpinany jest przedni wał, a czasem (można było takie auto zamówić) ręcznie. Różnica taka, że przy elektrycznym masz pokrętło tam gdzie uchwyt na monety i silniczek zmieniający ustawienie, a przy ręcznym jest dodatkowa wajcha 2H-N-4H-4L w podłodze.

Reasumując nie ma ciśnienia bo nie powinno go być i jak je nazwałeś - membrany - nie są pompowane tylko odsysane. Mi też trochę zajęło zanim rozkminiłem jak to działa ;)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aaaaha. W takim razie opiszę co się dzieje w F150, którego naprawiamy. Po włączeniu 4x4 nie traci się podciśnienie, wał jest zapinany ale membrany nie reagują. Dopiero, gdy przez wężyk dmuchniemy sprężonym powietrzem to zaczyna się kręcić piasta (samochód był podniesiony, koła w powietrzu, wrzucone D i 4x4). Wszystkie przewody zostały przedmuchane, leciała z nich rdza, zmieniony został "silniczek" z podciśnienia. Czyżby membrany padły? Obie na raz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaha. W takim razie opiszę co się dzieje w F150, którego naprawiamy. Po włączeniu 4x4 nie traci się podciśnienie, wał jest zapinany ale membrany nie reagują. Dopiero, gdy przez wężyk dmuchniemy sprężonym powietrzem to zaczyna się kręcić piasta (samochód był podniesiony, koła w powietrzu, wrzucone D i 4x4). Wszystkie przewody zostały przedmuchane, leciała z nich rdza, zmieniony został "silniczek" z podciśnienia. Czyżby membrany padły? Obie na raz?
Stawiam na membrany. Generalnie powinno wystarczyć rozszczelnienie układu aby pierścienie wskoczyły się zapięły na piastach. Jeśli potrzeba do tego ciśnienia to jest nieciekawie. Może uda Wam się jakoś je "rozruszać". Skoro była w układzie rdza to najprawdopodobniej jest tak samo w membranach.

 

Gdzie naprawiacie auto? Sam jeżdżę do Żor z Efką ;) Dokładnie to jestem ze Strumienia :D

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.