Jump to content

Magnaflow


mrB
 Share

Recommended Posts

W innym watku szukalem odpowiedzi nt. tlumikow Flowmastera - skonczylo sie jednak na kupnie i instalacji Magnaflow. Na decyzje wplynelo to, ze chcialem miec tlumik podobny do Super44 Flowmastera ale wykonany ze stali nierdzewnej, tak jak reszta instalacji. Taki tlumik mialo w swojej ofercie Magnaflow, model 11229.

 

Tlumik zanabyty za 118eur razem z dodatkami - nierdzewne kolanka 45*, srednica 3" przyszly nastepnego dnia. Do tego potrzebne jeszcze byly kawalki rury 3" z poszerzeniami na koncach (plug&play) zeby wypelnic braki po deinstalacji oryginalnej armatury :-)

Ponizej wymiary (dlugosc) poszczegolnych tlumikow i odlegosci (dlugosc rur) miedzy nimi - cala instalacja wydechowa w Ramie 1500 (2006r) sklada sie z pojedynczgo wydechu opartego o rure 3 calowa.

 

Wymiary zdejmowane po kolei w kierunku "od silnika".

Tlumik1 35,5cm (14")

Rura 78,5cm (30,5")

Tlumik2 77,0cm (30")

potem wydech zakreca do gory, zeby ominac tylna os wiec wymiary sa troche niedokladne, zeby ominac most potrzebne sa 4 Kolanka wygiete po 45st. Razem tworza rozlazle "U" o wymiarach ok. 13cm/20cm/20cm/13cm, za nimi jest...

Tlumik3 25cm (10")

Rura 55-57cm (koncowka wydechu)

 

Cala armatura po wyjeciu wyglada tak:

 

tlum.jpg

 

 

Moje zakupy skladaly sie z nastepujacych elementow:

- Magnaflow 11229

- rura 150cm (kawalki 100cm + 50cm)

- 4 kolanka 45st

- rura 50cm na koniec

- rura 25cm (awaryjnie w razie "W"), jak sie pozniej okazalo - przydala sie

- pret z nierdzewki 10mm/100cm (na wieszaki)

- opaski z nierdzewki (8 szt),

- mufa 3" (potrzebna do zalozenia koncowki wydechu)

 

Tlumik i kolanka kupione w tym sklepie (dostawca rur mial jakies dretwe kolanka spawane z 3 czesci, a w sklepie byly ladne - robione z jednego kawalka)

 

http://www.mnf.de/Shop.html

do znalezienia pod Exhaust>Do It Yourself>Mufflers/3" Do It Yourself

 

Rury juz razem z poszerzeniami do samodzielnego montazu kupione na niemieckim ebay'u, w sklepie z nierdzewka majacym osobny dzial pt. Zbuduj sobie wydech do swojego auta :) Podobnie opaski

 

http://stores.ebay.de/Rund-um-Edelstahl/40-AUSPUFF-Zubehor-/_i.html?_fsub=1388073014&_sid=17850274&_trksid=p4634.c0.m322

 

Koncowe koszty materialow wyniosly (na ten moment):

- tlumik, 118eur

- kolanko 45st, nierdzewne. 26eur (x4 szt), 106eur

- rura 100cm + 50cm, 23,4eur + 37,5eur

- rura 25cm + mufa 3", 15eur + 5eur

- opaski, 3x 15eur

- mufa, 14eur

- polerowana koncowka wydechu z Rama, 0eur :-)

- wysylka, 15eur

 

Nie obylo sie bez pomylek - np opasek zamowilem 8szt, (na wszystkie polaczenia), czesc rur zostala jednak po prostu zespawana i opaski beda zwrocone. W kosztach powyzej wymienione sa tylko te ktore zuzylismy.

 

Podsumowujac wyszlo ok 380eur, nie liczac koncowki wydechu, ktora dostalem w prezencie od instalatora, wymontowal ja wczesniej z jakiegos innego Ramidla i walala sie po warsztacie ;-)

 

Za zainstalowanie calosci warsztat skasowal 200eur, wliczajac wywalenie starego wydechu, spawanie rur i wieszakow, kombinowanie (duzo do kombinowania nie bylo). W sumie oceniam, zajelo im to ok. 4-5h pracy.

 

Nowy kompletny wydech Magnaflow (wydaje mi sie, ze z tym samym tlumikiem) to 680eur ( http://www.ebay.de/itm/Magnaflow-Edelstahl-Sportauspuff-04-05-Dodge-Ram-5-7LV8-Schalldampfer-/271102030876?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3f1ef0b41c ). Dostarczany komplet jest zbudowany plug & play, wiec kombinowanie zostalo juz zrobione przez kogo innego, nabywca ma tylko wywalic stare i zalozyc nowe.

 

Wniosek - fajnie jest pokombinowac sobie przy wydechu i zawsze mozna nauczyc sie czegos nowego o aucie. Zliczajac jednak koszty, nie wiem czy ta gra jest warta swieczki - roznica miedzy poszczegolnymi rozwiazaniami wynosi 100-150eur, uwzgledniajac jakies koszty instalacji i demontazu (przy oryginalnym kicie MF tez jakies beda). Gdyby dodac jeszcze wartosc polerowanej koncowki wydechu, roznica bylaby pewnie jeszcze mniejsza... :-/

 

Oczywiscie przed montazem puszka tlumika wydawala sie calkiem-calkiem spora ;-) po zalozeniu pierwsza mysl byla taka, ze chyba zmalala bo w zasadzie prawie jej nie widac pod autem. Pierwsze odpalenie po montazu to oczywiscie mila chwila, ladny rasowy bas i zadnego rzezenia przy zmianie obrotow :)

 

Ponizej video z probnego jezdzenia, (start na zimnym silniku). Na razie jezdzi sie zajefajnie :)22 Wydaje mi sie, ze motorek troche szybciej wkreca sie na obroty przy gazowaniu na postoju, ale moc jakby mniejsza (lepiej przyspieszal przy tych samych obr. na starym tlumiku)

 

5.7L ECONOMY PACK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.