Jump to content

Mój Dodge RAM 5.9 2002r.


Michal_21
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

W końcu zebrałem się do wrzucenia zdjęć swojego auta, z czasem będę dość sporo zmieniał przy nim ale to pomału. Mam nadzieję że się od was dużo dowiem bo mam dość sporo pytań co i jak, ale to wszystko po kolei :-)

 

Dodge'a zakupiłem w lipcu 2012r. i do tej pory wizualnie nie zmienił się nic, jedynie wymiana połowy zawieszenia drążki, gumy, wahacze itp bo było w okropnym stanie i dodatkowo filtry oleje.

 

Pan od którego kupowałem auto był pierwszym właścicielem w Polsce, sprowadził to auto od znajomego z Kanady.

 

Samochód udało mi się fajnie kupić bo dostałem sporo filtrów, klocków dodatkowo oraz pewnie znane wam urządzenie Edge Programmer, ale o to zapytam później :-)

 

Ważniejsze dane:

 

5.9 Cummins, 2002r., 108tyś km, 4x4 więcej to samo co reszta :-)

 

Zdjęcia:

 

 

Pierwsze spotkanie z forum i już brudas, ale jakoś nie robiłem zdjęć wcześniej i dziś mnie tak naszło więc jest to co jest :-) Na zdjęciach jest taki głupie złudzenie jak by przód był niżej.

 

11674208.jpg11674209.jpg

11674210.jpg11674211.jpg

 

A tutaj w mniejszym bratem ale za to 5.9 V8 benzyna 1998r, auto mojego brata też w fazie "odbudowy" lift, opony itp:

11674212.jpg11674213.jpg

 

Co do czerwonego, to co będzie się zmieniać też będę pokazywał w tym temacie.

Link to comment
Share on other sites

Świat jest mały. Kupiłeś go od mojego znajomego z Borowiny pod Konstancinem. Samochód w był w doskonałym stanie, prócz niesamowitego burdelu, który miał w środku.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Muszę zapytać o to urządzenie Edge.

 

Ja w komplecie mam tyle:

 

11675740.jpg

 

I teraz mam pytania, podłączam wszystko tak jak w instrukcji i to urządzenie ma 4 levele, ale na jakiej zasadzie to działa?

 

Na stronie http://www.edgeproducts.com/product.php?pk=53&pvk=154 jest ten produkt, ale tam jest opisane że posiada 3levele a nie 4 tak jak w moim przypadku ale to już nie o to chodzi. Jest na tej stronie instrukcja w pdf i wychodzi na to że potrzebny jest taki kabel z jednej strony kostka do wpięcia a z drugiej przełącznik 3poziomowy i w zależności jak chce to przełączam i to powinno być w zestawie. Tylko, że u mnie jest całkiem inna instrukcja i jest: podłączyć i koniec. Jak to działa żeby wiedzieć który lvl jest w danym momencie?

 

I jeszcze kwestia takiego smolenia:

 

http://www.youtube.com/watch?v=X49jMAfmEsE

 

Czytałem na forum żeby takie coś osiągnąć potrzebny jest np. właśnie taki programmer jak posiadam lub diablo sport itp. Na Edge przy 3 poziomie podobno można taki efekt uzyskać, chodź może nie aż tak ale minimalnie zbliżony, czy to prawda?

 

I czy ogólnie nie jest to złe dla auta, czy "coś tam" się szybciej nie zużywa jeśli jest założone to urządzenie?

 

Pytam o to wszystko bo nie chce coś zepsuć w samochodzie, a jeśli nic by sie nie działo to po co ma leżeć nie używane skoro mogę spróbować co to jest warte.

 

EDIT:

 

Przeczytałem jeszcze raz instrukcje i doszedłem do wniosku że przy tym urządzeniu które ja posiadam aby zmienić level, trzeba rozkręcić panel w urządzeniu i zmienić zworkę tak jak jest pokazane na instrukcji. A w oryginale jest ustawiona na level 3 i jest to głównie dedykowane dla pickupów bez wtryskiwaczy lub jeżeli dym nie stanowi problemu. No i można zmienic na 2 lub 1 level. Chyba dobrze to rozumiem w końcu.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ładny Ramik z długa paką :-D

 

 

Po testuj z programerem , nic nie powinno się stać na krótką metę jak robisz wszystko zgodnie z instrukcją .

 

Co do kopcenia to często wymaga zmiany wtryskiwaczy na większe lub dłubnięcia w pompę, ale skoro ty masz już narzędzie w reku to może wystarczy to dla Ciebie.

 

P.S

 

Ten czerwony Ramik brata to 2WD ?

Link to comment
Share on other sites

Spróbuje założyć, zobaczę chociaż na chwilę co i jak :-)

 

Tak to jest 2WD i szczerze mówiąc myśleliśmy że w zimie będzie lipa a tu jest duże zaskoczenie, lekko dociążony jest tył i wyjeżdża z działki pod dwie na prawdę strome i całkiem zaśnieżone góry bo tam nawet pług by nie dojechał takie odludzie :-P jedynie zjazd z tych gór jest trochę gorszy bo strasznie go ciężar pcha przy hamowaniu ale powoli i daje radę ;-)

 

[ Dodano: 2012-12-13, 17:42 ]

Czy wy w waszych RAMach, chodzi mi o II generację macie może ABS? W ogóle wychodziły te auta z ABS'em? Bo i w moim i w brata po odpaleniu swieci sie przez chwile kontrolka ABS i znika, ale ABS'u nie ma. A czytalem gdzieś tam o 2002r i że niby wychodziły takie.

 

I jeszcze jedna sprawa, przy włączeniu zapłonu kiedy pokazuje wszystkie kontroli mam od nie zapiętych pasów, odpale, znika i nawet czy zapnę pasy czy nie to i tak się nie świeci. Tak pytam, czy niektórzy z was też tak mają czy może u mnie coś nie gra?

Link to comment
Share on other sites

Czy wy w waszych RAMach, chodzi mi o II generację macie może ABS? W ogóle wychodziły te auta z ABS'em? Bo i w moim i w brata po odpaleniu swieci sie przez chwile kontrolka ABS i znika, ale ABS'u nie ma. A czytalem gdzieś tam o 2002r i że niby wychodziły takie.

Na tym forum jest prawie wszystko o ABS i o hamulcach w Ramie. Wystarczy użyć szukajki. Opcja szukaj jest ogólnodostępna i się za nią nie płaci. Nie trzeba wysyłać smsów za 30zł lub dzwonić na 0700, nie gryzie i nie pluje, również nie parzy i nie wprowadza wirusów do kompa. Używaj śmiało i bez obaw. Na prawdę nie ma się czego bać.

 

http://pickupklub.pl/viewtopic.php?t=164&highlight=rabs

I jeszcze jedna sprawa, przy włączeniu zapłonu kiedy pokazuje wszystkie kontroli mam od nie zapiętych pasów, odpale, znika i nawet czy zapnę pasy czy nie to i tak się nie świeci. Tak pytam, czy niektórzy z was też tak mają czy może u mnie coś nie gra?

Coś jest nie tak. Kontrolka ma Cię informować o niebezpieczeństwie (dlatego jest czerwona) i nie powinna gasnąć bez zapięcia pasów. Wbrew przeciwnie, w Ramach kontrolka się świeci, ale do tego masz taki bardzo nieprzyjemny brzęczyk, który również nie przestaje brzęczeć do momentu zapięcia pasów. Można wyłączyć brzęczyk programem po 2003r, ale kontrolki NIE!!!

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Na tym forum jest prawie wszystko o ABS i o hamulcach w Ramie. Wystarczy użyć szukajki. Opcja szukaj jest ogólnodostępna i się za nią nie płaci. Nie trzeba wysyłać smsów za 30zł lub dzwonić na 0700, nie gryzie i nie pluje, również nie parzy i nie wprowadza wirusów do kompa. Używaj śmiało i bez obaw. Na prawdę nie ma się czego bać.

 

http://pickupklub.pl/view...&highlight=rabs

 

Dzięki ;-) na przyszłość się poprawię :-) ale swoją drogą, jestem zaskoczony takim rozwiązaniem z tym ABS'em- ważne ze już wiem :-)

 

A co do tych pasów, to w czerwonym jest to samo. Kiedy kluczyk jest w stacyjce, auto nie jest odpalone i są otwarte drzwi to jest ten dźwięk, ale właśnie przy pasach kontrolka sama gaśnie (bez zapięcia pasów) i nie ma tego dźwięku. Ale to tak z ciekawości bardziej pytam, bo wcale mi tego nie brakuje a w pasach i tak się jezdzi :-)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki na przyszłość się poprawię ale swoją drogą, jestem zaskoczony takim rozwiązaniem z tym ABS'em- ważne ze już wiem

 

Amerykanie nazwali to ABSem, a u nas to się nazywa korektor siły hamowania. Jeśli popatrzymy na to jako na korektor siły hamowania to ja wolę amerykańskie rozwiązanie, ale jeśli czytasz, że to jest ABS to ja wolę europejski ABS na cztery koła.

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Urodził się pomysł na zmianę opon, chciał bym kupić coś takiego:

 

http://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/slides/245%2070r16%20grabber%20ATII%20.JPG

 

General Grabber AT2 i teraz jaka wielkość? Jedynie z większych na moje felgi, te oryginalne z dodge wielkościowo to była by taka: 315/75r16.

 

Nie znam się na tym za bardzo, dlatego mam pytanie czy wejdzie ta opona na moje felgi? I czy opony nie będą za duże lub małe? A jeśli nie będą za duże, a mógłbym założyć 33x12,5r15 lub 35x12,5r15(chociaż wydaje mi się że nie ma szans żeby się zmieściły) oczywiście przy innej feldze? To które najlepiej wybrać?

Link to comment
Share on other sites

Wstrzymaj się do jutra. Ja mam chyba BF Godrich AT, w takim rozmiarze. Mają przejechane może ok. 500km. Sprawdzę i dam Ci znać. Może się dogadamy.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

Wstrzymaj się do jutra. Ja mam chyba BF Godrich AT, w takim rozmiarze. Mają przejechane może ok. 500km. Sprawdzę i dam Ci znać. Może się dogadamy.

 

Ok :-)

 

 

Jeśli chodzi o rozmiar to 285/55/16 lub 295/55/16, nigdy nie mogę zapamiętać dokładnie, jutro na 100% sprawdze.

 

[ Dodano: 2013-03-21, 14:06 ]

Co ja pisze... Teraz dokładnie sprawdzałem opony i mam 285/75/16

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

jak byś był zainteresowany rozmiarem 305/70 R16 General Grrabber AT2 to mam na sprzedaż. Opony kupiłem w lato zeszłego roku, przejechałem około 5 tys km. stan bardzo dobry, mam 5 sztuk, sprzedam w cenie 4 za 600 zł sztuka. Bedziesz zainrteresowany zrobie zdjęcia. Ten rozmiar to odpowiednik 33 cali, i nic nie będzie obcierać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.