Jump to content

F250 czy jest alternatywa?


arczje
 Share

Recommended Posts

Czy jest jakaś alternatywa dla f250 PowerStroke?

 

cummins odpada już na początku, idea 6 garów w rzędzie odpada (mimo że 6 rzędówka, to najbardziej wyważony silnik), a poza tym nie podoba mi się on.

 

Chcę V8 w dieslu :)22

Link to comment
Share on other sites

Forum schodzi na psy. Długo czekałem,żeby to napisać. Szkoda

Dlaczego tak uważasz Adamie ?

Bo ludzie otwarcie piszą, że się im Dodge nie podoba? :kasztan:

 

No jest jeszcze 6.6 Duramax w Chevrolecie (i w bliźniaczym GMC).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Arczje, sam kiedyś poruszyłem ten temat na forum, w Polsce będziesz miał ciężko z serwisem PowerStroka !

Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną!

Link to comment
Share on other sites

Co za filozofia serwisować powerstoka , oleje w każdym serwisie wymienią , o usterkach nie ma co nawet myśleć bo to znikome prawdopodobieństwo , a jak już się przydarzy można ogarnąć temat bez profesjonalnych serwisów . Silnik działa na tej samej zasadzie jak większość disli europejskich i nawet jeśli zajdzie potrzeba kupna części za oceanem, to 7 dni i jest u nas . Poza tym te samochody wymagają podobnie rzadkich serwisów jak tiry .

f250 super duty power stroke 6.0 v8

Link to comment
Share on other sites

Arczje, sam kiedyś poruszyłem ten temat na forum, w Polsce będziesz miał ciężko z serwisem PowerStroka !

 

ale sam takiego szukasz ;)

 

generalnie, wujas ma 150 i nie ma problemu z częściami, a silnik działa na takiej samej zasadzie jak każdy inny. Pomijając fakt że u nas generalnie jest ciężko z jakimkolwiek dobrym serwisem do czegokolwiek. więc to akurat nie jest dla mnie problem żaden. a tym bardziej że się nie psuje za bardzo :-D

Link to comment
Share on other sites

Ja raczej coś z Cumminsem szukam :)

W sumie juz znalazłem ...

Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną!

Link to comment
Share on other sites

Co za filozofia serwisować powerstoka , oleje w każdym serwisie wymienią...

Tu bym odrobinę polemizował bo o ile sama wymiana oleju w Powerstroke to oczywiście nie jest żadna filozofia, o tyle akurat w tych silnikach niesamowicie ważne jest stosowanie się do zaleceń producenta jeśli chodzi o jakość i klasę oleju. A w "każdych serwisach" bardzo często leją to co akurat jest pod ręką byleby choć trochę lepkością było podobne...

...Silnik działa na tej samej zasadzie jak większość diesli europejskich...

I znów - silnik owszem działa tak samo (w końcu diesel jest diesel) ale układ zasilania już nie koniecznie. No chyba, że znasz jakiegoś europejskiego diesla w którym nie ma ani pompy wtryskowej ani pompy wysokiego ciśnienia... ;-) (dotyczy jednostek 7.3 i 6.0, 6.4 i najnowszy 6.7 to już common raile)

...o usterkach nie ma co nawet myśleć bo to znikome prawdopodobieństwo , a jak już się przydarzy można ogarnąć temat bez profesjonalnych serwisów (...) jeśli zajdzie potrzeba kupna części za oceanem, to 7 dni i jest u nas . Poza tym te samochody wymagają podobnie rzadkich serwisów jak tiry...

Tutaj się zgodzę ale tylko częściowo. Bardziej niż do "tirów" słuszniejsze byłoby porównanie do maszyn budowlanych. Bo te silniki są w nich z powodzeniem wykorzystywane. Tym nie mniej Powerstroke (podobnie jak Cummins czy Duramax) wymaga odrobinę odpowiedniej kultury technicznej i np. "wiejski fachowiec co na golfach 1.9 tdi zęby zjadł" niekoniecznie może sobie dać z nim radę... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Czy Cummins prostszy w budowie i działaniu ?

Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną!

Link to comment
Share on other sites

Czy Cummins prostszy w budowie i działaniu ?

W działaniu? W jakim sensie?

W budowie? Hmm... różnic jest sporo (ilość i układ cylindrów, inne układy zasilania, inaczej rozwiązane układy doładowania itd.) ale czy to oznacza prostotę? Powiedzmy, że Cummins bardziej przypomina w założeniach i rozwiązaniach konstrukcyjnych europejskie diesle (no może za wyjątkiem rozrządu) i dlatego może wydawać się prostszy konstrukcyjnie.

Jednak jego podstawową zaletą - w porównaniu do Powerstroke czy Duramaxa - jest oficjalne występowanie w Polsce przedstawicielstw Chryslera/Dodge jak i samego Cumminsa. Teoretycznie powinno się to przekładać na łatwiejszy dostęp do fachowego serwisu oraz części zamiennych... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Ale rozumiem że w Cumminsie występuje jeszcze pompa wtryskowa a w PowerStrokach CommonRail ?

I czym różni się układ doładowania ?

Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną!

Link to comment
Share on other sites

Ale rozumiem że w Cumminsie występuje jeszcze pompa wtryskowa a w PowerStrokach CommonRail ?

To zależy w jakim Cumminsie i w jakim Powerstroke :-)

Cummins 5.9 od 2003 roku też ma Common Rail. Wcześniej natomiast było kilka różnych pomp wtryskowych. Cummins 6.7 to już tylko Common Rail.

Power Stroke 7.3 i 6.0 to sterowane elektronicznie, a uruchamiane hydraulicznie specjalne wytryskiwacze (dlatego tak ważna w tych silnikach jest dbałość o olej). Powerstroke 6.4 i najnowszy 6.7 to już Common Rail. Ten ostatni wymaga ponadto dodatku do paliwa znanego potocznie pod nazwą AdBlue (jak w ciężarówkach).

...czym różni się układ doładowania ?

Cummins 5.9 to pojedyńcza turbosprężarka Holset. W 6.7 dodatkowo ze zmienną geometrią łopatek.

A w Power Stroke w każdym jest inaczej: 7.3 - zwykła pojedyńcza turbosprężarka, 6.0 pojedyńcza turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek, 6.4 - dwie turbosprężarki (ale nie tzw. Twin Turbo!), mała i duża pracujące szeregowo i wreszcie 6.7 - jedna turbosprężarka ale dwustopniowa (sekwencyjna) - jedna turbosprężarka mniej niż w 6.0 a efekt taki sam.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Japacz, coś widzę ,ze twoja wiedza nie jest precyzyjna w temacie powerstoke od 2003 z silnikiem 6l . Jak wg Ciebie common rail moze działać bez pompy wysokiego ciśnienia ? Jak dotąd jeszcze takiej technologi nie wymyślono , chyba ,ze coś mnie ominęło w tym temacie . Powerstoke od koncówki 2003 z silnikem 6l wychodzi na common raill i ma pompę wysokiego ciśnienia jak w każdym tego typu dislu . Na dowód mogę przesłać pdf budowy tej jednostki , zresztą miałem zamiar umieścić ten plik (pdf 66 mb z każdym detalem) żeby każdy mógł sobie go zassać i się wyedukować (podaj gdzie najlepiej ?). Te silniki to naprawdę kawał dobrej roboty forda , który od zawsze był mocny w dislu .

f250 super duty power stroke 6.0 v8

Link to comment
Share on other sites

... Jak wg Ciebie common rail moze działać bez pompy wysokiego ciśnienia ? Jak dotąd jeszcze takiej technologi nie wymyślono , chyba ,ze coś mnie ominęło w tym temacie . Powerstoke od koncówki 2003 z silnikem 6l wychodzi na common raill i ma pompę wysokiego ciśnienia jak w każdym tego typu dislu . Na dowód mogę przesłać pdf budowy tej jednostki...

 

Też mam "parę" pdf-ów ale z chęcią zobaczę Twojego ;-)

 

A do tego czasu...

 

Amerykańscy naukowcy jednak wymyślili taką technologię tyle, że to nie jest Common Rail ;-)

Oczywiście, że w 6.0 (i w 7.3 PSD) jest pompa paliwa (bo coś paliwo podawać musi) ale tłoczy ona paliwo na wtryskiwacze pod stosunkowo niskim ciśnieniem. Takim, które wystarcza tylko na napełnienie komory wtryskiwacza. Natomiast wysokie ciśnienie wtrysku (ok 1800 barów) wytwarzane jest za pomocą pompy wysokiego ciśnienia ale nie paliwa tylko oleju silnikowego, który również jest podawany na wtryskiwacze. Czasem wtrysku steruje komputer. Stąd nazwa wtryskiwaczy i systemu - HEUI - Hydraulically actuated Electronic Unit Injection i stąd wrażliwość tych silników na niewłaściwy olej.

Tutaj schemacik takiego wtryskiwacza:

 

60inj.gif

 

Common Rail (z szyną z wysokim ciśnieniem paliwa) pojawił się dopiero w silniku 6.4 na przełomie 2007/2008.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Jednak uparcie przystajesz przy swoim ;)

Jeżdzę F250 2004 Powerstoke , który ma common rail działający na typowej zasadzie tego systemu . Być może ford nazwał to inaczej ale zasada działania jest ta sama .

Czyli Common Rail pojawił się od końcówki 2003 w nowo opracowanej jednostce o pojemności 6L , a nie dopiero w 6,4L od 2007

Każdym wtryskiwaczem ze zmiennymi fazami wtrysku steruje komputer i każdy jest wrażliwy na jakość paliwa .

 

[ Dodano: 2012-12-10, 13:05 ]

schemacik

 

[ Dodano: 2012-12-10, 13:20 ]

nie wiem dlaczego załaczony jpg nie wyświetla się ?

f250 super duty power stroke 6.0 v8

Link to comment
Share on other sites

No cóż... cieszę się, że jeździsz 6.0 PSD i szczerze Ci tego zazdroszczę ;-) Będę jednak konsekwentnie obstawał przy swoim - 6.0 to wtryskiwacze HEUI i brak pompy wtryskowej czy pompy wysokiego ciśnienia do paliwa. 6.4 to "normalny" Common Rail.

 

Być może przyczyną naszego sporu jest inna definicja Common Raila?

Jak dla mnie CR jest tam, gdzie jest wspólna szyna paliwowa dla wszystkich wtryskiwaczy w której jest ciągle wysokie ciśnienie paliwa wytwarzane przez stosowną pompę. Olej silnikowy (czyli olej który smaruje silnik) i jego ciśnienie nie ma nic wspólnego z pracą układu CR.

W Powerstroke 7.3 i 6.0 nie ma szyny z wysokim ciśnieniem paliwa (ciśnienie paliwa dostarczane przez pompę do wtryskiwaczy wynosi mniej niż 7 bar). Jest natomiast pompa wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, która znajduje się z tyłu silnika i dostarcza do wtryskiwaczy olej silnikowy pod ciśnieniem do ok 260 bar. To wysokie ciśnienie oleju silnikowego działa na tłok wewnątrz wzmacniacza ciśnienia wtryskiwacza i powoduje siedmiokrotny wzrost ciśnienia paliwa do wartości prawie 1800 bar ale dopiero we wtryskiwaczu, a nie w szynie. Czasem trwania i czasem wtrysku paliwa steruje na podstawie różnych parametrów tradycyjnie już sterownik silnika przez zawartą we wtryskiwaczu cewkę elektromagnetyczną. I tak to działa ;-)

Nie pisałem, że 6.0 PSD jest czuły na paliwo (choć jest - i tu masz rację) ale, że jest czuły na ilość, rodzaj i stan oleju który go smaruje ;-)

 

Ps. Spróbuj zmiejszyć rozmiar tego załącznika i przed wysłaniem sprawdź na podglądzie czy Ci się wyświetla.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

No cóż... cieszę się, że jeździsz 6.0 PSD i szczerze Ci tego zazdroszczę ;-) Będę jednak konsekwentnie obstawał przy swoim - 6.0 to wtryskiwacze HEUI i brak pompy wtryskowej czy pompy wysokiego ciśnienia do paliwa. 6.4 to "normalny" Common Rail.

 

Być może przyczyną naszego sporu jest inna definicja Common Raila?

Jak dla mnie CR jest tam, gdzie jest wspólna szyna paliwowa dla wszystkich wtryskiwaczy w której jest ciągle wysokie ciśnienie paliwa wytwarzane przez stosowną pompę. Olej silnikowy (czyli olej który smaruje silnik) i jego ciśnienie nie ma nic wspólnego z pracą układu CR.

W Powerstroke 7.3 i 6.0 nie ma szyny z wysokim ciśnieniem paliwa (ciśnienie paliwa dostarczane przez pompę do wtryskiwaczy wynosi mniej niż 7 bar). Jest natomiast pompa wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, która znajduje się z tyłu silnika i dostarcza do wtryskiwaczy olej silnikowy pod ciśnieniem do ok 260 bar. To wysokie ciśnienie oleju silnikowego działa na tłok wewnątrz wzmacniacza ciśnienia wtryskiwacza i powoduje siedmiokrotny wzrost ciśnienia paliwa do wartości prawie 1800 bar ale dopiero we wtryskiwaczu, a nie w szynie. Czasem trwania i czasem wtrysku paliwa steruje na podstawie różnych parametrów tradycyjnie już sterownik silnika przez zawartą we wtryskiwaczu cewkę elektromagnetyczną. I tak to działa ;-)

Nie pisałem, że 6.0 PSD jest czuły na paliwo (choć jest - i tu masz rację) ale, że jest czuły na ilość, rodzaj i stan oleju który go smaruje ;-)

 

Ps. Spróbuj zmiejszyć rozmiar tego załącznika i przed wysłaniem sprawdź na podglądzie czy Ci się wyświetla.

 

o kużwa :shock: ... doopiero teraz załapałem , że to tak działa

schemat powerstoke 6l (poniżej) wygląda jak typowy common rail , zmylił mnie ten "oil" , bo u nas nazwa olej jest i dla oleju silnikowego i napędowego

http://www.backglass.org/duncan/ps60_manual/ps60_040.jpg

f250 super duty power stroke 6.0 v8

Link to comment
Share on other sites

o kużwa :shock: ... doopiero teraz załapałem , że to tak działa

Spoko, człowiek całe życie się uczy ;-) Ważne, że dowiedziałeś się czegoś nowego na temat swojego samochodu ;-)

Czy ten skan co wstawiłeś to z tej serwisówki w pdf o której wspominałeś? Co to za książka?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

wczoraj dopiero zobaczyłem ,ze już forum ktoś zamieścił takiego manuala jak mój w temacie "pożyteczne linki "

http://www.backglass.org/duncan/ps60_manual/

 

Wracając do tego common rail w wersji forda . Trzeba przyznać ,że taki system na pewno będzie trwalszy gdyż tylko sama końcówka wtrysku smarowana jest olejem napędowym , który jak wiadomo ma słabsze smarowanie od oleju silnikowego , a cała reszta - czyli pompa wysokiego ciśnienia oraz górna część wtryskiwacza, pracuje w oleju silnikowym . Nawet dziwi mnie dlaczego od 6.4 przeszli na typowy common rail .

f250 super duty power stroke 6.0 v8

Link to comment
Share on other sites

Paliwo pod działaniem wysokiego ciśnienia jest pozbawione powietrza tudzież innych złych rzeczy. O ile w układach commonrail jest zapewniona taka możliwość pozbycia się tego syfu. Na statkach paliwo przePuszczane jest pod wyższym ciśnieniem niz jest to potrzebne właśnie w celu "oczyszczenia" go. Ze nie dam sobie ręki za to uciąć ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.