arczje Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Czy jest jakaś alternatywa dla f250 PowerStroke? cummins odpada już na początku, idea 6 garów w rzędzie odpada (mimo że 6 rzędówka, to najbardziej wyważony silnik), a poza tym nie podoba mi się on. Chcę V8 w dieslu :)22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 8 Grudnia 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Chcę V8 w dieslu Co Cummins Ci sie nie podoba ? :pala: Szukaj jakiejś Scani V8 bedzie miała z 700 kucy , sorki, nie mogłem się powstrzymać :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczje Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Co Cummins Ci sie nie podoba ? brzydki. a dokładnie przód :-x no chyba że po 2010 już jest spoko. ale to jeszcze nie taraz aczkolwiek scania v8 8x8 prawie jak pickup. i to na 22.5calowych felga w serii ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdAm Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Forum schodzi na psy. Długo czekałem,żeby to napisać. Szkoda Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondzio93r Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Forum schodzi na psy. Długo czekałem,żeby to napisać. Szkoda Dlaczego tak uważasz Adamie ? Cytuj Gdy deszcz pada a wiatr wieje. Słychać Hiluxa jak rdzewieje. :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 8 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Forum schodzi na psy. Długo czekałem,żeby to napisać. Szkoda Dlaczego tak uważasz Adamie ? Bo ludzie otwarcie piszą, że się im Dodge nie podoba? :kasztan: No jest jeszcze 6.6 Duramax w Chevrolecie (i w bliźniaczym GMC). Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miko Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Arczje, sam kiedyś poruszyłem ten temat na forum, w Polsce będziesz miał ciężko z serwisem PowerStroka ! Cytuj Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markopol7 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Co za filozofia serwisować powerstoka , oleje w każdym serwisie wymienią , o usterkach nie ma co nawet myśleć bo to znikome prawdopodobieństwo , a jak już się przydarzy można ogarnąć temat bez profesjonalnych serwisów . Silnik działa na tej samej zasadzie jak większość disli europejskich i nawet jeśli zajdzie potrzeba kupna części za oceanem, to 7 dni i jest u nas . Poza tym te samochody wymagają podobnie rzadkich serwisów jak tiry . Cytuj f250 super duty power stroke 6.0 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczje Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Arczje, sam kiedyś poruszyłem ten temat na forum, w Polsce będziesz miał ciężko z serwisem PowerStroka ! ale sam takiego szukasz ;) generalnie, wujas ma 150 i nie ma problemu z częściami, a silnik działa na takiej samej zasadzie jak każdy inny. Pomijając fakt że u nas generalnie jest ciężko z jakimkolwiek dobrym serwisem do czegokolwiek. więc to akurat nie jest dla mnie problem żaden. a tym bardziej że się nie psuje za bardzo :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miko Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ja raczej coś z Cumminsem szukam :) W sumie juz znalazłem ... Cytuj Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Co za filozofia serwisować powerstoka , oleje w każdym serwisie wymienią... Tu bym odrobinę polemizował bo o ile sama wymiana oleju w Powerstroke to oczywiście nie jest żadna filozofia, o tyle akurat w tych silnikach niesamowicie ważne jest stosowanie się do zaleceń producenta jeśli chodzi o jakość i klasę oleju. A w "każdych serwisach" bardzo często leją to co akurat jest pod ręką byleby choć trochę lepkością było podobne... ...Silnik działa na tej samej zasadzie jak większość diesli europejskich... I znów - silnik owszem działa tak samo (w końcu diesel jest diesel) ale układ zasilania już nie koniecznie. No chyba, że znasz jakiegoś europejskiego diesla w którym nie ma ani pompy wtryskowej ani pompy wysokiego ciśnienia... ;-) (dotyczy jednostek 7.3 i 6.0, 6.4 i najnowszy 6.7 to już common raile) ...o usterkach nie ma co nawet myśleć bo to znikome prawdopodobieństwo , a jak już się przydarzy można ogarnąć temat bez profesjonalnych serwisów (...) jeśli zajdzie potrzeba kupna części za oceanem, to 7 dni i jest u nas . Poza tym te samochody wymagają podobnie rzadkich serwisów jak tiry... Tutaj się zgodzę ale tylko częściowo. Bardziej niż do "tirów" słuszniejsze byłoby porównanie do maszyn budowlanych. Bo te silniki są w nich z powodzeniem wykorzystywane. Tym nie mniej Powerstroke (podobnie jak Cummins czy Duramax) wymaga odrobinę odpowiedniej kultury technicznej i np. "wiejski fachowiec co na golfach 1.9 tdi zęby zjadł" niekoniecznie może sobie dać z nim radę... ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miko Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Czy Cummins prostszy w budowie i działaniu ? Cytuj Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Czy Cummins prostszy w budowie i działaniu ? W działaniu? W jakim sensie? W budowie? Hmm... różnic jest sporo (ilość i układ cylindrów, inne układy zasilania, inaczej rozwiązane układy doładowania itd.) ale czy to oznacza prostotę? Powiedzmy, że Cummins bardziej przypomina w założeniach i rozwiązaniach konstrukcyjnych europejskie diesle (no może za wyjątkiem rozrządu) i dlatego może wydawać się prostszy konstrukcyjnie. Jednak jego podstawową zaletą - w porównaniu do Powerstroke czy Duramaxa - jest oficjalne występowanie w Polsce przedstawicielstw Chryslera/Dodge jak i samego Cumminsa. Teoretycznie powinno się to przekładać na łatwiejszy dostęp do fachowego serwisu oraz części zamiennych... ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miko Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ale rozumiem że w Cumminsie występuje jeszcze pompa wtryskowa a w PowerStrokach CommonRail ? I czym różni się układ doładowania ? Cytuj Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 9 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Ale rozumiem że w Cumminsie występuje jeszcze pompa wtryskowa a w PowerStrokach CommonRail ? To zależy w jakim Cumminsie i w jakim Powerstroke :-) Cummins 5.9 od 2003 roku też ma Common Rail. Wcześniej natomiast było kilka różnych pomp wtryskowych. Cummins 6.7 to już tylko Common Rail. Power Stroke 7.3 i 6.0 to sterowane elektronicznie, a uruchamiane hydraulicznie specjalne wytryskiwacze (dlatego tak ważna w tych silnikach jest dbałość o olej). Powerstroke 6.4 i najnowszy 6.7 to już Common Rail. Ten ostatni wymaga ponadto dodatku do paliwa znanego potocznie pod nazwą AdBlue (jak w ciężarówkach). ...czym różni się układ doładowania ? Cummins 5.9 to pojedyńcza turbosprężarka Holset. W 6.7 dodatkowo ze zmienną geometrią łopatek. A w Power Stroke w każdym jest inaczej: 7.3 - zwykła pojedyńcza turbosprężarka, 6.0 pojedyńcza turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek, 6.4 - dwie turbosprężarki (ale nie tzw. Twin Turbo!), mała i duża pracujące szeregowo i wreszcie 6.7 - jedna turbosprężarka ale dwustopniowa (sekwencyjna) - jedna turbosprężarka mniej niż w 6.0 a efekt taki sam. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markopol7 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Japacz, coś widzę ,ze twoja wiedza nie jest precyzyjna w temacie powerstoke od 2003 z silnikiem 6l . Jak wg Ciebie common rail moze działać bez pompy wysokiego ciśnienia ? Jak dotąd jeszcze takiej technologi nie wymyślono , chyba ,ze coś mnie ominęło w tym temacie . Powerstoke od koncówki 2003 z silnikem 6l wychodzi na common raill i ma pompę wysokiego ciśnienia jak w każdym tego typu dislu . Na dowód mogę przesłać pdf budowy tej jednostki , zresztą miałem zamiar umieścić ten plik (pdf 66 mb z każdym detalem) żeby każdy mógł sobie go zassać i się wyedukować (podaj gdzie najlepiej ?). Te silniki to naprawdę kawał dobrej roboty forda , który od zawsze był mocny w dislu . Cytuj f250 super duty power stroke 6.0 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 ... Jak wg Ciebie common rail moze działać bez pompy wysokiego ciśnienia ? Jak dotąd jeszcze takiej technologi nie wymyślono , chyba ,ze coś mnie ominęło w tym temacie . Powerstoke od koncówki 2003 z silnikem 6l wychodzi na common raill i ma pompę wysokiego ciśnienia jak w każdym tego typu dislu . Na dowód mogę przesłać pdf budowy tej jednostki... Też mam "parę" pdf-ów ale z chęcią zobaczę Twojego ;-) A do tego czasu... Amerykańscy naukowcy jednak wymyślili taką technologię tyle, że to nie jest Common Rail ;-) Oczywiście, że w 6.0 (i w 7.3 PSD) jest pompa paliwa (bo coś paliwo podawać musi) ale tłoczy ona paliwo na wtryskiwacze pod stosunkowo niskim ciśnieniem. Takim, które wystarcza tylko na napełnienie komory wtryskiwacza. Natomiast wysokie ciśnienie wtrysku (ok 1800 barów) wytwarzane jest za pomocą pompy wysokiego ciśnienia ale nie paliwa tylko oleju silnikowego, który również jest podawany na wtryskiwacze. Czasem wtrysku steruje komputer. Stąd nazwa wtryskiwaczy i systemu - HEUI - Hydraulically actuated Electronic Unit Injection i stąd wrażliwość tych silników na niewłaściwy olej. Tutaj schemacik takiego wtryskiwacza: Common Rail (z szyną z wysokim ciśnieniem paliwa) pojawił się dopiero w silniku 6.4 na przełomie 2007/2008. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markopol7 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jednak uparcie przystajesz przy swoim ;) Jeżdzę F250 2004 Powerstoke , który ma common rail działający na typowej zasadzie tego systemu . Być może ford nazwał to inaczej ale zasada działania jest ta sama . Czyli Common Rail pojawił się od końcówki 2003 w nowo opracowanej jednostce o pojemności 6L , a nie dopiero w 6,4L od 2007 Każdym wtryskiwaczem ze zmiennymi fazami wtrysku steruje komputer i każdy jest wrażliwy na jakość paliwa . [ Dodano: 2012-12-10, 13:05 ] schemacik [ Dodano: 2012-12-10, 13:20 ] nie wiem dlaczego załaczony jpg nie wyświetla się ? Cytuj f250 super duty power stroke 6.0 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 No cóż... cieszę się, że jeździsz 6.0 PSD i szczerze Ci tego zazdroszczę ;-) Będę jednak konsekwentnie obstawał przy swoim - 6.0 to wtryskiwacze HEUI i brak pompy wtryskowej czy pompy wysokiego ciśnienia do paliwa. 6.4 to "normalny" Common Rail. Być może przyczyną naszego sporu jest inna definicja Common Raila? Jak dla mnie CR jest tam, gdzie jest wspólna szyna paliwowa dla wszystkich wtryskiwaczy w której jest ciągle wysokie ciśnienie paliwa wytwarzane przez stosowną pompę. Olej silnikowy (czyli olej który smaruje silnik) i jego ciśnienie nie ma nic wspólnego z pracą układu CR. W Powerstroke 7.3 i 6.0 nie ma szyny z wysokim ciśnieniem paliwa (ciśnienie paliwa dostarczane przez pompę do wtryskiwaczy wynosi mniej niż 7 bar). Jest natomiast pompa wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, która znajduje się z tyłu silnika i dostarcza do wtryskiwaczy olej silnikowy pod ciśnieniem do ok 260 bar. To wysokie ciśnienie oleju silnikowego działa na tłok wewnątrz wzmacniacza ciśnienia wtryskiwacza i powoduje siedmiokrotny wzrost ciśnienia paliwa do wartości prawie 1800 bar ale dopiero we wtryskiwaczu, a nie w szynie. Czasem trwania i czasem wtrysku paliwa steruje na podstawie różnych parametrów tradycyjnie już sterownik silnika przez zawartą we wtryskiwaczu cewkę elektromagnetyczną. I tak to działa ;-) Nie pisałem, że 6.0 PSD jest czuły na paliwo (choć jest - i tu masz rację) ale, że jest czuły na ilość, rodzaj i stan oleju który go smaruje ;-) Ps. Spróbuj zmiejszyć rozmiar tego załącznika i przed wysłaniem sprawdź na podglądzie czy Ci się wyświetla. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 10 Grudnia 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 no, teraz już chyba nie jest to forum kynologiczne :mrgreen: same konkrety , na wysokim poziomie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miko Opublikowano 10 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Oby tak dalej ! Cytuj Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markopol7 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 No cóż... cieszę się, że jeździsz 6.0 PSD i szczerze Ci tego zazdroszczę ;-) Będę jednak konsekwentnie obstawał przy swoim - 6.0 to wtryskiwacze HEUI i brak pompy wtryskowej czy pompy wysokiego ciśnienia do paliwa. 6.4 to "normalny" Common Rail. Być może przyczyną naszego sporu jest inna definicja Common Raila? Jak dla mnie CR jest tam, gdzie jest wspólna szyna paliwowa dla wszystkich wtryskiwaczy w której jest ciągle wysokie ciśnienie paliwa wytwarzane przez stosowną pompę. Olej silnikowy (czyli olej który smaruje silnik) i jego ciśnienie nie ma nic wspólnego z pracą układu CR. W Powerstroke 7.3 i 6.0 nie ma szyny z wysokim ciśnieniem paliwa (ciśnienie paliwa dostarczane przez pompę do wtryskiwaczy wynosi mniej niż 7 bar). Jest natomiast pompa wysokiego ciśnienia oleju silnikowego, która znajduje się z tyłu silnika i dostarcza do wtryskiwaczy olej silnikowy pod ciśnieniem do ok 260 bar. To wysokie ciśnienie oleju silnikowego działa na tłok wewnątrz wzmacniacza ciśnienia wtryskiwacza i powoduje siedmiokrotny wzrost ciśnienia paliwa do wartości prawie 1800 bar ale dopiero we wtryskiwaczu, a nie w szynie. Czasem trwania i czasem wtrysku paliwa steruje na podstawie różnych parametrów tradycyjnie już sterownik silnika przez zawartą we wtryskiwaczu cewkę elektromagnetyczną. I tak to działa ;-) Nie pisałem, że 6.0 PSD jest czuły na paliwo (choć jest - i tu masz rację) ale, że jest czuły na ilość, rodzaj i stan oleju który go smaruje ;-) Ps. Spróbuj zmiejszyć rozmiar tego załącznika i przed wysłaniem sprawdź na podglądzie czy Ci się wyświetla. o kużwa :shock: ... doopiero teraz załapałem , że to tak działa schemat powerstoke 6l (poniżej) wygląda jak typowy common rail , zmylił mnie ten "oil" , bo u nas nazwa olej jest i dla oleju silnikowego i napędowego http://www.backglass.org/duncan/ps60_manual/ps60_040.jpg Cytuj f250 super duty power stroke 6.0 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 o kużwa :shock: ... doopiero teraz załapałem , że to tak działa Spoko, człowiek całe życie się uczy ;-) Ważne, że dowiedziałeś się czegoś nowego na temat swojego samochodu ;-) Czy ten skan co wstawiłeś to z tej serwisówki w pdf o której wspominałeś? Co to za książka? Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markopol7 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 wczoraj dopiero zobaczyłem ,ze już forum ktoś zamieścił takiego manuala jak mój w temacie "pożyteczne linki " http://www.backglass.org/duncan/ps60_manual/ Wracając do tego common rail w wersji forda . Trzeba przyznać ,że taki system na pewno będzie trwalszy gdyż tylko sama końcówka wtrysku smarowana jest olejem napędowym , który jak wiadomo ma słabsze smarowanie od oleju silnikowego , a cała reszta - czyli pompa wysokiego ciśnienia oraz górna część wtryskiwacza, pracuje w oleju silnikowym . Nawet dziwi mnie dlaczego od 6.4 przeszli na typowy common rail . Cytuj f250 super duty power stroke 6.0 v8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczje Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Paliwo pod działaniem wysokiego ciśnienia jest pozbawione powietrza tudzież innych złych rzeczy. O ile w układach commonrail jest zapewniona taka możliwość pozbycia się tego syfu. Na statkach paliwo przePuszczane jest pod wyższym ciśnieniem niz jest to potrzebne właśnie w celu "oczyszczenia" go. Ze nie dam sobie ręki za to uciąć ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.