Jump to content

Problemy (lub przewrazlwiony kierowca) z NIssanem Navara


ralphe
 Share

Recommended Posts

Witam szanowne grono..

Pozwolcie,ze opowiem wam moja historie..

Manowicie-wracam sonbie dzisiaj moja navara z wycieczki z 2 osobami i malym bagzem po drode z nie wielkimi pagorkami i zuwazam,ze przy lekkim wzniesieniu moja navra zachowuje sie dziwnie...Przy 80 km /h automacie kiedy najezdzam na maly pagorek lub goreczke(doslownie goreczke!) to navara zaczyna delikatnie przerywac-gdyby to byl manual ,wrazenie byloby takie jak wtedy gdy dodajemy za malo gazu na zbyt wysokim biegu.Po przydepnieciu mocniej pedalu gazu ,skrzynia jakby zrzuca bieg nizej ,obroty wzrastaja i auto grzecznie przyspiesza bez przerywania.Czy jest to mozliwe,ze automat zle dobiera biegi i trzyma auto na wyzszym biegu powodujac braki jego mocy kiedy tego potrzebuje najbardziej?Czy poprostu do navary trzeba miec ciezka noge zeby porzadnie wdeptywac gaz?!Jezdzilem wczesniej automatami takimi jak- mesio ml,bmw 318 tds, sprinter i nigdy nie spotkalem sie z takim czyms..A moze to wtryski nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa ?:)

CHorowalem na navare 2 lata,w Irlandii te auta jezdza glownie po polu wiec ciezko znalezsc dobry egzemplarz.Wkoncu znalazlem,auto serwiosowane w VW garage przez mojego dobrego znajomego,uzywane (doslownie) do wozenia dzieci do szkoly,dofinansoweane,1 62 letni wlasciciel..mam je tydzien,ale po tym co sie naczytalem na temat navary zaczynam sie obawiac o to czy zakup tego auta to dobry pomysl ;/

Czekam na opienie(na temat zachowania auta i skrzyni ,nie na temat mojego zakupu :P )

pozdro

Nie jezdzij szybciej niz Twoj Aniol Stroz potrafi latac

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem opinie właścicieli Navar z automatem ze skrzynię to nieporozumienie. Cieżko mi się odnieść o co im chodziło, ale woleli by manual.

E tam... ;-) Brat ma taką (rocznik 2007) i zrobił nią już około 50kkm (auto ma teraz niecałe 120kkm), a i mnie się nią zdarza dość często jeździć. I powiem tak - automat w Navarze zachowuje się jak... amerykanin z lat 80 :mrgreen: Dopóki Ci się nie spieszy i nie traktujesz Navary jak jakiegoś GT, dopóty wszystko jest ok. Skrzynia faktycznie jest strasznie wolna, nie lubi agresywnej jazdy (btw. od razu to widać po zużyciu paliwa) i wogóle sprawia wrażenie jakby te seryjne 174 konie były niedokarmione... (choć przy odpowiedniej dozie ciepliwości do licznikowych 170 - 180 oczywiście można się rozpędzić). Ale za to w zamian zapewnia komfort w mieście oraz (a może przede wszystkim) podczas jazdy i manewrowania z ciężką przyczepą (w naszym przypadku są to materiały budowlane i czasem przyczepa z końmi) eliminując tym samym największą bolączkę Navary jaką jest po prostu słabe i delikatne sprzęgło (silnik 2.5 dCi ma 400 Nm).

 

Tym niemniej inżynierowie Nissana wzięli sobie te uwagi do serca bo w nowych Navarach (nie tylko V6 231 KM 550 Nm ale także zwykłych 2.5 190 KM 450 Nm) montowany jest już zupełnie nowy automat - w V6 7-biegowy, w 2.5 5-biegowy z możliwością ręcznej preselekcji. I nie wiem jak to działa w 2.5 ale miałem okazję w zeszłym tygodniu przejechać się właśnie nową V6 z tą 7-biegową skrzynią, dodatkowo dłubniętą do około 280 koni... Wrażenia? Oba auta dzieli przepaść. Pomijam różnicę mocy (choć oczywiście 100 KM to nie mało) ale największe wrażenie robi właśnie praca skrzyni. Jak dla mnie malina :up:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.