Jump to content

[DODGE RAM]Skrzynia 46RE , 47RE, 48RE


Sebastian O.
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

Zakładam nowy wątek o skrzyniach 47RE

46RE i 48 RE są podobne więc tez można czerpać wiedzę :mrgreen:

 

Z racji iż zbliżała się wymiana oleju w skrzyni zakupiłem z jebaja taki podstawowy zestawik który powinno się wymienić jeśli skrzynia działa nieprawidłowo

 

o2.jpg

 

 

Wczoraj odkręciłem miskę, i wyleciało z 4 litry oleju, kolejny etap to odkręcenie Valve Body.

 

Nie będę wdawał się w szczegóły jak to zrobić, odsyłam do filmiku na yt na którym jest pokazany krok po kroku w jaki sposób wymienić części żeby nie uszkodzić delikatnych elementów skrzyni.

Nadmienię że nie potrzeba demontować skrzyni żeby wymienić w/w części

 

 

Po odkręceniu Valve body wyleciało kolejne 4 litry oleju.

 

Wymieniłem części które były w zestawie, i teraz szok :shock: sprężyna akumulatora 3-4 była pęknięta i w trzech częściach, więc nie spełniała swojej funkcji , elektrozawór ciśnienia był deczko przytkany na sitku. Jutro zmieszczę fotki porównawcze część, jak tylko zgram z aparatu.

 

W moim Ramie interwał wymiany oleju i filtra w skrzyni co 24 tyś mil, dodatkowo co każda wymiana regulacja blokad napinaczy zespołów skrzyni przedni i tylni, na pierwszy rzut oka są bardzo luźne i dawno nikt tego nie robił :-( , przednia regulacja znajduje się na zewnątrz skrzyni po lewej stronie, tylna od strony Valve body. info odnośnie regulacji:

http://dodgeram.org/tech/transmission/automatic/AT_band_adj.htm

 

Na razie tyle, nie mogę się wypowiedzieć czy skrzynia działa lepiej bo jeszcze jej nie skończyłem :mrgreen: muszę kupić mały klucz dynamometryczny do regulacji blokad zespołów skrzyni. No i wyczyścić miskę z silikonu jakby uszczelka to majątek :evil:

 

ciąg dalszy nastąpi ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No! Bardzo mi się podoba, Twój temat jako, że i ja muszę się tym zająć. Pisz o wszystkim i zdaj relację z wyników tego kitu! Jak zda egzamin, to i ja zainwestuję w ten wynalazek.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to standard , ale jak wymieniali mi olej w skrzyni ( ASO) , to po zlaniu , fachman czyscil bebechy skrzyni jakims preparatem w sprayu , trwalo to ładnych pare minut , twierdzil , ze żadko kto czysci skrzynie przy wymianie oleju i stad , miedzy innymi , sa klopoty z pracą skrzyni w pozniejszym okresie ...

 

PRAWDA CZY FAŁSZ ? ;-)

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Link to comment
Share on other sites

Co do silikonu to ostatnio dowiedziałem się, że to dużo lepsze rozwiązanie niż jakakolwiek uszczelka w skrzyni automatycznej :-) Tylko musi być specjalny silikon do tego :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Link to comment
Share on other sites

Some say...

 

Miska olejowa skrzyni może być zdejmowana kilka razy do roku i jej powierzchnia nigdy nie będzie idealnie płaska, tak żeby tradycyjna uszczelka w 100% spełniała swoją funkcję, wiec sylikon jest bardziej na miejscu.

Reklamy, billboard`y, banery, plakaty, konstrukcje, oświetlenia, kompleksowa obsługa klienta, wynajem podnośników koszowych, stawianie bezobsługowych oświetleń led`owych z baterią słoneczną!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Jeśli jest dobra uszczelka to nie ma problemu, i jak napisał Sprzedawca na aukcji:

Duraprene Pan Gasket (not cheap cork) :mrgreen:

 

 

Poniżej elektrozawór ciśnienia Borg Warner Upgrade HD ;-)

Widać że jest większy, stary ma przytkane sitko

ele.jpg

 

Elektrozawory Lock-Up and Overdrive

ele1.jpg

 

Sprężyna 3-4 Accumulator .126" , Upgrade

Była w trzech kawałkach więc nie pracowała

ele2.jpg

 

Wymieniłem jeszcze czujnik ciśnienia oleju oraz czujnik prędkości skrzyni , są OEMowe

 

Jutro mam mieć klucz dynamo ...

Ciąg dalszy nastąpi

Link to comment
Share on other sites

Dawaj Stary!! Dawaj!!! Już myślę, że to będzie hulać. Mój mech już dawno mówił mi, że zawory mogą być za małe, ale jako, że wiele jego domysłów jest nie trafionych, więc ciekaw jestem jak z tym będzie. Jego teoria wydaje się sprawdzać.

 

P.S.

Wrzuć linka do tej aukcji.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

No ja tez myślałem ze będę hulac :evil: objechalem całe miasto i nigdzie nie było małego klucza dynamometrycznego, jutro ma przyjść z Allegro.

 

Kit dla roczników 2000 i powyżej , ja mam od tego samego sprzedawcy.

http://www.ebay.com/itm/46RE-47RE-48RE-GOVERNOR-PRESSURE-SOLENOID-REPAIR-KIT-HEAVY-DUTY-BORG-trans-dodge-/130580168100?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e672f3da4&vxp=mtr

 

P.s

 

Misiek może się wstrzymaj do jutra, po testach będę mógł ci polecić go w 100 % lub nie :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Klucz przyszedł :-P

 

Przednia regulacja "band" ma wyjście kwadrat 8 mm a w tym kwadracie Torx T-10 , tylko jest zacementowana błotem i nie widać :mrgreen:

Tylni od strony valve body był na końcówkę 1/4 czy coś tak ustawiony na klucz.

Miska przykręcona i zaczęła się jazda z poduszką skrzyni. dwie godzinki i wymieniona :oops:

 

Poduszka Fail :mrgreen:

ele3.jpg

 

brakło mi czasu na zalanie olejem :-x

 

ciąg dalszy nastąpi

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

wiecie ile potrzeba czasu na wlanie 10 litrów oleju przez wężyk fi 8 :evil:

 

 

 

dużo :mrgreen:

zwłaszcza jak olej zimny to bardzo dużo , ale do rzeczy

 

Jazda próbna wykonana , skrzynia pracuje bardzo poprawnie, ładnie zmienia biegi, nie ma żadnego zawahania, ładnie ciągnie na wyższych obrotach i wrzuca kolejny bieg.

Nie ma szarpnięć.

Jutro nagram filmik co byście nie myśleli że ściemniam :mrgreen:

 

 

Misiek obowiązkowy zakup tej książki, wszystko w niej jest jak na tacy, laik może zrobić kompletny remont całej skrzyni

http://www.ebay.com/itm/46RE-47RE-48RE-ATSG-TECHTRAN-MANUAL-Rebuild-Book-Transmission-Guide-Dodge-Mopar-/140873666531?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20ccb98fe3

 

 

Na twoim miejscu zakupił bym jeszcze to:

http://www.ebay.com/itm/A518-A618-46RE-47RE-TRANS-VALVE-BODY-SHIFT-CORRECTION-KIT-DODGE-RAM-FREE-SHIP-/130582926593?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item1e67595501

 

lub to:

http://www.ebay.com/itm/A500-A518-42RH-46RH-47RH-FAIRBANKS-TRANSMISSION-PERFORMANCE-SHIFT-CORRECTION-KIT-/140706163935?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item20c2bdacdf

wszystko jest od tego samego sprzedawcy koszty nie duże a wszystko przy okazji wyciągnięcia valve body

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Lekko niepokoją mnie te wiertła w zestawie, coś trzeba rozwiercać?

 

Misiek-jak będziesz ew. zamawiał to daj znać, na początek książkę bym wziął, dołożył się do przesyłki.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Robisz upgrade swojego valve body , rozwiercasz kanały i wymieniasz na ich tłoczki , lub wiercisz dodatkowe otwory wejście wejście , wszystko jest w instrukcji i jak napisał sprzedawca nie musisz demontowc skrzyni. Jest to naprawdę proste.

 

Skrzynia tylko z nazwy jest electronic, w niej tyle elektroniki co cały kit przedstawiony wyżej, ale to chyba dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Seba! Dzięki!! Zakupię cały zestaw, pewnie sobie pod choinkę w połowie Grudnia. Przy zakładaniu tego kitu, za jednym zamachem wrzucę Quadzillę (w końcu) zobaczymy jak hula.

 

Za taki ładny temat, daj sobie pomagasa, bo ja nie mogę :kasztan:

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Sebastian O. - ile za remont 45RFE? I kiedy mogę przyjechać?

a wiesz że u siebie w garażu mam skrzynie 45RFE, oddam za 1000 zł , skrzynia wchodzi w tryb awaryjny po kilku kilometrach , ( pewnie jakiś czujnik, elektrozawór)

 

daj sobie pomagasa, bo ja nie mogę

popatrze se w panel administracyjny, może da rade coś zrobić :mrgreen:

 

 

szkoda tylko ze odebrales chleb jakiemus "fachmanowi " od ASB

 

ja tylko liznąłem temat ASB, do generalnego remontu mi daleko, ale znalazłem fajny filmik,

 

oraz obiecany mój filmik :kasztan:

Link to comment
Share on other sites

No to chyba, właśnie tam leżała sobaka pogrzebana. W tych zaworkach :-D Widać, że skrzynia kulturalna jak Bogusław Kaczyński. Biegi zmienia chyba lepiej niż w moim 1500. Sebastian! Przekonałeś mnie! Kupuję sobie pod choinkę ten kit.

 

P.S.

Wyprzedzanie na podwójnej ciągłej???? siek: :twisted: :twisted:

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Masz 47RE , to samo co ja tylko były modyfikacje samych czujników a właściwie ich wtyczek.

 

 

tu masz od 2000-2004 info BD

http://www.jegs.com/InstallationInstructions/100/151/151-1030418.pdf

 

od 2004-2007 weszła skrzynia 48RE , technicznie to samo co 47RE, troszkę mocniejsza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.