Skocz do zawartości

Dziwne zach. silnika, wypadanie zapł., zmrożenie gazu - F150


dawids20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opiszę po kolei, bo choć część problemów wyeliminowałem, to myślę, że tylko powierzchownie, a nie główną przyczynę.

Kupiłem auto z przebiegiem 13-14 tys mil org. Od początku co pewny okres zaświecił się Check, elegancko chodzi bez problemów itp.

Tak zaczęło się od stopniowego zwiększania spalania gazu przy ok. 20k mil, z ok. ~17l, na 20.. 22, aż nagle na 30l, benzyna nie wiem, ale chyba w porządku, choć na gazie ponoć też ją wcinało. Nie wiem dokładnie bo autem jeżdżą chłopaki do pracy.

Aż nagle, auto straciło moc całkowicie, ledwo jedzie, mechanik podmieniał wszystko i nie zrobił. Spr. na VCDS było wypadanie zapłonów, 1 bank elegancko, drugi jak z innego auta, im więcej gazu tym bardziej rozjeżdżał (za dużo powietrza, lub za mało paliwa).

Inny mechanik zrobił moment, mówił, że trzeba wgrać nowe oprogramowanie, wgrał fabryczne, skasował 2000 netto za sam program! (Powiedzcie mi czy to nie jakieś wyłudzenie, bo jak powiedział, nie może go kupić i sobie zostawić dane, tylko wgrywa i przepada)

Auto na benz. elegancko jeździ, nawet jakby mocniejsze, ale strasznie głośno (przy przysp.), na gazie też nieźle, choć czuć, że słabiej i mniej ochoczo, zrobiłem z 500km z postojem i 70km przed domem zaczął szwankować gaz, ale jechałem dalej. W domu sprawdzam, śmierdzi gazem, parownik? (to co podgrzewa), przewody i filtry całe w szronie, gaz kapie.

Oddałem do mechanika wczoraj, na benz. przejechałem bez problemu 70km, ale próbując gaz chodzi jak trzeba znów.

Mechanik wstępnie mówił, że to nic od gazu nie licząc emulatora itp, bo to się nie psuje i nie naprawia.

Wg. mnie będzie to tak, wymieni wszystkie filtry itp, a auto znów będzie działać jak powinno, Check będzie dalej się wyświetlał i gasił, a przyczyna znów nie będzie rozwiązana, aż się nie rozkoduje następnym razem.

Także moje pytanie co tu może być, teoretycznie jeszcze nieszczelność, ale wszystko miało być dokładnie sprawdzane i nic. Dziwi fakt, tej mocno słyszalnej głośniejszej pracy silnika.

 

Wrzucam błędy z VCDS jeszcze:

P0190- Czujnik ciśnienia paliwa (G247) usterka el. w obw. / P0191-Cz.c.p.(G247) niewiarygodny sygnał

P0420/430 Zespół 1 i 2 - system katalizatora: za mała skuteczność.

 

Wszelkie pomiary mogę zrobić, byle by szybko to załatwić, bo mam VCDS org.

Długie, ale chciałem rozpisać dokładnie.

Liczę na pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do marźnięcia parownika-miałem kiedyś w pewnym paździerzu przypadek złego obiegu podgrzewania reduktora spowodowany błędnym jego podłączeniem. Przy średniej, prędkości albo w jeździe miejskiej jakoś się ogrzewał, ale jak dostało auto trochę po zaworach, to nędzny obieg nie nadążał ogrzewać parownika mrożonego zwiększonym odparowywaniem gazu. Raz nawet mały pożar zaliczyłem z tego powodu. Przepięcie jednego wężyka rozwiązało wtedy temat. Jeśli teraz ci marźnie, to podczas jazdy na gazie nałapie błędów i do ładu nie może dojść i na benzynie.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.