dawids20 Opublikowano 13 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Witam Opiszę po kolei, bo choć część problemów wyeliminowałem, to myślę, że tylko powierzchownie, a nie główną przyczynę. Kupiłem auto z przebiegiem 13-14 tys mil org. Od początku co pewny okres zaświecił się Check, elegancko chodzi bez problemów itp. Tak zaczęło się od stopniowego zwiększania spalania gazu przy ok. 20k mil, z ok. ~17l, na 20.. 22, aż nagle na 30l, benzyna nie wiem, ale chyba w porządku, choć na gazie ponoć też ją wcinało. Nie wiem dokładnie bo autem jeżdżą chłopaki do pracy. Aż nagle, auto straciło moc całkowicie, ledwo jedzie, mechanik podmieniał wszystko i nie zrobił. Spr. na VCDS było wypadanie zapłonów, 1 bank elegancko, drugi jak z innego auta, im więcej gazu tym bardziej rozjeżdżał (za dużo powietrza, lub za mało paliwa). Inny mechanik zrobił moment, mówił, że trzeba wgrać nowe oprogramowanie, wgrał fabryczne, skasował 2000 netto za sam program! (Powiedzcie mi czy to nie jakieś wyłudzenie, bo jak powiedział, nie może go kupić i sobie zostawić dane, tylko wgrywa i przepada) Auto na benz. elegancko jeździ, nawet jakby mocniejsze, ale strasznie głośno (przy przysp.), na gazie też nieźle, choć czuć, że słabiej i mniej ochoczo, zrobiłem z 500km z postojem i 70km przed domem zaczął szwankować gaz, ale jechałem dalej. W domu sprawdzam, śmierdzi gazem, parownik? (to co podgrzewa), przewody i filtry całe w szronie, gaz kapie. Oddałem do mechanika wczoraj, na benz. przejechałem bez problemu 70km, ale próbując gaz chodzi jak trzeba znów. Mechanik wstępnie mówił, że to nic od gazu nie licząc emulatora itp, bo to się nie psuje i nie naprawia. Wg. mnie będzie to tak, wymieni wszystkie filtry itp, a auto znów będzie działać jak powinno, Check będzie dalej się wyświetlał i gasił, a przyczyna znów nie będzie rozwiązana, aż się nie rozkoduje następnym razem. Także moje pytanie co tu może być, teoretycznie jeszcze nieszczelność, ale wszystko miało być dokładnie sprawdzane i nic. Dziwi fakt, tej mocno słyszalnej głośniejszej pracy silnika. Wrzucam błędy z VCDS jeszcze: P0190- Czujnik ciśnienia paliwa (G247) usterka el. w obw. / P0191-Cz.c.p.(G247) niewiarygodny sygnał P0420/430 Zespół 1 i 2 - system katalizatora: za mała skuteczność. Wszelkie pomiary mogę zrobić, byle by szybko to załatwić, bo mam VCDS org. Długie, ale chciałem rozpisać dokładnie. Liczę na pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 13 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Września 2012 Co do marźnięcia parownika-miałem kiedyś w pewnym paździerzu przypadek złego obiegu podgrzewania reduktora spowodowany błędnym jego podłączeniem. Przy średniej, prędkości albo w jeździe miejskiej jakoś się ogrzewał, ale jak dostało auto trochę po zaworach, to nędzny obieg nie nadążał ogrzewać parownika mrożonego zwiększonym odparowywaniem gazu. Raz nawet mały pożar zaliczyłem z tego powodu. Przepięcie jednego wężyka rozwiązało wtedy temat. Jeśli teraz ci marźnie, to podczas jazdy na gazie nałapie błędów i do ładu nie może dojść i na benzynie. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.