Skocz do zawartości

Jeep Grand Cherokee (WJ)


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że kilka osób z naszego grona posiada / posiadało Jeepy to chciałem zadać kilka pytań (możliwe, że w najbliższym czasie zakupię taki sprzęt) odnośnie tych aut.

 

Interesuje mnie model WJ/WG z lat 2000-2004 (przedział cenowy 25-30tys). Jakie silniki są godne uwagi? Z tego co wyczytałem to 4,0 (wówczas oczywiście + gaz). A jak wygląda sprawa z silnikami 4,7? Warto sobie tym głowę zawracać? Jak spisuje się 2,7CRD? Rozważam zakup 'zizla' ale nie wiem nic a nic o tych silnikach (ponoć 'mercedesowskie').

 

Na co uważać przy zakupie? Są jakieś szczególnie dotkliwe bolączki?

 

A może w ogóle jakieś inne auto? Chciałbym zostać przy czymś 4x4 (mógłbym jako syn marnotrawny nadal organizować włóczęgi ;-) ) co jednocześnie nie umęczy mnie w trasie i Grand wydaje się dobrą opcją. Myślałem też o LR Discovery (coś jak ma Kosa z Polskich Bezdroży) ale obawiam się, że może mi trochę brakować 'kucy' pod prawą stopą (tutaj jedyna sensowna jednostka to 2,5 TD). Miałem zamiar kupić Golfa TDI ale jakieś ciasne takie :mrgreen: Nie robili niestety XXXL :kasztan:

 

Dzięki :raca:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo!

 

Jeśli chodzi o silnik to jedyny słuszny wybór to 4.7 V8, w rodzinie mamy dwa WJ z tym silnikiem, jednego 4.7 V8 z instalacją Prinsa drugiego 4.7 V8 H.O. z trochę mocniejszym silnikiem ok 250 KM, silnik bardzo dobrze znosi gaz i można jego bezproblemowo zagazować, spalanie w trasie jest śmieszne, na oponach BF AT 265/70 R17 w trasie mieści się spokojnie w 15 litrach gazu przy jeździe do 100 km/h, drugi nasz WJ to Overland z 2002 roku z trochę mocniejszym silnikiem również o poj. 4.7, wg. komputera na oryginalnych siedemnastkach spalanie benzyny podczas trasy (prędkość 90 - 110 km/h) pokazywał 11.5 litra benzyny, wiadomo spalanie w mieście zależy od natężenia ruchu i Twojej nogi, ja w małej mieścinie z dość dynamiczną jazdą dochodzę maksymalnie do 23 litrów gazu.

 

Dynamika tego samochodu jest również zacna, problemów z wyprzedzaniem nie będziesz miał żadnych, zdolności terenowe są naprawdę wysokie, Jeep bez problemu pokonuje niemalże pionowe wzniesienia pagórki ma dość dobre kąty natarcia i zejścia, w zimę radzi sobie świetnie stały napęd 4x4 sprawia, że nie masz problemów z jazdą kiedy śnieg zasypie pokryje ulice, auto jest naprawdę niezawodne, jeden z naszych WJotów dostawał ostro po terenie (głównie po to był kupiony) i nigdy nie mieliśmy poważniejszych napraw, mój brat mówi, że strasznie "buja" ten samochód na trasie, dla mnie osobiście jest dość komfortowy, może to dlatego, że jeżdżę zbyt często RAMem HD :-D

 

Diesla, odradzam, nigdy CRDka i innego TD, prowadzimy firmę z częściami do samochodów używanych, mieliśmy już sporo Jeepów CRD 2.5 / 2.7 jak i 3.1 TD Jeepa, za silnikami i osprzętem ludzie non-stop dzwonią, a cena tych części jest naprawdę ogromna, Diesle zwykle są po to aby mniej płacić za koszty paliwa lecz w przypadku awarii tego silnika ceny jego osprzętu (pompa wtryskowa, wtryskiwacze, itp) po prostu zabijają i niema mowy wtedy o oszczędności, mimo wszystko słyszałem od znajomych, że CRDek w Grandzie nie jest wcale taki oszczędny, 8-15 litrów ON nie jest wcale mało a wręcz bardzo dużo, porównaj sobie ceny powiedzmy 12-15 litrów ON z 18-20 litrami gazu bo tyle m/w pożera paliwka w mieście : )

 

Silnik 4.0 to rzędowa szóstka, jest to całkiem inny silnik niż w zwykłym Cherokeem 4.0, od znajomego słyszałem, że spalanie jest podobne a dynamika... dynamiki niema :-D

 

W kwocie którą podałeś możesz spokojnie kupić coś z 2002 roku z silnikiem 4.7 i ładnym wyposażeniem, rozejrzyj się za wersją OVERLAND, skórzana tapicerka z alkanatrą, białe zegary, drewniana kierownica sprawia, że czuję się przyjemnie w tym aucie : )

 

Z auta jestem mega zadowolony, WJ to auto do wszystkiego, jak dla mnie jest małych rozmiarów m.in jestem zadowolony z tego, że prawie wszędzie mogę nim zaparkować, każde miejsce na parkingu jest osiągalne dla mnie... mam takie wrażenie po tym jak przesiądę się z RAMa do WJ :mrgreen:

 

Na co zwrócić konkretnie uwagę ciężko mi powiedzieć, jednego Granda mamy już prawie rok, dostaje trochę po tyłku w terenie i poważniejszych napraw nie było, standardowo wycieki ze skrzyń, skrzyni rozdzielczej i silnika bym sprawdził, również należy się wsłuchać w pracę silnika, zdarza się, że można trafić na skatowany egzemplarz z bardzo dużym przebiegiem, rozejrzałbym się za czymś świeżo sprowadzonym ze szwajcari/holandii z przebiegiem do max 200k (to nie jest spory przebieg dla tego auta)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jonko :git:

 

Na razie te trzy mi wpadły w oko:

 

http://otomoto.pl/jeep-grand-cherokee-serwisowany-szwajcar-C23268678.html Troch drogi i bez gazu, więc dodatkowy koszt. Wygląda za to bardzo ładnie (a przynajmniej takie sprawia wrażenie)

 

http://otomoto.pl/jeep-grand-cherokee-overland-4-7-v8-258km-2003r-C23946083.html ten już z gazem. W sumie dobrze i niedobrze. Lepiej by było samemu założyć instalację ale z drugiej strony koszty rosną o kolejne 4-5tys.

 

http://otomoto.pl/jeep-grand-cherokee-overland-4-7-ho-wypasiony-C25478769.html silnik H.O. Też bez gazu i bardzo zastanawiający przebieg. Dodatkowo jakoś nigdy nie miałem zaufania do aut z Francji.

 

Poza tymi to są głównie 4,0 lub 2,7CRD ale skoro nie ma co sobie nimi głowy zawracać to pewnie na ten moment poszukam coś z 4,7 :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może durango?

Fajnie, że Durango można dostać z silnikiem 4.7 V8 takim samym co w Jeepie, 5.2 lub 5.9 to raczej paliwożerne jednostki :-)

 

Pierwszy Grand z linku ma silnik H.O jak i skrzynie rozdzielczą Quada Drive, dokładnie niezagłębiałem się w temat skrzyń rozdzielczych w WJotach ale podobno ten system Quadra Drive jest bardziej dopracowany od systemu w większości Grandów Quadra Track II , na zdjęciach wygląda ładnie, nawet bardzo ładnie.

 

Drugi Grand również ładny, kolor genialny

 

Odnośnie Durango to niezła maszyna, na pewno będzie gorzej (nie mówię, że źle) z częściami w porównaniu do Jeepa, WJ jest bardzo popularnym samochodem w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żona jeździ wj 4.7 lpg limited.

Auto w genialnym kolorze bordowym i beżowa skóra :-)

Dwa duże minusy auta - słabe hamulce, bardzo kiepskie światła drogowe.

Pali średnio 20 gazu.

I właśnie stoi u mechanika bo padła nagrzewnica. wcześniej padła chłodnica.

Klapki od klimy coś szwankują - teraz wymieniam.

napęd quatra trac II do codziennej jazdy zwłaszcza po mokrym i zimą jest ok.

auto wygodne, w miarę przestronne, w miarę dynamiczne i całkiem fajnie wyposażone. najważniejsze to trafić fajny egzemplarz.

gdybym dzisiaj miał kupować auto dla siebie to kupiłbym starszego ZJ bo lepiej wygląda po lifcie i lepiej gada z flowmasterem :twisted:

 

ps jak myślisz o golfie to wychodził golf zwei cross country czy coś w ten deseń siek:

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZJ jeszcze na ramie był oparty (WJ już niezależny zawias), więc i o lift łatwiej i więcej części tuningowych. Zastanawiam się jeszcze, czy nie kupić jakiejś normalnej osobówki i do tego XJ-ta do ganiania po błocie. W sumie WJ-ta będzie pewnie trochę szkoda a do XJ-ta części od metra i niski koszt zakupu :-) Weź tu człowieku bądź mądry...

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eazy, Plaskacza na co dzień a zmotę w teren

 

Dzis widziałem fajne durango :-D

 

20120825553.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120825554.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

20120825555.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

ładne jest wielkie durango

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Wranglery są na ramie reszta to konstrukcje samonosne, ale sprawdzone i nie ma problemu.

ZJ i WJ maja sztywne mosty. XJ będzie dla ciebie za mały.

 

Byłem pewien, że XJ jest oparty na ramie i dopiero WJ dostał niezależne zawieszenie :-) Nie wiem jak ZJ.

 

Jeżeli XJ miałby być dla mnie za mały (mowa o aucie do upalania w terenie) to Wrangler już chyba w ogóle odpada :-P

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jest zobaczyć swoje auto na forum i jeszcze przeczytać, że jest fajne :)

Generalnie w Durango będziesz miał sporo więcej miejsca niż w WJ. Troche słaby przedni zawias ale reszta daje radę 8-)

No i Durango bardziej amerykańskie się wydaje i napewno wzubdza większe zainteresowanie :D

Dodge Durango 2002 4.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.