Jump to content

A/T czy M/T ??????


Sebastian O.
 Share

Recommended Posts

  • Administrators

hej, jak ATeki to tylko - BF goodrich All Terrain

 

mam w rozmiarze 31 cali i jestem bardzo z nich zadowolony,

 

śnieg - dobry

lod - dostatecznie

piach - dobry

błoto - dostatecznie

asfalt - dobry

 

 

miałem też Goodyear WRANGLER MTR,

 

śnieg -( gruba warstwa) bardzo dobrze

lod, mokry asfalt - porażka, bardzo ślizkie

piach - dobry

błoto - dobry

asfalt - jak na MT bardzo dobry( oczywiście je słychać że się toczą)

 

od MTR-ów polecam BF goodrich MT, są lepsze w błocie.

 

ale jak błoto sporadycznie, to będziesz zadowolony z AT BF

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 27
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrators

thx za poprawe :oops:

 

 

 

no ja mam obecnie GF AT, ale sa na wykonczeniu i spotkalo mnie to: klik, dlatego mysle teraz o MT i wlasnie na poczatku myslalem o BF, ale znalazlem te YOKOHAMKI i mi sie wizualnie bardziej spodobaly

 

 

nie znam Yokohamy, ale GY MTR ma najlepsze właściwości na asfalcie z MT, cene też ma najwyższa :roll:

 

do twojego pickupa weź BF AT, to najlepsze ateki na rynku 8-)

 

 

P.S

 

fajnie sie tam bawicie na północy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
fajnie sie tam bawicie na północy :mrgreen:
ano fajnie i dlatego jednak chyba beda MT, jak bedzie na nich tragedia na mokrym asfalcie to przemysle kupno drugiego kompletu... zapraszam na polnoc - posmigamy po kaszubskich bezdrozach czy tez plazach :D

 

 

oj z miłą chęcią , zrobimy jakieś spotkanie na północy to możemy zaliczyć plaże, to takie moje małe marzenie :-D , ale bez osoby która wprowadzi to chyba niewykonalne :->

 

MT-ki mogą być niezastąpione na piasku :mrgreen:

 

zazdroszczę fajnych fotek :lol:

Link to comment
Share on other sites

Witajcie.

Przejechłem na BFGoodrich MT 60.000 km w różnych warunkach od wiosny do jesieni.Są głośne na asfalcie ale to jedyna wada.W terenie za to zawsze dojadę tam gdzie mam ochotę :mrgreen: .Są to mocne opony,wytrzymują bez problemu tonę ładunku na pace 8-) .

L200 07 SS+R/D Lock

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Mario, powiem tak, aktualnie są dużo większe możliwości zakupu dobrych markowych opon 4x4 niż jeszcze 3 lata temu, a polski łofrołd dalej żyje mitem martki BFG. Oczywiście , że są to niezłe opony, szczególnie MT ale pod względem uniwersalności ustępują Yokohamie geo mt pod kazdym wzgledem, jedynie na asfalcie sa lepsze i to nieznacznie. Jesli już musisz kupować BFG to trudno , ale zapewniam, że jest wiele lepszych opon i amerykanie znają się na tym o wiele lepiej niż polacy wiec poszukaj opinii na amerykańskich grupach dyskusyjnych i w amerykańskich rankingach.

 

hej, jak ATeki to tylko - BF goodrich All Terrain

Seba nie zgodzę się z Tobą, jest dużo lepszych opon , ale jak już wspomniałem BFG nie są kiepskie , jednak BFG MT są ogólnie lepiej oceniane w swojej klasie niż AT w swojej.

 

W zimie tylko zimówki,pozwalają hamować i skręcać .

MT na oblodzonej i zaśnieżonej drodze to błąd

Zgadza się, ale takie warunki na tyle rzadko u nas występują, że ja postawiłbym na całoroczne. Jak są kiepskie warunki drogowo, typu oblodzenie czy błoto pośniegowe to trzeba wolniej i uważniej jechać. Jedank to już kwestia indywidualna.

 

Mario, jeśli na asfalcie jeździsz spokojnie, w miarę wolno i nie przeszkadza Ci hałas, to kup Geolandery MT :) a jak bardziej cenisz sobie komfort na drodze to tak jak chłopaki powiedzieli - BFG

 

Jednak ja osobiście poleciłbym Toyo Open Country Mud Terrain. To jedna z najpopularniejszych uniwersalnych opon w USA.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Seba nie zgodzę się z Tobą, jest dużo lepszych opon , ale jak już wspomniałem BFG nie są kiepskie , jednak BFG MT są ogólnie lepiej oceniane w swojej klasie niż AT w swojej.

 

 

a jakie AT są lepsze od BFG AT :?:

 

sam szukam do Rama AT-eków i się zastanawiam jakie :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Anonymous

Niestety stwierdzam, że ATeki do RAMa to porażka :-/ zamiast być złotym środkiem pomiędzy czarnym a "brązowym" łączą w sobie wszystkie najgorsze cechy obu tych typów opon. Na mokrym asfalcie leeecą , że strach (masa RAMa robi swoje) a w błocie to prawie jak szosówki. Jedyna zaleta to, że w piasku dobrze robią. Moje zdanie jest takie: albo zwykłe szosówki 4x4, albo MT (takie w miarę normalne a nie np simex czy bogger) Ewentualnie Toyo OC AT ( http://www.toyoeditor.com/images/highrez_tires/highreztires_rgb/opencountryat_hi.jpg ) Czytałem troche na amerykańskich forach i chwalą je sobie ludzie. Oglądałem je też na żywo i wygląda na to, że bieżnik jest dość agresywny a z drugiej strony wypełnienie duże. Pytanie tylko jaka miesznka. Ale z tego co wyczytałem i obejżałem to na czarnym powinny robić lepiej niż BFG AT. Cenowo też jest ok bo w USA rozmiar "ramowy" to około 170$ za sztukę.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
WItam,

 

jakby ktos byl zainteresowany mam dojscie do "KUMHO".. wiem moze marka nieimponuje, ale cena i owszem.. zblizona do nalewek :-)

 

pozdr.

 

g.

 

A czemu sądzisz , że nie imponuje? KL71 to fajne , uniwersalne gumki, a przede wszystkim właśnie niedrogie. Niestety nie ma dla mnie rozmiaru bo chetnie bym kupił za przyzwoitą cenę:)

 

Mario bardzo dobrze :-D !!! MT są dużo lepsze od AT bo przynajmniej w błocie działają a na asfalcie to samo...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators

jeśli dasz opony o wiekszej szerokości na fabryczne felgi to może być przypadek że przy maksymalnym skręcie opony mogą obcierać, wtedy kupujesz felgi z wiekszym odsadzeniem niż fabryczne. Można też zastosować dystanse przykrencane na piaste.

 

Odsadzenie jest mierzone od piasty do krawędzi felgi (chyba)

 

Ale trzeba wiedzieć że felgi z wiekszym odsadzeniem lub założony dystans powoduje przyspieszone zużycie łożysk w piastach.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za profesjonalne wyjaśnienie w aucie mam założone oryginalne alu i nie za bardzo mi sie podobają i chciałem kupić teraz stalowe nawet już upatrzyłem sobie tylko właśnie nie wiedziałem z jakim odsadzeniem pasują do mojego auta nie mam do niego książki i nie wiem jakie jest standardowe odsadzenie :-(

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Witam mam pytanie szukam opon na których można by bezpiecznie przejeździć zimę i od czasu do czasu pojedzie po ter enie

Aaaaa...no właśnie mam ten sam problem.

Ja przejeżdziłem zime Wranglerem na oponach AT BFG , bardzo sobie je chwale,
Naprawdę? Uważasz, że to dobre opony na zimę? Może ja mam już zjechane, ale na mokrym asfalcie jest katastrofa.

Ja szukam czegoś takiego jak zimowa opona 4x4 o troszkę bardziej agresywnym bieżniku.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
[Ja szukam czegoś takiego jak zimowa opona 4x4 o troszkę bardziej agresywnym bieżniku.

 

 

jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego :mrgreen:

kolega miał opony zimowe oczywiscie 4x4, i po małym upalanku w terenie stwierdził że klocki gdzie były na nich lamem poprostu sie powykrzywiały a tym samym znisczył opony,

 

Jeśliby je użytkował tylko na asfalcie starczyłyby mu na 4 mks 5 sezonów a tak tylko jeden sezon.

 

Ja miałem kiedyś Mastercraft MSR to taki zimowy AT-ek bardzo wytrzymały -polecam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

I mam ten sam problem...

Szukałem TOYO A/T open Country,

ale w moim rozmiarze w PL nie osiągalne.

 

Po dłuższym zastanowieniu, i przetestowaniu na ostatnich śniegach i mrozach

BFG A/T całoroczne (mam założone na Pajero), stwierdzam, że chyba te będą

na dzień dzisiejszy optymalne do Rama. W sezonie letnim, nie miałem z nimi

żadnych problemów i w terenie i na płaskim.

 

Na śniegu, błocie pośniegowym radzą sobie przyzwoicie,

na oblodzeniach - bardzo słabo, trzeba uważać, - to jest moje zdanie :-)

Nigdzie się nie zagrzebałem tak abym musiał,

zapinać 4x4, droga hamowania również akceptowalna.

 

Opona uniwersalna całoroczna,w lecie na lekki teren, piasek bardzo dobrze

- gorzej w błocie, słabo się samooczyszcza....

Ale nie ma super uniwersalnej opony, która znakomicie robi w błocie,

super trzyma się na mokrym i dodatkowo jest cichuteńka na asfalcie

- trzeba znależć tzw. złoty środek i wybrać co dla nas jest najważniejsze.

 

Jeżeli

- głównie jazda terenowa i mniej płaskiego to zdecydowanie MT

- jeżeli trochę terenu i więcej płaskiego to AT

- jeżeli tylko płaskie i lekki szuterek, a reszta asfalt - to szosowa 4x4

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.