Skocz do zawartości

[TOYOTA HILUX/TACOMA] Sycząca Turbina


Szary
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się poradzić. W moim Hiluxie przy ok 2tys rpm słychać dość głośne syczenie,

Jest lekko słyszalne przy jeździe po utwardzonej drodze, sporo głośniej się robi przy jeździe pod dużym obciążeniem w terenie po piachu, błocie itd, gdzie trzeba dobrze depnąć.

Dzwięk jest głośniejszy niż w innych TD z którymi miałem do czynienia.

Powiedzcie, czy ten typ tak ma ? Czy coś sie dzieje z turbiną ?

Zdaję sobie sprawę że trudno coś zdiagnozować na podstawie takiego opisu, ale może jednak ktoś pomoże.

TOYOTA HILUX 2.5 '09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między 1,5 - 2,5k obr. dosyć wyraźnie słychać turbinę, przynajmniej u mnie jak depnę na czarnym i jest to taki fajny lekko świszczący syk. Co do porównania z innymi dieslami to jak dla mnie te Toyotowskie mają specyficzny zestaw dźwięków, może jeszcze po prostu się nie przyzwyczaiłeś.

 

Ogólnie jednak tekst "pisanie na temat muzyki jest jak tańczenie na temat architektury" dobrze się tu wpasowuje więc albo wizyta w warsztacie albo radio głośniej jak Ci ten dźwięk przeszkadza ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Powiem w ten sposob. Jest to auto sluzbowe w leasingu i moge serwisowac tylko w ASO, (wiadomo jak dziala 99% takich serwisow). Cos mi sie to syczenie malo podobalo, wiec zapytalem, bo jak bym oddal do serwisu ze zgloszeniem zeby sprawdzili to by mi "wymienili/naprawili" turbine a ja bym musial sie tlumaczyc dlaczego tylko 75kkm wytrzymala... Jest tez drugi powod dlaczego zapytalem o to syczenie. Ja rozumiem ze 120KM to niewiele jak na taka mase, ale wydaje mi sie mimo wszystko ze za slabo sie ten moj sprzet zbiera. W terenie idzie dobrze, ale tak na trasie zeby sie do wyprzedzania zebrac to po horyzont musi byc czysto... Nie wiem moze sprawdze przyspieszenie i porownam z katalogowym ? Mitsu L200 jest duzo bardziej dynamiczne i o wiele lepiej sie zbiera z dolu (to tylko i az 20KM wiecej). Moze dwumas?

TOYOTA HILUX 2.5 '09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hiluxie nie ma dwumasy a fabryczny silnik rzeczywiście zbiera się fatalnie. Po założeniu czipa to już zupełnie inna bajka i nawet na większych kołach idzie jak burza :twisted:, mimo że przyrost mocy na papierze jest niewielki. Ciągnie mocniej i to już od 1,5k obr zamiast mułowato i od 2k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tl;dr ty masz chipa ? Bo ja mam hilux'a 3.0 171KM 343Nm i zastanawiam się nad założeniem. Ten który ja znalazłem kosztuje prawie 2tyś. zł i po założeniu miał bym 206KM i 413Nm tylko zastanawiam się co z silnikiem bo z tego co czytałem można czasem silnik uszkodzić.

Gdy deszcz pada a wiatr wieje. Słychać Hiluxa jak rdzewieje. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.