Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od ponad pół roku jeżdżę po stacjach diagnostycznych i warsztatach celem zlokalizowania stuków w zawieszeniu. Słychać taki głuchy metaliczny dźwięk jak by coś co jest mocno skręcone śrubą przy dużych naprężeniach przeskakiwało - przesuwało się.

Najczęściej podczas wykonywania manewrów parkowania np. pełny skręt w lewo i jazda do przodu -stop- pełny skręt w prawo i jazda do tyłu. Do wczoraj (wymiana przekładni kierowniczej) było też słychać stukot podczas ruszania i nagłego zahamowania (nieduże prędkości 1-2m przejechane) Nie wiem czy problem nie pojawił się po wymianie amortyzatorów - kupiłem na przód i na tył nowe amory z tym tylko że z przednimi coś popieprzyłem przy zamówieniu i kupiłem do liftu 2,5" a mój samochodzik nie był liftowany. czy to może być pośrednią przyczyna tych stuków.

Do tej pory wymieniłem już w związku z tymi stukami (diagnozy mechaników)

 

Obydwie półosie z przegubami

2 x obydwa łączniki drążka stabilizatora (pierwsza para przejechała około 8tyś km)

Przekładnie kierowniczą

obydwie obudowy czujnika ABS'u (były trochę spracowane w środku)

 

I nadal mnie rozp....... bo nie wiadomo dlaczego stuka dalej.

Na stacjach diagnostycznych wieszali się kluczem na każdej śrubce a na szarpakach też niczego się nie dopatrzyli.

 

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie.

Opublikowano

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie.

 

Zrób głośniej radio :kasztan: :kasztan: :kasztan:

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Opublikowano
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie.

Współczuję. Gdzieś na am. forum czytałem o takim kejsie:

zdesperowany gość (też wymienił ileś rzeczy)

przylepiał taśmą w różnych miejscach mini iPoda :!: pod wozem,

notował gdzie, odsłuchiwał, aż się nagrały najgłośniejsze stuki.

Upierdliwe :-| ale skuteczne. Ale może nie będzie trzeba.

Ram4x4fun

Opublikowano
kupiłem do liftu 2,5" a mój samochodzik nie był liftowany. czy to może być pośrednią przyczyna tych stuków.

 

Czyli masz pół auta po lifcie a pół nie ? :shock:

Jeep V8 WJ

  • Administrator
Opublikowano

przy pełnym skręcie, kiedy zwrotnica oprze się o ogranicznik i wytarla się gumka nasadzona na niego, to możesz miec takie przeskakiwanie, ja miałem tak w Nissanie Terrano, niezależne zawieszenie na drazkach skretnych.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

[ Dodano: 2013-02-07, 18:59 ]

Po 10 miesiącach poszukiwań (3 warsztaty) co może być przyczyną stuków w zawieszeniu mojej eFki zagadkę rozwiązał pan który robił przegląd okresowy mojej eFki.

Po tym jak opowiedziałem mu całą historię, chwycił za latarkę i poświecił pod samochodem za jakieś 30 sek. powiedział abym podał mu klucz i dokręcił dwie śrubki. Po czym przejechałem się kawałek do przodu i do tyłu no i klątwa została odczarowana- nie ma już stuków.

Dzięki "doświadczeniu i rzetelności" mechaników wymieniłem prawie całe zawieszenie na nowe:

1. nowe półosie z przegubami (lewa i prawa strona) stare zostawiłem.

2. nowe amortyzatory + sprężyny (Motorcraft)

3. nowe łączniki drążka stabilizatora

4. piasty po obu stronach.

5. kupione ale nie zdążyłem wymienić tuleje met-gum. górne i dolne przednich wahaczy na obie str.

6. Nowa maglownica.

Tyle pamiętam a wszystko za ciężko zarobione dulary. (około 5,5 tyś zł)

Jest jeden plus w tej historii - zawieszenie nie powinno sprawiać kłopotów przez najbliższe kilkadziesiąt tyś km.

Hmm a wystarczyło dokręcić 2 (dwie) śrubki.

Wklejam zdjęcia tych śrub - może kiedyś komuś też się kiedyś coś podobnego poluzuje.

Śrub te znajdują się na łączniku- profilu dwóch wahaczy (lewa z prawą str. nie wiem jak to się fachowo nazywa) przed drążkiem stab.

post-487-15323756337225_thumb.jpg

post-487-15323756337799_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.