bugta Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Od ponad pół roku jeżdżę po stacjach diagnostycznych i warsztatach celem zlokalizowania stuków w zawieszeniu. Słychać taki głuchy metaliczny dźwięk jak by coś co jest mocno skręcone śrubą przy dużych naprężeniach przeskakiwało - przesuwało się. Najczęściej podczas wykonywania manewrów parkowania np. pełny skręt w lewo i jazda do przodu -stop- pełny skręt w prawo i jazda do tyłu. Do wczoraj (wymiana przekładni kierowniczej) było też słychać stukot podczas ruszania i nagłego zahamowania (nieduże prędkości 1-2m przejechane) Nie wiem czy problem nie pojawił się po wymianie amortyzatorów - kupiłem na przód i na tył nowe amory z tym tylko że z przednimi coś popieprzyłem przy zamówieniu i kupiłem do liftu 2,5" a mój samochodzik nie był liftowany. czy to może być pośrednią przyczyna tych stuków. Do tej pory wymieniłem już w związku z tymi stukami (diagnozy mechaników) Obydwie półosie z przegubami 2 x obydwa łączniki drążka stabilizatora (pierwsza para przejechała około 8tyś km) Przekładnie kierowniczą obydwie obudowy czujnika ABS'u (były trochę spracowane w środku) I nadal mnie rozp....... bo nie wiadomo dlaczego stuka dalej. Na stacjach diagnostycznych wieszali się kluczem na każdej śrubce a na szarpakach też niczego się nie dopatrzyli. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie. Cytuj
Misiek69 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 A to na pewno z przodu? Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!!
pit373 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie. Zrób głośniej radio :kasztan: :kasztan: :kasztan: Cytuj Był Ram 2500 '97 Magnum Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK
Lemmy Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę odpiszcie. Współczuję. Gdzieś na am. forum czytałem o takim kejsie: zdesperowany gość (też wymienił ileś rzeczy) przylepiał taśmą w różnych miejscach mini iPoda :!: pod wozem, notował gdzie, odsłuchiwał, aż się nagrały najgłośniejsze stuki. Upierdliwe :-| ale skuteczne. Ale może nie będzie trzeba. Cytuj Ram4x4fun
Magdoc Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 kupiłem do liftu 2,5" a mój samochodzik nie był liftowany. czy to może być pośrednią przyczyna tych stuków. Czyli masz pół auta po lifcie a pół nie ? :shock: Cytuj Jeep V8 WJ
Datex Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Miałem bardzo podobne przeskakiwanie. Przyczyną okazały się tylne gumy na dolnych przednich wahaczach. Najczęściej padające gumy w zawiasie typu IFS. Cytuj
Administrator Sebastian O. Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Administrator Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 przy pełnym skręcie, kiedy zwrotnica oprze się o ogranicznik i wytarla się gumka nasadzona na niego, to możesz miec takie przeskakiwanie, ja miałem tak w Nissanie Terrano, niezależne zawieszenie na drazkach skretnych. Cytuj
AdAm Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Zgłoś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Tak jak napisał Datex, gumy w wahaczach, albo objawy podobne do padnięcia krzyżaków wału. Gumy w mocowaniach amortyzatorów. Cytuj DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4
bugta Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2013 [ Dodano: 2013-02-07, 18:59 ] Po 10 miesiącach poszukiwań (3 warsztaty) co może być przyczyną stuków w zawieszeniu mojej eFki zagadkę rozwiązał pan który robił przegląd okresowy mojej eFki. Po tym jak opowiedziałem mu całą historię, chwycił za latarkę i poświecił pod samochodem za jakieś 30 sek. powiedział abym podał mu klucz i dokręcił dwie śrubki. Po czym przejechałem się kawałek do przodu i do tyłu no i klątwa została odczarowana- nie ma już stuków. Dzięki "doświadczeniu i rzetelności" mechaników wymieniłem prawie całe zawieszenie na nowe: 1. nowe półosie z przegubami (lewa i prawa strona) stare zostawiłem. 2. nowe amortyzatory + sprężyny (Motorcraft) 3. nowe łączniki drążka stabilizatora 4. piasty po obu stronach. 5. kupione ale nie zdążyłem wymienić tuleje met-gum. górne i dolne przednich wahaczy na obie str. 6. Nowa maglownica. Tyle pamiętam a wszystko za ciężko zarobione dulary. (około 5,5 tyś zł) Jest jeden plus w tej historii - zawieszenie nie powinno sprawiać kłopotów przez najbliższe kilkadziesiąt tyś km. Hmm a wystarczyło dokręcić 2 (dwie) śrubki. Wklejam zdjęcia tych śrub - może kiedyś komuś też się kiedyś coś podobnego poluzuje. Śrub te znajdują się na łączniku- profilu dwóch wahaczy (lewa z prawą str. nie wiem jak to się fachowo nazywa) przed drążkiem stab. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.