Skocz do zawartości

Nowy model Dodge Ram?


JBednarczyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wiele zmian poważnych (nowy silnik, 8-biegów, całkiem nowa instalacja el.,

zawieszenie pneumat w opcji, system start-stop - wózek robi się b. skomplikowany),

prawie wszystkie na plus - (wnętrze, światła LED, itp)...

 

Prawie, bo ciekawe jak sprawdzi się elektryczne wspomaganie kier. -

w większości aut łącznie z BMW niestety porażka...

 

no i nowa "dźwignia" zmiany biegów,

która - obym się mylił - chyba nie pozwoli na wymuszoną zmianę +/- :-/.

post-643-15323755986864_thumb.jpg

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nowa "dźwignia" zmiany biegów,

która - obym się mylił - chyba nie pozwoli na wymuszoną zmianę +/- .

 

:shock: :shock: :shock: No z tą gałką to przesadzili... chyba bym qrwicy dostał, jakbym musiał na ciasnym parkingu tym czymś biegi zmieniać.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może będzie coś w stylu łopatek przy kierownicy...

Łopatek przy kierownicy na 100 proc. nie będzie przynajmniej do roku 2017,

bo panowie z Ram Trucks w Detroit pracują z takim wyprzedzeniem.

 

Z jednej strony 8-biegów na pewno przełoży się na niższe spalanie

(piszą że o 1/5), z drugiej kierowca CHYBA nie będzie miał

żadnego wpływu na to, na jakim biegu jedzie.

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowca CHYBA nie będzie miał żadnego wpływu na to, na jakim biegu jedzie.

 

No jak to? Taki 'przełącznik biegów' w automatach zawsze był pod prawą stopą :mrgreen:

 

Zapowiada się ciekawie ale mam wrażenie, że RAMowi coraz bliżej do SUVa a coraz dalej do auta użytkowo-(pseudo)terenowego, którym kiedyś był.

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrażenie, że RAMowi coraz bliżej do SUVa a coraz dalej do auta użytkowo-(pseudo)terenowego, którym kiedyś był.

Taki trynd, panie. Pickupy upodabniają się do SUV-ów, SUV-y do limuzyn, itp.

Poprzeczka idzie do góry. I nic w tym złego moim zdaniem.

Bo z jednej strony będzie wprawdzie wypasiony Laramie Ltd z wodotryskami,

ale z drugiej surowa i o połowę tańsza wersja ST, której wnętrze

nadal będzie można myć szlauchem...

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kilka punktów:

-8 biegowa skrzynia do silnika 3.6 V6 Penastar i Hemi V8

-pneumatyczne zawieszenie z samopoziomowaniem

-nowa, o 20% mocniejsza rama o mniejszej masie

-nowe wnętrze --> nowa deska rozdzielcza, zegary itd.

-nowy shifter dla 8-biegowej skrzyni

-centralny zamek także dla Ramboxa i klapy

-przednie i tylne lampy na LEDach (szkoda, że o xenonach nie pomyśleli, a zamiast tego dołożyli soczewki)

-plus masa gadżetów typu system start & stop, otwierające i zamykające się wloty do silnika (aerodynamika i zużycie paliwa), patent szybszego nagrzewania olejów silniku i skrzyni (zuzycie paliwa), automatycznie składane lusterka zewnętrzne,

-nowy 8.4-calowy panel dotykowy, który wygląda mi na taki jak w nowym 300C, którym ludzie się zachwycają, tutaj chłopak pokazuje jak to działa -

-dołączają nawet aplikację m.in. do iPhone'a, dzięki której można np. otworzyć lub zamknąć auto, czyli to, co na pilocie (+ remote start i "panic") :shock:

-oraz "6-foot-4-inch bed option on the Crew Cab model"

-chyba nawet elektrycznie wysuwane progi (przypominam, że to tylko dla 1500, w Power Wagonie raczej bym tego nie oczekiwał ;-))

 

Parę fotek:

2013-Ram-1500-black-front-2-1024x640.jpg

2013-Ram-1500-radio-view.jpg

shifter.jpg

2013-Ram-1500-dash-guages-6.jpg

2013-Ram-1500-Pentastar-V6-292-209918.jpg

 

Silnik 3.6 V6 Penastar ma 305 KM, zużycie paliwa z 8-biegową skrzynią ma być niższe o 20% w porównaniu do poprzedniego 3.7.

 

Hemi +5 do 395, zużycie paliwa z 8-biegowym automatem, MDS'em i innymi gadżetami także miałoby spaść o 20%.

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uu, rzeczywiście :roll: . Proszę więc moda o podklejenie tego mojego posta do tamtego tematu, nie wiem czy wszystkie wymienione punkciki są także i tam.

 

Zafiksowałem się, że jest temat o zmianach na 2012 i nic nie było ostatnio dodane, a ten mi się przeoczyło :->

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na lifting – BARDZO dużo zmian.

A poza tym silnik, skrzynia, wnętrze, zewnętrze, elektryka… nawet ramę zmienili.

 

Imponujące, mimo że niektóre pojawią się dopiero za rok.

 

Coś takiego rzadko się zdarza w motoryzacji.

Ktoś trafnie podsumował:

 

Awesome.

Not much else to say.

If this is a mid cycle refresh, the next gen will be killer.

 

Silnik V6 Pentastar.

To odpowiedź na Fordowski EcoBoost 3,5 V6, który w F-150 sprawdza się

i sprzedaje REWELACYJNIE (rozpędza się prawie jak 6.2L V8, a spala o 1/3 mniej).

 

Ale mimo, że tego Pentastara zaliczono do 10-ki najlepszych silników na świecie,

mocno ustępuje fordowskiemu osiągami.

 

Pentastar:

309 KM przy 6350 rpm,

363 Nm przy 4800 rpm

 

EcoBoost:

365 KM przy 5000 rpm

569 Nm przy 2500 rpm z czego 90% dostępne od 1700 rpm

 

Powód? Brak turbo. Wersja doładowana pojawi się dopiero w 2014.

 

Jednak dla mnie najważniejsze i chyba najb. zaskakujące są...

elektrycznie składane lusterka.

 

A poważnie to zapowiedź Laramie CrewCab LWB

z paką 6 st. 4 cale (194 cm – jak teraz w wersji QuadCab) zamiast 5 st 7 cali (171 cm).

No i z rozstawem osi zwiększonym z 357 do 378 cm (całość ma mieć 603 cm - kawał auta:-).

 

W sumie będzie miał lepszy wygląd, wygodną kabinę i ciężarowe proporcje

(dł paki x 2 > rozstaw osi).

 

Co oznacza, że z powodów podatkowych nie powinien być w PL znacząco droższy od

obecnej wersji Laramie QuadCab.

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik V6 Pentastar.

To odpowiedź na Fordowski EcoBoost 3,5 V6, który w F-150 sprawdza się

i sprzedaje REWELACYJNIE (rozpędza się prawie jak 6.2L V8, a spala o 1/3 mniej).

 

Ale mimo, że tego Pentastara zaliczono do 10-ki najlepszych silników na świecie,

mocno ustępuje fordowskiemu osiągami.

 

Pentastar:

309 KM przy 6350 rpm,

363 Nm przy 4800 rpm

 

EcoBoost:

365 KM przy 5000 rpm

569 Nm przy 2500 rpm z czego 90% dostępne od 1700 rpm

 

Powód? Brak turbo. Wersja doładowana pojawi się dopiero w 2014.

Bo ten Pentastar to nie konkurencja dla Ecoboosta tylko dla wolnossącej jednostki jednostki 3.7 o mocy 305 koni i momencie 378 Nm przy 4000 rpm.

Tem same silniki konkurują ze sobą w Mustangu i Challengerze oraz z jednostką 3.6 w nowym Camaro. I muszę nieskromnie przyznać, że pomimo kilku koni mniej fordowski 3.7 bije Pentastara momentem, a przede wszystkim zużyciem paliwa :-) (jak już pisałem, Mustangiem można śmiało zejść w trasie poniżej 8 litrów)

Ecoboost na razie nie ma konkurencji :mrgreen:

 

I faktem jest, że obie wersje V6 Forda sprzedają się rewelacyjnie, bo po raz pierwszy w historii sprzedaż modeli serii F z silnikami V6 przekroczyła sprzedaż modeli z V8...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten panel dotykowy :)22

 

wprawdzie posiadam 7'' chinski erzatz i nie mam mu nic do zarzucenia , no moze oprócz estetyki montazu ;-) , jednak ten fabryczny dodga , z funkcjami diagnostyki auta , internetem , jednym zdaniem - mega wypas !!! 8-)

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ten Pentastar to nie konkurencja dla Ecoboosta tylko dla wolnossącej jednostki jednostki 3.7 o mocy 305 koni i momencie 378 Nm przy 4000 rpm.

Literalnie tak. W praktyce - niespecjalnie.

Na tej samej zasadzie można powiedzieć, że Ram 1500 nie jest konkurencją

dla F-150, bo ten pierwszy ma 4x4 Shift-On-Demand, a ten drugi tylko Part Time.

 

Moim zdaniem nikt nie kupuje samego silnika, dwa -

w pozaforumowej rzeczywistości nikt nie dzieli włosa na czworo.

Amerykanin chce wypasionego pikapa, ale że kryzys i gasolina droga,

to tym razem nie V8 ale V6.

Idzie do Forda tam proponują mu wersję K-R czy Platinum z V6 EcoBoost

Idzie do Dodga, a tu dupa, tylko V8. Jeśli V6-ka to tylko w golasie -

wersji ST dla ekip remontowych. Więc wraca do Forda.

 

A niebawem będzie mógł wyjechać z salonu Laramie V6.

A to czy silnik jest wolnossący czy doładowany? Kto by tam wnikał...

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literalnie tak. W praktyce - niespecjalnie.

No nie wiem... Wydaje mi się, że przy zakupie samochodu wybór silnika jest dość istotną kwestią. A parametry na papierze mówią same za siebie.

Amerykanin chce wypasionego pikapa, ale że kryzys i gasolina droga, to tym razem nie V8 ale V6. Idzie do Forda tam proponują mu wersję K-R czy Platinum z V6 EcoBoost. Idzie do Dodga, a tu dupa, tylko V8. Jeśli V6-ka to tylko w golasie - wersji ST dla ekip remontowych....

A niebawem będzie mógł wyjechać z salonu Laramie V6. A to czy silnik jest wolnossący czy doładowany? Kto by tam wnikał...

W pewnym sensie masz rację. Duratec 3.7 oferowany jest tylko w najuboższych wersjach wyposażeniowych, natomiast 3.5 Ecoboosta można mieć praktycznie w każdej wersji (poza STX, Harley Davidson i Raptorem) włącznie z King Ranch czy Platinium. Więc tak jak napisałeś - nie ma co wnikać, bo w wypasionych wersjach jedynym "małym" silnikiem jest 3.5 Ecoboost.

Tak czy inaczej klient...

...wraca do Forda.
:mrgreen:

 

Ale słusznie, nie dzielmy włosa na czworo. Temat należy do Dodge więc już nie będę kasztanił o niebieskim jajku ;-)

 

Natomiast przyznam, że "patent" z pokrętłem do zmiany biegów (jak w Jaguarze, czy LR) też mnie średnio przekonuje, nawet w wypasionych wersjach. Nie życzę źle nowemu modelowi, bo brzydki nie jest ale ciekawe, jak do tego podejdą znani z przywiązania do pewnych rozwiązań Jankesi...

 

Mnie tam martwi tylko, że nadal żadna z firm nic nie mówi o oficjalnej sprzedaży tych modeli w Europie. No i z racji kryzysu i wysokich cen ropy coś cicho o planowanych dieslach w półtonowych pickupach... A szkoda bo nowy TD V8 4.4 litra Forda o mocy 330 koni i momencie 700 Nm mógłby być ciekawą pozycją w F-150...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.