Jump to content
tritrans

wymiana oleju

Recommended Posts

Witam

I mam kolejny problem może się rozwiąże po wizycie w serwisie ale chciał bym się podzielić "doświadczeniami"

Wymieniłem olej przy przebiegu 7500 mil po 8000 mil wyświetliło mi żebym zmienił olej zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się że moge skasowac to sam i została zdradzona mi szaraczkowi wielka tajemnica jak się kasuje inspekcje oleju.

A mianowicie należy włączyc zapłon 3 razy nacisnąć pedał gazu do oporu wyłaczyc zapłon i zapalic samochód faktycznie inspekcja zgasła.

Ale po przejechaniu 11 000 mil zas się zaświeciła i teraz nie wiem czu amerykany maja przeglądy co 3000 mil bo wg ksiązki serwisowej co 6000 mil

tak czy inaczej wybiore sie do serwisu i tam mają podłączyc go pod komputer i sprawdzic ustawienia.

Może Ktoś miał do czynienie z czymś podobnym ?

Pozdrawiam

Tritrans

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dziwne bo mi się nigdy nie zapaliła żadna inspekcja :shock:

 

być może po przekroczeniu jakiegoś przebiegu zapala się ponaglenie wymiany.

 

 

ja olej wymieniam co 6 tyś mil , głównie jeżdze w trasie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie

ja też jestem zdziwiony że zapaliła się kontrolka inspekcji :-o

 

ale najlepiej podpiąć pod kompa serwisowego i bedzie wiadomo

być może metoda podana przez sewis, na samoczynne wykasowanie - działa tylko "dorażnie" i po prostu tak jak w innych samochodach trzeba to zrobić programowo :-(

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

....wielka tajemnica jak się kasuje inspekcje oleju.

A mianowicie należy włączyc zapłon 3 razy nacisnąć pedał gazu do oporu wyłaczyc zapłon i zapalic samochód faktycznie inspekcja zgasła.

Ale po przejechaniu 11 000 mil zas się zaświeciła....

Tritrans

 

 

może to jest kontrolka check engine (żółta kształt silnika) ?

 

 

i zapaliła ci sie ponownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inspekcja oleju zapala się na wyświetlaczu zamiast km a raczej mil na jakieś 3 sekundy po zapaleniu silnika i gaśnie niema żadnej kontrolki skasowałem jeszcze raz i zobaczymy byc może ilośc wciśnięć pedału gazu odpowiada tysiącom mil.

Wcisnąłem 3 razy i wykasoało na 3 tys mil, ale to jeszcze sprawdzę.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymiana chyba co 60 tyś km, ten olej z allegro jest przeznaczony do mostów z blokadą LSD, oczywiście jeśli nie masz tej blokady też można zalać ale po co przepłacać

 

zwykły olej mopar 80W-90 wystarczy do mostów bez LSD

 

natomiast dodatek dolewa się do oleju 80W-90 jeśli masz blokade LSD

 

ja blokady nie mam więc leje 80W-90

Share this post


Link to post
Share on other sites

natomiast dodatek dolewa się do oleju 80W-90 jeśli masz blokade LSD

 

ja blokady nie mam więc leje 80W-90

 

 

no tak , ale przecież nie zmieniałeś jeszcze chyba przy takim przebiegu :?:

jeszcze nie pora

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie ma znaczenia producent - muszą być zachowene parametry i właściwości oleju !

(oczywiście mowa o uznanych markach oleii na rynku)

ja np zalałem Mobilem bezpośrednio ze Stanów

Share this post


Link to post
Share on other sites
a jaki olej lejecie do silnika ? mam na myśli czy fabryka poleca jakiegoś producenta oleju ?

 

Jeżeli masz silnik z MDS to powinieneś lać 5W20 - aby MDS działał prawidłowo

Jest kilku producentów np. Quaker State, Texaco i chyba Mobil.

 

Jeżeli bez MDS to np. 10W30 powinien wystarczyć.....

 

pzdr.Jarek

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote="Piotr_GT"]pamiętajcie że olej wymienia się w amerykanach co pół roku... nawet jak nie masz przebiegu...

 

A dlaczego co pol roku nalezy wymieniac olej pomimo ze nie ma sie przebiegu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Jeżeli masz silnik z MDS to powinieneś lać 5W20 - aby MDS działał prawidłowo

 

ok, w związku z rozbieżnymi informacjami mam lamerskie pytanie - co to jest MDS, mam silnik HEMI z 2005 roku - czy jest MDS w tym silniku czy nie? bo różnie mi ludzie podpowiadają ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba trzeba spr (o ile jest na to sposób)

ja wiem że zakładali obligatoryjnie w silnikach Hemi od końca 2006

ale gdzieś ktoś kiedyś napisał że zdarzały się wcześniej

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. mnie jeśli masz Hemi Magnum to MDSu brak, jeśli tylko Hemi to całkiem możliwe, że jest. Co do rocznika to jest wielce prawdopodobne, że rok produkcji Twojego auta to 2005, a model rocznikowy to 2006, więc w takim przypadku MDSu nie powinno byc, ale nie musze miec racji. Bardziej trzymałbym się oznaczenia Magnum niż rocznika. :shock: :-/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nie nie. MDS jest w każdym aucie które jest z 2006r, nie wazne czy ze stycznia czy z grudnia, to ze ma oznaczenia na silniku (plastikowa osłona) Dodge magnum 5.7 Hemi

nie zmienia faktu ze ten silnik ma MDS.

Zakładałem juz temat od nosnie tego na hamerykanskim forum i dużej dyskusji nie było.

Wszystkie silniki 5.7hemi w samochodach ( dodge ) od 2006r maja system MDS.

 

the car engines had mds from the start in 05. the truck engines got mds for 2006, as long as you get a 1500. the big trucks don't have it,all the HEMI Ram 1500 engines have MDS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.