Skocz do zawartości

TAJEMNA IKONA


optyk19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej!

 

Zerknij tutaj, tutaj masz service manual do IV gen. : )

https://a.srs20.spx.com/OEM/Chrysler/en-US/Product/2012DSDJD2UG1PDF/Flipbook/index.html

 

strona 9, ikonka oznacza "Loose gas cap indicator" a więc Eazy miał racje, jest to niedokręcony korek paliwa : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators

 

Byłem sprawdzić niestety to nie to zapaliłem samochód dokręciłem korek i nic ikonka się pali

 

Czujnika korka to raczej nie ma, ale czujnik podciśnienia oparów benzyny raczej tak, odpal przejdź się kawałek , zrobi się prawidłowe ciśnienie w baku i powinno być ok, chodzi tu o ekologie :mrgreen: , żeby opary benzyny nie wydostawały się przez otwarty korek tylko przez aktywne filtry węglowe czy jak to się zwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnika korka to raczej nie ma, ale czujnik podciśnienia oparów benzyny raczej tak, odpal przejdź się kawałek , zrobi się prawidłowe ciśnienie w baku i powinno być ok, chodzi tu o ekologie :mrgreen: , żeby opary benzyny nie wydostawały się przez otwarty korek tylko przez aktywne filtry węglowe czy jak to się zwie.

True :git: Nowe niebieskie jajka to nawet wogóle korka nie mają tylko samą klapkę. I oczywiście stosowną kontrolkę, którą zapala czujnik podciśnienia. System nazywa się "Easy Fuel" i w zgodnej opinii użytkowników - jak sama nazwa wskazuje - jest po to, aby utrudniać życie... :mrgreen: Nie wiem jak w Dodge ale w Fordzie olanie komunikatu i dłuższa jazda z zapaloną kotntrolką skutkuje zapaleniem Check Engine... :-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim AD2003 jak miałem nieszczelny wlew to zapalała się kontrolka check engine, po resecie miałem na 200km spokój a potem to samo. Dopiero jak zmieniłem opaskę na rurce od baku sprawa się skończyła.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest właśnie to czego nienawidzę w nowych autach. Elektroniki więcej niż w wahadłowcu NASA. Niedługo pierdniesz w aucie i zapali się kontrolka za dużego stężenia metanu po czym auto zgaśnie i samo wezwie "pomoc"... TRAGEDIA !!

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie lipa zakręciłem korek jak należy wykasowałem po chwili znowu się paliła.

Nie wiem dlaczego nie ma jej w wykazie "warning lights" w instrukcji

Szukaj nieszczelności w układzie odpowietrzania zbiornika. Być może to sam korek, a być może któryś z przewodów jest uszkodzony/przetarty lub po prostu spadł. Zlokalizuj węglowy filtr oparów, sprawdź te przewody w jego okolicach. Jeśli Twój samochód miał jakieś blacharskie przygody, sprawdź czy te przewody nie idą w pobliżu miejsc, które były naprawiane. Tyle można zrobić bez kosztów, przynajmniej ja od tego bym zaczął... ;-)

 

Magdoc - "sztuczki" w postaci odłączenia zasilania w najnowszych autach na niewiele się zdają, a czasem mogą przynieść więcej szkody (choć stosunkowo niewielkiej), niż pożytku ;-) Wiele systemów potrzebuje potem adaptacji, czasem trzeba wpisywać kody do audio itp., a błąd i tak najczęściej pozostaje w pamięci. Mało tego, jeśli przyczyna nie została usunięta to czujnik odczytujący jakąś nieprawidłową wartość i tak znów wywali go na deskę.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli korek do paliwa jest oryginalnie bez kluczyka, a zmienimy na taki z kluczykiem to czasem te korki z kluczykami nie są szczelne. Wtedy tak się dzieje, ale nowy Ram pewnie ma już klapkę z zamykaniem centralnym i nie ma powodu, żeby bawić się w kupowanie korka z kluczykiem.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"sztuczki" w postaci odłączenia zasilania w najnowszych autach na niewiele się zdają, a czasem mogą przynieść więcej szkody (choć stosunkowo niewielkiej), niż pożytku ;-) Wiele systemów potrzebuje potem adaptacji, czasem trzeba wpisywać kody do audio itp., a błąd i tak najczęściej pozostaje w pamięci. Mało tego, jeśli przyczyna nie została usunięta to czujnik odczytujący jakąś nieprawidłową wartość i tak znów wywali go na deskę.

 

Bardzo komputerowy nie jestem - powóz mam z `99 - jeep wj - więc jeszcze daje rade oszukać co nieco - jakże nie zmienia to Twojego zdania z którym się 100% zgadam.

 

 

komputery są gupie :oops:

Jeep V8 WJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magdoc - "sztuczki" w postaci odłączenia zasilania w najnowszych autach na niewiele się zdają, a czasem mogą przynieść więcej szkody (choć stosunkowo niewielkiej), niż pożytku ;-) Wiele systemów potrzebuje potem adaptacji, czasem trzeba wpisywać kody do audio itp., a błąd i tak najczęściej pozostaje w pamięci. Mało tego, jeśli przyczyna nie została usunięta to czujnik odczytujący jakąś nieprawidłową wartość i tak znów wywali go na deskę.

Dokładnie!

Napiszę więcej, że w starych samochodach też mogą wystąpić problemy po odpięciu akumulatora!

Z własnego doświadczenia przy moim poczciwym, starym Pajero Sport trzy litrowy benzyniak z 2000 roku po odpięciu akumulatora dzieją się jaja. Po zakręceniu baterii auto gaśnie na wolnych obrotach, jakoś tak nie równo pracuje. Dobra informacja jest taka, że sam się jakby kalibruje i po pewnym czasie wszystko wraca do normy. Niestety trwa to nawet do kilkuset kilometrów. Teraz już wiem, że tak jest ale wcześniej zostawiłem trochę grosza u różnej maści naprawiaczy.

 

I tu przemyt :mrgreen: Sprzedam pajeraka ;-)

DODGE RAM 1500, 2006 5,7HEMI TRX4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie zaraz za wlewem, jest założony gumowy wąź sciśnięty tylo metalową opaską zaciskową. U mnie wymieniłem opaskę i problem zniknął.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"sztuczki" w postaci odłączenia zasilania w najnowszych autach na niewiele się zdają, a czasem mogą przynieść więcej szkody niż pożytku ;-) Wiele systemów potrzebuje potem adaptacji, czasem trzeba wpisywać kody do audio itp.

 

Pewnie tak, ale jakoś wszystkie pojazdy, jakie miałem, znosiły to bez szwanku.

Na pewno Ram 3-gen. jest na te zabiegi b. odporny. Przynajmniej 20 razy

odpinałem akumulator i nic.

A czasem nawet było lepiej, bo spadało spalanie.

Komputer adaptuje się szybko i niemal niezauważalnie.

Zresztą w instrukcji montażu performance exhaust czy CAI

(i pewnie wszystkiego, co zmienia warunki pracy silnika)

do tego modelu jest jasno napisane, że należy odłączyć akumulator.

Bynajmniej nie dlatego, że kopnie Cię prąd.

 

 

Pozdrawiam

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czasem nawet było lepiej, bo spadało spalanie.

 

Myślałem, że to tylko u mnie jakieś cuda się dzieją bo po odpięciu akku rzeczywiście spalanie spada pod warunkiem, że auto po podłączeniu pracuje jakieś 5-10min na biegu jałowym i komputer ma czas się zaadoptować :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że to tylko u mnie jakieś cuda się dzieją bo po odpięciu akku rzeczywiście spalanie spada pod warunkiem, że auto po podłączeniu pracuje jakieś 5-10min na biegu jałowym i komputer ma czas się zaadoptować :-)

 

Ja nigdy nie czekałem nawet 3 minut. Wsiadałem i jechałem,

a po jakimś czasie komp raportował 14-15 (zależy jak zimny silnik) l/100 km.

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.