Skocz do zawartości

coś się trzęsie????


BartekF150KR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

coś dziwnego mi się dzisiaj zaczeło dziać. Są chwile, że zaczyna mi drgać samochód, tak jak bym po jakiejś tarce jechał(a nie jadę) moim zdaniem to się dzieje z tyłu. Czy z napędem na 4 łapy, czy na 2 dzieje się tak samo. Raczej przy delikatnym przyspieszaniu i prędkości około 80km/h.

Bardzo się tym zmartwiłem :-(

Macie jakiś pomysł???

 

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hmm... Jeśli zawias jest ok i koła okażą się w porządku to spróbuj może obejrzeć jeszcze wały napędowe, zwłaszcza tylny. Sprawdź podporę wału (jeśli jest - bo nie wiem czy Twój KR jest wystraczająco długi by mieć dzielony wał :-) ), sprawdź czy nie ma śladów po ewentualnych mechanicznych uszkodzeniach lub po zgubionych ciężarkach wyważających (jeśli takowe były - małe prostokątne płytki przyspawane gdzieś na rurze wału). Sprawdź luzy osiowe na wyjściu wału ze skrzyni rozdzielczej i na wejściu do mostu. Jeśli oględziny wypadną pomyślnie będziemy kombinować dalej... ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podporę wału (jeśli jest - bo nie wiem czy Twój KR jest wystraczająco długi by mieć dzielony wał )

 

To amerykańce generalnie nie mają dzielonego wału ? Ja u siebie mam podporę a to przecież sporo mniejsze auto...

 

(jeśli takowe były - małe prostokątne płytki przyspawane gdzieś na rurze wału)

 

Bądź okrągłe odważniki zgrzane z obudową wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę sprawdzał i informował!

Dzięki!!!!

 

[ Dodano: 2012-01-12, 16:40 ]

po wyważeniu ustało :-)

 

[ Dodano: 2012-01-12, 19:23 ]

A jednak nie przestało.

Co prawda dziejesię żadziej???

W okolicy 90, przy wyjściu z zakrętu i na pace nie więcej niż 15okgznowu zatrzęsło.

Trzęsie około 1-2 sekundy. nawet nie za bardzo to czuć.

Bardziej słychać jak by w rezonans wpadała paka albo podskakiwało koło???

 

Pomocy!!!

Jutro powinienemw traskę lecieć z opciążeniem :-(

 

Bartek

 

[ Dodano: 2012-01-13, 11:01 ]

A czy moze to być kwestia braku oleju w moście?????

Wygląda jak by coś sie przycinało....

 

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to może być problem ze sterowaniem skrzynią biegów???

Dzieje sie to zarówno na 4x4 jak i 4x2.

Głownie przy odjęciu gazu i lekkim dodaniu.

 

Zero luzów na napędzie!

Mam wrażenie, że jak przełączam na OD to przestaje się to dziać.....

 

Gdzie w okolicy Warszawy zdiagnozować taką usterkę :-)

 

Mario, sprzęgiełka wykluczone..... niestety.

Bardzo Ci dziękuję za pomoc!

 

Bartek

 

[ Dodano: 2012-01-17, 11:39 ]

Japacz,

 

Dzieki za schematy i informację.

Wszystko niestety wykluczone :-(

Bardzo dziękuję za zaangażowanie

 

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro cały układ napędowy sprawdzony to chyba kończą się możliwości internetowej diagnozy... Ale tak jak napisał Datex - cudów nie ma. Skoro zjawisko występuje to musi być jakaś przyczyna. Pozostaje... znaleźć mechanika i przejrzeć raz jeszcze wszystko od początku ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wrazenie, ze u mnie zaczelo sie to samo, ale ze zwiekszona sila... terkocze mi cos jak ma 2H - jak by sprzegielko w jednym kole nie do konca wysprzeglalo, jak zalacze 4H terkotanie ustaje, ale szarpie strasznie jak by jedno z kol nie bylo do konca zasprzeglone, no i w sumie nie ma wtedy napedu na 4H tylko tyl ciagnie a przod jak by to sie zasprzeglal a to wysprzeglal jak jade po lukach, jak skrecam w prawo to niby oki a jak w lewo to ze stukiem juz nie ciagnie na przod... niby wstepnie zdiagnowozowali mi, ze wezyki z podcisnieniem od prawego kola nie trzymaja cisnienia, ale wyglada/wyslucha ;) mi to na cos powazniejszego...

Mario - ale wiesz zapewne, że w eFie podciśnienie tylko rozpina sprzęgiełko. W drugą stronę załącza je sprężyna. W teorii zatem nawet jeśli padnie podciśnienie to powinieneś mieć dostępny napęd przodu. No chyba, że uszkodzone zostały zęby i sprężyna nie daje rady to wtedy objawem może być właśnie terkotanie...

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do mojego terkotania i drgania, to jest jedna bardzo ważna zależność, że na overdrive tego nie ma.

Pojawia sie tylko przy niższych obrotach na zwykłym trybie......

 

Wnioskuję, ze musi to być związane ze sterowaniem skrzyni, prawda?

Dziwne jest, że pojawiło się tuż po demontażu i montażu chłodnicy, która sie przetarła od osłony i musiałem "lutnąć".....

Czy i jaki to mogło mieć kurcze wpływ, nie mam pojęcia.

Jutro jadę do specjalisty i będę diagnozował dalej.

Jak skończę, to opiszę chyba całość siek: i zamieszczę na forum na końcu wątka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.