BartekF150KR Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Panowie, coś dziwnego mi się dzisiaj zaczeło dziać. Są chwile, że zaczyna mi drgać samochód, tak jak bym po jakiejś tarce jechał(a nie jadę) moim zdaniem to się dzieje z tyłu. Czy z napędem na 4 łapy, czy na 2 dzieje się tak samo. Raczej przy delikatnym przyspieszaniu i prędkości około 80km/h. Bardzo się tym zmartwiłem :-( Macie jakiś pomysł??? Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Sprawdz czy czasem nie masz guza na oponie,czy koła wyważone,tarcza może sie któraś zwichrowała, luz na tulejach wachacza. Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejwitt Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opony bądź jedna z opon, ostatnio to samo przerabiałem Cytuj Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie Chevrolet Camaro SS :> SSman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Sprawdz czy czasem nie masz guza na oponie,czy koła wyważone,tarcza może sie któraś zwichrowała, luz na tulejach wachacza. Sprawdzę, wszystko i zacznę od tych opon jak kolega mówi ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Może zgubiłeś ciężarek od felgi i któreś koło straciło wyważenie - podjedź na stację i wyważ wszystkie koła :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 a to nie jest tak z tym wywazeniem, że zawsze przy pewnej prędkości się tak powinno dziać? To u mnie, dzieje się bardzo sporadycznie. Tak czy inaczej sprawdze te ciezarki u wulkanizatora. Dzięki B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lemmy Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Czasem koło może rozważyć błoto osadzające się na felgach od środka. Pomaga dobry Karcher. Gdy błoto zaschnie i pojeździsz dłużej, to nawet jak odpadnie będzie wibrowało. I trzeba koło wyważać od nowa. Pozdro Cytuj Ram4x4fun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lemmy Opublikowano 8 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2012 Raczej przy delikatnym przyspieszaniu i prędkości około 80km/h. sprawdz krzyzaki tylnego walu... Zdecydowanie. Gość mógł za długo jeździć w trybie 4x4 np... Pozdro Cytuj Ram4x4fun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 brak luzu na całym zawiasie i napędzie. dzieje sie to moim zdaniem tylko na śliskiej nawierzchni. Nie mam kontroli trakcji ani nic takiego tylko abs. Oddałem teraz jeszcze na wyważenie kół, zobaczymy co powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Hmm... Jeśli zawias jest ok i koła okażą się w porządku to spróbuj może obejrzeć jeszcze wały napędowe, zwłaszcza tylny. Sprawdź podporę wału (jeśli jest - bo nie wiem czy Twój KR jest wystraczająco długi by mieć dzielony wał :-) ), sprawdź czy nie ma śladów po ewentualnych mechanicznych uszkodzeniach lub po zgubionych ciężarkach wyważających (jeśli takowe były - małe prostokątne płytki przyspawane gdzieś na rurze wału). Sprawdź luzy osiowe na wyjściu wału ze skrzyni rozdzielczej i na wejściu do mostu. Jeśli oględziny wypadną pomyślnie będziemy kombinować dalej... ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 11 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Sprawdź podporę wału (jeśli jest - bo nie wiem czy Twój KR jest wystraczająco długi by mieć dzielony wał ) To amerykańce generalnie nie mają dzielonego wału ? Ja u siebie mam podporę a to przecież sporo mniejsze auto... (jeśli takowe były - małe prostokątne płytki przyspawane gdzieś na rurze wału) Bądź okrągłe odważniki zgrzane z obudową wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Będę sprawdzał i informował! Dzięki!!!! [ Dodano: 2012-01-12, 16:40 ] po wyważeniu ustało :-) [ Dodano: 2012-01-12, 19:23 ] A jednak nie przestało. Co prawda dziejesię żadziej??? W okolicy 90, przy wyjściu z zakrętu i na pace nie więcej niż 15okgznowu zatrzęsło. Trzęsie około 1-2 sekundy. nawet nie za bardzo to czuć. Bardziej słychać jak by w rezonans wpadała paka albo podskakiwało koło??? Pomocy!!! Jutro powinienemw traskę lecieć z opciążeniem :-( Bartek [ Dodano: 2012-01-13, 11:01 ] A czy moze to być kwestia braku oleju w moście????? Wygląda jak by coś sie przycinało.... Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 No i jak? Zdiagnozowałeś problem? Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 niestety nie.... Walka trwa. Być może jest to związane z załączaniem się przodu. Sprawdzam to. Dzięki że pamiętasz. Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 ...Być może jest to związane z załączaniem się przodu... Poszło info na maila ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 17 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Czy to może być problem ze sterowaniem skrzynią biegów??? Dzieje sie to zarówno na 4x4 jak i 4x2. Głownie przy odjęciu gazu i lekkim dodaniu. Zero luzów na napędzie! Mam wrażenie, że jak przełączam na OD to przestaje się to dziać..... Gdzie w okolicy Warszawy zdiagnozować taką usterkę :-) Mario, sprzęgiełka wykluczone..... niestety. Bardzo Ci dziękuję za pomoc! Bartek [ Dodano: 2012-01-17, 11:39 ] Japacz, Dzieki za schematy i informację. Wszystko niestety wykluczone :-( Bardzo dziękuję za zaangażowanie Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 17 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Może luzy promieniowe na wyjściu osiek z dyfra z przodu. Powinny być tam łożyska pozwalające na kasowanie luzu. Nie ma cudów, jak coś telepie to coś jest luźne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 17 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2012 Skoro cały układ napędowy sprawdzony to chyba kończą się możliwości internetowej diagnozy... Ale tak jak napisał Datex - cudów nie ma. Skoro zjawisko występuje to musi być jakaś przyczyna. Pozostaje... znaleźć mechanika i przejrzeć raz jeszcze wszystko od początku ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Tak zrobię. step by step! dzięki Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 Ech, te Fordy :-| :kasztan: :kasztan: :kasztan: Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 18 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 No faktycznie brzmi podobnie tylko w wersji hard core..... Ciekawe jaka bedzie diagnoza Ja jade dzisiaj do mechanika i sprawdzę tez temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 18 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2012 mam wrazenie, ze u mnie zaczelo sie to samo, ale ze zwiekszona sila... terkocze mi cos jak ma 2H - jak by sprzegielko w jednym kole nie do konca wysprzeglalo, jak zalacze 4H terkotanie ustaje, ale szarpie strasznie jak by jedno z kol nie bylo do konca zasprzeglone, no i w sumie nie ma wtedy napedu na 4H tylko tyl ciagnie a przod jak by to sie zasprzeglal a to wysprzeglal jak jade po lukach, jak skrecam w prawo to niby oki a jak w lewo to ze stukiem juz nie ciagnie na przod... niby wstepnie zdiagnowozowali mi, ze wezyki z podcisnieniem od prawego kola nie trzymaja cisnienia, ale wyglada/wyslucha ;) mi to na cos powazniejszego... Mario - ale wiesz zapewne, że w eFie podciśnienie tylko rozpina sprzęgiełko. W drugą stronę załącza je sprężyna. W teorii zatem nawet jeśli padnie podciśnienie to powinieneś mieć dostępny napęd przodu. No chyba, że uszkodzone zostały zęby i sprężyna nie daje rady to wtedy objawem może być właśnie terkotanie... Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekF150KR Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 A co do mojego terkotania i drgania, to jest jedna bardzo ważna zależność, że na overdrive tego nie ma. Pojawia sie tylko przy niższych obrotach na zwykłym trybie...... Wnioskuję, ze musi to być związane ze sterowaniem skrzyni, prawda? Dziwne jest, że pojawiło się tuż po demontażu i montażu chłodnicy, która sie przetarła od osłony i musiałem "lutnąć"..... Czy i jaki to mogło mieć kurcze wpływ, nie mam pojęcia. Jutro jadę do specjalisty i będę diagnozował dalej. Jak skończę, to opiszę chyba całość siek: i zamieszczę na forum na końcu wątka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 19 Stycznia 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 może w fordach to jest zaraźliwe i trzeba je od czasu do czasu do doktora wozić na diagnozę :mrgreen: ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 W płaskim jeździłem chwile na poluzowanej półosi. Piasta zaczęła obracać się w łożysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.