Skocz do zawartości

FORD RANGER2,5TDCI NAZIMNO NIEPALI CIEPLY PALI ALE NIEJEZDZI


expandview
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam forda rangera 2,5 tdci z 2007 roku problem wyglada tak ze samochod zostal sprowadzony tego lata, był po wypadku ,zostal naprawiony : wymiana przedniego pasa chlodnice i rozrzad bo dostal jakby od gory maski tak ze rozwalilo oslone rozrzadu i zerwalo pasek pisze o tym bo moze wymiana rozrzadu ma tu jakies znaczenie .... ,samochod byl przepalany w lato ale nie jezdzony po ulicy bo nie byl poskladany czekal na malowanie , w lato palil od strzala i jezdzilem nim tylko troche po placu 1-szy gora 2-gi bieg , niskie obroty , wygladalo ze wszystko jest ok .... teraz zostal juz zlozony do kupy i zaczely sie problemy okazalo sie ze ma problemy z odpalaniem na zimno a jak juz odpalil to gdy dalo mu sie mocno w gaz 4000 5000 obrotow nagle zdychal jakby brakowalo mu paliwa czasem nawet potrafil zgasnac jak nie zgasl to krecil sie gora 2000 3000 obrotow i dławił gdy sie go zgasiło i odpalilo to znowu niby wszytsko ok dopoki nie wkrecilo sie go na wyzsze obroty a wiec wymienilem filtr powietrza potem paliwa bo myslalem ze moze sa przytakne , po wymianie filtru paliwa juz wogole nie chcial odpalic na zimnym gdy sie obeszlo filtr paliwa i spielo na krotko po kilku przepaleniach zaczynach chodzic ale tylko wolne obroty jak sie rozgrzał to znowu wszystko zaczyna niby chodzic ale historia sie powtarza gora 4000-5000 obrotow i zdycha gdy samochod ostygnie nie ma szans na odpalenie go przez filtr paliwa trzeba go obejsc rozgrzac silnik i mozna przepiac na filtr paliwa dodam ze nie jest to wina filtru bo juz zalozylem inny z manna i jest to samo stawiam na pompe wtryskowa ze na zimny jest rozszczelniona gdy sie rozgrzeje wiadomo lapie szczelnosc ale nie do konca aczkolwiek to sa tylko moje domysly a ze nie jest to tania czesc chcialbym sie upewnic moze ktos mial podobne problemy niekoniecznie w tym modelu ewentulanie jakis inny pomysl? pozdrawiam czekam na odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć do komputera serwisowego, pokaże błędy i wtedy szukać przyczyny.

To jest jakaś myśl ale skoro check engine się nie pali to wszelkie czujniki mogą być ok i na kompie serwisowym może nic nie wyjść. Choć oczywiście sprawdzenie nie zaszkodzi.

Po kolei:

Zakładam, że rozrząd jest dobrze złożony skoro odpalił po złożeniu i zachowywał się normalnie.

Jeśli wymieniałeś filtr paliwa to trzeba go odpowietrzyć i to dobrze. W przeciwnym wypadku mogą być problemy z uruchomieniem.

Nie wiem jak podpinałeś układ paliwowy "na krótko" ale przede wszystkim takie połączenie musi być szczelne. W przeciwnym wypadku również będą poblemy z rozruchem i pracą.

 

A czy jak już odpali to na wolnych obrotach pracuje normalnie?

 

No i taka banalna rzecz ale skoro auto głównie stało od wakacji (a wcześniej po wypadku nie wiadomo ile) to ja mimo wszystko spuściłbym paliwo i zalał świeże...

 

Jeśli zatem rozrząd jest ok to:

1. sprawdzić paliwo

2. odpowietrzyć dobrze filtr paliwa

3. sprawdzić układ paliwowy (przewody, wężyki itp.) pod kątem szczelności i uszkodzeń mechanicznych

4. sprawdzić ciśnienie paliwa przed i za pompą wtryskową

5. sprawdzić układ grzania świec

6. zdać relację czy są jakieś postępy ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam na poczatku dzieki Panowie ze zdarzyliscie odpisac na posta przed panem adminem bo sie do mnie przyczepil nie wiem o co i pewnie by juz usunal pytanie gdyby nie to ze innym nie przeszkadza ze ktos opisuje dokladnie krok po kroku usterke takze na poczatek chyba musicie mi podpowiedziec jaki tu trzeba miec styl pisania zebym mozna bylo cos napisac bo pan admin zachowuje sie jak nasza straz miejska zamiast pomagac ,karze i pokazuje kto tu rzadzi nie wiedziec komu to do szczescia jest potrzebne.... takze pozdrawiam pana moderatora bez sarkazmu oczywiscie :)

 

co do waszych rad :

faktycznie gdyby rozrzad byl zle zrobiony samochod powinien nie jechac wogole a ten na dobra sprawe jezdzi ale...

odpowietrzalem go juz z 5 razy pozatym problem wystepowal przed wymiana filtra ,polaczenie na krotko bylo zrobione mosiezna rurka skrecone dwoma obejmami nie ma opcji zeby bylo nieszczelne !

Jak juz odpali pracuje idealnie na wolnych obrotach , na poczatku jak jest zimny niemozna mu dac gazu bo go zdlawi i zgasnie czym bardziej cieply tym lepiej wkreca sie na obroty- jak sie calkiem rozgrzeje to na wolnych obrotach kreci sie na maxa i jest ok ,

co do paliwa bak byl prawie pusty zalalem go do pelna shellem diesel extra i dodalem srodka do paliwa wiec jesli nawet paliwo bylo kiepskie to juz nie jest i problem by raczej zniknal ,

szczelnosc wezykow- tam gdzie mialem dostep sprawdzilem wszedzie sucho reszta leci pod paką no i tam juz bym musial sciagnac pake zeby cokolwiek zobaczyc ...

 

co do cisnienia pompy i grzania swiec prosze o rady techniczne jak to zrobic czy trzeba miec do tego jakis interfejs diagnostyczny czy mozna to zrobic "domowym"sposobem?

 

lemmy a to byl diesel ?i czy objawy miales dokladnie takie same jak ja czy tylko problem z odpaleniem na zimno a potem juz normlanie jechal bo mi nawet po rozgrzaniu potrafi zgasnac podczas jazdy jak mu sie da ostro w gaz ?

regenerowales pompe czy kupowal uzywke czy nowa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrators

Co My mamy z tobą zrobić?

 

Jesteś niereformowalny :mrgreen:

 

Piszesz bardzo nieczytelnie, trzeba kilka razy wracać czytajac zeby zrozumieć o co chodzi, brak przecinkow.

 

 

Popraw powyższy tekst, masz ostatnia szanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... prosze o rady techniczne jak to zrobic czy trzeba miec do tego jakis interfejs diagnostyczny czy mozna to zrobic "domowym"sposobem?

Ech, czasy prostych diesli bezpowrotnie minęły... (no chyba, że ktoś ma cumminsa albo starego 7.3 :mrgreen: )

Podoktoryzowałem się trochę w temacie tego silnika i obawiam się, że w domowych warunkach ciężko będzie postawić diagnozę. Mogę Ci podać ciśnienie na szynie (pompa Bosch CP3S3 - na wolnych obrotach 32MPa, max 160 MPa) ale raczej nikt nie ma w domu sprzętu, którym można mierzyć takie wartości. Poza tym od tego jest czujnik wkręcony bezpośednio w szynę common rail, wystarczy tylko podpiąć tester...

Wogóle ten silnik, jak każdy współczesny diesel jest oczujnikowany jak prom NASA i po głębszym zastanowieniu trochę dziwne, że nie wywala Ci żadnego błędu na deskę. Choć z drugiej strony wcale nie musi... Tak czy inaczej ja po sprawdzeniu tego co napisałem w swoim poprzednim poście wziąbym się za sprawdzenie elektroniki, bo to może znacznie zawęzić poszukiwanie przyczyny. Ale tu niestety bez testera się nie obejdzie.

Co prawda w samym układzie paliwowym są tylko dwa czujniki (ciśnienia paliwa - umieszczony na końcu szyny common rail i temperatury paliwa - wkręcony w pompę wysokiego ciśnienia. BTW, na całym silniku naliczyłem jeszcze 10 innych czujnków przekazująch dane...) ale i tak wszytkim steruje PCM.

Jedyne co możesz jeszcze zrobić to ponownie przyjrzeć się rozrządowi, być może jednak coś umknęło osobie, która go składała. Potem zostaje już tylko komp serwisowy i serwis... Tu narazie kończą się moje pomysły i wróżenie z fusów.

Życzę powodzenia :up:

 

Bonusik - schemat układu paliwowego i rozrządu. Może Ci się przyda ;-)

post-158-15323755883307_thumb.jpg

post-158-15323755884405_thumb.jpg

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe dla systemu OBDII 16-pinowe złącze DLC. Ale kabelek to jedno, a oprogramowanie to drugie... Z doświadczenia wiem, że Fordy są pod tym względem wybredne. Bladego pojęcia nie mam jak się sprawdzą w konfrontacji z Rangerem uniwersalne programy typu ScanXL czy ScanTool...

Ale oczywiście można próbować ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba silniki w obecnym Rangerze (2.5 i 3.0) to konstrukcja Mazdy. Największy diesel w nowym Transicie ma pojemność 2.4 litra (i kilka wersji mocy) i z Rangerem łączy go jedynie nazwa handlowa "Duratorq" ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy a to byl diesel ?i czy objawy miales dokladnie takie same jak ja czy tylko problem z odpaleniem na zimno a potem juz normlanie jechal bo mi nawet po rozgrzaniu potrafi zgasnac podczas jazdy jak mu sie da ostro w gaz ?

regenerowales pompe czy kupowal uzywke czy nowa ?

 

To akurat nie był (na szczęście) mój wózek, ale zrobiłem nim ok 2kkm.

Zdarzało mu się nie odpalać na zimno, a potem gasnąć, bo jak się okazało

pompa, a raczej dobywające się z niej opiłki metalu zaczęły zatykać wtryskiwacze.

Wóz wrócił do dealera, a jak go naprawiano, nie wiem, bo nie śledziłem.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.