Misiek69 Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Szukałem, ale nie znalazłem. Może ktoś z szacownego grona jest w stanie podpowiedzieć mi jaką moc ma grzałka silnika zamontowana w Cummins 5,9 '02r?? Chcę kupić transformator z 240 na 110V, chciałbym jednak dobrać odpowiednią moc. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercg Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Szukałem, ale nie znalazłem. Może ktoś z szacownego grona jest w stanie podpowiedzieć mi jaką moc ma grzałka silnika zamontowana w Cummins 5,9 '02r?? Chcę kupić transformator z 240 na 110V, chciałbym jednak dobrać odpowiednią moc. transformator bedzie wazyl ponad 5 kg ( bedziesz go wozil z soba na wyjazdy ? ), o ile pamietam grzalka ma 500W ( 6 lat temu kosztowala 550 zl). Cena za transformator to pare ladnych setek , nie lepiej kupic grzalke na 240 V , ewentualnie pozostale extrasy z kompletu . poczytaj tu http://www.intercars.com.pl/show_str.php?id=321 , juz Ci o tym pisalem 8-) Cytuj dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 juz Ci o tym pisalem Sorki, że się powtarzam. Jakoś mi to umknęło. Na usprawiedliwienie mogę tylko przedstawić mój zryty beret. Nie chcę wozić tego na wyjazdy. Myślałem o tym, żeby stał w garażu i żeby podłączać to podczas największych mrozów. Chodzi mi o szybkie rozgrzanie silnika. Na dwóch nowych akumulatorach, nie powinno być problemu z odpaleniem "w gościach", ale jeśli to możliwe, to wolałbym w domu mu to ułatwić. Jesli chodzi o tarnsformator, to dziś na alledrogo 1500W widziałem za 300zyli. Teraz pomyślałem jednak, że najpierw sprawdzę, tą grzałę, czy działa. Jeśli nie, to będę szukał 240V. Dzięki za pomoc. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Misiek jestes założycielem tematu. Pomagasek dla Ryśka szybciutko poproszę. :-D Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercg Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 za 1500W 3 stówy to super cena , sam jestem zaskoczony Cytuj dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lemmy Opublikowano 17 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Moc grzałki bloku silnika w Ramach nie przekracza 750 wat (tyle ma w Cumminsie). Transformator musi być odpowiednio "większy". Ja, co prawda do Hemi, nabyłem taki: http://www.toroidy.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=392&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=3&lang=pl Zasilacz 110V o mocy max. 1500W. Obudowa metalowa z dwoma gniazdami amerykańskimi. Zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe - bezpiecznik topikowy. Zasilacz z układem miękkiego startu, ograniczającym prąd rozruchowy. Cena: 393,60 zł (z VAT) Plus przedłużacz, który robią Ci na miarę. W zamian - wiadomo: niższe spalanie, szybszy wzrost temp cieczy chłodzącej, większa kultura pracy silnika. Polecam ;-) Cytuj Ram4x4fun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 18 Listopada 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Lemmy grzałkę już miałeś założoną ? w którym ona jest miejscu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 18 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Pod domem stosuję autotransformator regulowany, mam sobie taką skrzynię. Ale myślę, że dobrze byłoby mieć coś na stałe. Można zastosować 800 watowy autotranformator zalany żywicą i umieścić go np. w zderzaku i mieć wyprowadzoną wtyczkę na 220v. Do 300 pln powinno się załatwić (taką miałem ofertę). Nie sądzę, żeby zakup grzałki z linka wyżej, jak i jej montaż, były znacznie tańsze. No i na razie nie cieknie a po manipulacjach może. [ Dodano: 2011-11-18, 15:52 ] Inne możliwości do dyskusji i ew. eksperymentu-zasilanie przez kondensator szeregowy oraz zastosowanie układu podobnego do ściemniacza oświetlenia. Jeśli zarobimy układ stabilny to może być ciekawe i skuteczne rozwiązanie. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Misiek jestes założycielem tematu. Pomagasek dla Ryśka szybciutko poproszę. :-D No i znów ten zrtyty beret... Rysiek.. pomagas poszedł. Dzięki. [ Dodano: 2011-11-18, 17:54 ] Moc grzałki bloku silnika w Ramach nie przekracza 750 wat (tyle ma w Cumminsie). Transformator musi być odpowiednio "większy". Ja, co prawda do Hemi, nabyłem taki: http://www.toroidy.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=392&category_id=7&option=com_virtuemart&Itemid=3&lang=pl Zasilacz 110V o mocy max. 1500W. Obudowa metalowa z dwoma gniazdami amerykańskimi. Zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe - bezpiecznik topikowy. Zasilacz z układem miękkiego startu, ograniczającym prąd rozruchowy. Cena: 393,60 zł (z VAT) Plus przedłużacz, który robią Ci na miarę. W zamian - wiadomo: niższe spalanie, szybszy wzrost temp cieczy chłodzącej, większa kultura pracy silnika. Polecam ;-) Dzięki Lemmy. Jeśli u Ciebie ta maszynka działa bez zarzutu, to wolę dopłacić i kupić sprawdzony sprzęt. Za przedłużacz dużo trzeba dopłacać? Pozdrówka [ Dodano: 2011-11-18, 17:58 ] Pod domem stosuję autotransformator regulowany, mam sobie taką skrzynię. Ale myślę, że dobrze byłoby mieć coś na stałe. Można zastosować 800 watowy autotranformator zalany żywicą i umieścić go np. w zderzaku i mieć wyprowadzoną wtyczkę na 220v. Do 300 pln powinno się załatwić (taką miałem ofertę). Nie sądzę, żeby zakup grzałki z linka wyżej, jak i jej montaż, były znacznie tańsze. No i na razie nie cieknie a po manipulacjach może. [ Dodano: 2011-11-18, 15:52 ] Inne możliwości do dyskusji i ew. eksperymentu-zasilanie przez kondensator szeregowy oraz zastosowanie układu podobnego do ściemniacza oświetlenia. Jeśli zarobimy układ stabilny to może być ciekawe i skuteczne rozwiązanie. Dzięki Bruum, ale nie chcę stosować jakichś innych rozwiązań, jeśli mam przygotowane wszystko fabrycznie. Moja znajomośc elektromechaniki kończy się na tym, że z reguły wiem, którą wtyczkę, gdzie wetknąć, więc wolałbym nie rzeźbić nic samemu. Posłucham się Lemmy'ego i zainwestuję w taki sam sprzęt. P.S. Lemmy, dla Ciebie też pomagasek ;-) Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lemmy Opublikowano 18 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Lemmy grzałkę już miałeś założoną ? Tak, grzałka była na wyposażeniu auta. w którym ona jest miejscu ? Podejrzewam, że w misce olejowej, bo to najsensowniejsze miejsce. Widziałem taką grzałkę kiedyś na zdjęciu - wygląda podobnie jak te do jajek :-) Za przedłużacz dużo trzeba dopłacać? No niestety, ja zamówiłem dwa - 2 metrowy i 8 metrowy (bo raz parkuje przodem raz tyłem) i ta rozpusta kosztowała mnie ponad stówę. Ale kabel dali tak gruby jak do spawarki ;-) Lemmy, dla Ciebie też pomagasek ;-) Dzięęęęęki :!: Cytuj Ram4x4fun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba78 Opublikowano 19 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Misiek - tani i prosty sposób - podłączysz się pod każde 220V, bez kombinowania z kablami, rezystorami, zasilaczami i innym szmelcem. Wrzucisz rano pod auto i grzejemy. I nawet jajka na śniadanie ugotujesz jednocześnie :-D :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 19 Listopada 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 W cumminsach to chyba jest w bloku silnika i podgrzewa płyn chlodniczy zeby był start ciepłego silnika i ciepelko od zaraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Misiek - tani i prosty sposób - podłączysz się pod każde 220V, bez kombinowania z kablami, rezystorami, zasilaczami i innym szmelcem. Wrzucisz rano pod auto i grzejemy. Obrazek I nawet jajka na śniadanie ugotujesz jednocześnie :-D :-P Taaa... I kota co śpi na silniku usmażę. :-D [ Dodano: 2011-11-20, 12:25 ] Lemmy! Jeszcze dwa pytania: 1) Czy grzałkę masz włączoną na całą noc, czy używasz jakiegoś czasowego włącznika, który odpala Ci to ustrojstwo np o 5rano? 2) To już lekki offtop - mógłbyś dać jakiegoś linka do tych lamp co masz pod grillem? Duże do Gumisia nie pasują, a te byłyby w sam raz. [ Dodano: 2012-01-19, 18:50 ] Zakończę może ten temat raportem. Otóz posłuchałem się Lemmy'ego i zakupiłem proponowany przez niego set, wraz z 10-cio metrowym przedłużaczem. Koszt 500zł. Wrażenia z wejścia do ciepłego samochodu, przy mrozie o 4 rano bezcenne. Nawet słychać różnicę jak zapala rano ciepły a zimny. I nie chodzi o mielenie rozrusznikiem, tylko jakoś tak mu bardziej miękko się odpala :-) . Jeszcze raz dzięki wszystkim za rady :2piwo: Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.