Skocz do zawartości

Nowinki w Ramach na 2012


Lemmy

Rekomendowane odpowiedzi

Skrzynia chyba właśnie w 2012 miała być wsadzona.

 

Sprawdziłem na stronie i rzeczywiście, nowy Ram Hemi na 2012 ma już 6-stopniową przekładnię.

 

"5.7-Liter V8 HEMI MDS VVT Engine

6-Speed Automatic 65RFE Transmission" :)

 

Bajka ;)

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sprawdziłem na stronie i rzeczywiście, nowy Ram Hemi na 2012 ma już 6-stopniową przekładnię 6-Speed Automatic 65RFE Transmission" :)Bajka ;)

 

No nie taka znowu bajka. To dotychczasowa skrzynia, tylko przeprogramowana.

 

The next six speed derived from the 545RFE was the 65RFE, initially used with V8 versions of the Ram 1500,

Durango, and Grand Cherokee. The 65RFE does not have six forward gears in regular automatic mode,

only in ERS/AutoStick mode; it is essentially a software and name change, which allows people

to reach the “prime” gear via ERS rather than kickdown.

 

Gdyby zrobili nową skrzynię, byłaby różnica na spalaniu. A nie ma.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę mnie nie było na forum. Ale mam pytanie: czy jest już ktoś z najnowszym ramem ???

Bo Jeepem HEMI jeździ się dobrze, ale jest jakiś mały.

 

A mnie sen z oczu spędza RAM, tylko w najnowszej odsłonie.

 

I mam dwa pytania od użytkowników.

--czy wzmocnienie silnika czuć

--jaka jest zasada umieszczania lewarka skrzyni biegów przy kierownicy lub w tunelu, bo nie mogę zrozumieć. Myślałem, że od rocznika, ale patrząc po ogłoszeniach wykluczyłem to.

Z RAMA jest tylko 5.7 HEMI i 4 x 4.

 

Reszta do Jeep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--jaka jest zasada umieszczania lewarka skrzyni biegów przy kierownicy lub w tunelu, bo nie mogę zrozumieć. Myślałem, że od rocznika, ale patrząc po ogłoszeniach wykluczyłem to.

 

Lepiej wyposażone wersje mają normalną - europejską dźwignię na tunelu środkowym. M.in. w wersji Laramie jest taka konfiguracja. W pozostałych pewnie można sobie taką opcję dołożyć, ale nie wiem czy nie tylko do niektórych wersji. Być może jeszcze Sport ma to w standardzie, ale trzeba by sprawdzić na konfiguratorze Rama :-)

 

A i jest parę osób z nowymi Ramami, pytanie tylko czy któraś z nich jeździła też poprzednią wersją i będzie miała możliwość bezpośredniego porównania. Ale czuć na pewno, w końcu to prawie 50KM :mrgreen:

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji Laramie jest taka konfiguracja. W pozostałych pewnie można sobie taką opcję dołożyć

Nie ma takiej możliwości.

 

jaka jest zasada umieszczania lewarka skrzyni biegów przy kierownicy lub w tunelu, bo nie mogę zrozumieć.

Generalnie:

 

- 1500 - tunel środkowy

- 2500 i wyżej - przy kierownicy (automat) - podłoga (manual)

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy ma chyba nie do końca rację :-)

 

Oto Ram 1500 Sport z tunelem środkowym i lewarkiem "europejskim" - czyli jest taka opcja nie tylko w Laramie 1500.

2009-dodge-ram-crew-1500-sport-picture-6-588x441.jpg

 

Jednocześnie zaprzeczeniem dla "1500 - tunel środkowy" jest stwierdzenie, że nie ma opcji lewarka w tunelu środkowym dla nie-Laramie :-)

 

Najniższe wersje mają przy kierownicy i wtedy są 6-osobowe:

0808_05z+2009_dodge_ram_1500+interior_view.jpg

 

Ram 2500 Longhorn z tunelem środkowym, ale lewarek rzeczywiście przy kierownicy - czyli potwierdza się teza, że 2500 tylko z lewarkiem nie-europejskim przy kierownicy.

 

2012_RAM_2500_Laramie-Longhorn_Pick-up_Cuir-ardoise-fonce-et-brun-roux_Tableau-de-bord.jpg

 

Natomiast 1500 Laramie 6 osobowy to dla mnie nowość. Nigdzie nie spotkałem się z taką informacją :->

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy ma chyba nie do końca rację :-) Oto Ram 1500 Sport z tunelem środkowym i lewarkiem "europejskim" - czyli jest taka opcja nie tylko w Laramie 1500.

No racja. Skoro dzielimy włos na czworo, to muszę się poprawić:

 

- 1500 - tunel środkowy - 5-os (bucket seats - kubełki), kierownica - 6 os (bench seats - ławka).

Natomiast od czasu zniknięcia SRT-8 nie ma manualnej skrzyni w 1500-kach.

 

- 2500 i wyżej - lewarek przy kierownicy (automat) - podłoga (manual).

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast 1500 Laramie 6 osobowy to dla mnie nowość. Nigdzie nie spotkałem się z taką informacją :->

 

 

proszę :-P

 

http://www.autotrader.ca/a/Dodge/RAM%201500%20PICKUP/LONDON/Ontario/5_11147722_ON20071022110539108/?ms=trucks_vans

Był Ram 2500 '97 Magnum

 

Była TUNDRA [glow=red]5.7[/glow] LTD DC 4X4 BIG BAD & BLACK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast 1500 Laramie 6 osobowy to dla mnie nowość. Nigdzie nie spotkałem się z taką informacją :->

proszę :-P

 

http://www.autotrader.ca/a/Dodge/RAM%201500%20PICKUP/LONDON/Ontario/5_11147722_ON20071022110539108/?ms=trucks_vans

W konfiguratorze Laramie (i nie tylko) standardem jest ławeczka,

a w opcji kubełki + tunel środkowy.

 

 

Natomiast od czasu zniknięcia SRT-8 nie ma manualnej skrzyni w 1500-kach.

W 1500 nigdy nie było SRT-8. :shock:

10 ofkors. Do dzis nie rozumiem, dlaczego nawet nie próbowali

zafundować Ramowi silnika SRT-8...

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dzis nie rozumiem, dlaczego nawet nie próbowali

zafundować Ramowi silnika SRT-8...

 

Dla mnie jest zadziwiające, że wkładaja do kombi silniki 6.1, a w autach które potencjalnie bardziej potrzebuja tej mocy ich nie ma. Mam wrażenie jednak, że zawieszenie Rama nie jest przygotowane na moce powyżej 400KM, z drugiej strony zawieszenie Magnuma to też średniowiecze. Tak czy inaczej dziwne to jest.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dzis nie rozumiem, dlaczego nawet nie próbowali

zafundować Ramowi silnika SRT-8...

 

Dla mnie jest zadziwiające, że wkładaja do kombi silniki 6.1, a w autach które potencjalnie bardziej potrzebuja tej mocy ich nie ma. Mam wrażenie jednak, że zawieszenie Rama nie jest przygotowane na moce powyżej 400KM

 

No tak, ale jednak Ram SRT-10 miał prawie 520 KM. Choć zawieszenie - zmienione.

Obstawiałbym raczej skrzynie biegów. W blisko 3-tonowym aucie narażoną na większe

przeciążenia niż w Chryslerach. Dlatego SRT miał skrzynkę manualną.

A na Ramy 4x2 z manualem byłby pewnie w US znikomy popyt.

 

[ Dodano: 2012-01-26, 17:30 ]

Od kwietnia wchodzi na rynek wersja Ram Laramie Limited:

 

http://carscoop.blogspot.com/2012/01/ram-trucks-introduces-new-top-of-line.html

 

zderzaki w kolorze nadwozia,

zmienione obręcze,

podświetlone klamki,

cała deska obszyta skóra.

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jednak! Ale moim zdaniem niespecjalnie to wygląda :)

 

Teraz montują już 6.4 Hemi, który w Grandzie osiąga 465 KM i 630 Nm, setka po 4,8 sekundy :shock:

No replacement for displacement

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jednak! Ale moim zdaniem niespecjalnie to wygląda :)

 

Niespecjalnie...

Już moja babcia mawiała że "Bez konsoli głowa boli"

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.