Eazy Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Czy ktoś z was ma CB w RAMie? Mam mały problem - silnik strasznie sieje (przez antenę) i muszę mocno squelch'a zaciągać, żeby to wyciszyć. Na zgaszonym silniku jest bajka - jak odpalę to obroty słychać w głośniku CB (i to dosyć głośno). Podpiąłem Alana 102 ale na drugi dzień go oddałem bo nie dało się jeździć. Teraz mam Harry'ego III i przy wszystkich włączonych filtrach dalej mam ten sam problem. Z ASC nie da się jeździć bo wycina tak, że odbieram na kilkaset metrów. Z kolei zaciąganie squelcha albo tłumienie RF gain'a okraja mocno sygnał i w sumie na to samo wychodzi... Czy ktoś miał podobny problem? W piątek potestuje jeszcze Yosana i Unidena - może będzie coś lepiej bo mają ponoć lepsze filtry fabryczne. Sianie idzie po antenie bo po odłączeniu anteny jest cisza jak makiem zasiał, więc filtry napięciowe nie są potrzebne. Z kolei filtr na antenie obcina 30% zasięgu, więc skórka za wyprawkę. W tej chwili mam antenę Sirio Omega 27 na magnesie ale dzisiaj podpinałem ML-145 i było podobnie (ASC wycinał mniej bo zasięg był większy ale dalej siało). Generalnie mój cały wywód można zamknąć w 3 pytaniach: 1. Czy ktoś miał podobny problem z CB? 2. Jakie radio się sprawdza i nie zaciąga szumów z anteny? 3. Jakie macie mocowanie anteny? Podziękował ;-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seba78 Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 President Harry lub Henry (zamiennie), antena na magnesie, krótka z uzwojeniem w podstawie. Radio podpięte przez zapalniczkę. Żadnych szumów, trzasków itp. Działa normalnie i prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 U mnie dokładnie tak jak u Seby, miodzio. Jaki dokładnie Twój Ram? Rok, silnik, wyposażenie, czy powypadkowy. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 7 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 RAM 1500 SLT 5,7 HEMI 2006 rok. Był poobijany. Mam podpiętego Harry III i jest masakra :-( Może gdzieś mam przebicie z silnika na budę... Tylko jak to sprawdzić? :-| Mam oberwane jedno uziemienie przy kolektorze (od strony pasażera) ale nie wiem, czy to miałoby aż taki wpływ na działanie CB. Będę w przyszłym tygodniu robił nowy wydech (custom made by SSG :kasztan: ) to od razu zrobię porządek z tym uziemieniem. W piątek będę jeszcze raz u Artursss'a potestować Yosana i Unidena i antenę helikalną. Może to coś pomoże :-| SWR jest w normie. Podłączenie zasilania mam bezpośrednio z aku ale jak wspomniałem sieje antena (po odpięciu anteny jest cisza w głośniku). Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 JohnsonII pod zapalniczką, antena Sirio. Silnik nieznacznie siał na radio, ale po awarii radia i po jego naprawie i wstawieniu lepszych filtrów jest cisza jak makiem zasiał. Modernizacji radia dokonał mi Szpara, mój mistrz joda od elektroniki. Jest na forum. Napisz do niego na PW. EDIT: Już do niego napisałem. Teraz trzeba czekac na jego odpowiedź. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 7 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Hehe - też właśnie do niego napisałem ;-) Dzięki za namiar. Mam nadzieję, że będzie w stanie pomóc :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 7 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Września 2011 Jeśli chodzi o radio, to masy są kwestą fundamentalną. Jak jest elektrycznie połączona buda z ramą i silnikem? Najlepiej, jakby był jeden punkt połączenia mas głównych zespołów czyli silnika, ramy i nadwozia. Może być to na którymś z tych elementów, ważne, żeby połączenia były krótkie i za pomocą grubej plecionki ew. przewodu. Połączenia mas najlepiej jak się rozchodzą gwiaździście, unikać należy pętli. Dobrze jakby paka też była porządnie elektrycznie połączona z masą ogólną. Czasami może pomóc zapewnienie pewnego elektrycznego połączenia maski z resztą nadwozia za pomocą plecionki. Proponuję też wizytę u radiowca, on na słuch oceni co może być głównym źródłem zakłóceń, czy alternator, instalacja wtryskowa, głupota w stylu przebitego przewodu zapłonowego bądź uszkodzonej świecy, czy może coś innego-wiatrak np. Pewne podzespoły wytwarzają swoiste rodzaje zakłóceń. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 8 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Byłem wczoraj u radiowca ale nie potrafił 'na ucho' ocenić skąd to sieje. Przewodów WN nie ma bo cewki są na świecach. Świece są nowe. Cały czas nie daje mi spokoju ta oberwana masa przy kolektorze ale to dopiero będę mógł zrobić w poniedziałek. Szpara poradził mi jeszcze, żeby obudowę CB podłączyć kablem do budy (uziemić). Może to coś pomoże. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruum Opublikowano 8 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Daleko masz do Siedlec? Jakbyś przejeżdżał daj znać, nie żebym był guru, ale może odsłuch coś mi powie o źródle zakłóceń. Cytuj Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Delikatny szmer Cumminsa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 8 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Daleko masz do Siedlec? Jakbyś przejeżdżał daj znać, nie żebym był guru, ale może odsłuch coś mi powie o źródle zakłóceń. Niestety mam kawałek :-( Jakieś 120-150km lekko licząc. Może nagranie video coś pomoże? Postaram się coś nagrać wieczorem i wrzucę. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masacrator Opublikowano 28 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam, Mam dokładnie ten sam problem w nowym (2010) niebitym Ramie 5,7 hemi. Nie pomagają filtry na zasilaniu ani podłączanie radia pod akumulator ani zmiany anten (z uzwojeniem). Wyje potempieńczo na Jonhsonie II. Może ktoś już zdiagnozował problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 28 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 A próbowałeś po prostu podpiąć inne radio ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 U mnie pomogło zasilanie bezpośrednio z aku (na porządnym przewodzie). Teraz tylko sieje mi instalacja gazowa... Na benzynie jest ok. Spróbuj podpiąć U68 albo Herberta I. Mają lepsze filtry. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masacrator Opublikowano 29 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Na początku podpinałem Cobrę i było jeszcze gorzej. Od Aku brałem zasilenie przez filtr bezpośrednio i też nie było poprawy. Coś sieje w instalacji bo słychać że to od zwiększonych obrotów się nasila. Chyba alternator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Chyba alternator. To akurat bardzo łatwo sprawdzić - ściągnij pasek klinowy i odpal na kilka sekund silnik (nie za długo bo pompa wody nie będzie pracować bez paska). Będziesz miał odpięty alternator i jeżeli dalej będzie siało to przynajmniej alternator wykluczysz. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tritrans Opublikowano 30 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2011 Miałem podobny problem i "fachowiec" mi powiedział ze nic sie nie da z tym zrobić i jak już sie pogodziłem z faktem ze CB to raczej nie będę używał w czasie jazdy albo jak już, to bardzo kruciutko. Ale pewnego dnia postanowiłem wymienić świece zapłonowe, uszkodzoną sondę lambda i po tym wszystkim bez dodatkowych ustawień radyjka jest cisza jak makiem zasiał. Nie wiem co tak naprawdę pomogło ale albo była uszkodzona któraś świeca albo któraś cefka nie do końca miała dobre przejscie na świece. Zabieg pomógł a nie przypuszczam aby pomogła wymiana filtrów gazu które tez wtedy wymienialem.( oczywiście z filterkami żart ) Pozdrawiam Tritrans Cytuj Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!! Ford kuga 2,0 '15 Opel vivaro 2,0 '11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 W sumie to ja też jedną cewkę wymieniłem na nową bo miałem 'niedopał' na jednym garze... Może to też trochę pomogło ;-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darus0 Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Mam podobny problem. Podłączałem dwa Prezydenty, dwa Unideny, Jafayette Venus, Mtechy.... na każdym są zakłócenia. Fakt wszystkie podłączone były do zapalniczki lub gniazda w schowku. Spróbuję bezpośrednio z akumulatora... Sebastian z czym jeździłeś przed sprzedażą, może akurat ten model ładnie odbierał? Antena Sirio Turbo 2000. Cytuj Był Dodge RAM 5,7 HEMI 07r Jeep Grand Cherokee 5,2 97r Chrysler T&C 3,8 05r 501788039 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 1. Pociągnij zasilanie z aku (to może dużo pomóc) 2. Sprawdź jakość kabla antenowego 3. Sprawdź masę anteny (chyba, że masz na magnesie - wtedy im większy, tym lepszy) Daj znać jak Ci poszło :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darus0 Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Antena na magnesie, ale jest w planach na stałe, ale pod warunkiem, że coś się zmieni w odbiorze. A przy okazji, montował ktoś antenę CB w miejsce anteny satelitarnej od radia?? Żeby kolejnej dziury w dachu nie robić... Cytuj Był Dodge RAM 5,7 HEMI 07r Jeep Grand Cherokee 5,2 97r Chrysler T&C 3,8 05r 501788039 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Ja zrobiłem dziurkę w dachu pod antenę CB - szkoda mi było wywalać antenkę gps/sat (dzięki niej działa kompas w aucie - mała rzecz ale zawsze ;-) ). Po podpięciu zasilania bezpośrednio z aku dużo się zmieniło na plus. Wiele też zależy od radia i jego filtrów. W tej chwili jedyne co mi sieje to komputer od gazu. Na benzynie jest elegancko a miałem ten sam problem :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darus0 Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 A jakie masz radio?? i Jaką antenę?? Cytuj Był Dodge RAM 5,7 HEMI 07r Jeep Grand Cherokee 5,2 97r Chrysler T&C 3,8 05r 501788039 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 A jakie masz radio?? i Jaką antenę?? W tej chwili w aucie K-PO DX5000 i antena Sigma PLC1000 (do niedawna Sirio Turbo 5000) :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 16 Marca 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Sebastian z czym jeździłeś przed sprzedażą, może akurat ten model ładnie odbierał? President Harry II pod zapalniczkę, nie znam się na radiach, musiałem wyregulować SQL żeby nie było szumów. Generalnie nie było źle. W obecnym Ramiku bardzo mi szumi, jest duża różnica jak zgaszę światła, Sprawdź też u siebie, ale o ile sobie przypominam to światła nie miały wtedy wpływu. Nie miałem też gazu ;-). Nie wiem czy to ma wpływ :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 W obecnym Ramiku bardzo mi szumi, jest duża różnica jak zgaszę światła, Masa nieoryginalnych xenonów / świateł do jazdy dziennej powoduje bardzo duże zakłócenia w pracy radia CB. Jak masz jakiś sklep z CB to podjedź i podepnij radyjko Yosan PRO 120 - bardzo małe, trochę tandetnie wyglądające ale z bardzo dobrymi filtrami i bardzo przyjemnie pracujące odbiorczo / nadawczo :-) Radzi sobie w wielu autach z tego typu problemami (xenony, wycieraczki, układ zapłonowy, wtryski common rail, itp, itd). Do tego zasilanie z akumulatora (jeden bezpiecznik przy aku a drugi przed radiem) i najlepiej antena 'w dziurkę'. Zapewnia to najlepszą masę co też przekłada się na zbieranie zakłóceń przez antenę. Można się jeszcze pokusić o antenę helikalną. Sztywniejsza, grubsza, gwiżdże przy szybszej jeździe ale za to jest krótsza (około 1m), pracuje podobnie odbiorczo jak trochę dłuższe anteny prętowe i co najważniejsze zbiera trochę mniej śmieci z eteru (sporo zakłóceń wchodzi do radia przez antenę). Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.