Skocz do zawartości

Pomiar wartości liftu w RAMie 1500


Sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jako że poprzedni właściciel coś namieszał z resorami, tył mojego RAMa jest wyżej niż przód.

Nie wiem niestety o ile, w Jeepie mierzyłem wysokość pomiędzy krawędzią nadkola a środkiem felgi i mogłem porównać z danymi fabrycznymi, teraz takowych nie mogę znaleźć. Czy zna ktoś jakieś wymiary które pozwolą mi określić wysokość fabryczną?

 

Inna sprawa: jak najprościej i najlepiej podnieść przód?

Dodge RAM 1500 4x4 4.7 Quad Cab 2004 + 3"

był:

Jeep Cherokee XJ 4.0

Jeep Grand Cherokee WJ 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż na przód Torsion Keys i podkręć drążki. To najłatwiejszy sposób na szybki i tani lift.

 

Dokladnie tak podnioslem moja Sierre ;-)

Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3"

Był: WJ Laredo 04' 4.0 2"

Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0

Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co tu chodzi ?

 

Pytam z ciekawości bo może bym liftną swego jeepa

 

Hej,

niestety nie liftniesz tak swojego WJ'a bo.... nie masz drążków skrętnych z przodu a sprezyny, wiec jezeli tani lift to zostaja Ci podkladki.

Był: XJ 96' 4.0 HO, NP 242, BFG AT, Mangels, 3"

Był: WJ Laredo 04' 4.0 2"

Jest: Jeep GrandCherokee ZG 97 4.0

Jest: GMC Sierra 04' 5.3 V8 Vortec 300KM Flowmaster 6" lift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kupić dłuższe sprężyny niż podkładki. Koszt nadal dość niski a samochód od razu lepiej się prowadzi, zwłaszcza że przednie sprężyny w Jeepach lubią "siadać" z czasem i potem wychodzi że zamiast +2" mamy +1 albo doszliśmy do fabrycznego wymiaru. :mrgreen:

Dodge RAM 1500 4x4 4.7 Quad Cab 2004 + 3"

był:

Jeep Cherokee XJ 4.0

Jeep Grand Cherokee WJ 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem od Jeepó (od Dodgów zresztą też nie :-P ), ale Jeepy nie są zawieszone chyba na drążkach skrętnych, a na sprężynach :roll: .

...

, ale nie wszystkie Ramy są na drążkach skrętnych.

 

Podniesiony przód na drążkach, a efektem jest całe wyliftowane auto na fotach końcowych :mrgreen: Nie ma jak dobry marketing :mrgreen:

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej kupić dłuższe sprężyny niż podkładki. Koszt nadal dość niski a samochód od razu lepiej się prowadzi,
dluzsze sprezyny ciagna za soba i zmiane amortyzatorow, zeby zawieszenie poprawnie pracowalo

 

Na przód do rama po 2006r ( macphersony) czy założysz dłuższe sprężyny czy podkładki takie jakie mam ja 3" nie trzeba zmieniać amorów, seryjne mają wystarczającą długość/skok Darecki może potwierdzić.

Natomiast na tył juz trzeba.

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem i amory ale seryjnej długości też dają radę. Pośrednim wyjściem są adaptery obniżające górne mocowanie amortyzatora. Wtedy jest w takim położeniu jak w zawieszeniu nie motanym.

Dodge RAM 1500 4x4 4.7 Quad Cab 2004 + 3"

był:

Jeep Cherokee XJ 4.0

Jeep Grand Cherokee WJ 4.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż na przód Torsion Keys i podkręć drążki. To najłatwiejszy sposób na szybki i tani lift.

 

Szczęśliwcy. W Ramach po 2006 już tak się nie da. :-|

 

wyjściem są adaptery obniżające górne mocowanie amortyzatora. Wtedy jest w takim położeniu jak w zawieszeniu nie motanym.

 

To po co to wszystko?

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem i amory ale seryjnej długości też dają radę. Pośrednim wyjściem są adaptery obniżające górne mocowanie amortyzatora. Wtedy jest w takim położeniu jak w zawieszeniu nie motanym.

 

Szczęśliwcy. W Ramach po 2006 już tak się nie da. :-|

 

Własnie ja mam takie podkładki które się zakłada na górę amortyzatora,więc amortyzator pracuje tak samo jak przy serii.

 

Dokładnie te po 2006r.

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-08-Dodge-Ram-1500-FULL-3-Lift-Leveling-Kit-4X4-4WD-/270751466907?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ADodge|Model%3ARam+1500|Year%3A2006&hash=item3f0a0b859b

 

64f402274ab19285.jpg

 

Moja fotka z montażu.

 

76afb6e7346bebec.jpg

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy - te klucze zakłada się dwa na przeciwko siebie (po jednym z każdej strony sprężyny) :mrgreen:

 

Jak patrzę na tą nagwintowaną szpilkę to chyba trzeba by założyć ich ze 4 ;-)

A tak swoją drogą to lepiej wyjąć całą kolumnę, złapać ją sobie w imadło i wtedy ściskać sprężynę ;-)

 

Trochę duże by musiało być te imadło

Lepiej samemu zrobić porządny scisk z porządnych materiałów.

 

A po co ściągałeś sprężynę?

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lemmy - te klucze zakłada się dwa na przeciwko siebie (po jednym z każdej strony sprężyny) :mrgreen:

 

Aaaaaa, ale ze mnie ofiaraaaa... :oops:

Nie, akurat wyjątkowo przeczytałem ins. obsługi, poza tym te klucze sprzedaje się w kompletach. Na zdjęciu widać nawet fragmencik drugiego (też do wyrzucenia).

 

A tak swoją drogą to lepiej wyjąć całą kolumnę, złapać ją sobie w imadło i wtedy ściskać sprężynę ;-)

 

No i tak też się stało. U Dareckiego. Do dziś słyszę dźwięk młota bijącego w wahacz... A na serio, to skończyło się ok, choć nie bez pewnych zgrzytów w trakcie, których jednak nie warto rozpamiętywać. W sumie Darecki - OK :!:

 

A po co ściągałeś sprężynę?

 

Ponieważ wymieniałem amorki na dłuższe (+2 cale) i z 9-stopniową regulacją twardości.

Wyszło drogo, wrrrrr :evil: , ale dobrze. Cholernie dobrze ;-)

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.