Skocz do zawartości

jaki akumulator do F150


BartekF150KR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mądre książki mówią że:

do Twojego eFa fabryka przewidziała dwa rodzaje akumulatorów: Motorcraft BTX-59 o prądzie rozruchowym 540 A oraz w wersji Heavy Duty Motorcraft BTX-65-650 o prądzie rozruchowym 650 A. Rodzaj akumulatora zależy od zastosowanego w pojeździe alternatora.

Jaką markę kupisz to akurat ma mniejsze znaczenie (zapewne zaraz ktoś poleci Ci dobrą ale mega drogą Optimę ;-) ), ważne aby parametr prądu rozruchowego był mniej więcej zachowany.

A co masz teraz pod maską i o jakich parametrach?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój VIN już mam:) Wynika z niego m.in., że Twój eF ma np. HD zawieszenie (podwójne amory z przodu) i HD chłodnicę oleju w skrzyni ale akumulator powinien mieć standardowy. A ma zamontowany HD. Dziwne trochę, bo skoro auto jest 2007 to bardzo prawdopodobne, że to jest jego pierwszy akumulator. Żeby mieć 100% pewności trzeba by sprawdzić jaki jest alternator (nr części), może ktoś coś zmieniał. Ale tak czy inaczej powinien być albo 540A, albo 650A. Z VINu wynika, że powinien być 540A, masz zamontowany 650A.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne zaraz ktoś poleci Ci dobrą ale mega drogą Optimę
hehe, ja smigam na dobrej i drogiej Optimie :roll:

 

Cze!

A ile już śmigasz? Możesz coś o długoterminowej trwałości powiedzieć?

pzdr kj

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator mi spuchl :-)

Coraz slabiej odpala i wskazowki przez chwile po zapaleniu drgaja.

 

W lipcu miałem podobny problem. Oryginalny akumulator ZDECHŁ KOMPLETNIE, tzn rozładował się tak, że za cholerę nie dało się go naładować. Choć liczył sobie tylko cztery wiosny.

 

Rad-nierad musiałem kupić nowy. Po konsultacji ze specem wybrałem ten:

 

http://www.markowe-akumulatory.pl/go/_info/?user_id=139&lang=pl

 

Nota bene jest dużo mniejszy, więc trzeba przerabiać mocowanie.

 

Ale że Ram częściej u mnie stoi niż jeździ kupiłem też to:

 

http://www.markowe-akumulatory.pl/go/_info/?user_id=220&lang=pl

 

Super-hiper wyrafinowany prostownik, który ma ileśtam cykli pracy, a między innymi funkcję diagnozowania i odsiarczania akumulatora (wysyła impulsy o wysokim napięciu). I tenże prostownik CAŁKOWICIE zregenerował mi

oryginalny, spisany już na straty akumulator Rama - hula ci on jak nowy, mimo że wcześniej nie dawał się ani trochę naładować zwykłem prostownikiem nawet po 48 h.

W sumie wyszło na to, że niepotrzebnie kupiłem nówkę.

 

Wniosek? Dobry prostownik czyni cuda (wiem, gadka godna akwizytora, ale to prawda).

Więc nie rezygnuj.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie, jakie oryginalnie są klemy w naszych fordach?

b

 

[ Dodano: 2011-09-05, 12:59 ]

Fajny ten prostownik.

Moze tak czy inaczej zacznę od czegoś takiego....

 

Czy te drgające wskazówki to jest wina akumulatora?

czesto tez przeprogramowuje mi się na mile....

zawsze po takim ciężkim odpaleniu.

 

b

 

[ Dodano: 2011-09-05, 13:04 ]

dostalem info. ze ten bedzie pasował: http://www.markowe-akumulatory.pl/go/_info/?user_id=139&lang=pl

 

chyba wart jest tych pieniedzy?

 

b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale macie problem, aku kupić zgodnie z zaleceniami producenta, marka w sumie nie ma znaczenia byle nie jakiś no name, optima to naprawdę świetny aku, ale do standardowego auta bez windy i innych dużych pobieraczy prądu nie ma sensu tyle kasy wydawać...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jaki ma by? ten akumulator bo si? pogubilem.

Jak specyfikacja bedzie dla mnie okej?

Ja bym zastosował ten mniejszy taki jak wg. VIN czyli 540A

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie, jakie oryginalnie są klemy w naszych fordach?

Jeśli miałeś zamontowany akumulator Motorcraft BXT-65-650 to klemy zapewne też masz oryginalne.

 

Czy te drgające wskazówki to jest wina akumulatora?

czesto tez przeprogramowuje mi się na mile....

zawsze po takim ciężkim odpaleniu.

Wielce prawdopodobne.

 

dostalem info. ze ten bedzie pasował:http://www.markowe-akumulatory.pl/go/_info/?user_id=139&lang=pl

chyba wart jest tych pieniedzy?

Prądu rozruchowego ma aż w nadmiarze, za to pojemność (50Ah) szału nie robi... Przychylam się do opinii Mario, że jak nie masz zamontowanych extrasów (wciągarka, extra oświetlenie, itp.) i nie upalasz sprzęta w terenie to będzie się u Ciebie najzwyczajniej marnował. Cena może i atrakcyjna ale osobiście szukałbym czegoś tańszego, o nieco mniejszym prądzie rozruchowym (w przedziale 540A - 650A), za to o większej pojemności.

Rozmiary oryginalnych akumulatorów montowanych fabrycznie w Twoim eFie to (długość x szerokość x wysokość w mm):

BXT-59 255x190x194

BXT-65-650 306x190x194

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście szukałbym czegoś tańszego, o nieco mniejszym prądzie rozruchowym (w przedziale 540A - 650A), za to o większej pojemności.

Rozmiary to...

 

Oczywiście NIE MA na rynku aku spełniającego wszystkie te wymogi. I w dodatku o takich samych gabarytach. Wybór jest bardzo skromny, m.in. dlatego, że w Europie

większość akumulatorów ma odwrotną polaryzację. Przerabiałem to.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piescicie sie z tym akumulatorem jak z jajkiem, wybór jest przeogromy, polaryzacja tez, najlepeiej żółta optime tak jak Mario pisal i z głowy na conajmniej 8-10 lat
haha 8 lat optima proszę Cię...optima tyle kasy za nic szczegolnego przy co dziennym użytkowuoaniu...taki wydatek bez sensu...

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Mój pierwszy zelowy akumulator ma już 13 lat, nie jest to optima , działa do dnia dzisiejszego i go sobie chwale, co prawda używam go sporadycznie jako źródło dodatkowego prądu na zaglowce, ląduje go dwa , trzy razy do roku i mu to wystarcza,

 

P.s

 

W nowych Jeepach Wranglerach JK 2.8 CRD optima żółta 75 jest montowana seryjnie 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokutuje pogląd z instrukcji obsługi sprzętu transportowego typu Żuk, Syrena, FSO Warszawa, jakoby to za dużego akumulatora prądnica nie doładuje. Prądnica owszem, ale klasycznych prądnic to w maluchu na długo długo przed końcem produkcji już nie było o markach naszych taczek nie wspominając. Od wielu lat w samochodach produkcją prądu zajmują się alternatory. Ustrojstwa te, jeśli mają wraz z resztą instalacji choć 70% orginalnej sprawności, to z powodzeniem doładują akumulator i trzy razy większy niż nominalnie siedział. Mają regulatory napięcia, dzięki którym po okresie uzupełniania ładunku zużytego do rozruchu, ładują akumulator w/g zasady stałego napięcia. I czy to będzie 50AH czy 100AH, to podobny ładunek pobrany będzie z jednego i drugiego akumulatora do odpalenia samochodu. A potem jak alternator utrzyma na akumulatorze 14v to i 300AH można pakować.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał Bruum. Teoretycznie im więcej Ah tym lepiej, przy czym trzeba pamiętać, że wraz z pojemnością akumulatora rosną też jego gabaryty :-) Kup taki z największą pojemnością jaką znajdziesz, a który zmieści Ci się pod maską, o prądzie rozruchowym mieszczącym się w przedziale, który Ci podałem (nie mniejszym) i będzie ok. Mniejsza o firmę (choć oczywiście nie polecam produktów no name) ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUPER!

Czyli najlepszy akumulator to taki który:

1. ma prąd rozruchowy zgodny z tym co podaje fabryka

2. posiada najwiekszą pojemność podawaną w ampero godzinach

3. plus i minus są po odpowiednich stronach

4. mieści się w miejscu na akumulator :-)

5. cena

 

To są informacje których potrzebowałem!

Bardzo wszystkim dziekuję

 

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.s

 

W nowych Jeepach Wranglerach JK 2.8 CRD optima żółta 75 jest montowana seryjnie 8-)

To akurat mnie nie przekonuje :mrgreen:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisałem by cię przekonać , tylko doradzić Bartkowi ;-)

 

Dzięki. Pewnie jak bym mial nieograniczony budzet to bym sie zdecydowal na optime.

 

[ Dodano: 2011-09-06, 12:08 ]

Ostatnie pytanie.

czy jak mam ładowanie 13,9 na wlaczonych swiatlach i klimie to jest okej?

 

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.