Skocz do zawartości

OD/OFF TOW/HAUL w ram-ie


Lemmy

Rekomendowane odpowiedzi

hola hola, jest jeszcze F150 auto 4WD - zdaje sie, ze harley davidson takie cos ma 8-)

 

Oj chyba nie. Właśnie przed chwilą dla fanu skonfigurowałem sobie F-150 H-D 6.2 V8 (cena przekroczyła 53 tys dol!).

Kolejne bolesne odkrycie - F-150 nie ma możliwości wymuszonej zmiany biegów czyli + i -.

A to BARDZO przydaje się na trasie podczas wyprzedzania (ekwiwalent 50 KM co najmniej ;-) ). No i pozwala na hamowanie silnikiem.

Co ciekawe F-250 Heavy Duty to mają, tyle że niewygodne w obsłudze bo dwoma małymi przyciskami na dźwigni przy kierownicy. Zupełnie jak w Cadillacu Escalade, którego kiedyś prowadziłem i w którym nie dało się tego sensownie obsługiwać.

Akurat możliwość wymuszonej zmiany biegów to jest to, czego mój Ram najb. zazdrości nowemu. W Ramach III gen można wymusić redukcję tylko do 3-ki, co zresztą z upodobaniem czynię.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3 gen i mogę zjechać do jedynki bez problemu co też mi się przydaje, a czemu ty możesz tylko do 3 to ja nie wiem.

 

Bez problemu? No nie... Owszem, do trójki schodzę przyciskiem Tow/Haul, ale nie mieszam dźwignią, bo jak się rozpędzę to np. przelecę na N... A żeby nie zostać na 2-ce lub 3-cę znowu by trzeba abarot dźwignią do góry. Krótko mówiąc JAK DLA MNIE wymuszanie redukcji (bo przecież w górę wymusić się nie da) dźwignią PRZY KIEROWNICY jest MEGAniewygodne. Przed każdym dojazdem do skrzyżowania? Zwariowałbym.

Bez porównania z trąceniem lewarkiem w lewo lub prawo jak w IV gen.

Ale cóż, ludzie różni są i przez to świat jest ciekawy ;-)

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyliło Ci się? do trójki to możesz zejść przyciskiem O/D OFF

 

Nie. Zresztą sprawdź sam: rozpędź się do - powiedzmy - 120, odpuść gaz i wciśnij guzik na końcu dźwigni. Wciśniesz raz - poczujesz jak zredukuje do czwórki, wciśniesz dwa razy - zejdziesz do trójki. Proste.

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-/ No to u mnie jest inaczej, jak wciskam raz załącza się Tow/Haul, jak wcisne drugi raz załączam O/D OFF i tak nawet zapalają mi się kontroliki na liczniku. Jak wciskasz raz i załączasz Tow/Haul to wzrastają Ci tylko obroty, może dlatego myślisz że skrzynia redukuje

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodano - nasze skrzynie 545RFE to są skrzynie 3 biegowe z dwoma over drive'ami (4-ka i 5-ka). Generalnie w trybie D masz trzy biegi + 4 i 5 jako overdrive.

 

Załącznie TOW/HAUL powoduje 'odcięcie' 5-tki i zmianę przełożeń na biegach 1-2(master)-3-4OD

 

Z kolei OD/OFF odcina całkowicie 4-kę i 5-kę (jako overdrive'y) i zostawia podstawowe 3 biegi.

 

Ponoć 545RFE ma możliwość elektronicznego wymuszenia szóstego biegu ale pewnie Dodge zostawił sobię furtkę na przyszłość. Zresztą tak powstała 545RFE, że elektronicznie dołączyli 5-kę jako drugi overdrive do 45RFE

 

Reasumując: pojedyncze wciśnięcie guzika (TOW/HAUL) da redukcję do 4-ki bo odetnie 5-kę i zmieni przełożenia na pozostałych biegach a drugie wciśnięcie (OD/OFF) odetnie 4-kę i zostawi skrzynie na 3 podstawowych przełożeniach (wyłączając obydwa nad-biegi).

 

Stąd guzikiem można redukować do 3-ki a później już tylko wachlowanie lewarem :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bodano - nasze skrzynie 545RFE to są skrzynie 3 biegowe z dwoma over drive'ami (4-ka i 5-ka). Generalnie w trybie D masz trzy biegi + 4 i 5 jako overdrive.

 

Załącznie TOW/HAUL powoduje 'odcięcie' 5-tki i zmianę przełożeń na biegach 1-2(master)-3-4OD

 

Z kolei OD/OFF odcina całkowicie 4-kę i 5-kę (jako overdrive'y) i zostawia podstawowe 3 biegi.

 

Ponoć 545RFE ma możliwość elektronicznego wymuszenia szóstego biegu ale pewnie Dodge zostawił sobię furtkę na przyszłość. Zresztą tak powstała 545RFE, że elektronicznie dołączyli 5-kę jako drugi overdrive do 45RFE

 

Reasumując: pojedyncze wciśnięcie guzika (TOW/HAUL) da redukcję do 4-ki bo odetnie 5-kę i zmieni przełożenia na pozostałych biegach a drugie wciśnięcie (OD/OFF) odetnie 4-kę i zostawi skrzynie na 3 podstawowych przełożeniach (wyłączając obydwa nad-biegi).

 

Stąd guzikiem można redukować do 3-ki a później już tylko wachlowanie lewarem :-)

 

Nie ma co, odrobiłeś lekcje Eazy. (A no tak, mamy 1-ego września)

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznie TOW/HAUL powoduje 'odcięcie' 5-tki

 

Lemmy, własnie przed chwilą wyjechałem to sprawdzić, Puławska o tej godzinie w miarę przejezdna więc włączyłem TOW/HAUL i testowałem. Skrzynia przeciągała biegi ale najzwyczajniej w świecie załączyła 5-tkę,ponadto jadąc na D prędkością ok.100 i włączając TOW/HAUL nie czuję redukcji wręcz przeciwnie czuję jakby załączył się jakiś nadbieg,obroty wyraznie opadają.

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załącznie TOW/HAUL powoduje 'odcięcie' 5-tki

 

Lemmy, własnie przed chwilą wyjechałem to sprawdzić, Puławska o tej godzinie w miarę przejezdna więc włączyłem TOW/HAUL i testowałem. Skrzynia przeciągała biegi ale najzwyczajniej w świecie załączyła 5-tkę,ponadto jadąc na D prędkością ok.100 i włączając TOW/HAUL nie czuję redukcji wręcz przeciwnie czuję jakby załączył się jakiś nadbieg,obroty wyraznie opadają.

 

Obroty mogą opadać bo skrzynia zmienia przełożenia poszczególnych biegów ale na 100% nie ma 5 tylko 4 przy TOW/HAUL i 3 przy OD/OFF.

 

Tak przynajmniej wynika ze specyfikacji skrzyni i z manuala :-?

 

EDIT:

 

Z manuala:

 

Overdrive Operation

The overdrive automatic transmission contains an electronically

controlled fourth and fifth (if equipped) speed

(Overdrive).

 

Działanie TOW/HAUL i OD/OFF

 

When driving in hilly areas, towing a trailer, carrying a

heavy load, etc., and frequent transmission shifting occurs,

press the “TOW HAUL O/D OFF” button once to

select TOW HAUL. This will improve performance and

reduce the potential for transmission overheating or

failure due to excessive shifting. When operating in

“TOW HAUL” mode, 5th gear (if equipped) is disabled

and 2-3 and 3-4 shift patterns are modified. Shifts into

Overdrive (4th gear) are allowed during steady cruise

(for improved fuel economy) and automatic closedthrottle

downshifts to 3rd gear are performed (for improved

braking) when driving conditions warrant. Pressing

the “TOW HAUL O/D OFF” button a second time to

select O/D OFF will disable 4th and 5th gear completely,

which should eliminate any excessive transmission shifting.

The “TOW HAUL” or “O/D OFF” light will illuminate in

the instrument cluster to indicate when the switch has

been activated. Pressing the switch a third time restores

normal operation. If the “TOW HAUL” or “O/D OFF”

modes are desired, the button must be pressed each time

the engine is started.

[/b]

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuciłem powyżej fragment manuala :-)

 

Napisali, że piątka jest 'disabled', czyli odłączona przy włączonym TOW/HAUL :-)

 

EDIT:

 

Też strzeliłem babola bo nie są inne przełożenia tylko inny schemat zmiany biegów pomiędzy 2-3 i 3-4, gdzie 4 działa jako overdrive do spokojnego turlania się po autostradzie.

 

Jedynie dwójka w naszej skrzyni ma dwa przełożenia - jedno do up-shift'u (1,67:1) i zredukowane do 1,50:1 do down-shift'u, żeby usprawnić wyprzedzanie.

 

Generalnie mamy 3 podstawowe biegi, gdzie drugi bieg ma dwa przełożenia w zależności, czy przerzuca w górę, czy redukuje i dwa overdrive'y.

 

Przy TOW HAUL zmienia się schemat przełączania pomiędzy 2-3 i 3-4 a piątka jest odłączona (z czwórką jako OD) a przy OD/OFF mamy tylko 3 podstawowe biegi.

 

Ja chyba nie powinienem pisać wieczorami jak jestem zmęczony bo się masło maślane robi :mrgreen:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie 4 działa jako overdrive do spokojnego turlania się po autostradzie

 

W takim razie ta "4" pracuje w niższym zakresie obrotów niż 5-tka bo tak zauważyłem, za to dokładnie czuć większy moment obrotowy na pierwszym i drugim biegu.

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jadąc na D prędkością ok.100 i włączając TOW/HAUL nie czuję redukcji wręcz przeciwnie czuję jakby załączył się jakiś nadbieg,obroty wyraznie opadają.

 

Opadają? W takim razie cud jakowyś. U mnie ZAWSZE wciskając tow/haul 2x mam wzrost obrotów i opóźnienie jak przy hamowaniu silnikiem wywołanym redukcją. Oczywiście o ile prędkość wyjściowa jest odpowiednio wysoka. Bo jeśli zrobisz to przy 50-ce nie poczujesz żadnej różnicy.

 

Generalnie mamy 3 podstawowe biegi, gdzie drugi bieg ma dwa przełożenia w zależności, czy przerzuca w górę, czy redukuje i dwa overdrive'y.

 

Przy TOW HAUL zmienia się schemat przełączania pomiędzy 2-3 i 3-4 a piątka jest odłączona (z czwórką jako OD) a przy OD/OFF mamy tylko 3 podstawowe biegi.

 

Dlatego - co pewnie zauważyliście - inaczej wózek się zbiera spod świateł w trybie tow/haul.

 

PS.

 

Eazy, Ty to chyba prymusem byłeś :-D

 

Pozdro

Ram4x4fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eazy, Ty to chyba prymusem byłeś

 

Mało śpię, dużo czytam i szybko się uczę - tak to już jest jak się ma problemy z automatem :lol: Z tą moją skarbonką to niedługo będę każdą śrubkę w RAMie znał :lol:

 

W poniedziałek RAM dostaje nową (tzn. mało używaną) skrzynię i TC a starą będę sobie na stole w garażu 'diagnozować' :kasztan:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Obroty mogą opadać bo skrzynia zmienia przełożenia poszczególnych biegów...

Gwoli ścisłości... skrzynia nie zmienia przełożeń poszczególnych biegów, bo to fizycznie nie możliwe. Te "shift paterns", o których mówi Twój manual najlepiej przetłumaczyć chyba jako schematy (programy) zmian biegów. Innym słowy - przełożenia poszczególnych biegów są te same ale biegi zmieniane są w innych warunkach (zmiana w innym zakresie obrotów, przy innym poziomie obciążenia itp. - parametry są określone oprogramowaniem sterownika skrzyni TCU).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Obroty mogą opadać bo skrzynia zmienia przełożenia poszczególnych biegów...

Gwoli ścisłości... skrzynia nie zmienia przełożeń poszczególnych biegów, bo to fizycznie nie możliwe. Te "shift paterns", o których mówi Twój manual najlepiej przetłumaczyć chyba jako schematy (programy) zmian biegów. Innym słowy - przełożenia poszczególnych biegów są te same ale biegi zmieniane są w innych warunkach (zmiana w innym zakresie obrotów, przy innym poziomie obciążenia itp. - parametry są określone oprogramowaniem sterownika skrzyni TCU).

 

Przecież to samo napisałem później w EDIT (tak, gdzie napisałem, że walnąłem babola ;-) )

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z Tow/Haul przy ciągnięciu przyczepy i z moich obserwacji wynika, że podczas podjazdów pod górę czyli pod obciażeniem silnik jest na wyższych obrotach niż na wyłączonym T/H, korzysta ze wszystkich biegów lecz włącza je w innych momentach i przeciąga na obrotach. Jazda bez obciążenia czyli np. z góry, powoduje, że wczęśniej załącza się lockup. W normalnym trybie załącza mi się przy 80km/h, a na Tow/Haul przy 60km/h i mam wrażenie, że lockup załącza się na dwóch ostatnich biegach, dzięki czemu hamuje biegami, ale i tak do hamowania biegami manualem mu daleko. Wg. mnie skrzynia korzysta ze wszystkich biegów, albo mnie skutecznie oszukuje, poza tym ważne dla mnie jest, że to pomaga przy ciągnięciu przyczepy, a mniej mnie to obchodzi jak to działa. Ważne, żeby się nie psuło :-P

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek wydzielony z tematu a tu śmietnik się robi :pala: Zakończmy jeden temat.

Dziś poraz kolejny robiłem testy Tow/Haul Eazy niestety się myliłeś skrzynia w tym trybie najnormalniej włącza 5 bieg.

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek wydzielony z tematu a tu śmietnik się robi :pala: Zakończmy jeden temat.

Dziś poraz kolejny robiłem testy Tow/Haul Eazy niestety się myliłeś skrzynia w tym trybie najnormalniej włącza 5 bieg.

 

To nie tyle ja się mylę co instrukcja kłamie :-D Jak poczytasz to co wkleiłem wyżej to jest bardzo wyraźnie napisane, że T/H odłącza piąty bieg i skrzynia pracuje na czterech przełożeniach :-) Nie wiem skąd u Ciebie piąty ale po weekendzie jak zmienię skrzynię to sprawdzę u siebie :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, ja też mam wrażenie, że mam wszystkie biegi na Tow/Haul , a w instrukcji rzeczywiscie jest napisane, że piątka jest wyłączona. :shock:

 

A może lockup się zapina na czwórce i obroty spadają i stąd macie wrażenie, że jest piąty bieg? Ja będę mógł sprawdzić dopiero w przyszłym tygodniu :-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera, ja też mam wrażenie, że mam wszystkie biegi na Tow/Haul , a w instrukcji rzeczywiscie jest napisane, że piątka jest wyłączona. :shock:

 

A może lockup się zapina na czwórce i obroty spadają i stąd macie wrażenie, że jest piąty bieg? Ja będę mógł sprawdzić dopiero w przyszłym tygodniu :-)

... bycmoze ... prawdopodobnie... :roll:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.