Jump to content
najman

Dodge Ram 1500 5.7 HEMI

Recommended Posts

Pracuje w salonie Dodge Chrysler i Jeep ale niestety nie mamy danych na temat RAM-a. W JEEP-ie Cheerokie i Wrangler oraz DODGE Nitro jest do wyboru naped 2 WD, 4 WD High)niby do jazdy na szosie, 4 WD Low (z reduktorem). Niestety w trybie 4 WD High mozna jezdzic tylko do 80km/h dlatego ze mosty spinaja sie na sztywno (tzn nie dziala mechanizm roznicowy na obu osiach) i mozna rozwalic mosty wiec pozostaje tylko 2 WD. Wiem ze w RAM-ie tez sa do wyboru te opcje napedowe ale zastanawiam sie czy tak samo w trybie 4 WD High nie dzialaja mechanizmy roznicowe?????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pracuje w salonie Dodge Chrysler i Jeep ale niestety nie mamy danych na temat RAM-a. W JEEP-ie Cheerokie i Wrangler oraz DODGE Nitro jest do wyboru naped 2 WD, 4 WD High)niby do jazdy na szosie, 4 WD Low (z reduktorem). Niestety w trybie 4 WD High mozna jezdzic tylko do 80km/h dlatego ze mosty spinaja sie na sztywno (tzn nie dziala mechanizm roznicowy na obu osiach) i mozna rozwalic mosty wiec pozostaje tylko 2 WD. Wiem ze w RAM-ie tez sa do wyboru te opcje napedowe ale zastanawiam sie czy tak samo w trybie 4 WD High nie dzialaja mechanizmy roznicowe?????

 

 

Wszystko zależy od typu reduktora, jeśli włączysz opcje 4H lub 4L to na 100 % masz zblokowany centralny mechanizm różnicowy i nie ważne czy jedziesz 10 kmh czy 100 km/h nie wolno jeżdzić w tych opcjach po suchym asfalcie.

 

Ja w swoim Ramiku mam reduktor z funkcją AUTO 4WD. Gdy nie trace trakcji na tylnych kołach cała moc jest przekazywana na tył, w momencie gdy tylne koła straca przyczepność i zaczną buksowac, połowa mocy idzie na przód, mam wtedy opcje 4 H z zblokowanym mechanizmem miedzy osiowym (4WD LOCK), ale wystarczy że puszcze gaz i spokojne bede przyspieszał bez zrywania przyczepności tylnych kół to mam napęd na tył.

w opcji Auto 4WD możesz jeżdzić cały czas i to na suchym asfalcie :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Kiedy mamy do czynienia z dzwignią sterowania skrzynią redukcyjną o następujących pozycjach: 2H-4H-N-4L, to jest to skrzynia redukcyjna z przednim mostem dopinanym na sztywno bez mechnizmu różnicowego międzyosiowego. Służy ona tylko i wyłącznie do jazdy na słaboprzyczepnej nawierzchni a na suchy asfalt (jak napisał już Sebek) jest tylko napęd na tył.

To są najprostrze skrzynie i zazwyczaj najmniej zawodne i najmocnniejsze, stosowane najczęściej w RAMach Heavy Duty.

 

Najman a w którym salonie praujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za odp. Wlasnie nie pamietam jak jest w tym RAM-ie ktorym jezdzilem... Ale chyba wlasnie jest 4 WD AUTO wiec mozna smigac po asfalcie. Pracuje w Wawie przy modlinskiej Viggen Auto... Jak cos to zaparaszam do zakupu jakiegos auta!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najman bedę u Was jak w sprzedaży bedzie dostepny RAM ... :-)...

 

Pozdrawiam prawy

 

W 2011 Ramik ma być sprzedawany w sieci Nissana :roll:

 

ciekawe jaka bedzie nazwa :?: Nissan NavRam :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najman bedę u Was jak w sprzedaży bedzie dostepny RAM ... :-)...

 

Pozdrawiam prawy

 

W 2011 Ramik ma być sprzedawany w sieci Nissana :roll:

 

ciekawe jaka bedzie nazwa :?: Nissan NavRam :mrgreen:

Chyba NAVARAM... hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra jest 4WD AUTO:) W ktorych ramowkach nie ma tej opcji tylko jest samo 4WD?

 

Jak to pod nissanem bedzie ram sprzedawany? Teraz sie polaczylismy z fiatem wiec jakies silniki beda z GM montowane niebawem podejzewam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja osobiscie to wolalbym RAMa w dieslu 6.1:) bo ten 5.7 HEMI to srednio mocny jest powyzej 130km/h do setki nie jest zle ale potem sie slaby robi. Moze przez ostatni bieg (chyba 5) ktory strasznie dlugi jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najman jesli diesel to tylko 5.9 pamietaj;) 5.9 sa duzo lepsze a tak pozatym to szczrze mowiac nie slyszalem nigdy o ropniaku o pojemnosci 6.1 wydawało mi sie ze sa tylko 5.9 i 6.7 no ale nie wazne te o pojemnosci 5.9 SA NAJLEPSZE :-D OCZYWISCIE CUMMINS :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Cumminsy 6.7 też są dobre. Pod wieloma względami nawet lapsze od 5.9. Nie nadają sią za bardzo do podkręcania. Ale właśnie o to chodziło inżynierom z Cumminsa. Sa tak zabezpieczone by nie grzebali w nich domorośli mechanicy a wykwalifikowana kadra. Oczywiście dla nas to nic dobrego. Jednak do najnowszych wozów bojowych (np RG-31, Cougar etc)częściej imlikuje się właśnie 6.7. Z tym utrudnianiem przeregulowywania nowych Cumminsów to wiem to z pierwszej ręki, mój kolega jest inżynierem w kanadyjskim odziale Cumminsa. Gdybym miał kupować nowego trucka i nie chciałbym go modyfikować to wybrałbym 6.7....ale nie modyfikować cumminsa to grzech :roll: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
Ja osobiscie to wolalbym RAMa w dieslu 6.1:) bo ten 5.7 HEMI to srednio mocny jest powyzej 130km/h do setki nie jest zle ale potem sie slaby robi. Moze przez ostatni bieg (chyba 5) ktory strasznie dlugi jest.

Fakt... rogallo dobrze pisze 6.1 to pojemność HEMI srt8. Ogólnie fabryczny 1500hemi zawsze będzie się lepiej zbierał niż fabryczny 2500 cummins i to niezależnie od prędkości. Różnica w masie jest spora (ok 400kg) więc już 2500 hemi to faktycznnie muł. Praktycznie 1500 i 2500 to zupełnie różne samochody... tylko wyglądają tak samo.

 

BTW

Ja osobiscie to wolalbym RAMa w dieslu 6.1:)
... a ja wolałbym diesla w RAMie :kasztan: ... nie kumam jak samochód może być w dieslu :mrgreen: ....sorki , nie mogłom się powstrzymać :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
hehe.. a ja tam wolę benzynę... :) a najbardziej turbo...

pewnie, że benzynowe silniki mają swój klimat, ale do ciężkiego pickupa silnik Hemi jest po prostu za słaby. W 2003 wycofali V10 bo były zbyt paliwożerne i pozostał tylko Cummins. Poza tym bez poważnej ingerencji w silnik nigdy nie wyciśniesz z hemi tak ogromnych mocy co z cumminsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie że z diesla więcej "wyciśniesz" mniejszym kosztem ale nie dlatego że to diesel tylko dlatego że ma turbosprężarkę. Trudno porównywać silnik wolnossący z turbodoładowanym to z góry próby podnoszenia mocy sprowadza do różnych modyfikacji wiec i różnych kosztów.

 

Nie wiem dlaczego uważacie HEMI za słaby silnik, cummins nie sprawia że nasze ramiki maja lepsze przyspieszenie. No i zawsze jest wersja SRT 10 albo można założyć wtrysk podtlenku do HEMI i problem z głowy :)

 

Widzę Bulterier że "kochasz" cumminsa :) a ja "kocham" HEMI :)

 

 

pozdro Set

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
Pewnie że z diesla więcej "wyciśniesz" mniejszym kosztem ale nie dlatego że to diesel tylko dlatego że ma turbosprężarkę
Zgodnie z teorią silników spalinowych, silniki wysokoprężne mają wyższą sprawność, ale zgadza się cummins uzyskuje taką sprawność dzięki doładowaniu.
Trudno porównywać silnik wolnossący z turbodoładowanym to z góry próby podnoszenia mocy sprowadza do różnych modyfikacji wiec i różnych kosztów
Oczywiście doładowanie silnika podnosi jego sprawność cieplną. Jednak fabrycznie Cummins 610 ma moment maksymalny 830Nm a Hemi 510. Można zmodyfikować system zasilania cumminsa i hemi. Doładować można również ten drugi, tylko pytanie ile wytrzyma hemi a ile cummins :-D, a drugie pytanie jakim kosztem. Końcowy bilans oczywiście będzie porównywalny bo modyfikacja cumminsa jest może i tańsza ale sam samochód z silnikiem jest dużo droższy. Ale za te same pieniądze z cumminsa wyciśniesz 1300Nm z hemi 700.
Nie wiem dlaczego uważacie HEMI za słaby silnik, cummins nie sprawia że nasze ramiki maja lepsze przyspieszenie
Nie uważam hemi za słaby silnik. Jest mocny, oszczędny i to jeden z najlepszych silników benzynowych na świecie. Napisałem, że do ramów Heavy Duty silnik Hemi jest za słaby a w ramach 1500 cumminsów się nie instaluje (a szkoda :cry: )
No i zawsze jest wersja SRT 10 albo można założyć wtrysk podtlenku do HEMI i problem z głowy :)
Nistety SRT10 to kastrat (4x2) a na dodatek ma obniżone sportowe zawieszenie i nic się z tym nie da zrobić :-| . A gdybym miał kupować bolida szosowego to o wiele bardziej wolałbym Vipera. Natomiast wtrysk podtlenku można sobie zainstalować też w cumminsie i zapewniam, że wytrzyma on więcej niż hemi, ale ogólnie to raczej słaby pomysł. Generalizując jak by nie patrzeć z cumminsa można wycisnąć więcej i fabrycznie jest mocniejszy. Nie ma co za bardzo porównywać bo ram 1500 ma hemi , a 2500/3500 ma cumminsa a to raczej samochody różnych kategorii wagowych.
Widzę Bulterier że "kochasz" cumminsa :) a ja "kocham" HEMI :)

Prawdę mówiąc lubie i benzyniaki i diesle (byle nie te idiotyczne terkotki małolitrazowe jak 1.9tdi) a sam mam benzyniaka V10. Nigdy nie mogę się zdecydować... jak bym miał cumminsa to bym marzył o V10 :-P trzeba mieć oba :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

inne zastosowania silników... w konkretnym celu ciężarówki są dieslu a nie w benzynie...

(a wyjątki potwierdzają regułę.. coby zaraz ktoś nie wynalazł jakiś benzyniaków...)

 

hehe.. motasz się bull motasz..., ja z kolei nie wiedziałem czy wolę duży litraż wolnossący czy mały turbo... i mam oba...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous
ciężarówki są dieslu a nie w benzynie...

Chyba raczej diesle są w ciężarówkach :mrgreen:

inne zastosowania silników... w konkretnym celu ciężarówki są dieslu a nie w benzynie...

(a wyjątki potwierdzają regułę.. coby zaraz ktoś nie wynalazł jakiś benzyniaków...)

Taka jest kolej rzeczy. Przy dużych masach silniki wysokoprężne są po prosru wydajniesze, ale stosowano też silniki otta w ciężarówkach... ba nawet w czołgach.

 

hehe.. motasz się bull motasz..., ja z kolei nie wiedziałem czy wolę duży litraż wolnossący czy mały turbo... i mam oba...
Nie ma wyjścia ... ja też muszę mieć i jedno i drugie bo jedno mnie nie zadowala.

Na podobnej zasadzie lubie zarówno skrzynie manualne jak i automatyczne, uważam, że i jedna i druga ma swoje wady i zalety, i każda z nich ma swoje zastosowania w których lepiej się sprwadza od drugiej... a obie mają swój specyficzny klimat. Benzyniaka chciałbym z automatem a diesla z manualem 8-) ... oooo... i już !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja osobiscie to wolalbym RAMa w dieslu 6.1:) bo ten 5.7 HEMI to srednio mocny jest powyzej 130km/h do setki nie jest zle ale potem sie slaby robi. Moze przez ostatni bieg (chyba 5) ktory strasznie dlugi jest.

Wg. mnie hemi rozpędza się fajnie do 160km/h, a problem zbyt wczesnej zmiany biegu można zniwelowac wciskając przycisk w dzwigni zmiany biegów lub trzymając uparcie non stop pedał gazu mocno w podłodze.

Tylko po co?

Powyżej 120km/h przestaje być komfortowo, bo słychać śmierć komarów, motyli i innych insektów na grillu, poza tym to jest ciężarówka, a nie bolid F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czym różni RAM HEMI 5.7 od RAM MAGNUM HEMI 5.7 ?

 

Ten drugi jest mocniejszy ?

 

moc ta sama

 

 

Ram Hemi 5,7 jest z systemem MDS i zasuwa na oleju 5W20

 

 

Ram Magnum 5,7 Hemi jest bez systemu MDS i zasuwa na oleju 5W30

 

Konstrukcyjnie silnik ten sam, różnia się elektoniką i elektryką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.