Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Bodano. A jaka to różnica, jeśli kolega ma napęd tylko na tył??? Różnica w prędkości obrotowej koła - nie wiem, czy czujki od ABSu by nie wariowały. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 ESP mogłoby wariować, ale ABS?? Nie wiem. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 ESP mogłoby wariować, ale ABS?? Nie wiem. Ja też nie wiem :-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 ABS "puszcza" koło przy zablokowaniu go "na sztywno", więc moim zdaniem różnica w wysokości nie ma nic do rzeczy.' Ale ja gupi jezdem, ja ni wim :-) Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Tylko, że czujniki odczytują cały czas prędkość obrotową kół. Nie wiem, czy przy dłuższej jeździe coś by się nie kaszaniło :-) Ale to tylko moje zgadywanki :-P Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 ESP mogłoby wariować, ale ABS?? Nie wiem. ABS nie jest idealnie zależny od średnicy koła. Mierzone są obroty i jeśli koło się blokuje spada pulsacyjnie ciśnienie w ukł hamulcowym danego obwodu lub tylko tego koła. Za WIKIPEDIą: ABS mierzy prędkość obrotową wszystkich kół i nie ingeruje w działanie układu hamulcowego dopóki nie dostanie sygnału, że hamulec został uruchomiony przez kierowcę. W fazie pracy hamulca ABS wykrywa poślizg dowolnego koła (lub kilku kół) i elektrozaworami moduluje ciśnienie w obwodzie tego koła. Wykrycie poślizgu odbywa się na 2 sposoby: Koło gwałtownie przestało się kręcić – poślizg Koło zaczyna kręcić się wolniej, niż pozostałe koła. Koło takie rozpoczyna poślizg i za chwilę zatrzyma się. ABS musi tu uwzględniać fakt, że różnica prędkości na zakręcie jest zjawiskiem normalnym. ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy więc różnice w obrotach muszą być na tyle duże, aby ABS miał pewność, że wynikają one z poślizgu. W przeciwnym razie ABS nie działałby na zakręcie na koła jadące po jego wewnętrznej stronie. [ Dodano: 2011-10-12, 20:47 ] Poza tym w moim RAMie system ABS jest tylko na tylnej osi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Poza tym w moim RAMie system ABS jest tylko na tylnej osi Ja dziś goscia męczyłem przez telefon o Dodga Ram Van 3500 ponad pół godziny. Gadaliśmy o stanie auta, o eksploatacji, historii, wadach, zaletach, spalaniu, rodzajach oliwy w skrzyni i w silniku i wiele wiele więcej, a na koncu zadałem mu pytanie o DMC. K...rwa, mogłem zacząć od tego pytania to bym zaoszczędził jemu i sobie czasu, bo nie mam prawa jazdy na kat. C. Hehehe :kasztan: Tak samo jest z tą dyskusją o ABS :kasztan: Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Ale przynajmniej sobie pogadaliśmy i już wiemy, że nie ma to nic do ABSu :kasztan: Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodano Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Eee nie doczytałem że to kastrat :-/ Cytuj Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Eee nie doczytałem że to kastrat :-/ Wałach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 oczywiscie, ze ma, nie wiem jak to sie ma w przypadku systemu tylko na jedna os, ale w pozostalych przypadkach jesli zmienimy srednice kol przedniej i tylnej osi - zakladamy ze fabrycznie sa te same - to po dluzszej jezdzie wyskoczy blad abs - jest zapewne jakas toleracja pozwalajaca na pewne roznice... Też mi się tak wydawało bo lata temu jak w BMW założyłem z tyłu 18 a z przodu miałem 16 to po paru km mi się ABS wysypał. Ale nie wiem jak to teraz wygląda ;-) Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 oczywiscie, ze ma, nie wiem jak to sie ma w przypadku systemu tylko na jedna os, ale w pozostalych przypadkach jesli zmienimy srednice kol przedniej i tylnej osi - zakladamy ze fabrycznie sa te same - to po dluzszej jezdzie wyskoczy blad abs - jest zapewne jakas toleracja pozwalajaca na pewne roznice... Też mi się tak wydawało bo lata temu jak w BMW założyłem z tyłu 18 a z przodu miałem 16 to po paru km mi się ABS wysypał. Ale nie wiem jak to teraz wygląda ;-) To logiczne. Za duża różnica. WIKI: Awaryjne wyłączenie ABS-u może także wystąpić na skutek wykrycia innych problemów jak: spadek ciśnienia w układzie hamulcowym (np. wskutek uszkodzenia przewodu hamulcowego) brak reakcji koła na modulowanie ciśnienia w obwodzie (np. wskutek zerwania przewodu od elektrozaworu) inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić. Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić. U mnie czujniki są tylko z tyłu i w związku z tym nie potwierdzam ani nie zaprzeczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Mi wywala kontrole ABS po dłuższym mieleniu kołami w miejscu (przy napędzie tylko na tył). Czujniki głupieją i komputer wywala mi awarię dwóch przednich sensorów ABS. A wystarczyło by gdyby centralka ABS pobierała jeszcze informację o położeniu pedału gazu z potencjometru i nie było by problemu. A tak to po takiej akcji muszę resetować błędy ABS żeby w ogóle działał :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić. U mnie czujniki są tylko z tyłu i w związku z tym nie potwierdzam ani nie zaprzeczam. pytanie czy czujki sa tylko na tyl, czy tylko na tyl dziala ci abs a czujki sa na obu osiach, bo niby skad centralka ma wiedziec czy kolo stoi bo zblokowane jest hamowaniem czy stoi bo auto stoi - bez wiedzy co sie dzieje z przodu chyba nie bedzie to dzialac... oczywiscie teoretyzuje... No i teraz będę grzebał w necie przez całą noc... a żeby Cię... :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Nigdy nie spotkałem się z samochodem z innym rozwiązaniem niż czujniki na 4 kołach i również na 4 pracujący ABS. Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył :shock:. To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eazy Opublikowano 12 Października 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Fizyka nakazywałaby, żeby ABS był z przodu bo tam idzie główna siła hamowania ale z drugiej strony przy lekkiej dupie to tył może zacząć blokować i skakać, więc może i ma to jakieś uzasadnienie. Gdyby był na 4 koła to szybko blokujący się tył aktywowałby ABS na wszystkie koła (po przerwa idzie po pompie a nie po kole) i mimo, że przód miałby jeszcze masę przyczepności to ABS by się zapinał. Nie widzę innego logicznego wytłumaczenia ale późno już, więc w ogóle mało widzę :mrgreen: Cytuj It's nice to be important but it's more important to be nice :) www.grokker.pl www.bostikpolska.pl . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 12 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2011 Nigdy nie spotkałem się z samochodem z innym rozwiązaniem niż czujniki na 4 kołach i również na 4 pracujący ABS. Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył :shock:. To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u Też tak myślałem do pierwszego awaryjnego hamowania. Przód hamował bez poślizgu, tył pod ABSem, stuk stuk stuk z systemu, a na koniec zadymiło z przednich opon, mniej więcej na 50-100cm. Auto stanęło szybko, jak na takiego kloca. Nie wiem, jak będzie teraz z nowszymi oponami na przedzie - poprzednie miały 9 lat i konsystencję starej gumki myszki do ołówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigboy_kk Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 W ramach to jest jeszcze dziwniejsze bo czujniki ABS na tylnie kola znajduja sie w ... MOSCIE nie na kolach, na przednim jednym kole znajduje sie tez czujnik ale nieststy opcja z pelnym ABS jest to super EXTRAS a nie standard jak w europie Cytuj RAM 1500 `04 5,7 HEMI MAGNUM BLUE SKY :-) www.biderman.pl Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 W ramach to jest jeszcze dziwniejsze bo czujniki ABS na tylnie kola znajduja sie w ... MOSCIE nie na kolach, na przednim jednym kole znajduje sie tez czujnik :shock: Zawsze byli oryginalni, ale żeby tak? Po namyśle stwierdzam, że czujniki w moście są lepsze bo nie moczą się w wodzie i błocie, co może spowodować błąd i awaryjne wyłączenie systemu. Raz czy dwa tak miałem, chyba w Fiacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBednarczyk Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Dziś pierwsza jazda po zmianie opon. Na przód powędrowały Cooper Discoverer HP plus, z tyłu Bridgestone Blizzak. Jeżdżę tylko po asfalcie. Na termometrze 7-8. Pierwsze wrażenie - zrobiło się miękko. Wyraźna różnica w kierowaniu, trochę bardziej buja przodem na zakrętach (dość wrażliwy na to jestem). Wynika to chyba z tego, że poprzednie opony na przodzie były baaardzo stare, zniszczone i twarde jak kamienie. Co do tyłu to trakcja o niebo lepsza. Gumy są naprawdę miękkie, kleją się do asfaltu. Discoverery łatwo traciły przyczepność na suchym i mieliły bez sensu. Teraz popiskują ale drą do przodu jak wściekłe. Pewnie kosztem zużycia, ale jest dużo lepiej. W zakrętach (wjazd z bocznej ulicy na główną, na dużym gazie ze stopu) nie zarzuca tyłem. Hamowanie w normalnych warunkach też ok. Ale na przód takie miękkie opony to chyba nie najlepsze. Kierownica będzie jak na gumce. Ciekawe co napisze Misiek69 bo czeka na komplet jak rozumiem. Podsumowując poprawa na wszystkich frontach! Następny wpis po weekendzie - ma być M R Ó Z!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Sebastian O. Opublikowano 13 Października 2011 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 fajny opisik z testu opon :-D , szkoda że ja już się tak nie wczuwam jak wsiadam do swojego Ramika. 4 lata to już długo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drug Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył . To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u ABS na tylną oś pełni rolę korektora siły hamowania i to jest dużo lepsze rozwiązanie, niż nasze europejskie korektory siły hamowania bez ABS. Generalnie auto zachowuje się tak jakby ABSu nie miało, tylko przy ostrym hamowaniu nie zarzuca tyłkiem. Cytuj Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek69 Opublikowano 13 Października 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 Ciekawe co napisze Misiek69 bo czeka na komplet jak rozumiem. Misiek czeka na kasę, jak przyjdzie kasa, to będzie zamówienie. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Jak zmienię gumy, to opiszę wrażenia. Po powrocie z nart opowiem, jak się sprawują w wysokich Alpach. Cytuj http://shirehorsepoland.com/ Karawaningowe Bractwo Podróżnicze www.karawanier.pl Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03 Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02 LESLIE RS3L - Już straszy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.