Skocz do zawartości

Opony do 1500


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Bodano. A jaka to różnica, jeśli kolega ma napęd tylko na tył???

 

Różnica w prędkości obrotowej koła - nie wiem, czy czujki od ABSu by nie wariowały.

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ABS "puszcza" koło przy zablokowaniu go "na sztywno", więc moim zdaniem różnica w wysokości nie ma nic do rzeczy.'

Ale ja gupi jezdem, ja ni wim :-)

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że czujniki odczytują cały czas prędkość obrotową kół. Nie wiem, czy przy dłuższej jeździe coś by się nie kaszaniło :-)

 

Ale to tylko moje zgadywanki :-P

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP mogłoby wariować, ale ABS?? Nie wiem.

ABS nie jest idealnie zależny od średnicy koła. Mierzone są obroty i jeśli koło się blokuje spada pulsacyjnie ciśnienie w ukł hamulcowym danego obwodu lub tylko tego koła.

Za WIKIPEDIą:

ABS mierzy prędkość obrotową wszystkich kół i nie ingeruje w działanie układu hamulcowego dopóki nie dostanie sygnału, że hamulec został uruchomiony przez kierowcę. W fazie pracy hamulca ABS wykrywa poślizg dowolnego koła (lub kilku kół) i elektrozaworami moduluje ciśnienie w obwodzie tego koła. Wykrycie poślizgu odbywa się na 2 sposoby:

Koło gwałtownie przestało się kręcić – poślizg

Koło zaczyna kręcić się wolniej, niż pozostałe koła. Koło takie rozpoczyna poślizg i za chwilę zatrzyma się. ABS musi tu uwzględniać fakt, że różnica prędkości na zakręcie jest zjawiskiem normalnym. ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy więc różnice w obrotach muszą być na tyle duże, aby ABS miał pewność, że wynikają one z poślizgu. W przeciwnym razie ABS nie działałby na zakręcie na koła jadące po jego wewnętrznej stronie.

 

[ Dodano: 2011-10-12, 20:47 ]

Poza tym w moim RAMie system ABS jest tylko na tylnej osi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym w moim RAMie system ABS jest tylko na tylnej osi

Ja dziś goscia męczyłem przez telefon o Dodga Ram Van 3500 ponad pół godziny. Gadaliśmy o stanie auta, o eksploatacji, historii, wadach, zaletach, spalaniu, rodzajach oliwy w skrzyni i w silniku i wiele wiele więcej, a na koncu zadałem mu pytanie o DMC. K...rwa, mogłem zacząć od tego pytania to bym zaoszczędził jemu i sobie czasu, bo nie mam prawa jazdy na kat. C. Hehehe :kasztan:

Tak samo jest z tą dyskusją o ABS :kasztan:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, ze ma, nie wiem jak to sie ma w przypadku systemu tylko na jedna os, ale w pozostalych przypadkach jesli zmienimy srednice kol przedniej i tylnej osi - zakladamy ze fabrycznie sa te same - to po dluzszej jezdzie wyskoczy blad abs - jest zapewne jakas toleracja pozwalajaca na pewne roznice...

 

Też mi się tak wydawało bo lata temu jak w BMW założyłem z tyłu 18 a z przodu miałem 16 to po paru km mi się ABS wysypał.

 

Ale nie wiem jak to teraz wygląda ;-)

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, ze ma, nie wiem jak to sie ma w przypadku systemu tylko na jedna os, ale w pozostalych przypadkach jesli zmienimy srednice kol przedniej i tylnej osi - zakladamy ze fabrycznie sa te same - to po dluzszej jezdzie wyskoczy blad abs - jest zapewne jakas toleracja pozwalajaca na pewne roznice...

 

Też mi się tak wydawało bo lata temu jak w BMW założyłem z tyłu 18 a z przodu miałem 16 to po paru km mi się ABS wysypał.

 

Ale nie wiem jak to teraz wygląda ;-)

To logiczne. Za duża różnica.

WIKI:

Awaryjne wyłączenie ABS-u może także wystąpić na skutek wykrycia innych problemów jak:

spadek ciśnienia w układzie hamulcowym (np. wskutek uszkodzenia przewodu hamulcowego)

brak reakcji koła na modulowanie ciśnienia w obwodzie (np. wskutek zerwania przewodu od elektrozaworu)

inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu

 

Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić.

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu

 

Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić.

U mnie czujniki są tylko z tyłu i w związku z tym nie potwierdzam ani nie zaprzeczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi wywala kontrole ABS po dłuższym mieleniu kołami w miejscu (przy napędzie tylko na tył). Czujniki głupieją i komputer wywala mi awarię dwóch przednich sensorów ABS. A wystarczyło by gdyby centralka ABS pobierała jeszcze informację o położeniu pedału gazu z potencjometru i nie było by problemu. A tak to po takiej akcji muszę resetować błędy ABS żeby w ogóle działał :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inne problemy wykryte przez centralkę ABS a objawiające się niespójnością sygnałów z czujników układu

 

Pytanie czy 5% różnicy wysokości profilu nie miałoby znacznia. Przy oponie 275/60 mamy profil o wysokości 165mm a przy 275/55 mamy 151,25mm. 13,75mm różnicy. Nie wiem na ile wrażliwe są czujniki :-) Przy dużej prędkości samochodu i przy wysokości różnej o 1,375cm na obwodzie około 31 cali prędkość obrotowa będzie się jednak różnić.

U mnie czujniki są tylko z tyłu i w związku z tym nie potwierdzam ani nie zaprzeczam.

pytanie czy czujki sa tylko na tyl, czy tylko na tyl dziala ci abs a czujki sa na obu osiach, bo niby skad centralka ma wiedziec czy kolo stoi bo zblokowane jest hamowaniem czy stoi bo auto stoi - bez wiedzy co sie dzieje z przodu chyba nie bedzie to dzialac... oczywiscie teoretyzuje...

No i teraz będę grzebał w necie przez całą noc... a żeby Cię... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie spotkałem się z samochodem z innym rozwiązaniem niż czujniki na 4 kołach i również na 4 pracujący ABS. Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył :shock:. To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka nakazywałaby, żeby ABS był z przodu bo tam idzie główna siła hamowania ale z drugiej strony przy lekkiej dupie to tył może zacząć blokować i skakać, więc może i ma to jakieś uzasadnienie. Gdyby był na 4 koła to szybko blokujący się tył aktywowałby ABS na wszystkie koła (po przerwa idzie po pompie a nie po kole) i mimo, że przód miałby jeszcze masę przyczepności to ABS by się zapinał.

 

Nie widzę innego logicznego wytłumaczenia ale późno już, więc w ogóle mało widzę :mrgreen:

It's nice to be important but it's more important to be nice :)

 

www.grokker.pl

 

www.bostikpolska.pl

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie spotkałem się z samochodem z innym rozwiązaniem niż czujniki na 4 kołach i również na 4 pracujący ABS. Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył :shock:. To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u

Też tak myślałem do pierwszego awaryjnego hamowania. Przód hamował bez poślizgu, tył pod ABSem, stuk stuk stuk z systemu, a na koniec zadymiło z przednich opon, mniej więcej na 50-100cm. Auto stanęło szybko, jak na takiego kloca. Nie wiem, jak będzie teraz z nowszymi oponami na przedzie - poprzednie miały 9 lat i konsystencję starej gumki myszki do ołówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach to jest jeszcze dziwniejsze bo czujniki ABS na tylnie kola znajduja sie w ... MOSCIE nie na kolach, na przednim jednym kole znajduje sie tez czujnik ale nieststy opcja z pelnym ABS jest to super EXTRAS a nie standard jak w europie

RAM 1500 `04 5,7 HEMI MAGNUM

BLUE SKY :-)

www.biderman.pl

Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach to jest jeszcze dziwniejsze bo czujniki ABS na tylnie kola znajduja sie w ... MOSCIE nie na kolach, na przednim jednym kole znajduje sie tez czujnik

:shock: Zawsze byli oryginalni, ale żeby tak?

Po namyśle stwierdzam, że czujniki w moście są lepsze bo nie moczą się w wodzie i błocie, co może spowodować błąd i awaryjne wyłączenie systemu. Raz czy dwa tak miałem, chyba w Fiacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwsza jazda po zmianie opon. Na przód powędrowały Cooper Discoverer HP plus, z tyłu Bridgestone Blizzak. Jeżdżę tylko po asfalcie. Na termometrze 7-8. Pierwsze wrażenie - zrobiło się miękko. Wyraźna różnica w kierowaniu, trochę bardziej buja przodem na zakrętach (dość wrażliwy na to jestem). Wynika to chyba z tego, że poprzednie opony na przodzie były baaardzo stare, zniszczone i twarde jak kamienie. Co do tyłu to trakcja o niebo lepsza. Gumy są naprawdę miękkie, kleją się do asfaltu. Discoverery łatwo traciły przyczepność na suchym i mieliły bez sensu. Teraz popiskują ale drą do przodu jak wściekłe. Pewnie kosztem zużycia, ale jest dużo lepiej. W zakrętach (wjazd z bocznej ulicy na główną, na dużym gazie ze stopu) nie zarzuca tyłem. Hamowanie w normalnych warunkach też ok.

Ale na przód takie miękkie opony to chyba nie najlepsze. Kierownica będzie jak na gumce. Ciekawe co napisze Misiek69 bo czeka na komplet jak rozumiem.

Podsumowując poprawa na wszystkich frontach!

Następny wpis po weekendzie - ma być M R Ó Z!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie jazdy gdy przy awaryjnym hamowaniu ABS działa tylko na przód lub tył . To już bym w ogóle wolał nie mieć ABS-u

ABS na tylną oś pełni rolę korektora siły hamowania i to jest dużo lepsze rozwiązanie, niż nasze europejskie korektory siły hamowania bez ABS. Generalnie auto zachowuje się tak jakby ABSu nie miało, tylko przy ostrym hamowaniu nie zarzuca tyłkiem.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co napisze Misiek69 bo czeka na komplet jak rozumiem.

Misiek czeka na kasę, jak przyjdzie kasa, to będzie zamówienie. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Jak zmienię gumy, to opiszę wrażenia. Po powrocie z nart opowiem, jak się sprawują w wysokich Alpach.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.