Jump to content

Dodge Ram 1500 - spalanie na trasie - fakty i mity


jarek10
 Share

Recommended Posts

Witam kolegów

Założyłem nowy temat, gdyż gdzieś wyczytałem, że niektórym użytkownikom Ramów

udaje się na trasie zejść ze spalaniem do poziomu 10/11 litrów.

 

Dzisiaj akurat wróciłem z traski ponad 500km.

Po raz pierwszy zmobilizowałem się aby zrobić rzetelny test i dolać po korek tuż przed

wyjazdem na trasę, aby średnia nie była wynikiem trochę miasta, trochę trasy.

I ni cholery nie mogę się nawet zbliżyć do podawanych wartości.

Pilnowałem się bardzo aby jazda była płynna, bez zbędnych gwałtownych

otwarć przepustnic, z minimalnym użyciem hamulca.

 

Jechałem bardzo, bardzo spokojnie (pseudo autostrada) Kraków - Opole,

prędkość stała do 120km/h, krótkimi odcinkami 150/170km/h.

(jak mnie burak nachodził z BMW z miganiem światłami, gdy wyprzedzałem TIRA,

to raz pognałem za nim i przy 170 musiał zjechać na prawy pas, bo mu światełkami

mrugać po górkę zacząłem, no i miałem te 180km na zegarze.

Ale to było może 8-10km. Oczywiście zaraz zobaczyłem na kompie, że mi średnia

podskoczyła :-(

 

W drodze powrotnej, sypnęło śniegiem

i prędkości rzędu 70/110km/h (z przewagą 90km), około 80km poza autostradą, ale

również z płynną jazdą max.70/80km/h)

 

I wiecie co mi wyszło ? Bardzo rzetelnie podaję (bez lania wody):

15,6 z komputera i podobnież na stacji benzynowej (po korek 76 litrów/ 520km)

Pozostały dystans do pokonania na zbiorniku max. 870km

(wg. wskazań komputera po zatankowaniu)

 

Mógłbym zejść może jeszcze z 1,5-2 litry/100km, ale to byłaby jazda typu

zawalidroga max. 90/110km/h. bez żadnego wyprzedzania i przekraczania

tej magicznej prędkości. Wiem, że muszę brać pod uwagę, że mój egzemplarz

jest trochę dłuższy od Quad Caba i waży o 650 kg więcej, ale nie wiem czy

ktoś ma wybujałą fantazję, czy ja nie umiem jeżdzić oszczędnie :-)

 

Jak faktycznie to spalanie na trasie wygląda u Was ?

- tylko proszę o rzetelne info - bez bajek :lol:

 

pozdrawiam Jarek 10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Administrators

prezcież nikt nie pisał że Ram Hemi pali 10/11 litrów,

 

mój po mieście pali 16-18 litrów

 

trasa 12-14

 

w jeżdzie na codzień wychodzi 16-17

 

wszystkie wyniki przy spokojnej jeżdzie, żadnego butowania.

 

 

raz jechałem na wynik to przy muskani gazu, lub zwanym eco drivingu usyskałem 10/11 litrów na dystansie 50 km, ale taka jazda męczy i nie ma satysfakcji.

 

Przy twoich oponach masie wynik w trasie 14-15 litrów jest normalnym spalaniem, a wolno tez nie jechałeś.

Link to comment
Share on other sites

Witam

zgadzam się całkowicie z Sebastianem..!!

Co do moich testów wypadły identycznie (benzyna) a jeśli chodzi o LPG to dodatkowo około 15 % ...

A i potwierdzam że na trasie Katowice - Legnica 04.01 przy prędkości około 60-80 km/h mój Ramik miał średnie spalanie na kompie 10,6 l/100km...! ( sytuacja mnie do tego zmusiła ..ślisko,spory ruch ...i lekki dzwon po bączku kilka dni wcześniej...)

 

Ale wszyscy wiemy że tym autem nie da się tak spokojnie jeździć i o takim spalaniu nie ma co marzyć...

mnie satysfakcjonuję przy normalnej jęździe około 20 l/100km LPG ... :-)

I JEST PIĘKNIE..!!!

www.tmtwentylacja.pl

Link to comment
Share on other sites

Czyli wszystko w normie :-)

Te podawane rekordowe 10 litrów/100

to była męczarnia 80km/h w idealnych warunkach,

bez wyprzedzania i gwałtownych przyspieszeń

i pewnie jeszcze z lekkiej górki....?

 

No to jeden mit obalony (10-12l/100 nie osiągalne przy prędkościach do 120km/h)

W trasie przy normalnej jeżdzie

(bez butowania) 15/16 l/100 - to norma...

 

Tak więc u mnie wygląda to tak, jak zauważyłem do tej pory:

- trasa jazda spokojna: 15/16l/100

- jazda mieszana spokojna: 50/50% 18-23l/100

- miasto krótkie odcinki (zima) 25-30l/100

- jazda dynamiczna miasto: powyżej 30l/100 (górnej granicy nie podaję :-)

 

To jestem uspokojony, jak widzę macie podobne osiągi :-)

 

pozdawiam Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Jazda Ramem w celu oszczędzania paliwa... to nawet brzmi śmiesznie. Kiedys miałem do użytkowania Golfa3 1.8 8V, no i ten muł pasiasty miał 75 KM, palił w okolicach 8l/100km i miał takie osiągi, że nawet nie miałem siły i serca go dusić żeby wydobył z siebie coś więcej, więc takim autem można jezdzic w celu oszczedzania, bo wcisniecie gazu w podłoge i tak nie spowoduje przyspieszenia, a jedynie zwiekszy spalanie. RAM to nie muł pasiasty do oszczedzania. :twisted: Ram Hemi to adrenalizer :twisted: . Tu nie ma miejsca na oszczedzanie.

 

Moje srednie spalanie przy jezdzie pol na pol miasto i trasa to 22l. Biorąc pod uwage, że wczesniej jezdzilem Chryslerem G.Voyagerem 3.8 AWD i on mi palił 20l to Ram naprawde wypada bardzo dobrze.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Jazda Ramem w celu oszczędzania paliwa... to nawet brzmi śmiesznie. Kiedys miałem do użytkowania Golfa3 1.8 8V, no i ten muł pasiasty miał 75 KM, palił w okolicach 8l/100km i miał takie osiągi, że nawet nie miałem siły i serca go dusić żeby wydobył z siebie coś więcej, więc takim autem można jezdzic w celu oszczedzania, bo wcisniecie gazu w podłoge i tak nie spowoduje przyspieszenia, a jedynie zwiekszy spalanie. RAM to nie muł pasiasty do oszczedzania. :twisted: Ram Hemi to adrenalizer :twisted: . Tu nie ma miejsca na oszczedzanie.

 

Moje srednie spalanie przy jezdzie pol na pol miasto i trasa to 22l. Biorąc pod uwage, że wczesniej jezdzilem Chryslerem G.Voyagerem 3.8 AWD i on mi palił 20l to Ram naprawde wypada bardzo dobrze.

 

Nie zrozumiałeś idei mojego postu.

Nie jeżdżę Ramem w celu oszczędności paliwa,

tylko chciałem rozwiać pewne wątpliwości jakie nasunęły się

po zrobieniu swojego testu.

Nasze forum czytają nie tylko użytkownicy Ramów, ale

również osoby, które zamierzają go nabyć, lub bardzo gorąco się zastanawiają.

Jeżeli to forum ma być wiarygodne, to nie można

podawać informacji które mogą wprowadzić w błąd.

 

Jeżdziłem poprzednio Jeep"em WJ 4,7 i nigdy nie zbliżyłem się nawet

do 10/12 litrów zużycia,(16/18l to była norma średnia) a w mieście ponad 20l/100

stąd zastanawiała mnie ta wartość w Ramie, który

ma większą pojemność, więcej waży, ma większe opory powietrza itd....

 

Teraz się wyjaśniło, przede wszystkim dla potencjalnych nabywców,

że nie mają co liczyć na zużycie na tych podawanych minimalnych wartościach,

tylko bardziej na tych o 4/6 litrów wyżej na trasie i 2x tyle w mieście.

I to są wiarygodne dane !!!

 

Czyli został obalony mit !!! :-)

(oczywiście bez urazy)

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Ja mam takie spalanie, że lepiej nie będę o tym pisał, ale zasada jest taka, że jak chcemy jechać bardzo oszczędnie to najniższe spalanie wychodzi przy prędkościach ok 70km/h. Opory robią swoje.

U mnie w trasie, przy normalnej i spokojnej jeździe z prędkością 90 spalanie mam 19-20 l ale przy turlaniu się 60km/h po wiejskich dróżkach jest już 16.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie spalanie, że lepiej nie będę o tym pisał, ale zasada jest taka, że jak chcemy jechać bardzo oszczędnie to najniższe spalanie wychodzi przy prędkościach ok 70km/h. Opory robią swoje.

U mnie w trasie, przy normalnej i spokojnej jeździe z prędkością 90 spalanie mam 19-20 l ale przy turlaniu się 60km/h po wiejskich dróżkach jest już 16.

 

Tak Paweł, ale ty masz silnik V10 MAGNUM :lol:

który ma swoje 10 garów i zaje...ty moment.

Na pewno musisz łyknąć więcej PB niż zwykłe V8 Hemi 5,7

(Boże jak to brzmi, zwykłe Hemi 5,7 :-)

 

Poza tym waga Rama też robi swoje....

- ale mniejsza ze spalaniem, za to płacimy kartą lub gotówką,

ale spojrzenia innych kierowców - bezcenne :raca: :lol:

 

pzdr.Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Nie zrozumiałeś idei mojego postu.

Nie jeżdżę Ramem w celu oszczędności paliwa,

tylko chciałem rozwiać pewne wątpliwości jakie nasunęły się

po zrobieniu swojego testu.

 

Jarek, ja wcale nie twierdze, że ty kupiles auto zeby oszczedzac paliwo, nawet powiem wiecej, po Twoich postach można być pewnym że kryterium spalanie nie bylo brane przez Ciebie pod uwagę przy zakupie. Niestety jestem na codzien zawalany pytaniami "ile pali?", podobnie pewnie jak i wy, no i reakcje po odpowiedzi 22l/100km sa przewaznie "... uooo , to po co komu takie auto...?" Ano właśnie po to żeby się ludzie pytali, bo ta bestia robi wrażenie i zwraca uwage na siebie osiągami i wyglądem, a jesli ktoś chce żeby mu mało palił to niech sobie kupi Navarę, Hiluxa czy też inne japonskie lub europejskie auto, które to auto nie da nawet 10% takich wrażen jak RAM, ale za to mało spali i będzie "tańsze w serwisie" w mniemaniu wiekszości tych którzy nie mają pojęcia o cenach części do RAMA. Nie twierdze, przy tym że Hilux czy Navara to złe auta, bo tak nie jest, ale to są auta dla innego rodzaju odbiorców.

Idea Twojego postu jest bardzo cenna i chwalebna, bo dzięki temu potencjalny nabywca Navary będzie wie dział, że dokonał dobrego wyboru, a potencjalny nabywca RAMA potraktuje ten post jako ciekawostkę ze świata, ile to benzyny jest w stanie spalić auto jego marzeń, a przy wartościach rzędu 45l/100km przy wariacjach po mieście, uśmiechnie się i powie " wow, dobry jest.." :twisted:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

@ Drug

No to się wszystko wyjaśniło :-)

Dobrze, że doszliśmy do jakiegoś konsensusu...

I teraz, już wiesz o co mi chodziło i powiem więcej,

że w zupełności zgadzam się z Twoją argumentacją.

 

Też kiedyś zastanawiałem się nad NAVARĄ, bo było ich mało, była relatywnie mocna,

dość przyzwoicie jeżdżąca, o ładnej linii

i burzyła monotonię i szarość na naszych drogach.

 

Ale od 2 lat zaczynało przybywać, a od roku pojawiło się tyle tych aut na drogach,

że musiałem wymyślić coś innego, aby móc sobie odskoczyć od codzienności

motoryzacyjnej, a przede wszystkim aby mieć czym ciągać moje zabawki wodne.

 

Ram daje mi te wszystkie możliwości - a nawet duużo więcej :lol:

 

pozdrawiam Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Czyli z tego wynika, że mamy super oszczędne

te nasze Pick Up"y :-)

A tak na poważnie, w porównaniu do dużo mniejszych

pojemnościowo i wagowo pojazdów, Dodge Ram wychodzi

całkiem pozytywnie ze swoim spalaniem.

 

Nigdy nie porównywałem plaskatych pojazdów

"usportowionych" do Ram-a, ale z Waszych wypowiedzi

wychodzi bardzo podobne apetyty na Pb

- tak więc przyjmujemy,

że nasze maleństwa są nader ekonomicznymi pojazdami :lol:

 

i tej wersji się trzymajmy :raca: :raca:

 

pozdrawiam Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Ostatni zbiornik gazu mialem dość "energiczny", w sensie szybko się skończył, przeliczyłem więc gaz no i wyszło 22l/100km, ale o tym już pisałem. Dlaczego więc wracam do tego? Ano dlatego, bo w tej ilości zrobionych kilometrów na gazie zawiera się również koszt benzyny potrzebnej przecież do rozgrzania silnika, oraz koszt benzyny potrzebnej do wkurwiania ... ooops ... (wymsknęło się, przepraszam) napompowanych właścicieli Bayerische Motor Werke, no i po uzupełnieniu benzyny do poziomu z ostatniego tankowania, przeliczeniu kosztu gazu i benzyny na zł/100km wyszło 61zł/100km, więc spalałby około 34l gazu na 100km. Buahahaha... na masce powinno się jednak zmienić logo na SMOKA... hehe. Wniosek z tego taki, że jak chcesz to będzie palił koszmarne ilości paliwa, jeśli będziesz jezdził normalnie to będzie palił nawet oszczędnie jak na te parametry, a na ekonomię nie licz...

 

Ktoś z Was kiedyś w jakimś poście napisał, że spalanie Rama obliczyć można wg. wzoru:

spalanie = wydajność pompy paliwa X średnica węży doprowadzających paliwo do pompy

I tu się zgodze, jak ktoś będzie chciał to i 50l/100km z niego wyciągnie, a pewnie i jeszcze więcej.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Bayerische Motor Werke

lub tzw Bolid Mlodzieży Wiejskiej :-D

Drug, czy twoj Hemi na gazie jest slabszy niż na benzynie??? Bo tak zrozumialem z twojego postu... :-/

Świeżo założona instalacja, przed pierwszym przeglądem, więc może tak się dziać i tak jest. Musze jechać na regulację...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Bayerische Motor Werke

lub tzw Bolid Mlodzieży Wiejskiej :-D

Drug, czy twoj Hemi na gazie jest slabszy niż na benzynie??? Bo tak zrozumialem z twojego postu... :-/

Świeżo założona instalacja, przed pierwszym przeglądem, więc może tak się dziać i tak jest. Musze jechać na regulację...

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Dobra i odpowiednio zestrojona instalacja nie powinna powodować spadku osiągow silnika.

Zgadzam się, ale to już moja 7 lub 8 instalacja i przy każdej instalacji następował rozregulowanie po 1000km. RAM nie jest wyjątkiem i tez sie rozregulował. Teraz tylko zestroić po raz wtóry i gotowe.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

no ja się muszę z moim też wybrać... bo do deski jak mu ze startu lub na drugim dam to przy 5k wyłączy się gazik.... i czuć znaczą różnicę na wyższych obrotach... , tak jak już pisałem.. ciekawe czy da się to wystroić na jednym reduktorze, w F-150 miałem dwa i dawał radę..

auta z jajami...

Link to comment
Share on other sites

no ja się muszę z moim też wybrać... bo do deski jak mu ze startu lub na drugim dam to przy 5k wyłączy się gazik.... i czuć znaczą różnicę na wyższych obrotach... , tak jak już pisałem.. ciekawe czy da się to wystroić na jednym reduktorze, w F-150 miałem dwa i dawał radę..

 

Jeżeli chodzi o Prinsa, to na jednym odpowiednio dobranym reduktorze

powinien bez problemu wydalać. To samo tyczy się innych instalacji.

Jeżeli założą Ci na oko np. do max. 250KM, to na wysokich obrotach

zacznie brakować, Jeżeli przelicznik na jeden cylinder będzie w okolicach

od 40 do 60KM to każda instalka dobrze zestrojona będzie śmigać.

 

Tylko jeden warunek musi być spełniony, wszystkie komponenty, (reduktor, wtryski

i odpowiednia średnica przewodów dolotowych)

powinny być przewidziana do tych mocy. Nie można np. podpiąć na zbyt cienkich

przewodach, bo one nie będą wydalać i będzie autko kiepsko jeżdziło :-)

 

pozdawiam Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam awiec HEMI 2005r.spali mniej od 2006r. pytanie o ile 3l/100oczywiscie do 2000obr/min po tym jest juz to samo tak?A ile tys.km wytrzymuja nadwozie chodzi mi o lakier silnik elementy zawieszenia i ukladu kierowniczego A gdzie sie rozgladac za kupnem POLSKA czy moze USA bo dolar drogi oplacilo by sie jeszcze zza oceanu sprowadzic m=znacie jakies firmy godne polecenia.Zgory dziekuje

 

 

PS. do zalorzycieli super jest to forum oby tak dalej POZDRAWIAMitam awiec HEMI 2005r.spali mniej od 2006r. pytanie o ile 3l/100oczywiscie do 2000obr/min po tym jest juz to samo tak?A ile tys.km wytrzymuja nadwozie chodzi mi o lakier silnik elementy zawieszenia i ukladu kierowniczego A gdzie sie rozgladac za kupnem POLSKA czy moze USA bo dolar drogi oplacilo by sie jeszcze zza oceanu sprowadzic m=znacie jakies firmy godne polecenia.Zgory dziekuje

 

 

PS. do zalorzycieli super jest to forum oby tak dalej Tylko z tymi bmw to troche przesadzacie ni wszyscy sa pajacami w dresie choc jest ich coraz wiecej "biedne auta" POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Witam awiec HEMI 2005r.spali mniej od 2006r. pytanie o ile 3l/100oczywiscie do 2000obr/min po tym jest juz to samo tak?A ile tys.km wytrzymuja nadwozie chodzi mi o lakier silnik elementy zawieszenia i ukladu kierowniczego A gdzie sie rozgladac za kupnem POLSKA czy moze USA bo dolar drogi oplacilo by sie jeszcze zza oceanu sprowadzic m=znacie jakies firmy godne polecenia.Zgory dziekuje

 

Pomyłka. 5.7 hemi z 2006 spali mniej i to zdecydowanie niż z 2005 roku. Ramy po liftingu produkowane od 2006 roku mają system MDS odpowiedzialny za odłączanie 4 cylindrów kiedy nie potrzebny jest nadmiar mocy.

Ogólnie ramy tak jak pozostałe pickupy fullsize to bardzo mocne i wytrzymałe samochody i odporne na korozje, ale... amerykanie nie dbają o samochody i nawet 4 letniego rama można znaleźć w stanie ruiny.

Teraz pozostaje Ci szukanie w kraju. Ale ceny ida w górę a oferta topnieje bo nie przywozi się już tyle smochodów co kiedyś.

Tylko z tymi bmw to troche przesadzacie ni wszyscy sa pajacami w dresie choc jest ich coraz wiecej "biedne auta" POZDRAWIAM

BMW to bardzo dobra marka i bardzo dobre samochody, ale niestety przylgnęła do nich taka anie inna opinia. Mieszkając w naszym kraju i mając świadomośc statusu społecznego marki beemwe nie kupiłbym sobie nigdy takiego auta. Zresztą co tu gadać, jak widzi się auto zaparkowane w skos i zajmujące 2 miejsca parkingowe i wystające na jezdnię , lub zaparkowane na jezdni lub cwaniakujące na mieście lub w telewizji słyszy się , że auto za kierownicą którego siedział młody człowiek z świerzym prawkiem ........ BMW! tak jest niestety najczęściej. :evil: Dobre auta , niezawodne , komfortowe, precyzyjnie i porządnie wykonane, ale pospolite i co gorsza prawie każdy dresik ma biało niebieską tarczę śmigła na masce.

Wiciu nie bierz tego z bardzo do siebie. Nie dyskryminujemy tu posiadaczy samochodów BMW czy jakiejkolwiek innej marki.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.