drug Posted January 13, 2009 Report Share Posted January 13, 2009 Czy może mi ktoś wyjaśnić, dlaczego w moim Ramie ABS albo działa bardzo słabo, albo nie działa wogóle, a kontrolki gasną jakby wszystko było ok? Ostatnio hamowałem na lodzie i nic... zero reakcji ABSu, czasem czuje jak pedał hamulca zapulsuje kilka razy i cisza. Co to może być? Jazda bez ABSu mnie nie przeraża, ale skoro jest to fajnie jakby działał w 100%. Pozdr... Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted January 13, 2009 Administrators Report Share Posted January 13, 2009 to proste, ABS możesz mieć tak jak ja tylko na tylna oś, jeśli tylna oś złapie poślizg to auto zaczyna lecieć bokiem, jesli przednia to prawie zawsze pojedzie na wprost :mrgreen: mamy dwu kanałowy ABS w naszych ramikach który działa na tył, żebyśmy pirłetów nie robili na autostradzie :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 13, 2009 Author Report Share Posted January 13, 2009 No to mnie zaskoczyłeś ... z jednej strony amerykanie robią auta dla ludzi, bo wszystko jest tam pod ręką, a z drugiej ładują taką lipę... I tak coraz bardziej lubie te auta... Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 13, 2009 Author Report Share Posted January 13, 2009 A jesli chodzi o pirłety, to dla naszych Ramów żaden problem, nawet ABS nie pomoże jak Hemi zabrzmi... hehe Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted January 13, 2009 Administrators Report Share Posted January 13, 2009 A jesli chodzi o pirłety, to dla naszych Ramów żaden problem, nawet ABS nie pomoże jak Hemi zabrzmi... hehe święta prawda :mrgreen: czasami gorzej sie jest rozpedzić niż wychamować :-P moc przerasta kierowców :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 13, 2009 Author Report Share Posted January 13, 2009 A jesli chodzi o pirłety, to dla naszych Ramów żaden problem, nawet ABS nie pomoże jak Hemi zabrzmi... hehe święta prawda :mrgreen: czasami gorzej sie jest rozpedzić niż wychamować :-P moc przerasta kierowców :lol: I to lubie w Hemi, mimo, że na pierwszej jezdzie po zakupie zaliczyłem 180st na krajowej 7, na szczescie bez dzwona... ale już mi się to nie zdarza...hehe Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 14, 2009 Author Report Share Posted January 14, 2009 345 KM wybacza wszystko... Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Sebastian O. Posted January 14, 2009 Administrators Report Share Posted January 14, 2009 abs tylko na tylna os - az sie wierzyc nie chce - przeca po to jest by mozna bylo kierowac podczas hamowania, a nic z tego jak przednie kola sie slizgaja zamiast krecic... i to kocham w amerykańskich autach , idziesz do dilera i wybierasz sobie czy chesz mieć wogóle 4x4, czy ABS 2 kanałowy, 4 kanałowy, ESP , blokade w moście, skóre na siedzeniach i wieszak na strzelbe na tylnej szybie :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 14, 2009 Report Share Posted January 14, 2009 no z ABSem w pickupie.. z pustym tyłem.. czy to F-150 czy RAM to wygląda jakby nie było.. na lodzie.. zapomnij, dopiero na mokrym.. asfalcie. możesz minimalnie wyczuć działanie... ale.. przy tej masie i nie dociążeniu... to jakbyś dmuchał na palnik gazowy... Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 16, 2009 Author Report Share Posted January 16, 2009 Piotr, Twoje auto wygląda znajomo. Powiedz mi , kiedy go kupiłeś i czy poprzedni właściciel czasem też nie był z Poznania i czy nie jezdził Commanderem? Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Odnośnie ABS-u Dzisiaj zrobiłem próbę, bo dość mocno u nas sypnęło śnieżkiem i bez problemu znalazłem duży plac, gdzie postanowiłem sprawdzić możliwości trakcyjne Dodge"a. Nie będę opisywał zachowań w ślizgu, ale u mnie ABS chodzi na dwie osie, znaczy się na przednią na pewno - bo czuję na kierownicy i na pedale hamulca. Auto po gwałtownym hamowaniu, nie blokuje kół, tylko ładnie "chrupie" i nie gubi trakcji. Ale wystarczy lekko depnąć pedał gazu i autko pięknie kręci się wokół własnej osi. Az żałuję, że nie było nikogo z kamerką, bo widok chyba musiał być przedni... :-) pozdrawiam Jarek Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 no moje ma niestety tylko na jedną oś... trzeba będzie zgłębić temat swapa... apropo auta... auto z Poznania, ale nie kupowałem od właściciela, sprzedał je okazało się potem znajomemu znajomego mojego... i potem kupiłem ja Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 17, 2009 Author Report Share Posted January 17, 2009 apropo auta... auto z Poznania, ale nie kupowałem od właściciela, sprzedał je okazało się potem znajomemu znajomego mojego... i potem kupiłem ja Dawno go kupiłeś? Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 3 tygodnie temu, a co? cena dobra, mechanicznie ok, elektrycznie.. zrobię na wiosnę.. Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 18, 2009 Author Report Share Posted January 18, 2009 3 tygodnie temu, a co? cena dobra, mechanicznie ok, elektrycznie.. zrobię na wiosnę.. Zastanawiam się , czy czasem nie byłem bardzo bliski jego kupna. Czy miał troszkę zniekształconą powierzchnię na środku kierownicy, tak jakby się była przy wyższej temperaturze i nie działało sterowanie lusterek? Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 18, 2009 Report Share Posted January 18, 2009 tak, auto miało spalone wnętrze i dlatego się na kierownicy porobiło..., elektryka w kabinie jest do poprawy.. robił ją jakiś amator elektryk.. na szybko.. pierwszy właściciel auta niby nie wiedział co było z autem jak przyjechało z Kanady, ale z carfaxu wynika to co wynika, Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted January 18, 2009 Author Report Share Posted January 18, 2009 tak, auto miało spalone wnętrze i dlatego się na kierownicy porobiło..., elektryka w kabinie jest do poprawy.. robił ją jakiś amator elektryk.. na szybko.. pierwszy właściciel auta niby nie wiedział co było z autem jak przyjechało z Kanady, ale z carfaxu wynika to co wynika, Gratuluje zakupu pięknego auta, bo wrażenie zrobił na mnie oszałamiające, lecz moja wiedza na tamten czas była zbyt mała, a sprzedający nie wzbudził mojego zaufania. Mam nadzieję, że uda Ci się szybko doprowadzić go do porządku, bo to wyjątkowy egzemplarz. Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavlos71 Posted September 3, 2010 Report Share Posted September 3, 2010 Na wstępie witam wszystkich Mam problem w moim ramku z 2003 roku niby jest abs bo mam kontrolkę która po odpaleniu gaśnie i za akumulatorem jest pompa ,lecz jakaś dziwna jak dla mnie wychodzi z niej za mało przewodów . no i podstawa czujnik abs podobno jest tylko na moście bo to tylny napęd a ktoś kto handluje częściami do ramów oglądał i twierdzi że w starych modelach tak było, a problem polega na tym że jak wdepne na maxa hamulec na mokrej drodze to lecę i żaden abs nie działa więc pytam was koledzy czy on nie działa ,czy go nie mam czy też jest to jakaś namiastka abs bo nic nie rozumiem. proszę starnniej pisać i formułować wypowiedzi: składnia, interpunkcja itd (admin/bull) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Strzelam w ciemno, bo nie chce mi się szukać specyfikacji Rama z 2003 roku ;-) Masz RABS czyli Rear ABS czyli ABS działający tylko na koła tylnej osi. To taki amerykański wynalazek już z lat osiemdziesiątych. Ma to na celu zabezpieczenie przed zablokowaniem i poślizgiem tylnej osi na łuku co może skutkować utratą panowania nad pojazdem, efektownym bąkiem i zwiedzaniem przyrody. Pickupy z definicji są autami, gdzie obciążenie tylnej osi może się zmieniać w dość dużym zakresie. W "zwykłych" samochodach ten problem rozwiązuje pośrednio sam korektor siły hamowania, który ma na celu nie dopuścić do zablokowania kół tylnych przed przednimi (w autach bez abs). W amerykańskich pickupach dodatkowo montowano właśnie RABS, żeby zapobiec takim sytuacjom. Podsumowując - z przodu nie masz nic i na śliskim trzeba uważać, natomiast tył nie ma prawa się zablokować w żadnych warunkach. Jeśli tak jest, a kontrolka ABS gaśnie po zapaleniu to wszystko jest w najlepszym porządku. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavlos71 Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Kolego tak też myślałem. Chyba trafiłeś w dziesiątkę, a swoją drogą to trochę lipa ten mój ramik....jestem świeżym posiadaczem tego wynalazku i już miałem okazję kilka razy się załamać np gdy spadł deszcz a ja na rondzie minimalnie dodałem gazu i pokonałem rondo driftem może ktoś z doświadczonych użytkowników mi doradzi co zrobić żeby jakoś normalnie się przemieszczać na mokrej czy śliskiej drodze bo ja uważam, że jedyne wyjście to dociążyć pakę. Bardzo dziękuję Ci za pomoc :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seba78 Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Przecież mokre rondo bokiem to normalny styl jazdy, nie wiem dlaczego jesteś przerażony? A tak na poważnie to dużo wcześniej hamować, wolniej ruszać i przede wszystkim myśleć jak napisał Mario Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drug Posted September 4, 2010 Author Report Share Posted September 4, 2010 Nalegam do używania opcji "SZUKAJ" Temat był przerabiany, bo sam kiedyś miałem takie zapytanie i taki temat zakładałem. Masz taki sam ABS jak jest u mnie czyli Rear ABS i rzeczywiście trzeba się przyzwyczaić, bo należy jeździć jak autem bez ABSu, ale w krytycznych sytuacjach ten tylny ABS naprawde działa i prostuje auto przy poślizgu, ale o skręcaniu przy pełnym hamowaniu zapomnij. Czy to lipa? Powiedziałbym, że to najprostsza z dostępnych opcji, widocznie temu kto zamawiał u dilera to auto nie zależało na pełnym ABSie. Da się z tym jeździć, lepiej poznasz swoje auto w zakrętach, tylko się nie rozpędzaj za bardzo :-P ;-) Jeśli chodzi o poślizgi na mokrym to trzeba było kupić Rama z silnikiem 3.7. Ten nie ma siły jechać więc się nie ślizga siek: , a tak poważnie to przywykniesz i to co teraz wydaje Ci się wadą za pół roku będzie mega zaletą i przyjemnością z jazdy. Ty decydujesz co się dziej z autem, a nie elektronika. Quote Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavlos71 Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Dzięki Panowie za podpowiedzi, ale zimą załaduje na pakę z dwieście kilo balastu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prawy Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Tylko pamiętaj żeby ten balast bardzo dobrze zamocować .. Co by Ci się w exstremalnej sytuacji 200 kg w kabinę nie przywaliło.... Ja dwa lata temu próbowałem kawał stalowej płyty na podłogę paki przymocować tak żeby nie stracić przestrzeni ładunkowej paki..( bo miałem propozycje ze znajomego warsztatu żeby przypiąć pasami betonowy podkład kolejowy :-D :-D ) ale wolałem z płytą pokombinować.. Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
japacz Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Prawy dobrze mówi. Niezabezpieczony balast może być bardzo niebezpieczny. Kiedyś w życiu sporo podróżowałem blaszanym Fordem Transitem i pierwszej zimy balastem były dwa 50 kilowe worki z piaskiem, rzucone za tylne nadkola. Do pierwszego ostrego awaryjnego hamowania na czarnym, kiedy to owe worki z prędkością światła uderzyły w ściankę oddzielającą kabinę od przestrzeni ładunkowej zrywając nity ją mocujące i wylądowały pod moimi nogami. Na szczęście uległy również rozerwaniu i skończyło się na pogiętej ściance i kabinie zasypanej piaskiem. Potem na pace podróżowały już dwa betonowe krawężniki solidnie spięte taśmą stalową i przymocowane pasami do uchwytów w podłodze. Quote Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.