Jump to content

Jakie macie doświadczenie z filtrami typu K&N?


Lemmy
 Share

Recommended Posts

I generalnie z dolotami zimnego powietrza (cold air intake)?

Bo wybór jest spory, a takie zestawy potrafią kosztować nawet 400 zielonych.

Czego się obawiam? Hałasu. A ściślej irytującego świstu zasysanego powietrza

(wolę hałas niskotonowy).

Po wymianie wydechu na "performance exhaust" (niebawem może opiszę) niemal niesłyszalny dotąd Hemi przemówił barytonem tak donośnym, że słysze go CAŁY CZAS. I jeśli chcę teraz posłuchać muzyki to tylko metalu (spróbujcie Black Label Society. A propos, czym jeździ Zakk Wylde?)

Po wymianie dolotu i filtra zrobi się pewnie jeszcze głośniej.

Nieco wzrośnie przyspieszenie, a być może i mpg.

Jak było u Was? Jakie wrażenia? Co polecacie?

Pozdro

PS. Razem z wozem sprowadziłem maskę od SRT-10 (centralny wlot pow) - od trzech lat stoi w garażu. Jeśli nie zardzewiała, to może ją w końcu założę.

Ram4x4fun

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem założony układ wydechowy Magnaflow i cały dolot K&N. Teraz mam już tylko dolot. Wolny wydech i dolot to zbyt wiele hałasu jak na auto którym wozi się małe dzieci pomijając skrzywienie żony na te dźwięki. ;-) W moim roczniku przy takim zestawie przy predkości 120km/h wydech wrza z dolotem wpadają w jakieś dzwiękowe rezonanse i ciezko jest to wytrzymać.

Teraz przy samym dolocie jak chce żeby hałasował to wciśkam gaz w podłogę i jest melodia dla uszu, ale jak jadę ze stałą prędkością to dzwięki są jak z fabryki i to mi odpowiada.

Wzrostu spalania nie zauważyłem, ale silnik jakoś lżej pracuje, ale może to być siła sugestii.

Ostatnio założyłem filtr fabryczny i po dwóch dniach wróciłem do stożka :-P

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Tego się właśnie obawiam.

Założyłem Magnaflow Dual 16700. Wygląda elegancko, brzmi brutalnie.

Opinie są podzielone - sąsiad (ostrzy sobie zęby na mój wózek) jest zachwycony.

Żona - załamana. A ja? Zmieszany ale nie wzburzony.

Po zresetowaniu kompa spalanie spadło o 0,5 litra (komp pokazuje, że nawet bardziej ale

za krótko jeździłem, by być pewnym tego co widzę).

Nowy dolot to znowu mniejsze opory, a więc pewnie i spalanie.

Wtedy już na pewno nie da się niepostrzenie wrócić z nocnej imprezy.

Czy po zamonotowaniu dolotu też każą resetować kompa?

Tuning to jednak w dużej mierze loteria. Przypomina mi się

znajomy, który rok marzył o utwardzeniu zawieszenia (naczytał się pisemek),

a gdy to zrobił (wydając kupę kasy) po roku doszedł do wniosku, ze... ma dosyć

tej trzęsawki. Krótko mówiąc, niektóre ruchy bywają chybione.

I boleśnie kosztowne. Dzięki za ostrzeżenie.

Ram4x4fun

Link to comment
Share on other sites

Lemmy, który ty Ustanów jesteś, ten obok ZG ? Bo ja sie tam na parcelach buduje własnie.

 

Ha! Tenże ci on. To fajnie, wreszcie będzie można z kimś pogadać o dużych zabawkach:-)

Ja kupiłem tu chałupkę 4 lata temu. Jednym z kryteriów wyboru był oczywiście duuuży garaż.

Co ciekawe, to chyba jedyna ulica w okolicy, gdzie pasą się 2 dodżowskie pikapy: mój Ram i 100 metrów dalej Dakota sąsiada.

Daj znać, jak będziesz w okolicy i znajdziesz wolną chwilę.

Ram4x4fun

Link to comment
Share on other sites

Wtedy już na pewno nie da się niepostrzenie wrócić z nocnej imprezy.

Hałas przy spokojnej jeździe generuje tylko wydech więc w tej kwestii nic się nie zmieni. Stożek powoduje zwiększenie hałasu tylko przy pałowaniu. Czasem jednak bez chęci pałowania trzeba wyprzedzić inny pojazd no i stożek nie pozna się, że to dynamiczne przyspieszenie w dobrej wierze, a nie pałowanie i będzie hałasował tak jak przy pałowaniu :-P no i konflikt z kobietą murowany. ;-)

Czy po zamonotowaniu dolotu też każą resetować kompa?

O ile nie będziesz go odpalał na odkrytej przepustnicy bez przepływomierza to nic nie trzeba resetować. Ciekawość dzwięku bez filtrów u mnie była jednak silniejsza, ale skasowałem błąd przepływomierza i po załozeniu stożka wszystko wróciło do normy. Dźwięk odkrytej przepustnicy nie jest wart całej operacji kasowania błędu. Zdecydowanie bardziej rasowo brzmi ze stożkiem.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Jak chcesz zobaczyc jaki efekt daje taki filtr to sobie po prostu zdemontuj seryjny i zobaczysz ze nic nie daje :mrgreen: . Warunek tylko jest taki by powietrze nie bylo nagrzewane. Mokre filtry zasysaja duzo zanieczyszczen i w zasadzie daja efekt tylko przy sportowych samochodach ktore sa ekstremalnie wyzzylowane, a przy okazji wszystko musi byc wyliczone. Ogolnie K&N w seryjnym ramie to pic na wode, lepszy jest porzadny suchy filtr

Link to comment
Share on other sites

Jak chcesz zobaczyc jaki efekt daje taki filtr to sobie po prostu zdemontuj seryjny i zobaczysz ze nic nie daje :mrgreen: . Warunek tylko jest taki by powietrze nie bylo nagrzewane. Mokre filtry zasysaja duzo zanieczyszczen i w zasadzie daja efekt tylko przy sportowych samochodach ktore sa ekstremalnie wyzzylowane, a przy okazji wszystko musi byc wyliczone. Ogolnie K&N w seryjnym ramie to pic na wode, lepszy jest porzadny suchy filtr

Wszędzie na świecie stosuje się filtry stożkowe jako jeden z wielu elementów który ma podnosić moc i moment. Wiadomo, że nie jest to wartość znaczna, ale wzmacnianie silników nie polega na wymianie jednego elementu, ale na wymianie wielu elementów w tym właśnie filtra powietrza na wolnoprzepływowy wraz z doprowadzeniem do niego zimnego powietrza lub jak to ma miejsce w większości zestawów ogólnego dostępu na postawieniu ekranu wokół filtra powietrza celem odizolowania go od temp. komory silnika. Skuteczność tego ekranu rzeczywiście jest nizbyt imponująca, ale wolny dolot powietrza jest wg. mnie zauważalny w elstyczności silnika. Nie są to gigantyczne różnice, ale za to wrażenia osłuchowe są rewelacyjne, a głownie o to nam chodzi. Można wyliczać, przeliczać i doliczać tylko po co, jeśli przepływomierz nie sygnalizuje błędu, a ja uwielbiam dźwięk stożka, a nie jego możliwości zwiększania mocy. Porządny suchy filtr daje bardzo dobre filtrowanie i komfort ciszy, ale chyba nie o tym mowa. Zadbany filtr stożkowy (czyli mokry, a nie suchy tak jak to ma miejsce w wielu przypadkach) filtruje powietrze z podobną skutecznością co zwykły seryjny, tylko trzeba go częściej czyścić i smarować.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

tak wiec stozek i owszem, ale przy wysokoobrotowych silnikach, a nie w naszych potworkach...

 

 

Ale te silniki nie są tak niskoobrotowe, jak wszyscy myślą. Weźmy HEMI: max moc przy 5600-6000 rpm, max moment 4200-4800 rpm.

 

http://www.allpar.com/mopar/new-mopar-hemi.html

 

Wcale nie tak nisko, chyba że porównamy z wiertarką pt Honda Civic Type S (zwróćcie uwagę, że najb. wysokoobrotowe silniki mają więcej KM niż Nm, a więc odwrotnie niż reszta).

 

Teoretycznie stożek powinien poprawiać i przebieg mocy i momentu.

Ale być może dochodzi do jakiegoś rezonansu w wydechu, który niweczy zmniejszone opory na wejściu? Bo nie widzę innego wytłumaczenia spadku elastyczności, co którym pisze MKmario.

 

Pozdro

 

[ Dodano: 2011-05-31, 22:53 ]

I jeszcze. Na powyżej stronie tłumaczą różnice między silnikami Hemi 5.7 a SRT-8 6.1.

Oczywiscie inna pojemność. Ale nie tylko jej SRT zawdzięcza wyższą moc:

8 KM zyskuje dzięki dolotowi (higher-flow air cleaner box),

a 12 KM dzięki zmienionemu wydechowi.

 

Pozdro

 

[ Dodano: 2011-05-31, 22:58 ]

O ile nie będziesz go odpalał na odkrytej przepustnicy bez przepływomierza to nic nie trzeba resetować. Ciekawość dzwięku bez filtrów u mnie była jednak silniejsza, ale skasowałem błąd przepływomierza i po załozeniu stożka wszystko wróciło do normy. Dźwięk odkrytej przepustnicy nie jest wart całej operacji kasowania błędu.

 

He, byłem bardzo bliski popełnienia tego samego błędu:-)

Dzięki. Odkładam śrubokręt.

Ram4x4fun

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Reasunujac , na tym etapie zabawy nic ci to nie da poza ladniutkim gwizdem za kilkaset bugsow. Dopiero zysk moze byc gdy powaznie mota sie silnik do wyczynu i liczy sie kazda .00 sekundy, ale to jak juz wspomnialem, trzeba wszystko po kolei wyliczyc (cala hydraulike i termodynamike przeplywu) przed zassaniem czynnika do komory spalania, tak by poprawic wspolczynnik napelniania. Oczywiscie samo z siebie to nie wiele da bez poprawienia pozostalych elementow decydujacych o wzroscie wsp napelniania. W seryjnym ramiku to zawsze bedzie tylko zbedny gadzet. 8-) ... ale fajnie wyglada i fajnie gwizdze.

Link to comment
Share on other sites

Reasunujac , na tym etapie zabawy nic ci to nie da poza ladniutkim gwizdem za kilkaset bugsow. Dopiero zysk moze byc gdy powaznie mota sie silnik do wyczynu i liczy sie kazda .00

 

Hmmm. Zadałem sobie nieco trudu i przeczytałem opinie nabywców dolotów

K&N, Airraid i Volant. Ci pierwszy chyba najczęściej skarżyli się na brak odczuwalnych

różnic w przyspieszeniu. We wszystkich trzech grupach pojawiały narzekania na niedopasowanie sprzętu do samochodów i konieczność rzeźby podczas montażu.

Ale mogę uwierzyć, że w niektórych kombinacjach dolot/filtr/silnik/wydech efekt daje się odczuć. I to nie tylko akustyczny.

A co do poważnych ingerencji - nie znam w PL nikogo, komu mógłbym

powierzyć silnik, spokojny o efekt tej jego dłubaniny, która pewnie w 90 proc.

i tak będzie miała charakter eksperymentu. Pamiętam opowieści Biernackiego,

jak wziął się za zakładanie turbo i niektóre auta dostrajał pół roku.

A i tak w jakiejś tam Hondzie wybuchł uturbiony silnik. To było parę lat temu, ale nie sądzę

byśmy doczekali się tunerów oblatanych w HEMI. A może się mylę?

 

Pozdrawiam

Ram4x4fun

Link to comment
Share on other sites

Złudzenie, czy nie, stożek jest fajny i ładnie brzmi, a ja lubie takie "zbędne" gadżety.

Wczoraj gość mi próbował wmówić na siłę, że Ram to jest zbędny gadżet i bardziej rozsądnym dla niego autem jest Transit ( a tym samym dla mnie też powinien być) . Mimo, że nie paliłem się do tej dyskusji on wciąż udowadniał mi, że Transit jest praktyczniejszy. Za cholerę nie potrafił zrozumieć, że mam Rama, bo mi się podoba, mam gdzieś ile pali i całą resztę jego pustych argumentów. Mam wrażenie, że z tym stożkiem jest podobnie. Dla mnie Ram lepiej przyspiesza i ma większą moc, bo jak wciskam gaz to budzą się we mnie endorfiny i uśmiech na japie, a że hamownia pokazała by co innego to już mam głęboko gdzieś, żeby było śmieszniej to jak zmieniłem na fabryczny dolot wraz z filtrem to miałem na początku wrażenie, że jakoś lepiej idzie :-D , czyli dokładnie takie samo jak przy wczesniejszej zmianie na stożek :-P ,ale liczy się fun i mimo, że zgodzę się z argumentami MKmario i Bulla to wolę Rama ze stożkiem niż bez niego. 8-)

Pewnie jakbym miał kasę to bym zabrał się za coś poważniejszego, ale kto nie ma miedzi ten w domu siedzi, a radocha za pare bagsów jest.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

alternatywą dla stożka może być sportowa wkładka - wkłada się ją w oryginalną puszkę filtra - troszkę poprawia dżwięk i napewno nie pogarsza paramterów silnika. Osobiście przerobiłem to w moich poprzednich autach na silnikach benzynowych 2.0 150KM i 2.9 200KM - mam pozytywne odczucia, w Ramie tego nie testowałem ale napewno będzie ciekawiej niż na serii.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
http://moto.allegro.pl/dolot-kn-kn-5-7-hemi-dodge-ram-02-06-slask-i1957598601.html

 

Czy taki dolot może pasować do Ram'a z 2006 roku??? Czy jest w ogóle sens brać się za używany dolot ???

 

Dziękuje za pomoc

Tak. To jest dokładnie taki sam dolot jak mam ja i zakładaliśmy go do Bodanowego Rama z 2006r. Pasuje, ale ten egzemplarz bym sobie odpuścił, bo jak widać filtr jest do wywalenia, a ta rurka nie jest warta funta kłaków, ekran nie spełnia swojej roli bo nie jest szczelnie oddzielony od komory silnika i nie ma doprowadzenia bezpośrednio zimnego powietrza. Nad ekranem możesz popracować i uszczelnić, rurka jeśli chcesz możesz ją kupić, ale filtr na 100% to szmelc.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

BURDY dobrze napisał, wkładka to dobra alternatywa bo nie wprowadza zazwyczaj negatywnych zmian, przy stożku jak i często przelotowym układzie wydechowym silnik może być za bardzo rozprężony i w rezultacie traci moc. Dlatego profesjonalne układy dolotowe i wydechowe dają gwarancję wzrostu mocy, ktoś nad tym siedział i obliczał ;)

 

Zaletą filtrów K&N jest ich exploatacja, wystarczy je myć i nasączać olejkiem i nie musimy kupować nowego filtra powietrza. Jednakże mi się tam troche gryzie ich zalecenia... czyścić bodajrze co 100tyś km (60tys mil) niby brudniejszy tym lepszy...

Czyli tak naprawdę to go nie czyścimy :shock:

Link to comment
Share on other sites

Zaletą filtrów K&N jest ich exploatacja, wystarczy je myć i nasączać olejkiem i nie musimy kupować nowego filtra powietrza. Jednakże mi się tam troche gryzie ich zalecenia... czyścić bodajrze co 100tyś km (60tys mil) niby brudniejszy tym lepszy...

Czyli tak naprawdę to go nie czyścimy

Chemia do czyszczenia jest kilka razy droższa od filtra papierowego, a jak będziesz czyścił co 60tys. mil to równie dobrze możesz wywalić taki filtr i kupić nowy. Ja swój czyszczę co 7 tys km, bo po 15tys bez czyszczenia był juz do wywalenia. Syf w połączeniu z olejkiem to skorupa, a gruba skorupa syfu jest już nie do oczyszczenia.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

drug, no właśnie przecież napisałem, że zalecenia K&N dla mnie osobiście są niedorzeczne, sprawdziłem na instrukcji w moim K&N i jest napisane aby czyścić co 50tyś mil (highway use) i częściej w warunkach z kurzem. Bez jaj ale nawet po 30tys km byłby na nim niezły syf... tfuu syf to na nim jest już po 10tys km :evil:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem o co chodzi, ale ja stosuję sie do tego co widzę i 7000 latem to max, a zimą 10000, bo kurzu jest mniej. W innym wypadku z filtra będzie szrot. Do czyszczenia tylko chemia K&N i jest ona bardzo dobra.

Jeśli chodzi o wzrost mocy to ostatnio robiliśmy z Bodano testy na filtrach stożkowych i papierowych i różnice w osiagach są, a szczególnie na LPG.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem o co chodzi, ale ja stosuję sie do tego co widzę i 7000 latem to max, a zimą 10000, bo kurzu jest mniej. W innym wypadku z filtra będzie szrot. Do czyszczenia tylko chemia K&N i jest ona bardzo dobra.

Jeśli chodzi o wzrost mocy to ostatnio robiliśmy z Bodano testy na filtrach stożkowych i papierowych i różnice w osiagach są, a szczególnie na LPG.

 

potwierdzam, czy to stozek czy wkładka silnik lepiej oddycha i lepiej się zbiera, szkoda tylko że spalanie wzrasta

Odważni nie żyją wiecznie, ostrożni nie żyją wcale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.