prawy Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Witam od kilku tygodni śmigam moim 5,7 Hemi na gazie służę pomocą i informacją .. pozdrawiam prawy :lol: Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Jaką masz instalację? No i gdzie zakładałeś... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prawy Posted December 16, 2008 Author Report Share Posted December 16, 2008 Witam co do instalacji to jest to : układ sterujący STAG 300 reduktor KME Gold zbiornik STAKO 230 litrów ..(piękny..!!) tankuję około195 l/na baku przy normalnej jeździe ( no może dynamicznej) :lol: robię około 850 km co daje średnią około 23 l/100km. Na autostradzie przy 120 - 130 pali około 18 l/100 km założyłem ją w Lubinie na ul.Małomickiej 43 firma MAX-AUTO-GAS .. przejechałem już około 7 tyś km i jak narazie bez problemowo!! Zapłaciłem za całość 5000 zł brutto ( z tym 230litrowym zbiornikiem) wiem że są lepsze (np.Prince) ale w tym przypadku przekonała mnie cena i servis na miejscu.. Jeśli maz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.. Pozdrawiam prawy l Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 16, 2008 Report Share Posted December 16, 2008 Ja właśnie dziś dowiedziałem się, że CNG to straszne koszta... a takie to fajne. Więc dalej będę celował w lpg... Zaczekam jeszcze kilka miesięcy , aż instalacje potanieją ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 przy aktualnych cenach benzynki, nie zamierzam zakładać gazu :-) - ale oczywiście wszystko może się zmienić, gdy znowu osiągnie pułap 4,50/5,00 zł - czego nikomu nie życzę !!!! :-) Na dzień dzisiejszy - jeżdżę na benzynce i niech tak pozostanie.....:-) Ale gazu nie wykluczam oczywiście.....wszystko zależy od przebiegów i ceny Pb pzdr.Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted December 22, 2008 Report Share Posted December 22, 2008 Niestety to tylko chwilowa cena. Potem znó wroci do wartości pomiędzy 4 a 5 zł. Tego możemy być pewni. Mam tylko nadzieje , że instalacje gazowe stanieją trochę. Jarek a po co Ty chcesz do nowego hemi zakładać instalacje gazową? Tylko nie mów , że dużo pali... :-P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted December 23, 2008 Report Share Posted December 23, 2008 czy dużo pali ? - to rzecz dyskusyjna.... Patrząc na liczby, nie jest to auto małolitrażowe ale w porównaniu do mojego poprzedniego "amerykańca", Grand Cherokee WJ 4,7 wcale dużo mniej nie palił, a jest o wiele lżejszy i ma mniejszą pojemność :-) tak więc nie jest żle..... pzdr.Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 no.. ja mam PRINCE.. taki już kupiłem, z jednym reduktorem.. nie daje rady (jak depniesz do dechy to potrafi się wyłączyć) ... w F-150 miałem 2x redutor + STAGA i dawał radę... a spalanie... 27/100... (HEMI) Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 no.. ja mam PRINCE.. taki już kupiłem, z jednym reduktorem.. nie daje rady (jak depniesz do dechy to potrafi się wyłączyć) ... w F-150 miałem 2x redutor + STAGA i dawał radę... a spalanie... 27/100... (HEMI) Odnośnie instalacji Prinsa, - czy jesteś pewien, że wszystko jest sprawne i dobrze wystrojone ? Przecież Prins to najbardziej polecana instalka do Hemi i nie tylko... Może masz skopane ustawienie (strojenie instalacji), podjedż do jakiegoś dobrego zakładu i sprawdż na kompie w czasie rzeczywistym jak zachowuje się w Twoim przypadku. Mam kilku znajomych, którzy bujają się na Prinsie i nie mają żadnych problemów, bardzo sobie ją chwaląc. - Daj znać jak coś będziesz bliżej wiedział co z nią jest nie tak !!! pzdr. Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 mam dobrego gazownika... HEMI zrobiłem dopiero dwa pełne baki, umówię się na sprawdzenie w najbliższym czasie i zdam relacje Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 mam dobrego gazownika... HEMI zrobiłem dopiero dwa pełne baki, umówię się na sprawdzenie w najbliższym czasie i zdam relacje Z tego co wiem w kompie gazowym masz możliwości ustawienia temp. przełączania z LPG na Pb z określeniem obrotów, maksymalnego poboru, regulacji mieszanki, i wielu innych parametrów pracy - kolega miał przez pierwsze 2 tyś kilometrów małe problemy właśnie z silnikiem V8 w Jeepie, ale po regulacjach śmiga aż miło. Tak więc podstawa to odpowiednie zestrojenie instalacji. Czy masz jakieś błędy na wyświetlaczach pracy silnika ? Daj znać jak coś będzie wiadomo po regulacjach, bo jeżeli Prince nie daje sobie rady to po co przepłacać, instalacje KME ponoć chodzą rewelacyjnie i są o ponad 2500 zł tańsze..... pzdr. Jarek Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted January 11, 2009 Report Share Posted January 11, 2009 Witam od kilku tygodni śmigam moim 5,7 Hemi na gazie służę pomocą i informacją ..pozdrawiam prawy :lol: A może jeszcze Prawy da znać jak na KME śmiga jego HEMI ? Pewnie już trochę przejechał i może coś bliżej powiedzieć o tej instalacji w zestawieniu z DODGE ? Prawy, daj znać jak to wszystko funguje w Twoim Ramie zwłaszcza przy dużych poborach paliwa - czy KME wyrabia, czy nie wyskakują błędy w kompie lub inne problemy.... Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
prawy Posted January 13, 2009 Author Report Share Posted January 13, 2009 Witam zrobiłem już na mojej instalacji około 14 tyś km.Właśnie wróciłem z trasy i w najbliższych dniach podjadę na sprawdzenie i pierwszy przegląd.. Co do pytania jak narazie jestem bardzo zadowolony z tej instalacji..śmiga aż miło !! podczas użytkowania dwa razy wyskoczył mi CHECK przy depnięciu do dechy przy prędkości 160-170 km/h..ale nie ma tragedi przełączył na benzyne a po chwili gdy zwolniłem kontrolka zgasła...i spokojnie wróciłem na gaz. Tak więc co do dynamiki Ramika wszystko ok !! Jedyny malutki minus za słyszalne przy otwartych drzwiach i na wolnych obrotach cykanie wtryskiwaczy gazu... Ale już zdążyłem się przyzwyczaić ... Pozdrawiam prawy... :-) Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
lordkubus Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 a koledzy powiedzcie gdzie daliście butle na pake czy koło zapasowe ? Jaka największa butla wchodzi w koło ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 Witamzrobiłem już na mojej instalacji około 14 tyś km.Właśnie wróciłem z trasy i w najbliższych dniach podjadę na sprawdzenie i pierwszy przegląd.. Co do pytania jak narazie jestem bardzo zadowolony z tej instalacji..śmiga aż miło !! podczas użytkowania dwa razy wyskoczył mi CHECK przy depnięciu do dechy przy prędkości 160-170 km/h..ale nie ma tragedi przełączył na benzyne a po chwili gdy zwolniłem kontrolka zgasła...i spokojnie wróciłem na gaz. Tak więc co do dynamiki Ramika wszystko ok !! Jedyny malutki minus za słyszalne przy otwartych drzwiach i na wolnych obrotach cykanie wtryskiwaczy gazu... Ale już zdążyłem się przyzwyczaić ... Pozdrawiam prawy... :-) A możesz jeszcze napisać jakie masz wtryskiwacze i reduktor ? Czy instalke masz na jednym, czy też na dwu reduktorach ? Po 15 tysiącach już można powoli oceniać ten zestaw LPG :-) O ile Stag 300 ma bardzo dobrą opinię, to reduktor KME już nie za bardzo :-( Jeżeli masz jeden "Gold" to faktycznie przy bucie może pojawić się jakiś błąd w komputerze. Jeżeli masz 2 reduktory tej firmy, to nie powinno być problemu z zasilaniem przy dużych obciążeniach, (oczywiście jeżeli wyrabiają inne podzespoły i instalacja jest dobrze zestrojona... Daj znać jakie wtryski i reduktor (jeden czy dwa) ? pzdr. Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 no.. ja mam PRINCE.. taki już kupiłem, z jednym reduktorem.. nie daje rady (jak depniesz do dechy to potrafi się wyłączyć) ... w F-150 miałem 2x redutor + STAGA i dawał radę... a spalanie... 27/100... (HEMI) Poszukałem trochę w necie i okozuje się, że Prins nie taki śliczny jak go malują :-( Uwagi są do reduktora, że pod obciązeniem klęka i jest dość nie trwały. Cała tajemnica dobrych opinii to wtryskiwacze Keihina. Sam sterownik (centralka), to idiotoodporne urządzenie praktycznie bez możliwości zaawansowanych regulacji i strojenia. Są problemy gwarancyjne..... Tak wypowiadają się o niej Ci bardziej doświadczeni gazownicy. Ile w tym prawdy, nie wiem, ale coraz więcej takich opinii czytam, więc coś musi być na rzeczy. I jeszcze jeden kwiatek do bukietu, prawdopodobnie Keihin przenosi swoje fabryki do Chin, tak więc może być problem z utrzymaniem reżimu jakościowego. pzdr. Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted March 12, 2009 Report Share Posted March 12, 2009 a koledzy powiedzcie gdzie daliście butle na pake czy koło zapasowe ? Jaka największa butla wchodzi w koło ? W koło około 90litrów max. ilość gazu trochę ponad 70 litrów (zależy od ustawienia zaworu w butli. Niektórzy ustawiają na maxa i wchodzi ponad 85 litrów, ale nie wiem czy to jest do końca bezpieczne..... Na pake możesz i 200 litrów włożyć i wtedy masz duże przeloty między tankowaniami, ale tracisz miejsce na pace (coś za coś). Jeżeli nie wozisz Quada, to wszystko inne też się pewnie zmieści :-) pzdr. Jarek10 Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr_GT Posted May 24, 2009 Report Share Posted May 24, 2009 sprawa się wyjaśniła.. auto śmiga jak wściekłe aż do odcinki, nic się nie rozłącza i leci jak marzenie.. powód... zasyfione filtry i reduktor, poprzedni właściciel nie dbał, zalecane przegląfy eksploatacyjne do 10K mil spalanie średnie 23.5 gazu na 100, butla pewnie pójdzie w koło - 105 litrów wchodzi Quote auta z jajami... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bhdemeter Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 Witam!!! Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!! Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie???? 1.Wymiana silnika? 2. Głowica 3 zawory 4 co innego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted October 9, 2009 Report Share Posted October 9, 2009 Witam!!! Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!! Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie???? 1.Wymiana silnika? 2. Głowica 3 zawory 4 co innego Nie wiem czym się kończy, ale na pewno się kończy jak instalację zakładał partacz , których w Polsce jest bardzo dużo. Niestety 90 % gaziarzy w Polsce to oszuści, partacze, lenie, naciągacze, cwaniaczki, które co najwyżej potrafią założyć prinsa (samoregulującego się) do bmw, a jak jest trudniejszy, bądź rzadki silnik to jest problem. Reasumując z takim pytaniem odsyłam na forum http://lpg-forum.pl/ , tam usyskasz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania z dziedziny zasilania propan-butanem. BTW. Nie słychaj mechaników, że zakładanie gazu to zabójstwo dla silnika. To są mechanicy (którzy co najwyżej potrafią kręcić śrubkami) a nie ludzie zajmujący się termodunamiką czy kinematyką silników tłokowych. Ciekawe jaka część z tych mądrali zna przynajmniej wzorcowy (bo o rzeczywistym nie wspomnę) obieg termodynamiczny Otta :mrgreen: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prawy Posted October 10, 2009 Author Report Share Posted October 10, 2009 Dla wszystkich zainteresowanych ! właśnie po niecałym roku użytkowania przejechałem już 70 000 km na opisanej przezemnie instalacji.. Powiem krótko jestem bardzo zadowolony !!! Szczerze polecam..!! Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek10 Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Witam!!! Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!! Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie???? 1.Wymiana silnika? 2. Głowica 3 zawory 4 co innego Witaj Wszystko jest uzależnione od tego jaką instalację LPG zamontowałaś i kto ją stroił. Przyłączam się do zdania kolegi Bullteriera o partaczach montujących i konfigurujących zestaw pod konkretny rodzaj silnika. Najczęstrzym błędem są żle dobrane podzespoły bazowe: - kiepski (czytaj tani) sterownik - problemy z wystrojeniem i trzymaniem parametrów - nie wydajne reduktory (zbyt słabe do pojemności silnika) lub złej jakości - kiepskiej jakości wtryskiwacze - problemy z prawidłowym zestrojeniem instalacji - za cienkie przewody doprowadzające gaz do silnika - koniecznie 8mm W Twoim przypadku instalacja musi być dobrze skonfigurowana i co najważniejsze dobrze zestrojona. Jeżeli będzie na dobrych podzespołach to będzie trzymać parametry mieszanki paliwowej. Jeżeli będziesz jeżdzić na ubogiej mieszance możesz faktycznie zniszczyć silnik, ale znowu nie demonizujmy, nie stanie się to po 1000 czy 3000km. Jeżeli będziesz przestrzegać reżimu serwisowego Twojej instalacji nic złego nie powinno się stać. Tak więc dobra instalka + dobry monter + dobre zestrojenie = bezproblemowa jazda pzdr. Jarek Quote Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select Link to comment Share on other sites More sharing options...
prawy Posted October 10, 2009 Author Report Share Posted October 10, 2009 Zgadza się ..! Masz całkowitą racje.. Wszystkie informacje techniczne o mojej instalacji na wstępie postu.. Pozdrawiam !!! Quote www.tmtwentylacja.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
bhdemeter Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 dzięki za odpowiedz! W moim aucie zainstalowany jest Prins i był montowany w Polsce! Aktualnie autko ma na gazie zrobione około 50.000km i nic się niedzieje, ale nie oszukujmy się w końcu coś z powodu tej instalacij musi się popsuć bo silniki nie są przystosowane do gazu tylko do benzyny. Ale jak widze nikt jeszcze nie przetestował co się dzieje już na samym końcu no bo to w końcu młode samochody są jeszcze! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Aktualnie autko ma na gazie zrobione około 50.000km i nic się niedzieje, ale nie oszukujmy się w końcu coś z powodu tej instalacij musi się popsuć bo silniki nie są przystosowane do gazu tylko do benzyny Można widzieć skąd masz takie informacje ? :shock: :shock: :shock: Ale jak widze nikt jeszcze nie przetestował co się dzieje już na samym końcu no bo to w końcu młode samochody są jeszcze! Nie martw się w Jeepach są takie same silniki i koledzy jeepnięci jeżdża w przeważającej większości na gazie . Ogólnie silniki są dość mocno przetestowane pod kątem eksploatacji na LPG. Zobacz na forum jeep.org.pl . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.