Jump to content

Założyłem gaz do Rama 1500 5,7 Hemi służę pomocą ,info itp..


prawy
 Share

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

co do instalacji to jest to : układ sterujący STAG 300

reduktor KME Gold

zbiornik STAKO 230 litrów ..(piękny..!!) tankuję około195 l/na baku przy normalnej jeździe ( no może dynamicznej) :lol: robię około 850 km co daje średnią około 23 l/100km. Na autostradzie przy 120 - 130 pali około 18 l/100 km

założyłem ją w Lubinie na ul.Małomickiej 43 firma MAX-AUTO-GAS ..

przejechałem już około 7 tyś km i jak narazie bez problemowo!!

Zapłaciłem za całość 5000 zł brutto ( z tym 230litrowym zbiornikiem)

wiem że są lepsze (np.Prince) ale w tym przypadku przekonała mnie cena i servis na miejscu..

Jeśli maz jeszcze jakieś pytania to wal śmiało..

Pozdrawiam prawy

l

www.tmtwentylacja.pl

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Ja właśnie dziś dowiedziałem się, że CNG to straszne koszta... a takie to fajne. Więc dalej będę celował w lpg... Zaczekam jeszcze kilka miesięcy , aż instalacje potanieją ;)

Link to comment
Share on other sites

przy aktualnych cenach benzynki,

nie zamierzam zakładać gazu :-)

- ale oczywiście wszystko może się zmienić,

gdy znowu osiągnie pułap 4,50/5,00 zł

- czego nikomu nie życzę !!!! :-)

 

Na dzień dzisiejszy - jeżdżę na benzynce i niech tak pozostanie.....:-)

Ale gazu nie wykluczam oczywiście.....wszystko zależy od przebiegów i ceny Pb

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Niestety to tylko chwilowa cena. Potem znó wroci do wartości pomiędzy 4 a 5 zł. Tego możemy być pewni. Mam tylko nadzieje , że instalacje gazowe stanieją trochę.

 

Jarek a po co Ty chcesz do nowego hemi zakładać instalacje gazową? Tylko nie mów , że dużo pali... :-P

Link to comment
Share on other sites

czy dużo pali ?

- to rzecz dyskusyjna....

Patrząc na liczby, nie jest to auto małolitrażowe

ale w porównaniu do mojego poprzedniego "amerykańca",

Grand Cherokee WJ 4,7 wcale dużo mniej nie palił, a jest o wiele lżejszy

i ma mniejszą pojemność :-)

 

tak więc nie jest żle.....

 

pzdr.Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
no.. ja mam PRINCE.. taki już kupiłem, z jednym reduktorem.. nie daje rady (jak depniesz do dechy to potrafi się wyłączyć) ... w F-150 miałem 2x redutor + STAGA i dawał radę...

 

a spalanie... 27/100... (HEMI)

 

Odnośnie instalacji Prinsa,

- czy jesteś pewien, że wszystko jest sprawne i dobrze wystrojone ?

Przecież Prins to najbardziej polecana instalka do Hemi i nie tylko...

Może masz skopane ustawienie (strojenie instalacji), podjedż do jakiegoś

dobrego zakładu i sprawdż na kompie w czasie rzeczywistym jak zachowuje

się w Twoim przypadku. Mam kilku znajomych, którzy bujają się na Prinsie

i nie mają żadnych problemów, bardzo sobie ją chwaląc.

 

- Daj znać jak coś będziesz bliżej wiedział co z nią jest nie tak !!!

 

pzdr.

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

mam dobrego gazownika... HEMI zrobiłem dopiero dwa pełne baki, umówię się na sprawdzenie w najbliższym czasie i zdam relacje

 

Z tego co wiem w kompie gazowym masz możliwości ustawienia temp. przełączania

z LPG na Pb z określeniem obrotów, maksymalnego poboru, regulacji mieszanki,

i wielu innych parametrów pracy - kolega miał przez pierwsze 2 tyś kilometrów

małe problemy właśnie z silnikiem V8 w Jeepie, ale po regulacjach śmiga aż miło.

Tak więc podstawa to odpowiednie zestrojenie instalacji.

 

Czy masz jakieś błędy na wyświetlaczach pracy silnika ?

 

Daj znać jak coś będzie wiadomo po regulacjach,

bo jeżeli Prince nie daje sobie rady to po co przepłacać,

instalacje KME ponoć chodzą rewelacyjnie i są o ponad 2500 zł tańsze.....

 

pzdr. Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Witam od kilku tygodni śmigam moim 5,7 Hemi na gazie służę pomocą i informacją ..

pozdrawiam prawy :lol:

 

A może jeszcze Prawy da znać jak na KME śmiga jego HEMI ?

Pewnie już trochę przejechał i może coś bliżej powiedzieć o tej instalacji

w zestawieniu z DODGE ?

 

Prawy, daj znać jak to wszystko funguje w Twoim Ramie

zwłaszcza przy dużych poborach paliwa - czy KME wyrabia, czy nie wyskakują

błędy w kompie lub inne problemy....

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

Witam

zrobiłem już na mojej instalacji około 14 tyś km.Właśnie wróciłem z trasy i w najbliższych dniach podjadę na sprawdzenie i pierwszy przegląd..

Co do pytania jak narazie jestem bardzo zadowolony z tej instalacji..śmiga aż miło !!

podczas użytkowania dwa razy wyskoczył mi CHECK przy depnięciu do dechy przy prędkości 160-170 km/h..ale nie ma tragedi przełączył na benzyne a po chwili gdy zwolniłem kontrolka zgasła...i spokojnie wróciłem na gaz.

 

Tak więc co do dynamiki Ramika wszystko ok !!

Jedyny malutki minus za słyszalne przy otwartych drzwiach i na wolnych obrotach cykanie wtryskiwaczy gazu...

Ale już zdążyłem się przyzwyczaić ...

Pozdrawiam

prawy... :-)

www.tmtwentylacja.pl

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Witam

zrobiłem już na mojej instalacji około 14 tyś km.Właśnie wróciłem z trasy i w najbliższych dniach podjadę na sprawdzenie i pierwszy przegląd..

Co do pytania jak narazie jestem bardzo zadowolony z tej instalacji..śmiga aż miło !!

podczas użytkowania dwa razy wyskoczył mi CHECK przy depnięciu do dechy przy prędkości 160-170 km/h..ale nie ma tragedi przełączył na benzyne a po chwili gdy zwolniłem kontrolka zgasła...i spokojnie wróciłem na gaz.

 

Tak więc co do dynamiki Ramika wszystko ok !!

Jedyny malutki minus za słyszalne przy otwartych drzwiach i na wolnych obrotach cykanie wtryskiwaczy gazu...

Ale już zdążyłem się przyzwyczaić ...

Pozdrawiam

prawy... :-)

 

A możesz jeszcze napisać jakie masz wtryskiwacze i reduktor ?

Czy instalke masz na jednym, czy też na dwu reduktorach ?

Po 15 tysiącach już można powoli oceniać ten zestaw LPG :-)

O ile Stag 300 ma bardzo dobrą opinię, to reduktor KME już nie za bardzo :-(

Jeżeli masz jeden "Gold" to faktycznie przy bucie może pojawić się jakiś błąd

w komputerze. Jeżeli masz 2 reduktory tej firmy, to nie powinno być problemu

z zasilaniem przy dużych obciążeniach, (oczywiście jeżeli wyrabiają inne podzespoły

i instalacja jest dobrze zestrojona...

 

Daj znać jakie wtryski i reduktor (jeden czy dwa) ?

 

pzdr.

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

no.. ja mam PRINCE.. taki już kupiłem, z jednym reduktorem.. nie daje rady (jak depniesz do dechy to potrafi się wyłączyć) ... w F-150 miałem 2x redutor + STAGA i dawał radę...

 

a spalanie... 27/100... (HEMI)

 

Poszukałem trochę w necie i okozuje się, że Prins nie taki śliczny

jak go malują :-( Uwagi są do reduktora, że pod obciązeniem

klęka i jest dość nie trwały. Cała tajemnica dobrych opinii

to wtryskiwacze Keihina. Sam sterownik (centralka), to idiotoodporne

urządzenie praktycznie bez możliwości zaawansowanych regulacji i strojenia.

Są problemy gwarancyjne.....

Tak wypowiadają się o niej Ci bardziej doświadczeni gazownicy.

Ile w tym prawdy, nie wiem, ale coraz więcej takich opinii czytam,

więc coś musi być na rzeczy.

 

I jeszcze jeden kwiatek do bukietu, prawdopodobnie Keihin przenosi

swoje fabryki do Chin, tak więc może być problem z utrzymaniem reżimu jakościowego.

 

pzdr.

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

a koledzy powiedzcie gdzie daliście butle na pake czy koło zapasowe ? Jaka największa butla wchodzi w koło ?

 

W koło około 90litrów max. ilość gazu trochę ponad 70 litrów (zależy od ustawienia

zaworu w butli. Niektórzy ustawiają na maxa i wchodzi ponad 85 litrów,

ale nie wiem czy to jest do końca bezpieczne.....

 

Na pake możesz i 200 litrów włożyć i wtedy masz duże przeloty między tankowaniami,

ale tracisz miejsce na pace (coś za coś). Jeżeli nie wozisz Quada, to wszystko inne też

się pewnie zmieści :-)

 

pzdr. Jarek10

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

sprawa się wyjaśniła..

 

auto śmiga jak wściekłe aż do odcinki, nic się nie rozłącza i leci jak marzenie..

 

powód...

 

zasyfione filtry i reduktor, poprzedni właściciel nie dbał, zalecane przegląfy eksploatacyjne do 10K mil

 

spalanie średnie 23.5 gazu na 100, butla pewnie pójdzie w koło - 105 litrów wchodzi

auta z jajami...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam!!!

 

Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!!

 

Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie????

 

1.Wymiana silnika?

2. Głowica

3 zawory

4 co innego

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Witam!!!

 

Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!!

 

Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie????

 

1.Wymiana silnika?

2. Głowica

3 zawory

4 co innego

 

Nie wiem czym się kończy, ale na pewno się kończy jak instalację zakładał partacz , których w Polsce jest bardzo dużo. Niestety 90 % gaziarzy w Polsce to oszuści, partacze, lenie, naciągacze, cwaniaczki, które co najwyżej potrafią założyć prinsa (samoregulującego się) do bmw, a jak jest trudniejszy, bądź rzadki silnik to jest problem.

Reasumując z takim pytaniem odsyłam na forum http://lpg-forum.pl/ , tam usyskasz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania z dziedziny zasilania propan-butanem.

 

BTW. Nie słychaj mechaników, że zakładanie gazu to zabójstwo dla silnika. To są mechanicy (którzy co najwyżej potrafią kręcić śrubkami) a nie ludzie zajmujący się termodunamiką czy kinematyką silników tłokowych. Ciekawe jaka część z tych mądrali zna przynajmniej wzorcowy (bo o rzeczywistym nie wspomnę) obieg termodynamiczny Otta :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Dla wszystkich zainteresowanych !

właśnie po niecałym roku użytkowania przejechałem już 70 000 km na opisanej przezemnie instalacji..

Powiem krótko jestem bardzo zadowolony !!!

Szczerze polecam..!!

www.tmtwentylacja.pl

Link to comment
Share on other sites

Witam!!!

 

Mam Rama 1500 z 05 roku i kupiłam go już z instalacją? Aktualnie zrobiłam już na tej instalacij 45000km i nic się niedziało!!!

 

Po ostatnich ekscesach z innym samochodem i instalacją gazową czego konswkwenciją jest wymiana silnika, mam drobne pytanie czy już ktoś przetestował czym się kończy instalacja gazowa w Ramie z silnikiem Hemi , tzn jakich kosztów dodatkowych mam się spodziewać w najbliszym czasie????

 

1.Wymiana silnika?

2. Głowica

3 zawory

4 co innego

 

Witaj

Wszystko jest uzależnione od tego jaką instalację LPG zamontowałaś

i kto ją stroił. Przyłączam się do zdania kolegi Bullteriera o partaczach

montujących i konfigurujących zestaw pod konkretny rodzaj silnika.

 

Najczęstrzym błędem są żle dobrane podzespoły bazowe:

- kiepski (czytaj tani) sterownik - problemy z wystrojeniem i trzymaniem parametrów

- nie wydajne reduktory (zbyt słabe do pojemności silnika) lub złej jakości

- kiepskiej jakości wtryskiwacze - problemy z prawidłowym zestrojeniem instalacji

- za cienkie przewody doprowadzające gaz do silnika - koniecznie 8mm

 

W Twoim przypadku instalacja musi być dobrze skonfigurowana

i co najważniejsze dobrze zestrojona. Jeżeli będzie na dobrych podzespołach

to będzie trzymać parametry mieszanki paliwowej.

Jeżeli będziesz jeżdzić na ubogiej mieszance możesz faktycznie zniszczyć silnik,

ale znowu nie demonizujmy, nie stanie się to po 1000 czy 3000km.

Jeżeli będziesz przestrzegać reżimu serwisowego Twojej instalacji

nic złego nie powinno się stać.

 

Tak więc dobra instalka + dobry monter + dobre zestrojenie = bezproblemowa jazda

 

pzdr. Jarek

Dodge Ram 1500 HEMI 5,7 MegaCab - Pajero II V6 Super Select

Link to comment
Share on other sites

dzięki za odpowiedz!

W moim aucie zainstalowany jest Prins i był montowany w Polsce!

 

Aktualnie autko ma na gazie zrobione około 50.000km i nic się niedzieje, ale nie oszukujmy się w końcu coś z powodu tej instalacij musi się popsuć bo silniki nie są przystosowane do gazu tylko do benzyny. Ale jak widze nikt jeszcze nie przetestował co się dzieje już na samym końcu no bo to w końcu młode samochody są jeszcze!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous
Aktualnie autko ma na gazie zrobione około 50.000km i nic się niedzieje, ale nie oszukujmy się w końcu coś z powodu tej instalacij musi się popsuć bo silniki nie są przystosowane do gazu tylko do benzyny

Można widzieć skąd masz takie informacje ? :shock: :shock: :shock:

 

Ale jak widze nikt jeszcze nie przetestował co się dzieje już na samym końcu no bo to w końcu młode samochody są jeszcze!

Nie martw się w Jeepach są takie same silniki i koledzy jeepnięci jeżdża w przeważającej większości na gazie . Ogólnie silniki są dość mocno przetestowane pod kątem eksploatacji na LPG. Zobacz na forum jeep.org.pl .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.