Jump to content

widzieliście porównanie HD: Chevrolet vs Ford vs Dodge?


JBednarczyk
 Share

Recommended Posts

Hehehe uwielbiam amerykańskie reklamy porównawcze :-)

Ford nie pozostaje dłużny:

3. Moment obrotowy

Na stronie Forda jest więcej takich filmików, które prowadzi znany z "Brudnej Roboty" Mike Rowe. Polecam testy porównawcze Forda F-150 :mrgreen:

 

Nie widziałem jeszcze co na to Dodge, może ktoś wrzuci? :kasztan:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Wiadomo, że to po części ustawione. Tak z Chevym jak i z Fordem. Nie mówię, że wszystko, ale część jest robiona w takich warunkach w jakich akurat ten reklamowany jest najlepszy - to wiemy. Jak Chevy najlepiej przyspiesza od 30-55 mph, to Dodge zrobi 0-40, a Ford 60-65. Tylko PO CO oni to robią? Może po to, aby właściciele Chevroletów mieli czym walczyć w bataliach przeciw zwolennikom Fordów, Dodge'ów i Toyot (i vice versa!).

 

Ale test z wykrzyżem był ciekawy... W nowym Pajero w takiej sytuacji można otworzyć tylne drzwi nie używając klamki - koledzy z 4x4 testowali ;)

Tyle że Pajero w ogóle nie jest na ramie.

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

Tylko PO CO oni to robią?

Już napisałem - to popularna w Stanach tzw. reklama porównawcza. U nas w reklamie występuje np. "zwykły proszek" i proszek reklamowany. A tam w reklamie proszku A są konkretne proszki B,C,D itd., które oczywiście są gorsze od reklamowanego proszku A. Klient dzięki temu widząc towar na półce od razu kojarzy co dobrze wypadło w "testach" :-)

A wracając do pickupów i wytrzymałości ram przy wykrzyżach to polecam jeszcze dwa filmiki:

1. Mike Rowe tym razem porównuje pickupy klasy 1/2 tony. A'propos sztywności ram szczególnie ciekawy jest początek ;-)

, a na nim F-150.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jak to możliwe, że jedni pokazują że ford jest mega stabilny, sztywny i wytrzymały, a drudzy robią prawie taki sam test i wychodzi zupełnie co innego i to jeszcze z Super Duty? :-?

 

Jaką można konkluzję wynieść oglądając takie spoty? Kup tego który ładniejszy i wygodniejszy. Wszystkie i tak kiedyś się połamią :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jak to możliwe, że jedni pokazują że ford jest mega stabilny, sztywny i wytrzymały, a drudzy robią prawie taki sam test i wychodzi zupełnie co innego i to jeszcze z Super Duty? :-?

 

Jaką można konkluzję wynieść oglądając takie spoty? Kup tego który ładniejszy i wygodniejszy. Wszystkie i tak kiedyś się połamią :lol:

 

Może sęk w tym, że F150 i F250 to różne konstrukcje? Widać to np. w testach zderzeniowych, gdzie F150 daje sobie radę bardzo dobrze, a F250... delikatnie mówiąc - kiepsko.

słup wrzyna się wrzyna w niego jak w masło, a pod koniec (widok z tyłu) pogięty jest jakby go ktoś z drutu zmontował :/. Ram też był testowany w zderzeniu ze słupem - wypadł też chyba słabiej niż F150.

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

MKmario - to nie takie proste, bo w końcu nie każdy sprzęt na ramie ma takie same wyniki. Tu jest właśnie kwestia tej ramy i tej budy ;)

 

Wystarczy porównać F150 2004:

 

i poprzednią wersję:

 

Widzisz MKmario, nie masz się czym przejmować. Jesteś bezpieczny :D

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

Z bezpieczeństwem i crash testami jest tak jak z ekologią - zależy z której strony patrzeć. Z jednej strony fajnie, że samochody (w teorii) stają się coraz bezpieczniejsze. Z drugiej... trzeba mieć świadomość, że to jedna wielka marketingowa ściema. Prawda jest taka, że każda stłuczka, każdy wypadek, każde zderzenie są inne i NIE MA FIZYCZNEJ MOŻLIWOŚCI odtworzenia tego wszystkiego w warunkach laboratoryjnych. Przykładem może być ostatnia zmiana procedury przeprowadzania testu zderzenia czołowego z tzw. offsetem (czyli przesunięciem). Kiedy zmieniono offset z 40% na 25% nagle okazało się, że większość pięciogwiazdkowych modeli składa się jak pudełko zapałek. Oczywiście producenci natychmiast zareagowali i zaczęli wprowadzać stosowne zmiany w konstrukcji nadwozia. Tylko co będzie jak znów zmienią się warunki testu?

Jak dla mnie - w gadce o ekologii i bezpieczeństwie jest może ze 20% faktyczniej techniki, reszta to marketingowy bełkot księgowych, zielonych i speców od reklamy... I dlatego ilość gwiazdek czy przedrostków "eco" nigdy nie wpłynie na moją decyzję o zakupie tego czy innego modelu ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie - w gadce o ekologii i bezpieczeństwie jest może ze 20% faktyczniej techniki, reszta to marketingowy bełkot księgowych, zielonych i speców od reklamy... I dlatego ilość gwiazdek czy przedrostków "eco" nigdy nie wpłynie na moją decyzję o zakupie tego czy innego modelu

 

I tu się z Tobą w 100% zgodzę.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Link to comment
Share on other sites

japacz, to bardzo ciekawy temat i tak sobie myślałem jak to jest z wiarygodnością tych testów i doszedłem do wniosków, że niczego tym instytucjom zarzucić nie można. Testy są adekwatne, bo przeprowadzane w identyczny sposób, pojawiają się dopiski, że samochody i ich gwazdkowe wyniki mogą być porównywane wyłącznie w sytuacji gdy ich masy nie różnią się o więcej niż 150-200 kg (mowa chyba o 150) itd. Zgadza się, że teraz doszły nowe testy - tzw. small overlap, ale nie zastępują one testu moderate overlap, bocznego z barierą, bocznego ze słupem, zgniatania dachu i testu ochrony przed urazami kręgosłupa. Moim zdaniem im więcej rodzajów, tym lepiej, im bardziej wymagające warunki - tym lepiej, bo na dzień dzisiejszy 90% samochodów ma po 5 gwiazdek, a byle Clio mające 50cm maski przy zderzeniu z również 5-gwiazdkowym Mondeo przekształca się w zlepek plastiku LUB zachowuje kształt, a pasażerowie poddani są takim siłom, że wewnątrz ciał robi się mielonka.

 

Pozwolę sobie na jedno sprostowanie - ten nowy crash test jest wymagający i faktycznie dużo samochodów - tych pięciogwiazdkowych - poległo, ale to dobrze! Najlepiej wypadło... Volvo S60, które zachowało mnóstwo "survival space". Pewne rzeczy nie zawodzą :-P. Na końcu filmików widać ruch kolumny kierowniczej. Mercedes jeszcze daje radę (choć przyznano mu wynik gorszy niż BMW), BMW średnio (ale okazuje się, że w rzeczywistości lepiej niż MB), a z Audi zostało tyle ile widać ;)

 

 

Muszę zamieścić linki, bo trafiłem na jakiś dziwny format zdjęć, ale zachęcam do obejrzenia :D

Audi A4 (poor): http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1677&id=5

Mercedes C (poor): http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1680&id=2

BMW 3 (marginal): http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1675&id=2

Volvo S60 (:)): http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1672&id=2

 

Jest jeszcze np. Toyota w postaci Lexusa IS: http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1679&id=2

i zbliżenie na nóżki :D http://www.iihs.org/ratings/controls/image.ashx?rh=1679&id=3

 

Wydaje mi się, że te testy ogólnie są miarodajne, a wyniki warto brać pod uwagę.

Można by z tego w sumie zrobić oddzielny temat, bo wyszliśmy od sztywności ramy w HD :lol:

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

japacz, to bardzo ciekawy temat i tak sobie myślałem jak to jest z wiarygodnością tych testów i doszedłem do wniosków, że niczego tym instytucjom zarzucić nie można. Testy są adekwatne, bo przeprowadzane w identyczny sposób...

No właśnie, i tu jest sedno tej sprawy! Testy - owszem - są miarodajne ale niczego nie dowodzą poza tym, że auto które uderza w przeszkodę w taki czy inny sposób, ulega mniejszej lub większej demolce. Tyle, że ma to się nijak do realnych zdarzeń zachodzących na drodze! Tak jak napisałem wcześniej - nie ma fizycznej możliwości sprawdzenia wszystkich możliwych kombinacji samochodów, warunków, prędkości, pogody, nawierzchni, itd. Wypadek, czy kolizja drogowa to zbyt wiele zmiennych aby mówić o jakiejkolwiek powtarzalności. I przeprowadzający te testy doskonale o tym wiedzą! Tym nie mniej "gwiazdki" sprzedają się dobrze w folderach reklamowych więc tak trzeba budować samochody, żeby miały gwiazdek jak najwięcej. A potem - jak sam zauważyłeś - takie 50 cm maski pięciogwiazdkowego Clio czy innego shitu spotyka się na drodze z Ramem, eFem czy choćby Twoim Patrolem i mamy żywy (albo raczej nieżywy) dowód na to, że "fizyki Panie nie oszukasz..."

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, ale nie ma możliwości sprawdzenia wszystkich możliwych wariantów, bo jest ich po prostu nieskończenie wiele :). Do czegoś trzeba się ograniczyć, a zadaniem instytucji jest zbieranie danych o wypadkach drogowych i wybranie tych, które są najczęstsze - tak jak z tym nowym offset 25%, to - wydaje mi się - ma już jakiś sens. Co do porównań gwiazdkowych, to moim zdaniem wprowadza to o tyle w błąd, że ludzie koncentrują się na wycinku informacji i nie patrzą na zapisek, że porównywać można wyłącznie samochody o podobnych (w granicach 150 kg) masach. A producenci, sprzedawcy, testerzy i cała masa nieświadomych często w ogóle nie podaje takiej informacji.

No replacement for displacement

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.