Jump to content

Czym się różni 2generacja RAM2500 i 3500?


Bruum
 Share

Recommended Posts

Witam!

Ta długa paka mnie odstrasza. Kombinuję bo trafić coś dla siebie ciężko. Celuję w CTD. Czytając topiki o rejestracji na b trafiłem na zdanie, że kawałek "przeróbki" może sprawę ułatwić. Przeróbka z bliźniaków na pojedyncze i zwężenie auta o 10% mogłoby być przekonujące. No ale długa paka i większe przełożenie to do normalnego użytku nie za bardzo by mi pasowały.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

W czerwcu ma wejść nowelizacja ustawy PRD i definicja samochodu ciężarowego. Jedną ze zmian będzie to, że auto powyżej 4.5 tony będzie dopiero na kategorię C, także wszystkie nasze zmartwienia z kategoriami odejda do lamusa.

Źródłem tej informacji jest mój zaprzyjaźniony instruktor i powiem szczerze, że nie szukałem jeszcze w necie potwierdzenia tych informacji, ale nie mówił mi tego 1.04, zatem raczej coś w tym jest. Razem z tymi zmianami ma wejść system pomiaru średniej prędkości poprzez specjalne bramki nad jezdniami i możliwość karania mandatami na ich podstawie.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Czym różnią się te dwie odmiany? Czy po odpięciu dodatkowych boczków i odkręceniu bliźniaków 3500 staje się 2500?

Nie staje się ;-) Są (i były w 2 gen.) odmiany 3500, które mają pojedyncze koła na tylnej osi. Innymi słowy - każdy dually (oś tylna na bliźniakach) to wersja 3500 ale nie każda 3500 ma tylną oś dually! Tak samo jest w przypadku Fordów F-250/350 i Chevroletów 2500/3500. Różnice dotyczą głównie mas i ładowności oraz elementów związanych z zawieszeniem.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

O coś w tym stylu mi chodziło. Zastanawiałem się, czy przy poszukiwaniach skreślać 3500 czy jakby się trafiał to brać go pod uwagę. Przeciw są z mojego punktu widzenia dwie sprawy-long bed-trochę mam ciasno a i rozkład nacisków na osie oraz manewrowość gorsza. Druga, to przypuszczalnie większe przełożenie dyfrów, jak tu zasugerowano. A to wyższe obroty przy prędkościach podróżnych. Nie planuję częstego ciągania wielkich przyczep.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

no jakby kto pytał to ja mam taką przeróbę :oops:

technicznie jest 3500, teraz stoi na pojedynczych kołach i ma zwalone boczki - z tym w zależności od generacji jest mniej lub więcej pracy ale da się zrobić ;-)

Dodge Ram'98 3500 HD CTD

 

czarno go widzę..

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.