Skocz do zawartości

Czym się różni 2generacja RAM2500 i 3500?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam pytanie jw. Czym różnią się te dwie odmiany? Czy po odpięciu dodatkowych boczków i odkręceniu bliźniaków 3500 staje się 2500?

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

  • Administrator
Opublikowano

3500 ma tylko długą pake, mosty tylni Dana 80, i na pewno inne przełożenie w mostach, ale to w głównej mierze zależy do wersji silnikowej i kół.

 

Przednie piasty też są inne niż w 2500

 

co kombinujesz ? :mrgreen:

Opublikowano

Witam!

Ta długa paka mnie odstrasza. Kombinuję bo trafić coś dla siebie ciężko. Celuję w CTD. Czytając topiki o rejestracji na b trafiłem na zdanie, że kawałek "przeróbki" może sprawę ułatwić. Przeróbka z bliźniaków na pojedyncze i zwężenie auta o 10% mogłoby być przekonujące. No ale długa paka i większe przełożenie to do normalnego użytku nie za bardzo by mi pasowały.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Opublikowano

W czerwcu ma wejść nowelizacja ustawy PRD i definicja samochodu ciężarowego. Jedną ze zmian będzie to, że auto powyżej 4.5 tony będzie dopiero na kategorię C, także wszystkie nasze zmartwienia z kategoriami odejda do lamusa.

Źródłem tej informacji jest mój zaprzyjaźniony instruktor i powiem szczerze, że nie szukałem jeszcze w necie potwierdzenia tych informacji, ale nie mówił mi tego 1.04, zatem raczej coś w tym jest. Razem z tymi zmianami ma wejść system pomiaru średniej prędkości poprzez specjalne bramki nad jezdniami i możliwość karania mandatami na ich podstawie.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Opublikowano
Czym różnią się te dwie odmiany? Czy po odpięciu dodatkowych boczków i odkręceniu bliźniaków 3500 staje się 2500?

Nie staje się ;-) Są (i były w 2 gen.) odmiany 3500, które mają pojedyncze koła na tylnej osi. Innymi słowy - każdy dually (oś tylna na bliźniakach) to wersja 3500 ale nie każda 3500 ma tylną oś dually! Tak samo jest w przypadku Fordów F-250/350 i Chevroletów 2500/3500. Różnice dotyczą głównie mas i ładowności oraz elementów związanych z zawieszeniem.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Opublikowano

O coś w tym stylu mi chodziło. Zastanawiałem się, czy przy poszukiwaniach skreślać 3500 czy jakby się trafiał to brać go pod uwagę. Przeciw są z mojego punktu widzenia dwie sprawy-long bed-trochę mam ciasno a i rozkład nacisków na osie oraz manewrowość gorsza. Druga, to przypuszczalnie większe przełożenie dyfrów, jak tu zasugerowano. A to wyższe obroty przy prędkościach podróżnych. Nie planuję częstego ciągania wielkich przyczep.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Opublikowano

no jakby kto pytał to ja mam taką przeróbę :oops:

technicznie jest 3500, teraz stoi na pojedynczych kołach i ma zwalone boczki - z tym w zależności od generacji jest mniej lub więcej pracy ale da się zrobić ;-)

Dodge Ram'98 3500 HD CTD

 

czarno go widzę..

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.