Skocz do zawartości

TRITON a etanol - jak to jest?


japacz

Rekomendowane odpowiedzi

podobno TRITON moze smigac na etanolu - jak to jest? wie ktos cos w tym temacie, gdzie tankowac etanol? ile kosztuje? ile auto pali etanolu w porownaniu z benzyna?

Może ale na pewno nie każdy. Silnik musi być przystosowany do spalania E85 (modyfikacja gniazd zaworowych, oprogramowanie sterujące wtryskiem i zapłonem) i informacja na ten temat jest w dokumentach samochodu, zaś na zewnątrz jest oznaczenie flexifuel (dla innych marek np. bifuel).

Gdzie kupić? No coż... jesteś z 3miasta więc najbliżej masz do... Szwecji :mrgreen: To kraj, gdzie etanol jest najbardziej rozpowszechniony. U nas tego nie ma.

Jak się na tym jeździ? Nie mam wielkiego doświadczenia, jeździłem tam tylko kilka razy nowym VW Passatem zasilanym takim paliwem. Auto pali nieco więcej niż na benzynie ale w zamian etanol jest nieco tańszy od benzyny. Natomiast przede wszystkim masz tam zniżki podatkowe bo jest to ekologiczne paliwo i chyba głównie o tę ekologię chodzi. Widziałem też sporo (raczej nowszych) aut amerykańskich (głównie pickupy i fullsize), na których była informacja o możliwości stosowania takiego paliwa. Wracając do osiągów na etanolu - wszystko zależy od zestrojenia silnika. Wspomniany Passat na papierze legitymował się identyczną mocą na benzynie i etanolu ale np. Saaby w wersjach Biopower są tak zestrojone, że na etanolu mają większą moc i moment (230 vs. 210 koni).

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie podobno sama nazwa triton oznacza, ze silnik jest do tego paliwa przystosowany - jak to sprawdzic, gdzie szukac?

Triton to tylko oznaczenie rodziny silników. Od 1997 roku tak nazywane są jednostki Modular montowane w truckach Forda.

 

jakich dokumentach - mam wszystkie papiery, ktore byly potrzebne do sprowadzenia go z USA - bedzie to gdzies tam?