Skocz do zawartości

[FORD F150] dyferencjal przod, tyl, remont, zmiana przelozen


Sebastian O.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
moze mi ktos cos wylozyc po akademicku...

 

przelozenia w mostach sa zapewne takie same, u mnie 3.73 - rozumiem, ze takie jest z przodu i z tylu?

9.75" - to co jest - srednica wienca? - z przodu bedzie ta sama?

 

musze wyremontowac oba mosty bo zaczely gadac i mysle by przy okazji przelozenia zmienic - kolejne jakie znalazlem to 4.11 - rozumiem, ze musze znalezc atak i wieniec na przod i na tyl z takim przelozeniem?

 

reszte wymieniam - lozyska, uszczelniacze - juz takie jak sa w serii?

 

 

 

 

przełożenia muszą być te sam z przodu i tyłu .( chodzi o liczbe zębów na ataku i talerzu)

 

9.75" to może być oznaczenie Fordowskiego mostu , tak jak Dana 60 w Dodgu.

 

musisz sprawdzić jaki masz mosty i zamówić odpowiednie.

 

Są pakiety naprawcze w których w skład wchodzą łożyska, uszczelniacze i inne pierdoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...(japacz help)...

Już piszę co wiem ;-)

Przełożenia oczywiście muszą być takie same (obojętne, czy będzie to Twoje seryjne 3.73, czy 4.11).

9.75 (czyli 9 i 3/4) i 8.8 to średnice zewnętrzne kół talerzowych - tym samym masz dowód, że przy takim samym przełożeniu dyfry - przedni i tylny - mogą być oczywiście różnej wielkości. Determinuje to wielkość mostu (obudowy dyferencjału).

No i teraz, jeśli kupisz zestaw dedykowany do danego, swojego mostu to obudowy (pochwy) pozostają naturalnie bez zmian, natomiast oprócz nowych mechanizmów różnicowych (o takim samym rozmiarze czyli 8.8 i 9.75 ale ewentualnie innym przełożeniu, np. 4.11) wymieniasz komplet łożysk i uszczelniaczy.

Przy zmianie przełożenia na większe można by jeszcze pokusić się o wymianę półosi na jakieś HD ale to oczywiście kwestia potrzeb no i kosztów.

Generalnie, przynajmniej od strony teoretycznej wszystko jest proste i znormalizowane. Natomiast - tak jak wspomniał już Sebastian - podstawą jest dobry i zaufany warsztat, bo prawidłowa regulacja luzów w dyfrze to dla większości zwykłych mechaników wyższa szkoła VooDoo :mrgreen:

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak aczkolwiek niby lepsze są te zielone wartości albo i niebieskie żółte to graniczne sensowne ale w blazerze jak zmieniłem przełożenia właśnie tak że żółte wartości mi wychodziły to było bardzo dobrze .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zamawiam - bedzie na ciebie jak cos nie bedzie pasic :twisted:

Oczywiście wszystkiego się wtedy wyprę :mrgreen:

aaa i dobrze myślę z tym przełożeniem - większe kola większe przełożenie by było seryjnie?

Tabelka Jabera doskonale wszystko wyjaśnia. Dodam tylko, że po podpięciu do kompa serwisowego czasem jest możliwość ustawienia zarówno przełożenia przekładni głównych, jak i rozmiaru opon. Dzięki temu masz nadal prawidłowe wskazania prędkościomierza i przebiegu.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz natrafic na jeszcze jeden problem...bardzo mozliwe ze przelozenia 4:10 i numerycznie wyzsze nie beda pasowac do oryginalnego kosza dyferencjalu. W wielu mostach sa inne kosze do niskich i inne do wysokich przelozen a punkt przejscia jest wlasnie w okolicy 3.7-4.10.

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz natrafic na jeszcze jeden problem...bardzo mozliwe ze przelozenia 4:10 i numerycznie wyzsze nie beda pasowac do oryginalnego kosza dyferencjalu. W wielu mostach sa inne kosze do niskich i inne do wysokich przelozen a punkt przejscia jest wlasnie w okolicy 3.7-4.10.

Racja. Ja założyłem, że Mario - zmieniając przełożenie na 4.11 - będzie zmieniał kompletny mechanizm różnicowy, a nie samo koło talerzowe i wałek atakujący.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisach kosza czy tam blokady jaką kupiłeś chyba powinno pisać do jakich przełożeń jest . Z tego co pamiętam to na blokadach Detroit Lockera jest taki info . A 4.11 to nie jeakies extremalne przełożenie wiec średnica talerza się nie zmienia . W każdym bądz razie w szpeju do mostó GM się nie zmieniała dopiero ileś tam powyżej chyba jest zmiana .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sprzedaja sam atak i talerz a kosza nie ma w ofercie to chyba bedzie pasowac? - kurcze troszke mnie zaklopotaliscie bo z tylu mam nowy kosz wraz z blokada i nie widze opcji by go zmieniac pod talerz z innym przelozeniem - bede zmuszony zostac przy seryjnym przelozeniu - najgorsze, ze juz zamowione wszystko i w drodze jest...

Nie martw się na zapas ;-) Się wyjaśni jak paczka przyjdzie :-) Ja zakładam, że jak nie było dodatkowego info o potrzebie zmiany bebechów to powinno pasować to, co zamówiłeś.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to na blokadach Detroit Lockera jest taki info . A 4.11 to nie jeakies extremalne przełożenie wiec średnica talerza się nie zmienia .

 

Zmienia sie grubosc...srednica zawsze jest taka sama dla danego mostu

www.stebel.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.