Skocz do zawartości

tuning amerykańskich diesli.


CumminsPower

Rekomendowane odpowiedzi

jesli kogoś coś by interesowało to pytajcie śmiało.

 

http://otomoto.pl/ford-f350-wiecej-mocy-C18020954.html

Czy masz w ofercie coś do PSD 6,4 chodzi mi o wtryski wkładki do skrzyń, pompy i intercoolery celem jest osiągnięcie mocy na kołach ok. 600KM Kto robi mapy do zmodyfikowanych silników i czy zapewniasz montaż tych że części z odpowiednim strojeniem :?:

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.

 

na początek każdemu, niezależnie od silnika proponuję założenie dwóch KONIECZNYCH zegarów, które będą monitorować temperaturę spalin, i w przypadku automatycznej skrzyni biegów temperaturę jej oleju.

ewentualnie kupić jakiś droższy programator z dużym wyświetlaczem, który bedzie monitorował te dane, choć ja jestem zdania, że nic nie zastąpi prostego zegara na słupku.

dalej- niby banał, ale bardzo ważny, założenie zimnego dolotu. sa dostepne całe zestawy, wyrzuca sie starą puszkę i filtr powietrza i montuje się w to miejsce tuningowy dolot. niby bzdura ale zależnie od producenta potrafi podnieść moc od 15-25koni, i bardzo korzystnie wpływa na wspomnianą już temperaturę spalin. dalej: wydech, powoduje obniżenie temperatury spalin, poprawia brzmienie silnika, podnosi moc i moment obrotowy. zasada jest prosta. im grubszy tym lepszy.

programator: moge polecic pewnej dobrej firmy, bardzo rozbudowany, podnoszący moc o 140km w stosunku do serii.

przy takim programatorze niestety nieodzowną sprawą jest akcesoryjna pompa paliwa,

seryjna nie bedzie wyrabiać przy największym obciązeniu a to może doprowadzić do zataracia pompy wysokiego ciśnienia.

jesli jestes skłonny robić rzeczy nielegalne to mozna wywalic filtr czasteczek stałych ,katalizator, oraz zawór egr, dostaniesz w zamian około 25 koni wiecej, a po wywaleniu egr'u lepszą reakcje turbin na gaz.

co do skrzyni to założyłbym dodatkową chłodnicę oleju i narazie na tym bym poprzestał, no chyba że chcesz go uzytkować jakos wyjątkowo extremalnie to mozna zmienić sprzęgło na mocniejsze, ale to już droga zabawa.

reasumując 6.4 to jeden z mniej podatnych na modyfikacje silników, mało jest do nich akcesoriów, i wszystko jest niestety droższe niż do starego kultowego 7.3 czy 5.9 cumminsa.

na twoim miejscu zacząłbym od tego:

-zegarki

-dolot

-wydech

-programator

-pompa

oczywiście wszystko renomowanych firm.

seria ma 350koni, zakładając te gadżety bedziesz miał około 510-520km i góry momentu obrotowego.

nie ma problemu z montazem tego u mnie.

co do cen to musiałbyś dokładnie powiedzieć mi co i do jakiej sumy cie interesuje a ja wtedy bede szukał takich konfiguracji żeby było tanio i dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę, temat jest komercyjny, ale myslę, że pozostali adminowie nie pacną Cię za to jeśli dyskusję na ten temat utrzymasz w tym dziale i tylko ew. ustalenia indywidualnych upustów będziesz uzgadniał na PW. Dodam, że napewno dyskusja na ten temat zaciekawi resztę, bo temat ściśle związany z głównym nurtem naszego forum.

 

Kontynuujcie! ;-)

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć.

 

na początek każdemu, niezależnie od silnika proponuję założenie dwóch KONIECZNYCH zegarów, które będą monitorować temperaturę spalin, i w przypadku automatycznej skrzyni biegów temperaturę jej oleju.

ewentualnie kupić jakiś droższy programator z dużym wyświetlaczem, który bedzie monitorował te dane, choć ja jestem zdania, że nic nie zastąpi prostego zegara na słupku.

dalej- niby banał, ale bardzo ważny, założenie zimnego dolotu. sa dostepne całe zestawy, wyrzuca sie starą puszkę i filtr powietrza i montuje się w to miejsce tuningowy dolot. niby bzdura ale zależnie od producenta potrafi podnieść moc od 15-25koni, i bardzo korzystnie wpływa na wspomnianą już temperaturę spalin. dalej: wydech, powoduje obniżenie temperatury spalin, poprawia brzmienie silnika, podnosi moc i moment obrotowy. zasada jest prosta. im grubszy tym lepszy.

programator: moge polecic pewnej dobrej firmy, bardzo rozbudowany, podnoszący moc o 140km w stosunku do serii.

przy takim programatorze niestety nieodzowną sprawą jest akcesoryjna pompa paliwa,

seryjna nie bedzie wyrabiać przy największym obciązeniu a to może doprowadzić do zataracia pompy wysokiego ciśnienia.

jesli jestes skłonny robić rzeczy nielegalne to mozna wywalic filtr czasteczek stałych ,katalizator, oraz zawór egr, dostaniesz w zamian około 25 koni wiecej, a po wywaleniu egr'u lepszą reakcje turbin na gaz.

co do skrzyni to założyłbym dodatkową chłodnicę oleju i narazie na tym bym poprzestał, no chyba że chcesz go uzytkować jakos wyjątkowo extremalnie to mozna zmienić sprzęgło na mocniejsze, ale to już droga zabawa.

reasumując 6.4 to jeden z mniej podatnych na modyfikacje silników, mało jest do nich akcesoriów, i wszystko jest niestety droższe niż do starego kultowego 7.3 czy 5.9 cumminsa.

na twoim miejscu zacząłbym od tego:

-zegarki

-dolot

-wydech

-programator

-pompa

oczywiście wszystko renomowanych firm.

seria ma 350koni, zakładając te gadżety bedziesz miał około 510-520km i góry momentu obrotowego.

nie ma problemu z montazem tego u mnie.

co do cen to musiałbyś dokładnie powiedzieć mi co i do jakiej sumy cie interesuje a ja wtedy bede szukał takich konfiguracji żeby było tanio i dobrze.

 

Wszystko fajnie ale co te wszystkie modyfikacje dadzą(dokładnie nic) jak nie zestroisz indywidualnie silnika, mam programer, mam wydech, nie mam filtra DPF,mam dolot,pompa wyrabia bez problemu...Pytanie moje zasadnicze kto i w jaki sposób stroi taki silnik po zamontowaniu wszystkiego???

Programer podnosi moc o 140KM jedynie na papierze w rzeczywistości nie wychodzi więcej niż 110KM i to z trudem. Jak nie robisz indywidualnych map do silników to generalnie nie ma o czym dyskutować :mrgreen:

Aha i nie mogę się zgodzić że do 6,4 jest mało perfomancowych rzeczy jest mnóstwo i już dawno bym to wszystko pozamawiał gdybym miał kogoś w PL kto umie po tych wszystkich modyfikacjach zestroić odpowiednio silnik i skrzynie.

Smoderator :mrgreen:

 

"... jak go nie zgaszę, to nie zatankuje do pełna..."

no replacement for displacement

 

nima pałerstrołka jest wanna kółkach ?

 

Masz dżipa jesteś... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecyduj sie czy te modyfikacje nie dają nic , czy dają nawet te 110km o kórych mówisz. dla mnie nic to ZERO KM. sprawdzałeś swoje auto na hamowni po założeniu tych rzeczy?

widziałem i miałem styczność z wieloma autami podłubanymi w ten sposób i jak coś miało dawać 140km to na ogół na hamowni wychodziło coś w tych okolicach, nie bardzo wiem co chciałbyś jeszcze stroić bo wpinając jakikolwiek programer to on przejmuję funkcję sterowania silnikiem . w Polsce nikt napewno nie podejmie sie strojenia cumminsa czy powertroke'a bo nie znam nikogo kto miałby o tym jakiekolwiek pojęcie, mało tego, w USA zacznają osobno stroic silniki dopiero przy ekstremalnych modyfikacjach rzędu 800 i więcej koni, gdzie seryjny zostaje praktycznie tylko blok silnika.

Tylko wydaje ci sie ze do 6.4 jest dużo cześci do tuningu. w porównaniu do starego 7.3 czy cumminsa to mozna powiedziec, ze nie ma NIC. zesztą głowice w 6.0 i 6.4 mają tendencje do pękania przy wyższych obciązeniach i w ameryce jak dłubią coś na ostro to raczej niezniszczalne 7.3.

Co do tego, że twój programer dał ci "z trudem" 110km to tez zależy jakiej firmy go masz, i czy to programer który "wie" ze wywaliłeś filtr i umie z tym współpracowac.

programerów jak pewnie wiesz są setki typów.

Co do pompy to może ci sie tylko wydawać że ona wyrabia , a jak pod największym obciązeniem pompa przy baku nie wyrabia i zaczyna łykac pęcherzyki powietrza to predzej czy pozniej szlag trafi ci pompę wtryskową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CumminsPower, szukam złotego środka pomiędzy przyrostem, a wydatkami. Jak rozumiem na początek zegary, dolot, wydech i programator, ale kilka pytań.

DOLOT - Mam pewne obawy co do stosowania tzw. stożka, ponieważ samochód jest użytkowany w dość dużym zapyleniu. Jak to się ma do oryginalnego filtra?

PROGRAMATOR - Co polecasz, interesują mnie przyrosty które zniesie moje stockowe przeniesienie napędu.

WTRYSKI - czy zajdzie konieczność wymiany końcówek przy założeniu wydajniejszej pompy paliwa i podniesieniu mocy o te powiedzmy 100-150KM?

Jeżeli po przeróbkach zacznie smolić na czarno to obowiązkowo pojawią się "kominy", ale własnego wykonania więc kwestia wydechu pozostaje po mojej stronie.

I na koniec ile taki zestaw mnie będzie kosztował, może być na PW.

2006 CTD HD MegaCab

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłem, żeby nie pisać o sprawach istotnych na PW. Wszelkie opisy prosiłbym umieszczać na forum. Przypominam, że my administratorzy jesteśmy przeciwni komercyjnemu traktowaniu forum, a ten temat tak się zapowiadał. Wiele cennych informacji zostało powiedzianych, ale spowrotem zmierzamy ku utajnieniu i nie wiem czemu :shock: Piszcie na PW, ale o sprawach finansowych czy o ustaleniach szczegółowych w transakcji która być może dojdzie do skutku, ale o merytoryce rozmawiajmy na forum, bo wkońcu nie po to ono powstało, aby robić komuś rynek zbytu, a po to by wypełnić lukę w polskich mediach na tematy zawarte w tym forum. CumminsPower, im więcej powiesz tym większa będzie dla Ciebie reklama, a tym samym powiększysz ilość swoich klientów.

:idea: Szanujmy zasady i zwyczaje panujące na forum. :idea:

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał,

 

co do filtrów stożkowych to nie wiem skąd wzięło sie przeświadczenie, że filtrują gorzej/słabiej niż seryjne filtry bo jest wręcz odwrotnie. filtry stożkowe są nasączone specialnym olejkiem co sprawia ze przy mniejszych oporach ssania lepiej oczyszczaja powietrze, moze to głupi przykład ale zwróć uwage na to, ze wilgotną szmatka zetrzesz dokładniej kurz niż sucha. oczywiście warunkiem jest stosowanie odpowiednio dobranych i firmowych filtrów oraz odpowiednie dbanie, czyszczenie itd. także nie masz co sie martwić o swój silnik nawet w bardzo trudnych warunkach. to że w fabrykach nie montują takich filtrów wynika tylko i wyłącznie z cięcia kosztów bo porządny filtr stozkowy nie kosztuje 40zł jak sie wielu wydaje.

programatorów jest dziesiątki typów, jak bedziesz zainteresowany to na PW pogadamy o tym czego konkretnie oczekujesz i ile chcesz w to zainwestować. jesli chcesz osiągnąć przyrost mocy około 150km to nie zaprzątaj sobie głowy wytrzymałością układuprzeniesienia napędu.

jesli mówimy o takim przyroście mocy nie zaprzątaj sobie głowy drogimi wtryskami/końcówkami, szkoda pieniędzy.

Jak programator ustawisz na maksymalny przyrost mocy to bedzie dymił ale bez przesady, tak czy inaczej jestem zwolennikiem kominów , zwłaszcza że można je zrobić w miarę tanim kosztem.

aha!, wydatki- wiadomo ze na modyfikacje bedziesz musiał troche pieniedzy przeznaczyć, ale za to spalanie powinno się obniżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w stałych i takich samych warunkach obciążenia, np.jazda ze stałą prędkością, czy silnik seryjny czy tuningowany oddaje taką samą moc. W normalnym użytkowaniu chyba w zakres "podkręcony" zwykle się nie wchodzi, no chyba że jest inaczej.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem zwolennikiem kominów , zwłaszcza że można je zrobić w miarę tanim kosztem.

 

Możesz co więcej powiedzieć na ten temat??? Jestem zainteresowany dual stacksem, lecz, gdy pogrzebałem trochę w necie, to okazało się, że taki komplecik kosztuje około 500 baksów + transport. Czy o takim w miarę tanim koszcie mówisz??? A może masz kogoś u nas w kraju, kto mógłby się tym zająć???

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

CumminsPower - mam pytanko, orientujsz sie czy do silnikow 2,8 CRD z Jeepa sa jakies gadzety tuningowe w Usa?

 

Wiem ze to nie amerykanski silnik ale moze znalazles cos ciekawego do tych silnikow, bo ja niestety nie.

Z gory dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kominy bedzie robił znajomy spawacz, wystarczy kupić kilka metrów rury, nierdzewka albo zwykła wedle uznania , popatrzec jak amerykanie to robia i dac jakiemus kumatemu spawaczowi do zrobienia. jak zrobie to bede mógł cos wiecej o kosztach powiedzieć.

do 2.8crd nic w usa nie znalazłem, ale w opolu jest dosc znany warsztat który robi chipy do wszystkiego dosłownie, takze do tego silnika tez maja cos w ofercie napewno. ich strona to z tego co pmietam www.44tuning.pl robert chalicki facet sie nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

zamontowałem kilka gadżetów, jak bede miał dzisiaj chwilę to zrobię dokładny opis i więcej zdjęć.

 

[ Dodano: 2011-07-09, 21:35 ]

kilka zdjęć

 

[ Dodano: 2011-07-09, 21:52 ]

wydechy z rury 100mm grubościennej, będą zabudowane blachą ryflowaną, stożek, kolanko, programator. to początek modyfikacji, a już poważnie zapierdala jak na takiego kloca. wydech wolny.

 

[ Dodano: 2011-07-09, 22:04 ]

w planie jest jeszcze kilka modyfikacji docelowo ma to być jeden z mocniejszych cumminsów w Polsce.

 

[ Dodano: 2011-07-09, 22:09 ]

przyśpieszenie do setki w okolicach 9sekund do setki przy 75procentach wykorzystanej mocy.

post-605-15323755458048_thumb.jpg

post-605-15323755496135_thumb.jpg

post-605-15323755501183_thumb.jpg

post-605-15323755507277_thumb.jpg

post-605-15323755513205_thumb.jpg

post-605-15323755517207_thumb.jpg

post-605-15323755522269_thumb.jpg

post-605-15323755526885_thumb.jpg

post-605-15323755530905_thumb.jpg

post-605-15323755534168_thumb.jpg

post-605-15323755537902_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No taki ładny, miało być takie motanie a już idzie pod młotek?? Cummins Power, czyżbyś zmieniał auto na VW??? :-P

 

A poważnie to chciałem się spytać kogoś, kto lepiej zna angielski. Wynalazłem coś takiego: http://www.bluechipdiesel.com/describefms.html . Czy ktoś to zna? Z tego co wyczytałem, a angielski mi zardzewiał jak 20-letni Wartburg to pudełko, jest czymś w rodzaju Bully Doga. Można tym podnieśc "troszkę" moc mojego Gumisia, i ma też program do puszczania dymka ;-) . Co o tym myślicie? Szukałem tego na forum, ale nie znalazłem.

http://shirehorsepoland.com/

 

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

 

 

Dodge Ram 1500 4,7 Magnum '03

Dodge Ram 2500 5,9 Cummins '02

LESLIE RS3L - Już straszy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

tez chetnie bym sie tego dowiedzial... 8-)

z tego co sie orientowalem z mysla o tuningu swojego wariata to sa to dosyc toporne silniki do tuningu w przeciwienstwe do np. cumminsa ktory jest do tego stworzony i do ktorego jest multum akcesoriow tunngowych od 100 do 10000$ i wiecej za zabawki techniczne

Chevy Silverado K3500 97r

Chevy Corvette c3 Stingray 75r

 

"..trzeba kolekcjonować mocne wrażenia..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.