Jump to content

Błąd P0138


Fiechu
 Share

Recommended Posts

Hejka!!!

Taka sprawa w mojej dodzi 5,9 z 2003 roku po kluczykowaniu wyskakuje błąd P0138.

W serwisówce Tritransa sprawdziliśmy ze to coś z sondą lambda ale on ma nowszy model.

Jak ktoś moglby sprawdzic w manualu co to za błąd w tym roczniku.

Brak jakichkolwiek objawów oprócz spalania gazu 30-33L - instalacja BRC - powymieniane filtry.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 25
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

moj pali 25, na trasie nie udalo mi sie zejsc ponizej 20 a predkosci do 120 max na autostradzie na Gazie instalacja PRINCE

 

to ci pali duzo za duzo tak przynajmniej mi sie wydaje...ja po autostradach poruszam sie w granicach 140-150 i pali w granicach 21 litrow..a po miescie to juz inna historia :>

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

U mnie po wymianie świec ,sond ,EGR pali w granicach 21 na trasie, do 25 po mieście oczywiście gazu a do tego cały zbiornik paliwa na jakieś 2000 mil

NIe jest żle ale oszczędnym tego nazwac nie można.

No i zeby była jasnośc po wymianie chodzi napewno dużo równiej nie gaśnie ale jakoś mega oszcząedniej nie jest .

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

U mnie po wymianie świec ,sond ,EGR pali w granicach 21 na trasie, do 25 po mieście oczywiście gazu a do tego cały zbiornik paliwa na jakieś 2000 mil

NIe jest żle ale oszczędnym tego nazwac nie można.

No i zeby była jasnośc po wymianie chodzi napewno dużo równiej nie gaśnie ale jakoś mega oszcząedniej nie jest .

 

lubo TDI 3 cylindrowy to na pewno nie bedzie, ale auto jak na takie gabaraty z tym spalaniem co podales to jest bardzo dobrze.

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

U mnie po wymianie świec ,sond ,EGR pali w granicach 21 na trasie, do 25 po mieście oczywiście gazu a do tego cały zbiornik paliwa na jakieś 2000 mil

NIe jest żle ale oszczędnym tego nazwac nie można.

No i zeby była jasnośc po wymianie chodzi napewno dużo równiej nie gaśnie ale jakoś mega oszcząedniej nie jest .

 

lubo TDI 3 cylindrowy to na pewno nie bedzie, ale auto jak na takie gabaraty z tym spalaniem co podales to jest bardzo dobrze.

 

NIe chodziło mi o to że jest za bardzo paliwożerny ale liczyłem że po wymianie wadliwej sondy i EGR-u może troszke mniej palić. I moze faktycznie tak jest ale jakoś trudno to zauważyc . Natomiast z samego spalania jestem zadowolony. Spala wszystko co wleję.

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

... i po co wam te MDSy ...? :-/

Dobrze, że MDS się chociaż nie psuje, bo trzeba było by go wydłubać za wszelką cenę ;-)

 

MDS jest chyba dla tych ktorzy jezdza po autostradach wolno i im sie nie spieszy, ja natomiast zasypiam za kierownica jak mam jechac 120km/h wiecej jak 100km (oczywiscie mowimy o autostradzie) :> stad wzasadzie mysle ze gdybym przy zakupie zdecydowal sei na daytone spalanie mialbym takie samojak teraz przy tym...musze nadmienic zeby nie bylo nie porozumiec, ze decyzji nie zaluje :)

Chevrolet Camaro IROC-Z - Fbody Klub Polska

Dodge Ram 1500 Hemi 4x4 Laramie

Chevrolet Camaro SS :> SSman

Link to comment
Share on other sites

A MDS to chyba nie działa na gazie skoro jest komputer od gazu jak jest wtrysk gazu?

Dobre pytanie.

na gazie działa tak samo jak na benzynie, ale chyba już przy 150 na pewno nie dziala

I wcale nie tak oczywista odpowiedź...

Na benzynie system MDS odcina zapłon, wtrysk paliwa oraz przede wszystkim wyłącza (hydraulicznie) pracę zaworów dla cylindrów 1,4,6 i 7, żeby pracując "na sucho" nie sprężały niepotrzebnie powietrza. Aktywacja systemu zależy od wielu czynników (m.in. temperatura silnika, temperatura i ciśnienie oleju, itp.) ale głównie od obciążenia silnika, stopnia otwarcia przepustnicy i prędkości samochodu.

Pytanie:

Czy "komputer" sterujący gazem i oszukujący główną jednostkę sterującą "wie" o tym wszystkim, czy potrafi wykorzystać te dane i czy potrafi podobnie sterować wtryskiem gazu i zapłonem?

Z całym szacunkiem dla gazowników ale jakoś nie chce mi się wierzyć w aż takie zaawansowanie systemu wtrysku gazu dla tego silnika. Więc zakładam, że albo system MDS na gazie nie działa, albo... gaz w cylindrach 1,4,6 i 7 idzie w powietrze podczas pracy systemu.

Jeśli się mylę to mnie poprawcie, bo to faktycznie ciekawy przypadek. Jest wśród nas jakiś gazownik? Darecki - a Ty co o tym sądzisz?

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

gzaownikom to zależy żeby tylko sie check engine nie zapalił i silnik równo pracował :mrgreen:

 

 

MDS mysle że nie działa na gazie, seryjny komp jest oszukiwany i zatepuje go sterownik do gazu.

 

No chyba ze seryjny komp steruje wtryskami gazu :shock:

Link to comment
Share on other sites

Specem od gazu nie jestem ale wydaje mi się że działa to tak .

Komp od gazu nie tylko symuluje benzynowemu działanie wtryskiwaczy lecz do sterowania wtrysków gazowych używa sygnału wysyłanych do wtryskiwaczy benzyny oczywiście odpowiednio go madyfikując i robi to indywidualnie dla kazdego cylindra 8 -kanałowo więc skoro MDS wyłączy wtryskiwacz to komp gazowy zrobi to samo i wszytko gra .

DODGE RAM 1500 5,7 HEMI

Jeep Grand Cherokee WJ 4,7

Mercedes G 300TD

Link to comment
Share on other sites

Specem od gazu nie jestem ale wydaje mi się że działa to tak .

Komp od gazu nie tylko symuluje benzynowemu działanie wtryskiwaczy lecz do sterowania wtrysków gazowych używa sygnału wysyłanych do wtryskiwaczy benzyny oczywiście odpowiednio go modyfikując i robi to indywidualnie dla każdego cylindra 8-kanałowo więc skoro MDS wyłączy wtryskiwacz to komp gazowy zrobi to samo i wszytko gra .

Faktycznie, o takiej opcji nie pomyślałem. Jeśli komp gazowy kopiuje sygnały kompa benzynowego i tak samo steruje swoimi wtryskiwaczami to w takim przypadku to ma sens i powinno działać. Ciekawe, czy tak jest w rzeczywistości :-) Muszę podpytać jakichś gazowników.

Darecki - dzięki za odpowiedź!

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Nie powiem czy wszystkie, ale zetknąłem się na pewno z komputerami gazowymi posiłkującymi się sygnałami podawanymi przez sterownik silnika na wtryskiwacze. Ma to taką zaletę, że komputer silnika ma wpływ na parametry przez co lepiej chodzi silnik i nie ma tendencji do zapalania checka. Sterownik gazu dodaje swoje poprawki i włącza wtryskiwacze gazowe. Jak się zachowa sterownik gazowy przy MDS czyli przy zaniku części sygnałów wtryskiwaczy? To zależy od oprogramowania wewnętrznego. Jeśli każdy kanał jest obsługiwany jako np. przerwanie, obliczenie poprawki, wyjście to nie będzie problemu. Ale jeśli algorytm obejmuje całość cyklu-obiegu silnika to już ma prawo zdurnieć. Pytanie-czy MDS wyłącza całą połówkę silnika? Jeśli tak to może spróbować dwa sterowniki czterocylindrowe? Każdy będzie "swoją" połówkę widział jako silnik. Koncepcja do sprawdzenia u gazowników.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

...Pytanie-czy MDS wyłącza całą połówkę silnika?

MDS wyłącza pracę cylindrów 1,4,6 i 7 jednocześnie. Akurat te, bo po ich "wyłączeniu" silnik pozostaje nadal wyważony i może nadal pracować równo, tyle że jak czterocylindrówka.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

No właśnie zastanawiałem się nad wyważeniem. Czy dobrze kombinuję, że wyłączany jest co drugi cylinder patrząc na cykl pracy. Tym bardziej mogłyby sterowniki gazu do czterocylindrowców nie zauważyć różnicy.

Karawaningowe Bractwo Podróżnicze

www.karawanier.pl

Delikatny szmer Cumminsa

Link to comment
Share on other sites

No właśnie zastanawiałem się nad wyważeniem. Czy dobrze kombinuję, że wyłączany jest co drugi cylinder patrząc na cykl pracy?

Dokładnie. Kolejność zapłonu to 1-8-4-3-6-5-7-2 i "wyłączany" jest co drugi.

Czy zsynchronizowanie dwóch"czterocylindrowych" sterowników tak, aby pobierały sygnały tylko z jednego kompa benzynowego i razem pracowały właściwie odpowiadając tylko za swoją czwórkę cylindrów to tylko kwestia oprogramowania?

Może w jakimś osobnym wątku poteoretyzujemy sobie o idealnej instalacji do Hemi? :-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.