Jump to content

Kody błędu: P1638, P1639


Tomek77
 Share

Recommended Posts

Witam

Po dłuższym postoju (ok. 3 miesiące) rozładowany akumulator do zera.

Po podłączeniu do komputera wyrzuca takie błędy jak w temacie.

Czy ktos miał podobny przpadek ?

Z tłumaczenia błędów wynika ze trzeba wgrac nowe oprogramowanie.

Czy mozecie polecic kogoś kto ma o tym pojęcie i odpowiedni sprzęt ?

 

Zapomniałem dodać,

chodzi o Forda F-150 2002r. 5,4L

Link to comment
Share on other sites

P1638 Can Link ECM/INSTM Circuit / Network Malfunction

P1639 Vehicle ID Block Corrupted or Not Programmed

 

Hmmm... Robiłeś coś z zestawem zegarów? Naładuj akumulator, odepnij go, spróbuj odpiąć i ponownie podłączyć jednostkę sterującą. Spróbuj też odpiąć i ponownie podłączyć zestaw zegarów.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za zainteresowanie.

Z zegarami nic nie robiłem, auto przyszło zza wody jakies dwa lata temu i historia była taka:

nie zwracałem na to uwagi ale ten "check engine soon" wogóle sie nie zaswiecał w żadnej pozycji stacyjki. Pojechałem do serwisu, podłączyli pod kompa, wyswietliło dwa błedy o ktorych pisałem. Powiedzieli ze trzeba go podłączyc i zaporogramowac komputer, oryginalnym komputerem Forda, którego niestety nie mieli. Tym kopmuterem który mieli wykasowali te błędy ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wyskakiwało to samo. Co ciekawe, mysle sobie może żarówka lub jakas dioda sie przepaliła dlatego nie świeci. Zdiołem przednią czesc deski osłaniającą zegary (ale zegarów nie odłączałem) i co zobaczyłem,: jeden wielki glut czarnego sylikonu napuszczonego tylko w okienko "check engine soon" Teraz juz swieci oczywiscie cały czas.

W takim stanie przyszło to ze stanów, czyli juz tam, ktos nie mógł sobie z tym poradzic.

Oczywiscie auto przyszło z kompletnie rozładowanym akumulatorem, bo wysyłali je 3 miesiące.

Link to comment
Share on other sites

Oba błędy świadczą o tym, że coś było dłubane bądź były wymieniane zestaw wskaźników i komputer (PCM). Potwierdza to też znaleziony przez Ciebie silikon... :-/

Pierwszy błąd mówi o utracie komunikacji między wskaźnikami, a PCM. Drugi o uszkodzeniu lub skasowaniu pliku przechowującego dane o Twoim samochodzie w pamięci PCM. Rozumiem, że auto mimo tego normalnie jeździ i wszystkie wskaźniki działają? Spróbuj zatem odpiąć zegary, wyczyść wtyczkę, zamontuj i sprawdź czy nadal wywala ten pierwszy błąd. W przypadku drugiego błędu faktycznie konieczne jest programowanie PCM. Teoretycznie, jeśli złącze OBD jest sprawne i uda się połączyć z komputerem samochodu, można tego dokonać za pomocą fordowskich testerów WDS (World Diagnostic System - stary) i IDS (Integrated Diagnostic System - nowy), dostępnych w każdym ASO Forda. Musi się tylko trafić kumaty mechanik, który wie, do czego służą fordowskie testery i nie będzie się bał amerykanina :-P

Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę procedurę serwisową ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.