Skocz do zawartości

Kody błędu: P1638, P1639


Tomek77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po dłuższym postoju (ok. 3 miesiące) rozładowany akumulator do zera.

Po podłączeniu do komputera wyrzuca takie błędy jak w temacie.

Czy ktos miał podobny przpadek ?

Z tłumaczenia błędów wynika ze trzeba wgrac nowe oprogramowanie.

Czy mozecie polecic kogoś kto ma o tym pojęcie i odpowiedni sprzęt ?

 

Zapomniałem dodać,

chodzi o Forda F-150 2002r. 5,4L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1638 Can Link ECM/INSTM Circuit / Network Malfunction

P1639 Vehicle ID Block Corrupted or Not Programmed

 

Hmmm... Robiłeś coś z zestawem zegarów? Naładuj akumulator, odepnij go, spróbuj odpiąć i ponownie podłączyć jednostkę sterującą. Spróbuj też odpiąć i ponownie podłączyć zestaw zegarów.

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za zainteresowanie.

Z zegarami nic nie robiłem, auto przyszło zza wody jakies dwa lata temu i historia była taka:

nie zwracałem na to uwagi ale ten "check engine soon" wogóle sie nie zaswiecał w żadnej pozycji stacyjki. Pojechałem do serwisu, podłączyli pod kompa, wyswietliło dwa błedy o ktorych pisałem. Powiedzieli ze trzeba go podłączyc i zaporogramowac komputer, oryginalnym komputerem Forda, którego niestety nie mieli. Tym kopmuterem który mieli wykasowali te błędy ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wyskakiwało to samo. Co ciekawe, mysle sobie może żarówka lub jakas dioda sie przepaliła dlatego nie świeci. Zdiołem przednią czesc deski osłaniającą zegary (ale zegarów nie odłączałem) i co zobaczyłem,: jeden wielki glut czarnego sylikonu napuszczonego tylko w okienko "check engine soon" Teraz juz swieci oczywiscie cały czas.

W takim stanie przyszło to ze stanów, czyli juz tam, ktos nie mógł sobie z tym poradzic.

Oczywiscie auto przyszło z kompletnie rozładowanym akumulatorem, bo wysyłali je 3 miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba błędy świadczą o tym, że coś było dłubane bądź były wymieniane zestaw wskaźników i komputer (PCM). Potwierdza to też znaleziony przez Ciebie silikon... :-/

Pierwszy błąd mówi o utracie komunikacji między wskaźnikami, a PCM. Drugi o uszkodzeniu lub skasowaniu pliku przechowującego dane o Twoim samochodzie w pamięci PCM. Rozumiem, że auto mimo tego normalnie jeździ i wszystkie wskaźniki działają? Spróbuj zatem odpiąć zegary, wyczyść wtyczkę, zamontuj i sprawdź czy nadal wywala ten pierwszy błąd. W przypadku drugiego błędu faktycznie konieczne jest programowanie PCM. Teoretycznie, jeśli złącze OBD jest sprawne i uda się połączyć z komputerem samochodu, można tego dokonać za pomocą fordowskich testerów WDS (World Diagnostic System - stary) i IDS (Integrated Diagnostic System - nowy), dostępnych w każdym ASO Forda. Musi się tylko trafić kumaty mechanik, który wie, do czego służą fordowskie testery i nie będzie się bał amerykanina :-P

Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę procedurę serwisową ;-)

Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:)

Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.