Tomek77 Opublikowano 3 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Witam Po dłuższym postoju (ok. 3 miesiące) rozładowany akumulator do zera. Po podłączeniu do komputera wyrzuca takie błędy jak w temacie. Czy ktos miał podobny przpadek ? Z tłumaczenia błędów wynika ze trzeba wgrac nowe oprogramowanie. Czy mozecie polecic kogoś kto ma o tym pojęcie i odpowiedni sprzęt ? Zapomniałem dodać, chodzi o Forda F-150 2002r. 5,4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 4 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 P1638 Can Link ECM/INSTM Circuit / Network Malfunction P1639 Vehicle ID Block Corrupted or Not Programmed Hmmm... Robiłeś coś z zestawem zegarów? Naładuj akumulator, odepnij go, spróbuj odpiąć i ponownie podłączyć jednostkę sterującą. Spróbuj też odpiąć i ponownie podłączyć zestaw zegarów. Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek77 Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Dzieki za zainteresowanie. Z zegarami nic nie robiłem, auto przyszło zza wody jakies dwa lata temu i historia była taka: nie zwracałem na to uwagi ale ten "check engine soon" wogóle sie nie zaswiecał w żadnej pozycji stacyjki. Pojechałem do serwisu, podłączyli pod kompa, wyswietliło dwa błedy o ktorych pisałem. Powiedzieli ze trzeba go podłączyc i zaporogramowac komputer, oryginalnym komputerem Forda, którego niestety nie mieli. Tym kopmuterem który mieli wykasowali te błędy ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wyskakiwało to samo. Co ciekawe, mysle sobie może żarówka lub jakas dioda sie przepaliła dlatego nie świeci. Zdiołem przednią czesc deski osłaniającą zegary (ale zegarów nie odłączałem) i co zobaczyłem,: jeden wielki glut czarnego sylikonu napuszczonego tylko w okienko "check engine soon" Teraz juz swieci oczywiscie cały czas. W takim stanie przyszło to ze stanów, czyli juz tam, ktos nie mógł sobie z tym poradzic. Oczywiscie auto przyszło z kompletnie rozładowanym akumulatorem, bo wysyłali je 3 miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japacz Opublikowano 4 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 Oba błędy świadczą o tym, że coś było dłubane bądź były wymieniane zestaw wskaźników i komputer (PCM). Potwierdza to też znaleziony przez Ciebie silikon... :-/ Pierwszy błąd mówi o utracie komunikacji między wskaźnikami, a PCM. Drugi o uszkodzeniu lub skasowaniu pliku przechowującego dane o Twoim samochodzie w pamięci PCM. Rozumiem, że auto mimo tego normalnie jeździ i wszystkie wskaźniki działają? Spróbuj zatem odpiąć zegary, wyczyść wtyczkę, zamontuj i sprawdź czy nadal wywala ten pierwszy błąd. W przypadku drugiego błędu faktycznie konieczne jest programowanie PCM. Teoretycznie, jeśli złącze OBD jest sprawne i uda się połączyć z komputerem samochodu, można tego dokonać za pomocą fordowskich testerów WDS (World Diagnostic System - stary) i IDS (Integrated Diagnostic System - nowy), dostępnych w każdym ASO Forda. Musi się tylko trafić kumaty mechanik, który wie, do czego służą fordowskie testery i nie będzie się bał amerykanina :-P Podeślij mi maila na priv to Ci wyślę procedurę serwisową ;-) Cytuj Full Size Bronco, V8 351 cui, Eddie Bauer - jest:) Dwa litry?? Dwa litry to może mieć karton po mleku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek77 Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Jestem wstępnie umówiony na wgranie oprogramowania w Ząbkach pod Warszawą (Us Auto Sobieski) zobaczymy co potrafią i ile mnie skasują. Dzieki serdeczne Mariusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.