Jump to content

RAM gaśnie


tritrans
 Share

Recommended Posts

Witam

Jak w temacie może ktos się z czyms takim spotkał, juz kilkakrotnie zdarzyło mi sie coś takiego że w czasie jazdy, najczęściej jak zwolnie tak dzieś na pierwszym biegu gaśnie silnik, ale po przełaczeniu na N i odpaleniu jest ok i zapala tez normalnie. Niewiem czym to może byc spowodowane. Słyszałem że jak jest w dodgu Ram-ie za mało oleju w skrzyni biegów potrafi zgasnąć ale wcześńiej przed wymianą oleju tez mi się to zdarzyło pare razy.

Zastanawiam się czy może miec na to wpływ że świece są od nowości a mam przejechane 63 tyś mil.

Pozdrawiam

Krzysiek

Tritrans

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Witam

Jak w temacie może ktos się z czyms takim spotkał, juz kilkakrotnie zdarzyło mi sie coś takiego że w czasie jazdy, najczęściej jak zwolnie tak dzieś na pierwszym biegu gaśnie silnik, ale po przełaczeniu na N i odpaleniu jest ok i zapala tez normalnie. Niewiem czym to może byc spowodowane. Słyszałem że jak jest w dodgu Ram-ie za mało oleju w skrzyni biegów potrafi zgasnąć ale wcześńiej przed wymianą oleju tez mi się to zdarzyło pare razy.

Zastanawiam się czy może miec na to wpływ że świece są od nowości a mam przejechane 63 tyś mil.

Pozdrawiam

Krzysiek

Tritrans

 

identyczny objaw mam przy baaaardzo niskim stanie gazu. Po zatankowaniu gaśnięcie znika.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w ramach ale w chevrolecie 5,7 w blazerze miałem taki objaw w zimie jak dolot czerpał powietrze z zewnątrz w lecie ok ale w zimie zeby mu sie nie gasło musiał łykac powietrze z komory silnika .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Link to comment
Share on other sites

Problem z gazem lub czujnik położenia wału. Mam to samo i wymiana świec nic nie dała. Wg. mnie to LPG. Zmien filtry i zrób przegląd gazu. Może parowniki siadają, u mnie na LPG zaczyna szarpac na wolnych, nieznacznie, bo prawie niezauważalnie, ale czasem przytnie i zgaśnie.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Właśnie gaz mam zatankowany na full, co do wymiany filtrów to tylko gazu bo faktycznie juz mają z pół roku ale filtr powietrza jest świerzuteńki. Jak powoli jade to wydaje mi sie jak by nierówno pracował takie delikatne szarpania,ale na benzynie dzieje się to samo czyli można by wykreślic gaz oczywiście nie jest powiedziane ze gasniecie jest spowodowane tym samym co delikatne szarpanie. Niemniej jednak w poniedziałek jade wymienić filterki i zobaczymy.

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Problem z gazem lub czujnik położenia wału. Mam to samo i wymiana świec nic nie dała. Wg. mnie to LPG. Zmien filtry i zrób przegląd gazu. Może parowniki siadają, u mnie na LPG zaczyna szarpac na wolnych, nieznacznie, bo prawie niezauważalnie, ale czasem przytnie i zgaśnie.

 

Ja jak tylko wszedł zimowy gaz to wyjąłem z auta parownik i go rozebrałem bo czasem nie dało się jechać . I okazało się ze cały parownik zaklejony był czarnym syfem takim jak lepik który przytykał to mógł . Wyczyściłem poskładałem i zaczęło wszystko jechać jak młody bóg.

 

I u mnie było tak ze jak deptałem to jakoś tam ten gaz się przedostawał a na wolniejszych obrotach nie potrafił się już przebić przez ten syf .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Link to comment
Share on other sites

Ale ja dosyć często zmieniam filterki od gazu ostatnio to były jak nowe szkoda było wywalac. No i takie szarpanie przy delikatnej jeżdzie jest też na bęzynie, więc ??

Generalnie nie robi problemu że raz na tydzień lub 4 dni zgaśnie ale co będzie jak to cos poważniejszego i za jakis czas bedzie jeszcze gorzej.

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Ale ja dosyć często zmieniam filterki od gazu ostatnio to były jak nowe szkoda było wywalac. No i takie szarpanie przy delikatnej jeżdzie jest też na bęzynie, więc ??

Generalnie nie robi problemu że raz na tydzień lub 4 dni zgaśnie ale co będzie jak to cos poważniejszego i za jakis czas bedzie jeszcze gorzej.

Czujnik położenia wału może szaleć. Do mojego rocznika to 180zł chyba.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zrobiłem kluczykowanie i wyskoczyły mi następujące błedy:

P 1404

P 0406

P 0868

Jeśli mógł bym prosic o rozszyfrowanie to był bym bardzo wdzięczny, co prawda znalazłem jakies kody błedów ale chyba do F-a nie wiem czy ma to takie samo zastosowanie co do Rama.

Ściągnąłem sobie manuala gdzies go znalazłem na stronie ale nie znalazłem tam kodu błedów Sebastian Podawał że strona 900 cos ale mi sie kończy na stronie 600.

Może ktoś ma dostęp do kodów błedów i mógł by wrzucic żeby to sobie gdzies na pulpicie zapisac.

Pozdrawiam

Tritrans

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Witam

Zrobiłem kluczykowanie i wyskoczyły mi następujące błedy:

P 1404

P 0406

P 0868

Jeśli mógł bym prosic o rozszyfrowanie to był bym bardzo wdzięczny, co prawda znalazłem jakies kody błedów ale chyba do F-a nie wiem czy ma to takie samo zastosowanie co do Rama.

Ściągnąłem sobie manuala gdzies go znalazłem na stronie ale nie znalazłem tam kodu błedów Sebastian Podawał że strona 900 cos ale mi sie kończy na stronie 600.

Może ktoś ma dostęp do kodów błedów i mógł by wrzucic żeby to sobie gdzies na pulpicie zapisac.

Pozdrawiam

Tritrans

 

P1404 EGR Valve Closed Pintle Position

P0406* EGR Position Sensor Volts Too High

P0868 Trans Fluid Press Low

 

W razie czego to:

http://www.edgeproducts.com/product_images/customer_support_article-pdf-39.pdf

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Link to comment
Share on other sites

No i w zasadzie wiem co jest napisane i tyle o ile dobrze rozumiem to cos z EGR-em ale wiem ze mam walniętą sondę lambda i może dlatego pokazuje jakis błąd na EGR-ze a co do ostatniego to za chiny nie umiem tego rozszyfrowac może za mało płynu w skrzyni ??

Moze ktos z Angielskim a w dodatku technicznym się wypowie.

Pozdrawiam

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Czyli mam ten EGR do wymiany czy nie? Może tylko czujnik wymienić i bedzie wszystko ok ?

no i jak z tą skrzynią za mały poziom płynu, czy za słabe cisnienie na pompie ?

jakis hamerykański technik by sie przydał.

Ale żeby była jasnośc od ostatniego zgaśniecia zrobiłem jakies 500 km i nie zgasl ani razu bardziej mnie zastanawia ten niski poziom oleju w skrzyni bo na zimnymmam tak minimalnie ponad "cold" a na ciepłym jest tak samo może faktycznie za mało tego oleju.

A tak jak napisałem na poczatku kiedys jakiegos mechaniora spotkałem śmigał Ramem i spytałem jaki ma poziom płynu w skrzyni, bo wtedy miałem te problemy ze skrzynią, to włanie on powiedział ze jak jest za mały poziom oleju w skrzyni to Ramik lubi zgasnąć.

Nie możesz zatrzymać żadnego dnia , ale możesz go nie stracić !!!

 

Ford kuga 2,0 '15

Opel vivaro 2,0 '11

Link to comment
Share on other sites

Z tymi błędami to jest też tak że wywala błędy np egr , sonde i inne właśnie po tym jak ci np zgaśnie i komp wtedy wariuje bo tak do końca nie kuma czemu to zgasło .

 

Ja miałem w Tahoe zrypaną pompe paliwa i na benzynie niemalże nie potrafił jechać .

 

Resetowanie błędów było do pierwszego złego podania paliwa przez pompe i wtedy wywalało 4 różne błędy miedzy innymi sonde , egr , za bogata mieszankę i coś tam jeszcze ale o pompie komp nic nie wspominał.

Gość co podpinał kompa od razu by chciał to wszystko wymieniać i powoli eliminować ( koszty bezensowne ) .

 

A finalnie po wymianie pompy paliwa i zresetowaniu kompa błędy zniknęły i już się nie pojawiły .

 

Tak więc w wielu przypadkach wiele błędów wywalanych przez kompa jest efektem czegoś tam co nie domaga .

 

 

 

I może faktycznie u ciebie ma na to wpływ ten poziom oliwy w skrzyni .

Jest za mały ramik gaśnie a komp świruje i wywala błędy .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Link to comment
Share on other sites

a przypomniałem co u mnie wywalało jeszcze - czujnik spalania stukowego .

 

Jak pisałem finalnie była to mompa i jej niepoprawne działanie zakłucąło prace silnika i tych wszystkich czujników .

 

Ale opisąłem to tylko i wyłacznie na bazie swoich doświadczeń z TAHOE .

Dodge PowerRam W200 318cu 1976 :) ( -----Horn Terror------ ) .

Link to comment
Share on other sites

No i dziś dopadło mnie to zdarzenie na skrzyżowaniu niestety. Zgasł i przez dobre 2 minuty nie mogłem go odpalić. Czasem tak jest, że odpala od ręki, a czasem dłużej, ale tak długo jeszcze się nie męczyłem nigdy przedtem. Na kompie u Dareckiego kiedyś wywalił mi błąd o zaniku iskry na wielu świecach.

Dodge Ram 2500 Van 99' 318 cui

Link to comment
Share on other sites

No i dziś dopadło mnie to zdarzenie na skrzyżowaniu niestety. Zgasł i przez dobre 2 minuty nie mogłem go odpalić. Czasem tak jest, że odpala od ręki, a czasem dłużej, ale tak długo jeszcze się nie męczyłem nigdy przedtem. Na kompie u Dareckiego kiedyś wywalił mi błąd o zaniku iskry na wielu świecach.

 

łącze sie w bólu ;-) , u mnie do tej pory nie zdiagnozowano tej usterki , nauczylem sie z tym zyc i juz nie wolam za kazdym razem lawety :mrgreen:

mam wrazenie ze u mnie zaczął sie problem po wymianie swiec , a dokladniej majstrowaniu przy przewodach od cewek , zeby dostac sie do swiec ( wybuchla niedlugo potem jedna z cewek )

 

ale to tylko dywagacje lamera :mrgreen:

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Link to comment
Share on other sites

No i dziś dopadło mnie to zdarzenie na skrzyżowaniu niestety. Zgasł i przez dobre 2 minuty nie mogłem go odpalić. Czasem tak jest, że odpala od ręki, a czasem dłużej, ale tak długo jeszcze się nie męczyłem nigdy przedtem. Na kompie u Dareckiego kiedyś wywalił mi błąd o zaniku iskry na wielu świecach.

 

łącze sie w bólu ;-) , u mnie do tej pory nie zdiagnozowano tej usterki , nauczylem sie z tym zyc i juz nie wolam za kazdym razem lawety :mrgreen:

mam wrazenie ze u mnie zaczął sie problem po wymianie swiec , a dokladniej majstrowaniu przy przewodach od cewek , zeby dostac sie do swiec ( wybuchla niedlugo potem jedna z cewek )

 

ale to tylko dywagacje lamera :mrgreen:

 

kurde chyba sprzedam sprzęta zanim nas takie przypadłości dopadną ;-) a znając życie pewnie tak będzie że dopadną hehe.

Kiedyś '05 Dodge RAM 1500 Hemi, Laramie.

Obecnie...Krajsler Grand Wojadżer :D

http://kamar-tech.pl/

Link to comment
Share on other sites

2.5 roku bez usterki to i tak długo, no cóż, coś trzeba zainwetować jak w każdą używaną maszynę.

 

nie no wiadomo...to taki żart był ;-)

 

z drugiej strony , kazde unieruchomienie auta przez system , powinno byc uwidocznione kodami błędow - A NIE JEST !!

Lubie moj amerykancki karawan ;-) , ale myśle ze produkcje skośnych sa bardziej dopracowane

dodge"caravan" :-) 1500/Hemi 04

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.