Skocz do zawartości

GrzegorzHD

Użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    123123

Informacje

  • Lokalizacja:
    Poznań

Osiągnięcia GrzegorzHD

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dodaj jeszcze że ceny brutto z fakturami na wszystko, części oryginalne Mopar, alternatywą był most sprzedawany w Polsce za 5000 ale sam wygląd nie zachęcał do zakupu, a gość też nie przekonał mnie w rozmowie telefoniczne że jest on wart swojej ceny. Inną opcją było ściągnąć ze stanów za 1000$, wolałem więc dopłacić i zrobić porządnie.
  2. Nowy atak plus tależ 2000 Łożyska uszczelnienia plus koncówki 600 Tokarz plus składanie 3000 - gość podobno 20 razy rozbierał i składał most żeby potem to spasować
  3. Most naprawiony, środek oprócz kosza praktycznie nowy, okazało się jeszcze że obróciło się łożysko w obudowie, to na wałku atakującym, konieczna więc była wizyta u tokarza. Wszystko poskładane, nic nie wyje, napędy działają prawidłowo
  4. Tak więc po wymianie TTVA na nowy, podłączeniu do pożądnego sprzętu serwisowego problem zniknął i jak do tej pory się jeszcze nie pojawił. Tego błędu nie da się wykasowac zwykłym skanerem OBD.
  5. Tak na poważnie to po podaniu numeru VIN Dodge-a gość z serwisu fiata, w tym przypadku Olsztyn, na schematach znalazł tą część podał numer oryginalny i że coś takiego jest w magazynie centralnym (Włochy) i w ciągu 2-3 dni roboczych jest w stanie to ściągnąć. Wszystko dlatego że Fiat przejął Chryslera. Jeszcze u nich tego nie zamawiałem więc nie powiem na 100% tak to działa, ale skoro rozkodował VIN ( 8 ostatnich znaków) i znalazł część w ich magazynie to raczej nie ściemniał.
  6. Więc serwis fiata nie dał sobie rady z podłączeniem się do tego pojazdu. Za to ASJ Auto w Elblągu nie miał z tym problemu.
  7. Sprawa się już się wyjaśniła, tak jak podejrzewałem potrzebny był porządny sprzęt żeby wykasować błędy, zwykły skaner OBD nie dał rady wykasować tych błędów. Zrobiłem to w ASJ Auto w Elblągu. Po jakimś czasie znowu się pojawił Check Engine i błąd P1754 więc siłownik TTVA jest do wymiany, w serwisie Fiata 870 zł i dwa dni.
  8. No dobra, skoro nikt nie ma pomysłów to sam sobie odpowiem. Jako że Fiat przejął Chrysler-a to mają cały osprzęt, także jestem umówiony w serwisie Fiata. Przyznali się od razu że nie podłączali się do takiego pojazdu ale raczej odczytać błędy i je skasować powinni dać radę. Jutro do nich jadę to się dowiemy czy to zadziała.
  9. Kto może podłączyć się do Rama 2500 2005r aby sprawdzić aktualne wartości, sprawdzić błędy we wszystkich modułach, mam problem z siłownikiem w skrzyni biegów
  10. Tego nie sprawdzałem, TTVA jest sterowany bezpośrednio z ECU który dostaje sygnał z TPS a żadnych błędów na ten temat nie było i problemów z samym silnikiem też nie ma
  11. Dzisiaj rozebrałem most, tak jak kolega suchorz wspomniał kwestia użycia odpowiedniej siły. Więc tak atak ma 11 zębów, talerz 41, wynika z tego że przełożenie 3.73. Wszystkie łożyska do wymiany bo odcisnęły się na bieżniach ślady wałeczków, są też luzy na satelitach ale nie wiem jakie powinny być.
  12. Ostatnio Dodge złapał dwa błędy jak w temacie, problem znany, na forach z USA jest pełno na ten temat. Prawdopodobna przyczyna to walnięty " Transmition Throttle Valve". Wyjąłem siłownik u siebie na stół i z pomiarów wynika że rezystancja pomiędzy Ground a Signal czyli pinami 1 i 6 waha się w granicach 0,6 a 2,6 kohm w zależności od położenia trzpienia a pomiędzy zasilaniem 5V a Signal czyli pinami 1 i 6 jest odwrotnie czyli 2,6 do 0,6 kohm w zależności od położenia wałka. Podłączyłem napięcie do silniczka czyli piny 3 i 5 i obraca się trzpień o około 90 stopni. Wszystko to wskazuje na to że siłownik jest w porządku. Zmierzyłem również napięcie na kostce z ECU i na pinie 2 czyli 5V jest dokładnie 5V, pin 6 ma zwarcie do masy czyli też ok ale na pinach 3,5 nie pojawia się żadne napięcie przy załączaniu zapłonu. Podłączam się zwykłym kablem ELM 327 i mogę kasować błędy z ECU bo dla testów po odłączeniu siłownika pojawił się jeszcze błąd P1749-TRANSMISSION THROTTLE VALVE POSITION SENSOR CIRCUIT LOW, który dało się wykasować po podłączeniu siłownika. Teraz już nie wiem czy wymiana siłownika pomoże rozwiązać problem, nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo zasilanie tego silniczka jest bezpośrednio z ECU, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, tak jak wiązkę. Jeszcze przychodzi mi na myśl pomysł podłączenia do urządzenia diagnostycznego z danymi tego pojazdu tak aby można było odczytać błędy z innych sterowników nietylko ECU. Przerabiał ktoś już ten problem u nas?
  13. Półosie wyjęte wcześniej, żeby można było nim jeździć, więc teoretycznie można wyjąć
  14. VIN: 3D7KS28C05G837756 Ostatnio próbowałem się dostać do tego mostu, po odkręceniu tych obejm po obu stronach nie mogłem wyjąć całego środka, także nie mogłem sprawdzić czy nie ma dużych luzów na satelitach i czy nie są ich ośki do wymiany bo wtedy to ciężko będzie się zmieścić w sensownym budżecie. Uszkodzeń zębów na nich nie widać. Również jestem bardziej przekonany do odbudowania mostu bo jak kolega wspomniał, po takim zabiegu przynajmniej wiem co mam.
  15. Sprowadziłem Rama 2500 2005 HD z Dieslem, jest w nim małe uszkodzenie pokrywy przedniego mostu i przez które wyciekł cały olej. Był jeżdżony bez oleju bo po zdjęciu obudowy widać uszkodzone zębatki wałka atakującego i talerza. Wydaje mi się że w takiej sytuacji nie ma co remontować tego mostu bo pewnie reszta też nie jest w najlepszym stanie, ale może się mylę. Na chwilę obecną wyjąłem krzyżaki z przedniego mostu i autko śmiga tylko na tyle. Pytanie jak mogę sprawdzić jakie dokładnie jest przełożenie żeby znaleźć drugi, a może jednak warto odbudować ten most? Znalazłem coś takiego: http://www.ebay.com/itm/9-1-4-AAM-Dodge-2500-3500-Front-Differential-/181172944940?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ADodge%7CModel%3ARam+3500&hash=item2a2ebfc02c&vxp=mtr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.