Ostatnio Dodge złapał dwa błędy jak w temacie, problem znany, na forach z USA jest pełno na ten temat. Prawdopodobna przyczyna to walnięty " Transmition Throttle Valve". Wyjąłem siłownik u siebie na stół i z pomiarów wynika że rezystancja pomiędzy Ground a Signal czyli pinami 1 i 6 waha się w granicach 0,6 a 2,6 kohm w zależności od położenia trzpienia a pomiędzy zasilaniem 5V a Signal czyli pinami 1 i 6 jest odwrotnie czyli 2,6 do 0,6 kohm w zależności od położenia wałka. Podłączyłem napięcie do silniczka czyli piny 3 i 5 i obraca się trzpień o około 90 stopni. Wszystko to wskazuje na to że siłownik jest w porządku. Zmierzyłem również napięcie na kostce z ECU i na pinie 2 czyli 5V jest dokładnie 5V, pin 6 ma zwarcie do masy czyli też ok ale na pinach 3,5 nie pojawia się żadne napięcie przy załączaniu zapłonu. Podłączam się zwykłym kablem ELM 327 i mogę kasować błędy z ECU bo dla testów po odłączeniu siłownika pojawił się jeszcze błąd P1749-TRANSMISSION THROTTLE VALVE POSITION SENSOR CIRCUIT LOW, który dało się wykasować po podłączeniu siłownika.
Teraz już nie wiem czy wymiana siłownika pomoże rozwiązać problem, nie wiem co jeszcze można sprawdzić bo zasilanie tego silniczka jest bezpośrednio z ECU, bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, tak jak wiązkę.
Jeszcze przychodzi mi na myśl pomysł podłączenia do urządzenia diagnostycznego z danymi tego pojazdu tak aby można było odczytać błędy z innych sterowników nietylko ECU.
Przerabiał ktoś już ten problem u nas?